Zeker weten of niet zeker weten

zondag 10 maart 2019 om 10:23
Het valt me op dat bepaalde mensen je bloed wel kunnen drinken als je iets zeker weet, waarom is dat denken jullie?
Weet je wel, dezelfde mensen die bovenop je springen omdat je geen disclaimer erbij plaatste waarin je verduidelijkt dat het jouw opvatting is en niet die van een ander.
Waarom zijn sommige mensen zo?
Weet je wel, dezelfde mensen die bovenop je springen omdat je geen disclaimer erbij plaatste waarin je verduidelijkt dat het jouw opvatting is en niet die van een ander.
Waarom zijn sommige mensen zo?
zondag 10 maart 2019 om 13:13

zondag 10 maart 2019 om 13:14
Ik snap jouw punt oprecht niet.ReginaMills schreef: ↑10-03-2019 13:13Dat was mijn hele punt. Het ging om de ‘zo’. Leg mij uit waarom jij ‘zo’ bent.

zondag 10 maart 2019 om 13:20
Goed advies, maar to leest jou niet. Apart topic openen voor door to geblokkeerden? Daar zal het druk worden.kopjechino schreef: ↑10-03-2019 13:17Ja doe dat. Als iedereen een topic maakt omdat ze getriggered worden dan kunnen we wel een subforum openen.

zondag 10 maart 2019 om 13:22
Ik wil mensen niet veranderen, maar soms vallen me dingen op en dan wil ik weten hoe het zit en hoe het werkt, waarom bij iemand om zoiets kortsluiting ontstaat, zeg maar. Mogelijk is de maatschappij gebaat bij een dergelijk inzicht, gelet op de zorgelijke berichten omtrent Nederland en dat het te hufterig zou zijn (geworden), zoals besproken in een ander topic waar ik aan deelnam.ReginaMills schreef: ↑10-03-2019 13:18Mensen zijn zoals ze zijn. Dat kun je niet veranderen. Niet met goede argumenten, niet met kennis. Dat was dus de ‘zo’. Loslaten en negeren.![]()

zondag 10 maart 2019 om 13:26
Ja, geef ons je inzicht!freja schreef: ↑10-03-2019 13:22Ik wil mensen niet veranderen, maar soms vallen me dingen op en dan wil ik weten hoe het zit en hoe het werkt, waarom bij iemand om zoiets kortsluiting ontstaat, zeg maar. Mogelijk is de maatschappij gebaat bij een dergelijk inzicht, gelet op de zorgelijke berichten omtrent Nederland en dat het te hufterig zou zijn (geworden), zoals besproken in een ander topic waar ik aan deelnam.

zondag 10 maart 2019 om 13:32
Vraag het dan aan mensen in plaats van ze te blokkeren, muts.freja schreef: ↑10-03-2019 13:22Ik wil mensen niet veranderen, maar soms vallen me dingen op en dan wil ik weten hoe het zit en hoe het werkt, waarom bij iemand om zoiets kortsluiting ontstaat, zeg maar. Mogelijk is de maatschappij gebaat bij een dergelijk inzicht, gelet op de zorgelijke berichten omtrent Nederland en dat het te hufterig zou zijn (geworden), zoals besproken in een ander topic waar ik aan deelnam.
zondag 10 maart 2019 om 13:43
Een niet onderbouwde stelling valt onderuit te halen, vroeger of later.Ms_Jingles schreef: ↑10-03-2019 12:59Daar ben ik het mee eens, tot een niet op feiten gebaseerde mening schadelijk blijkt voor sommige of veel mensen. En dat is wel een risico dat je loopt als iedereen zonder onderbouwing maar van alles moet kunnen stellen.
Ik geloof ook niet altijd in “ mensen beschermen tegen onzin”.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zondag 10 maart 2019 om 13:47
Ik ook niet, mensen zijn vreselijk eigenwijs en zij die dat niet zijn moet je niet betuttelen, die moeten toch ergens van leren dat ze zelf moeten nadenken.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 13:43Een niet onderbouwde stelling valt onderuit te halen, vroeger of later.
Ik geloof ook niet altijd in “ mensen beschermen tegen onzin”.
zondag 10 maart 2019 om 13:48
Zoiets ja.freja schreef: ↑10-03-2019 13:08Overtuigingen zijn oké.
Boos worden op iemands overtuigingen is niet oké, tenzij je het echt beter weet, maar dan moet je niet boos worden, maar met je kennis die overtuiging omverwerpen of er geen aandacht aan besteden. Boos worden omdat iemand iets zeker weet zonder dat je die overtuiging kunt ontkrachten is niet oké.
Oké?
Maar niets menselijks in ons vreemd natuurlijk. Dus als je iets zeker weet en mensen die je na staan, gewoon normaal intelligente mensen, nemen niet hetzelfde voor waar aan, kun je daar best boos op reageren.
Zo van “ snap het dan eindelijk eens een keer, zie het, hoor het, logischerwijs moet je dan toch tot dezelfde conclusie komen dan ik?!”
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

zondag 10 maart 2019 om 13:50
Het werkt van twee kanten natuurlijk, iemand die iets zeker weet moet ook het standpunt van anderen respecteren. Degene die iets meent te weten heeft geen alleenrecht op een standpunt.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 13:48Zoiets ja.
Maar niets menselijks in ons vreemd natuurlijk. Dus als je iets zeker weet en mensen die je na staan, gewoon normaal intelligente mensen, nemen niet hetzelfde voor waar aan, kun je daar best boos op reageren.
Zo van “ snap het dan eindelijk eens een keer, zie het, hoor het, logischerwijs moet je dan toch tot dezelfde conclusie komen dan ik?!”

zondag 10 maart 2019 om 13:58
Andere standpunten respecteren/accepteren wil niet zeggen dat je altijd in elke omstandigheid je goede manieren bewaart.
“ Iemands bloed wel kunnen drinken” gaat me veel te ver als mening iver iemand op een forum.

zondag 10 maart 2019 om 14:04
Voor mij is respect betonen synoniem aan je goede manieren bewaren, maar dat kan ook aan mijn opvoeding liggen.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 13:58Andere standpunten respecteren/accepteren wil niet zeggen dat je altijd in elke omstandigheid je goede manieren bewaart.
“ Iemands bloed wel kunnen drinken” gaat me veel te ver als mening iver iemand op een forum.
zondag 10 maart 2019 om 14:29
Niet elke mening kan ik respecteren. Respecteren klinkt voor mij positief, ergens waardering voor hebben ondanks dat ik niet hetzelfde denk.
Accepteren klinkt voor mij neutraler.
Menselijkheid is niemand vreemd, dus s een keer uit de bocht vliegen ( ipv negeren) vind ik acceptabel.
Liever dat dan de mond snoeren.

zondag 10 maart 2019 om 14:32
Ik ga hier geen semantische discussie voeren, maar als mensen bij mij bekend staan als zuigerds, racisten oid, dan besteed ik geen aandacht meer aan ze. Ik snap dat het leuker is als er catfights ontstaan, maar die blokkeer ik ook.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 14:29Niet elke mening kan ik respecteren. Respecteren klinkt voor mij positief, ergens waardering voor hebben ondanks dat ik niet hetzelfde denk.
Accepteren klinkt voor mij neutraler.
Menselijkheid is niemand vreemd, dus s een keer uit de bocht vliegen ( ipv negeren) vind ik acceptabel.
Liever dat dan de mond snoeren.
Reclame blokkeer ik ook. Het moet leuk blijven.
zondag 10 maart 2019 om 14:58
Ik denk niet dat mensen alleen maar racisten en of zuigerds zijn en als ik die blokkeer, houd ik die mening over ze in stand.freja schreef: ↑10-03-2019 14:32Ik ga hier geen semantische discussie voeren, maar als mensen bij mij bekend staan als zuigerds, racisten oid, dan besteed ik geen aandacht meer aan ze. Ik snap dat het leuker is als er catfights ontstaan, maar die blokkeer ik ook.
Reclame blokkeer ik ook. Het moet leuk blijven.
Over bepaalde onderwerpen/feiten zouden we best dezelfde mening kunnen hebben. Is dan die mening van een zuigerd niks waard omdat ik het een zuigerd vind? Wat zegt dan dan over mijn mening? Ook niks meer waard?

zondag 10 maart 2019 om 15:28
Wat is een mening waar je niet voor staat precies waard?simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 14:58Ik denk niet dat mensen alleen maar racisten en of zuigerds zijn en als ik die blokkeer, houd ik die mening over ze in stand.
Over bepaalde onderwerpen/feiten zouden we best dezelfde mening kunnen hebben. Is dan die mening van een zuigerd niks waard omdat ik het een zuigerd vind? Wat zegt dan dan over mijn mening? Ook niks meer waard?
zondag 10 maart 2019 om 15:31
zondag 10 maart 2019 om 15:35
Als mijn mening over een bepaald onderwerp overeenkomt met iemand die ik betr. andere onderwerpen als racist zie, hoef ik mijn mening niet te schrappen.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 14:58Ik denk niet dat mensen alleen maar racisten en of zuigerds zijn en als ik die blokkeer, houd ik die mening over ze in stand.