Zeker weten of niet zeker weten

10-03-2019 10:23 143 berichten
Het valt me op dat bepaalde mensen je bloed wel kunnen drinken als je iets zeker weet, waarom is dat denken jullie?

Weet je wel, dezelfde mensen die bovenop je springen omdat je geen disclaimer erbij plaatste waarin je verduidelijkt dat het jouw opvatting is en niet die van een ander.

Waarom zijn sommige mensen zo?
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
11-03-2019 08:30
Gelukkiger dan zuurpruimen.
grappig, je denkt dat er twee groepen zijn:
De Zuurpruimen en de Gelijkhebbers

Maar dat is nergens op gebaseerd. Mijn ervaring is, dat mensen die zich in kunnen leven in anderen (en dat komt met de jaren), mensen die de wereld niet zwart-wit zien, maar de nuance. Het veel leuker, en gemakkelijker krijgen.
Zodra je de 'puberale' "er is Maar een Mening, en dat is de mijne"- wijze los laat, wordt het leven veel leuker.

Dan ga je anderen wat gunnen, en zij jou. Dan ga je anderen begrijpen, en zij jou. En ga je ook jezelf beter begrijpen.

Ik ben geen racist, maar kan wel met een racist in gesprek gaan. En dan merk je, dat sommige zaken universeel zijn: dat je van je kinderen houdt bijvoorbeeld.
Nee, de gelijkhebbers zijn de zuurpruimen lilalinda, de mensen die het altijd beter weten en dat aan anderen willen opdringen. Juist als je zegt dat je iets zeker weet, weet een normaal denkend mens, oh, er zijn ook andere manieren om erover te denken.

Ik geloof wel in de kracht van overtuiging. Doordat ik overtuigd ben van mijzelf ziet de dokter mij nooit.
freja schreef:
11-03-2019 08:37
Nee, de gelijkhebbers zijn de zuurpruimen lilalinda, de mensen die het altijd beter weten en dat aan anderen willen opdringen. Juist als je zegt dat je iets zeker weet, weet een normaal denkend mens, oh, er zijn ook andere manieren om erover te denken.

Ik geloof wel in de kracht van overtuiging. Doordat ik overtuigd ben van mijzelf ziet de dokter mij nooit.

gaat het echt wel goed met je??
je spreekt jezelf zo vreselijk tegen
lilalinda schreef:
11-03-2019 08:39
gaat het echt wel goed met je??
je spreekt jezelf zo vreselijk tegen
Je leest het gewoon niet goed. Heb je wel goeie ogen?
freja schreef:
11-03-2019 08:40
Je leest het gewoon niet goed. Heb je wel goeie ogen?
Blijf je vriendelijk?
Ik ben de enige nog, die tegen je praat he??
lilalinda schreef:
11-03-2019 08:43
Blijf je vriendelijk?
Ik ben de enige nog, die tegen je praat he??
Je maakt jezelf veel te belangrijk voor mij, lieverd.
freja schreef:
11-03-2019 08:44
Je maakt jezelf veel te belangrijk voor mij, lieverd.
doei dan maar
lilalinda schreef:
11-03-2019 08:46
doei dan maar
ja doeg
Ook zo grappig dat je blijft draaikonten :P Feiten bestaan niet, tenzij het om jouw mening gaat, want dat is een feit.
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
11-03-2019 09:26
Ook zo grappig dat je blijft draaikonten :P Feiten bestaan niet, tenzij het om jouw mening gaat, want dat is een feit.
Nu zeg je het zelf ook! Ha, de kracht van overtuiging!

Maar weet je zeker dat feiten niet bestaan?

Morgen bestaat niet, feit!
freja schreef:
11-03-2019 08:28
Nee, ik zal niet breken.
o_o

Volgens mij neem jij zaken op het forum echt te serieus.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Maar blijkbaar is dit topic te relateren aan elders gevoerde discussie. Ga in het vervolg anders naar napraat? Dit is topic is toch nét om de hete brei heenkletsen? Een wijze om lekker verder gaan waar het in het andere topic niet (meer) mag oid?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Enn schreef:
11-03-2019 19:53
Maar blijkbaar is dit topic te relateren aan elders gevoerde discussie. Ga in het vervolg anders naar napraat? Dit is topic is toch nét om de hete brei heenkletsen? Een wijze om lekker verder gaan waar het in het andere topic niet (meer) mag oid?
:rofl:
En wie denk jij dat je bent om mensen te vertellen wat ze moeten doen?
Wat een toontje, poeh poeh.
Als je het over een nutteloos topic hebt..... :facepalm:
Krentebolletje schreef:
11-03-2019 21:28
Als je het over een nutteloos topic hebt..... :facepalm:
Jouw bericht is totaal nutteloos en ook nog eens off topic. ;)
freja schreef:
11-03-2019 20:47
En wie denk jij dat je bent om mensen te vertellen wat ze moeten doen?
Wat een toontje, poeh poeh.
Het is maar met welke leestoon jijzelf leest. :biggrin:
Vragen stellen lijkt me vrij gewoon.
Maar afijn, zeik gerust mensen verder af, succes.
Oh en heb mezelf al gestaft , dat spaart jou weer moeite ;)
Enn schreef:
11-03-2019 22:25
Het is maar met welke leestoon jijzelf leest. :biggrin:
Vragen stellen lijkt me vrij gewoon.
Maar afijn, zeik gerust mensen verder af, succes.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Connotatie :biggrin:
Enn schreef:
11-03-2019 22:30
Oh en heb mezelf al gestaft , dat spaart jou weer moeite ;)
?

Wat bedoel je toch?
freja schreef:
11-03-2019 08:28
Nee, ik zal niet breken. Iedereen zijn eigen hardnekkige qut-overtuiging, mijn overtuiging is lekker dat alles wat ik zeg een feit is.

Pryyyyt
Pipistrello schreef:
11-03-2019 23:08

Pryyyyt
Gosh, ik bedoelde het grappig, maar dat het zó grappig zou worden gevonden had ik echt niet verwacht. Over de grond rollend. :D
Ja je bent hilarisch. Echt!
Pipistrello schreef:
11-03-2019 23:18
Ja je bent hilarisch. Echt!
Jij ook!
Jufjoke schreef:
10-03-2019 13:11
Ik ook! Wat lekker rustig forummen zo voor Freja.
Ik sta niet onder de negeer, dat weet ik zeker. Feit, valt niet aan te twijfelen want ik kan TO loepen.

Of ik morgen nog steeds kan loepen: geen idee, denk dat ik ook op de negeer ga. Weet het wel zeker!
Ja hoor, als ik allessss van TO wil weten moet ik nu gaan speedloepen anders kan het niet meer.
Zeker weten!!

Maar nu eerst thee, trek in. Of toch iets fris.. sommige dingen weet je pas zeker als je terugkomt uit de keuken, ook een wet van Meden en Perzen.
SadButTrue999 schreef:
11-03-2019 23:30
Ik sta niet onder de negeer, dat weet ik zeker. Feit, valt niet aan te twijfelen want ik kan TO loepen.

Of ik morgen nog steeds kan loepen: geen idee, denk dat ik ook op de negeer ga. Weet het wel zeker!
Ja hoor, als ik allessss van TO wil weten moet ik nu gaan speedloepen anders kan het niet meer.
Zeker weten!!

Maar nu eerst thee, trek in. Of toch iets fris.. sommige dingen weet je pas zeker als je terugkomt uit de keuken, ook een wet van Meden en Perzen.
Ik geef je een maand de tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven