Zeker weten of niet zeker weten

10-03-2019 10:23 143 berichten
Het valt me op dat bepaalde mensen je bloed wel kunnen drinken als je iets zeker weet, waarom is dat denken jullie?

Weet je wel, dezelfde mensen die bovenop je springen omdat je geen disclaimer erbij plaatste waarin je verduidelijkt dat het jouw opvatting is en niet die van een ander.

Waarom zijn sommige mensen zo?
simbalabimba schreef:
10-03-2019 15:35
Als mijn mening over een bepaald onderwerp overeenkomt met iemand die ik betr. andere onderwerpen als racist zie, hoef ik mijn mening niet te schrappen.
Als ik erachter zou komen dat ik een mening met een racist deel, dan denk ik wel dat ik mijn mening toch enigszins zal bijschaven. Of hij moet het doen.
Alle reacties Link kopieren
freja schreef:
10-03-2019 15:48
Als ik erachter zou komen dat ik een mening met een racist deel, dan denk ik wel dat ik mijn mening toch enigszins zal bijschaven. Of hij moet het doen.
Ligt eraan over welk onderwerp het gaat. Als je überhaupt al weet dat je dezelfde mening deelt, want jij blokkeert racisten.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
simbalabimba schreef:
10-03-2019 15:52
Ligt eraan over welk onderwerp het gaat. Als je überhaupt al weet dat je dezelfde mening deelt, want jij blokkeert racisten.
Zou mij niet uitmaken over welk onderwerp het ging.
freja schreef:
Dit snap ik niet. Een mening is toch iets waar je voorstaat???
freja schreef:
10-03-2019 15:54
Zou mij niet uitmaken over welk onderwerp het ging.
Oke.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

lilalinda schreef:
10-03-2019 16:05
Hmhm, maar sommige meningen zijn net iets meer waard dan andere meningen.
lilalinda schreef:
10-03-2019 16:05
Kennelijk niet.
Disclaimer 'dit is mijn mening totdat ik merk dat een (door mij benoemd) racist er hetzelfde over denkt'.

freja schreef:
10-03-2019 16:08
Hmhm, maar sommige meningen zijn net iets meer waard dan andere meningen.
Waarom?
Ik heb er ook een gloeiende schijthekel aan als mensen hun mening als feit neerzetten. Heeft wat mij betreft niets met onzekerheid te maken.
simbalabimba schreef:
10-03-2019 16:09
Kennelijk niet.
Disclaimer 'dit is mijn mening totdat ik merk dat een (door mij benoemd) racist er hetzelfde over denkt'.
Er denkt geen racist hetzelfde als ik, daarom zal ik mijn mening niet bijschaven, maar die racist gewoon niet serieus nemen. Andersom hoop ik dat hij hetzelfde doet.
freja schreef:
10-03-2019 16:12
Er denkt geen racist hetzelfde als ik, daarom zal ik mijn mening niet bijschaven, maar die racist gewoon niet serieus nemen. Andersom hoop ik dat hij hetzelfde doet.
Ah, op die fiets.

simbalabimba schreef:
10-03-2019 16:15
Ah, op die fiets.
Ik ben niet in het minst geïnteresseerd in racisten.
Het frappeert me dat je doorhamert op racisten terwijl ik ook zuigerds noemde. Blijkbaar vind je het minder merkwaardig dat ik die categorie ook negeer.
?
Laat maar, ik was mosterd.

Lekker duidelijk topic trouwens.
freja schreef:
Hoe heb jij dan ervaring met hoe mensen op je reageren als je iets zeker weet? Als je al naar andere gedachten hinkt omdat iemand die je op een ander punt niet mag het met je eens is ... Dus als een racist vindt dat, weet ik veel, het goed is om kinderen te leren lezen, stuur jij je kinderen bewust niet naar school, omdat ze dan leren lezen?
freja schreef:
10-03-2019 16:12
Ah. En daarom hebben mensen het er dus moeilijk mee als jij iets neerzet als iets wat je zeker weet. Omdat je er binnen korte tijd weer op terug komt.
Nanny_Gytha_Ogg schreef:
10-03-2019 18:35
Ah. En daarom hebben mensen het er dus moeilijk mee als jij iets neerzet als iets wat je zeker weet. Omdat je er binnen korte tijd weer op terug komt.
Dat is het.
Ik kan er ook slecht tegen als mensen zeggen: "het is zo" ipv "ik vind". Een mening is subjectief en geen feit. Het komt dan op mij over alsof diegene beweerd dat zijn mening de enige juiste is en dat vind ik arrogant en bekrompen. Maar dat is mijn opvatting, ik heb weleens het tegengeluid gehoord dat de ander juist het omgekeerde irritant vind. Omdat het voor haar overkomt alsof de ander zichzelf heel belangrijk vind en de hele tijd het gesprek naar zichzelf toetrekt. "Ik hoor alleen maar: ik ik ik, het gaat allemaal om jou".
OliebolmetKrenten schreef:
10-03-2019 19:21
Ik kan er ook slecht tegen als mensen zeggen: "het is zo" ipv "ik vind". Een mening is subjectief en geen feit. Het komt dan op mij over alsof diegene beweerd dat zijn mening de enige juiste is en dat vind ik arrogant en bekrompen. Maar dat is mijn opvatting, ik heb weleens het tegengeluid gehoord dat de ander juist het omgekeerde irritant vind. Omdat het voor haar overkomt alsof de ander zichzelf heel belangrijk vind en de hele tijd het gesprek naar zichzelf toetrekt. "Ik hoor alleen maar: ik ik ik, het gaat allemaal om jou".
Wat mensen zeggen is ALTIJD subjectief, ook als iets dmv een wiskundige formule 'bewezen' is blijft het subjectief. Objectiviteit bestaat eigenlijk niet.
freja schreef:
10-03-2019 18:39
Dat is het.
zeker weten???
lilalinda schreef:
11-03-2019 08:03
zeker weten???
wat? O dat. Sommige mensen moet je gewoon altijd gelijk geven, dat is zeker. :D
freja schreef:
11-03-2019 07:46
Wat mensen zeggen is ALTIJD subjectief, ook als iets dmv een wiskundige formule 'bewezen' is blijft het subjectief. Objectiviteit bestaat eigenlijk niet.
en juist als je die Mening aanhangt, zou bescheidenheid passend zijn.
Voortaan zeggen: Ik Vind, ipv Het Is
lilalinda schreef:
11-03-2019 08:25
en juist als je die Mening aanhangt, zou bescheidenheid passend zijn.
Voortaan zeggen: Ik Vind, ipv Het Is
Nee, ik zal niet breken. Iedereen zijn eigen hardnekkige qut-overtuiging, mijn overtuiging is lekker dat alles wat ik zeg een feit is.
freja schreef:
11-03-2019 08:28
Nee, ik zal niet breken. Iedereen zijn eigen hardnekkige qut-overtuiging, mijn overtuiging is lekker dat alles wat ik zeg een feit is.
Wat zul jij een lang & gelukkig leven hebben zeg
Gefeliciteerd!
lilalinda schreef:
11-03-2019 08:29
Wat zul jij een lang & gelukkig leven hebben zeg
Gefeliciteerd!
Gelukkiger dan zuurpruimen.

Dank je.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven