zo snel oud in NL?!

16-05-2011 13:26 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet goed waar dit onderwerp te plaatsen, gaat eigenlijk over denkwijze van mensen dus dan maar hier. Het valt mij de laatste jaren op dat vrouwen/mannen vanaf 25 jaar maar vooral vrouwen zichzelf al oud vinden. Dan denk ik dat is toch niet normaal meer. Op tv hoor je niet anders dan oud. Mannen van 36 die over zichzelf zeggen, ja ik ben al een ouwe lul he! Dan denk ik waar gaan we naartoe. Ben zelf 42, voel me alles behalve oud en ben ook echt geen wanna-be younger type, maar ik vind Holland er de laatste jaren niet op vooruit gaan qua mentaliteit. Het wordt steeds platvloerser en ordinairder.

Je zou je haast schamen om ouder te worden omdat je vooral niet meetelt. Die jongeren denken dat ze niet ouder worden ofzo? Ik heb er zelf geen moeite mee maar denk dat next generation het heel moeilijk gaat krijgen met ouder worden. Hoe zien jullie het?
Ik heb zelf niet de ervaring die jij noemt. Ik grap weleens dat ik oud word, maar meer dan een grapje is het ook niet.

Wat bedoel je trouwens met steeds meer platvloers en ordinair?
Volgend jaar 40, vind het prima! Blij dat ik lekker fit en gezond ben, happy met de familie etc.

De jeugd wordt gedwoon steeds oppervlakkiger. FHM is de standaard, alles draait om het uiterlijk. Ze krijgen nooit nee te horen als ze iets willen. Maar ze komen er nog wel achter!
Ik herken wel een beetje ja. Vrienden van mij hebben het ook steeds over: ja, dat krijg je als je ouder wordt he...

Ik ben 58, maar voel me niet oud. Ik sport 3 x per week, heb een leuke baan op een middelbare school.

Vroeger ja, dan was je met 40 of 50 uitgeteld, dan hoorde je bij de ouderen..maar nu toch niet meer?
Zo, dat is lekker alle jeugd over één kam scheren Vicky
Ik denk niet dat het nieuw is. Iedereen voelt zich heel oud. Als je 12 bent, en je naar de middelbaar school gaat, als je 18 en naar de universiteit, als je op kamers gaat wonen, als je voor het eerst gaat samenwonen...
quote:plops schreef op 16 mei 2011 @ 13:34:

Zo, dat is lekker alle jeugd over één kam scheren Vicky

Het is wel zo dat het allemaal veel meer om het uiterlijk draait dan pakweg 20-30 jaar en langer geleden hoor.

Vooral bij meisjes.
quote:MEFS schreef op 16 mei 2011 @ 13:35:

Ik denk niet dat het nieuw is. Iedereen voelt zich heel oud. Als je 12 bent, en je naar de middelbaar school gaat, als je 18 en naar de universiteit, als je op kamers gaat wonen, als je voor het eerst gaat samenwonen...

Ha, ha, dat wel!

Toen ik 19 was vond ik bv iemand van 30 echt oud, en nu ben ik het bijna al!
volgens mij draait het bij pubers altijd om uiterlijk, of het nu 20, 30, of 100 jaar geleden is.

maar gelukkig hebben ze daarnaast ook nog andere interesses.
wij slapen nooit.
Bij een deel van de jeugd draait het daar inderdaad om. Maar als ik naar mezelf, mijn vrienden en familie kijk dan zijn andere dingen veel belangrijker dan uiterlijk. Het is leuk om er goed verzorgd uit te zien, maar om daar een dagtaak van te maken gaat veel te ver.

Vandaar dat ik zeg dat je niet alle jeugd over één kam kan scheren. Dat is gewoon kortzichtig en veel te kort door de bocht.
quote:Beauke schreef op 16 mei 2011 @ 13:37:

[...]

Ha, ha, dat wel!

Toen ik 19 was vond ik bv iemand van 30 echt oud, en nu ben ik het bijna al!zelfde ervaring hier, maar dan dat ik 'al 35' ben, en dus een oud wijf;)
14 is ouder dan 13 en heel veel zinnigs valt er verder eigenlijk niet over te zeggen.
Ik voel me nog helemaal niet zo oud, maar die rimpels en witte haren die ineens verschijnen vind ik zachtgezegd NIET LEUK
jong = ordi?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Vind jeugd ook oppervlakkiger, alles idd uiterlijk, computer. Er kan niet meer normaal gecommuniceerd worden. Oog voor detail hebben ze haast niet. Tis ook een trend dat meiden in een groepje zich bitchy gedragen, als snobs, niks gezelligs an!
alles is gewoon veranderd, de wereld is nu heel anders dan, pakweg, 10 jaar geleden.

trouwens, ook 20 jaar geleden had je al groepjes.
wij slapen nooit.
quote:sweetmoon schreef op 16 mei 2011 @ 13:26:

Wist niet goed waar dit onderwerp te plaatsen, gaat eigenlijk over denkwijze van mensen dus dan maar hier. Het valt mij de laatste jaren op dat vrouwen/mannen vanaf 25 jaar maar vooral vrouwen zichzelf al oud vinden. Dan denk ik dat is toch niet normaal meer. Op tv hoor je niet anders dan oud. Mannen van 36 die over zichzelf zeggen, ja ik ben al een ouwe lul he! Dan denk ik waar gaan we naartoe. Ben zelf 42, voel me alles behalve oud en ben ook echt geen wanna-be younger type, maar ik vind Holland er de laatste jaren niet op vooruit gaan qua mentaliteit. Het wordt steeds platvloerser en ordinairder. Je zou je haast schamen om ouder te worden omdat je vooral niet meetelt. Die jongeren denken dat ze niet ouder worden ofzo? Ik heb er zelf geen moeite mee maar denk dat next generation het heel moeilijk gaat krijgen met ouder worden. Hoe zien jullie het?vroeger was alles beter? Daar krijg je dus de babyboomergrapjes van
quote:sweetmoon schreef op 16 mei 2011 @ 13:43:

Vind jeugd ook oppervlakkiger, alles idd uiterlijk, computer. Er kan niet meer normaal gecommuniceerd worden. Oog voor detail hebben ze haast niet. Tis ook een trend dat meiden in een groepje zich bitchy gedragen, als snobs, niks gezelligs an!

Ik vind dat dit ook nogal wat zegt. Ik vind het zelf generaliserend en een tikkeltje arrogant.

Ik weet niet hoe oud je bent , maar het belerige druipt er vanaf.

Iemand uit een andere generatie die doet alsof ze precies weet hoe de de meisjes van nu zijn en hoe ze zouden moeten zijn. Ik vind het zo ontzettend jammer, want deze denk wijze maakt je ouder dan je bent.

Ordinaire en oppervlakkige mensen heb je altijd gehad maar om een hele groep zo weg te zetten.
Ver voor Christus klaagden Griekse filosofen al over de jeugd van tegenwoordig. Kan je nagaan waar we nu zijn
Ik ben 52 en voel me helemaal niet oud.

Ik vind helemaal niet dat men zichzelf oud vindt, maar dat men oud gevonden wórdt. Alsof je al met één been in het graf staat.

Bijvoorbeeld in een topic waarin iemand een kadopakket voor een 50-jarige samen wil stellen met incontinentiemateriaal en een folder voor rollators.

Mensen tussen de 50 en 70 worden in de marketing vaak over het hoofd gezien. Terwijl ze vaak juist iets te besteden hebben.

De meeste reclames voor mode, beauty, reizen, sport, muziek, auto's, etc. zijn gericht op jongeren. De 50-plussers worden op één lijn gezet met 75-plussers in reclames voor aangepaste bedden, seniorenstoelen, etc.

Tussen de 50 en de 70 is de nieuwe leeftijd voor "tussen servet en tafelllaken"
Ben nu 49 en zou in deze tijd niet jong meer willen zijn, terwijl ik sociaal maatschappelijk eigenlijk helemaal niet meer mee tel.Liever dit laatste , dan dat ik het nu allemaal over zou moeten doen.

Ik vind het leven van nu vreselijk oppervlakkig. Wat me heel erg opvalt is dat de jeugd niets doet aan de algemene ontwikkeling en zich beperkt tot wat ze op school leren.Non fictie boeken worden niet gelezen, algemene kennis wordt niet van belang geacht en als het niet in wikipedia te vinden is, dan bestaat het niet.

Vind het vreselijk armoedig.
Niet alleen de jeugd, maar ook hun ouders. Ik denk dat het bij die mensen moet zoeken. Die besteden geen tijd aan de opvoeding van hun kinderen. Hebben ze geen tijd voor, geloof ik. Sturen die lastige (ook eens een keer) om aandacht vragende kinderen weg. Gaan die elders vervelen en zich afreageren.

Zo stond er een vrouw die mijn uitrit blokkeerde. Ik vroeg haar netjes of ze haar auto weg wilde zetten, maar ik kreeg als antwoord dat ze zo klaar was. Ze liep weg en ging gewoon door met folders bezorgen. Toen ik vervolgens aandrong dat ik toch echt weg moest, kreeg ik een grote mond dat ik geen begrip voor haar had en dochter kwam er ook aan lopen.

Werd ik daar neer gezet als vervelend en bitch, terwijl zij degene was die in een lege straat met een heleboel parkeerruimte - haar auto gewoon neer zette op een plek waar het helemaal niet nodig was. Haar dochtertje kon anders niet makkelijk uitstappen.

Ik zit nog te twijfelen of ik niet een klacht moet indienen bij de werkgever voor wie ze die rommel aan het bezorgen was.
en wat is oud, mijn ouders waren 40 en ver over de 40 toen ik geboren werd, ik kan me niet anders herrineren dat klasgenoten dachten dat mijn ouders mijn grootouders waren.

Maar het zijn wel mooi mijn ouders en ik vind mijn moeder nog steeds niet oud!Dat ze ouder wordt merk ik wel, maar dat lijkt me niet meer dan normaal.
dames dit wordt toch geen ; kraak de jongere generaties af topic ?
Ik vind het nogal wat als er over 'de jeugd' wordt gepraat. Ja, ik behoor tot de jeugd, net zoals mijn vriendinnen, broertje en zusje. En ja, tegenwoordig is de computer in, en tuurlijk zijn er dingen die vroeger beter waren. Net zoals het ook omgekeerd voorkomt. Ik vind het altijd naar om te horen dat ze het hebben over ' de jeugd van tegenwoordig'. Mijn oma heeft er ook een handje van.. de jeugd van tegenwoordig trekt zich nergens meer wat van aan. Maar als je dan zelf aangeeft ook tot deze jeugd te behoren, ben jij ineens de uitzondering! Ik kan daar niets mee..

Ja, ik lees, fictie, non-fictie, ik wandel, ik doe vrijwilligerswerk en ik werk, als bijbaan, in de gezondheidszorg. Hoor ik nu bij 'de jeugd van tegenwoordig' of is dit een uitzondering?

Laten we niet doen alsof de 'jeugd van tegenwoordig' voor iedere persoon onder de, ik zeg maar wat, 25 staat. Iedereen is een individu. Ik kan mezelf niet terugvinden in het beeld van de jeugd. Ik kan me er aan ergeren dat er nog steeds zo generaliserend over de jeugd wordt gesproken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven