Zeker weten of niet zeker weten

zondag 10 maart 2019 om 10:23
Het valt me op dat bepaalde mensen je bloed wel kunnen drinken als je iets zeker weet, waarom is dat denken jullie?
Weet je wel, dezelfde mensen die bovenop je springen omdat je geen disclaimer erbij plaatste waarin je verduidelijkt dat het jouw opvatting is en niet die van een ander.
Waarom zijn sommige mensen zo?
Weet je wel, dezelfde mensen die bovenop je springen omdat je geen disclaimer erbij plaatste waarin je verduidelijkt dat het jouw opvatting is en niet die van een ander.
Waarom zijn sommige mensen zo?

zondag 10 maart 2019 om 15:48
Als ik erachter zou komen dat ik een mening met een racist deel, dan denk ik wel dat ik mijn mening toch enigszins zal bijschaven. Of hij moet het doen.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 15:35Als mijn mening over een bepaald onderwerp overeenkomt met iemand die ik betr. andere onderwerpen als racist zie, hoef ik mijn mening niet te schrappen.
zondag 10 maart 2019 om 15:52
Ligt eraan over welk onderwerp het gaat. Als je überhaupt al weet dat je dezelfde mening deelt, want jij blokkeert racisten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)
"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)

zondag 10 maart 2019 om 15:54
Zou mij niet uitmaken over welk onderwerp het ging.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 15:52Ligt eraan over welk onderwerp het gaat. Als je überhaupt al weet dat je dezelfde mening deelt, want jij blokkeert racisten.
zondag 10 maart 2019 om 16:05

zondag 10 maart 2019 om 16:09
Kennelijk niet.
Disclaimer 'dit is mijn mening totdat ik merk dat een (door mij benoemd) racist er hetzelfde over denkt'.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

zondag 10 maart 2019 om 16:12
Er denkt geen racist hetzelfde als ik, daarom zal ik mijn mening niet bijschaven, maar die racist gewoon niet serieus nemen. Andersom hoop ik dat hij hetzelfde doet.simbalabimba schreef: ↑10-03-2019 16:09Kennelijk niet.
Disclaimer 'dit is mijn mening totdat ik merk dat een (door mij benoemd) racist er hetzelfde over denkt'.
zondag 10 maart 2019 om 16:15
Ah, op die fiets.

zondag 10 maart 2019 om 16:17
Ik ben niet in het minst geïnteresseerd in racisten.
Het frappeert me dat je doorhamert op racisten terwijl ik ook zuigerds noemde. Blijkbaar vind je het minder merkwaardig dat ik die categorie ook negeer.

zondag 10 maart 2019 om 18:33
Hoe heb jij dan ervaring met hoe mensen op je reageren als je iets zeker weet? Als je al naar andere gedachten hinkt omdat iemand die je op een ander punt niet mag het met je eens is ... Dus als een racist vindt dat, weet ik veel, het goed is om kinderen te leren lezen, stuur jij je kinderen bewust niet naar school, omdat ze dan leren lezen?

zondag 10 maart 2019 om 18:35
Ah. En daarom hebben mensen het er dus moeilijk mee als jij iets neerzet als iets wat je zeker weet. Omdat je er binnen korte tijd weer op terug komt.

zondag 10 maart 2019 om 18:39
Dat is het.Nanny_Gytha_Ogg schreef: ↑10-03-2019 18:35Ah. En daarom hebben mensen het er dus moeilijk mee als jij iets neerzet als iets wat je zeker weet. Omdat je er binnen korte tijd weer op terug komt.
zondag 10 maart 2019 om 19:21
Ik kan er ook slecht tegen als mensen zeggen: "het is zo" ipv "ik vind". Een mening is subjectief en geen feit. Het komt dan op mij over alsof diegene beweerd dat zijn mening de enige juiste is en dat vind ik arrogant en bekrompen. Maar dat is mijn opvatting, ik heb weleens het tegengeluid gehoord dat de ander juist het omgekeerde irritant vind. Omdat het voor haar overkomt alsof de ander zichzelf heel belangrijk vind en de hele tijd het gesprek naar zichzelf toetrekt. "Ik hoor alleen maar: ik ik ik, het gaat allemaal om jou".

maandag 11 maart 2019 om 07:46
Wat mensen zeggen is ALTIJD subjectief, ook als iets dmv een wiskundige formule 'bewezen' is blijft het subjectief. Objectiviteit bestaat eigenlijk niet.OliebolmetKrenten schreef: ↑10-03-2019 19:21Ik kan er ook slecht tegen als mensen zeggen: "het is zo" ipv "ik vind". Een mening is subjectief en geen feit. Het komt dan op mij over alsof diegene beweerd dat zijn mening de enige juiste is en dat vind ik arrogant en bekrompen. Maar dat is mijn opvatting, ik heb weleens het tegengeluid gehoord dat de ander juist het omgekeerde irritant vind. Omdat het voor haar overkomt alsof de ander zichzelf heel belangrijk vind en de hele tijd het gesprek naar zichzelf toetrekt. "Ik hoor alleen maar: ik ik ik, het gaat allemaal om jou".

maandag 11 maart 2019 om 08:25

maandag 11 maart 2019 om 08:28