zo snel oud in NL?!

16-05-2011 13:26 137 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wist niet goed waar dit onderwerp te plaatsen, gaat eigenlijk over denkwijze van mensen dus dan maar hier. Het valt mij de laatste jaren op dat vrouwen/mannen vanaf 25 jaar maar vooral vrouwen zichzelf al oud vinden. Dan denk ik dat is toch niet normaal meer. Op tv hoor je niet anders dan oud. Mannen van 36 die over zichzelf zeggen, ja ik ben al een ouwe lul he! Dan denk ik waar gaan we naartoe. Ben zelf 42, voel me alles behalve oud en ben ook echt geen wanna-be younger type, maar ik vind Holland er de laatste jaren niet op vooruit gaan qua mentaliteit. Het wordt steeds platvloerser en ordinairder.

Je zou je haast schamen om ouder te worden omdat je vooral niet meetelt. Die jongeren denken dat ze niet ouder worden ofzo? Ik heb er zelf geen moeite mee maar denk dat next generation het heel moeilijk gaat krijgen met ouder worden. Hoe zien jullie het?
jawel, je hebt de emo,s.

alleen de kledingcode van tegenwoordig is niet meer zo makkelijk te ontcijferen.
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 16 mei 2011 @ 14:37:

een mbo scholier kan een net zo goeie algemene ontwikkeling hebben dan een hbo,er.

trouwens, mbo is de grootste groep toch?

Welja. Het is natuurlijk te gek voor woorden om een discussie te gaan beginnen over het onderwijsniveau dat iemand volgt. Vorige week was er een HAVO 5 student in de wereld draait door en die had ook een algemene ontwikkeling van drie keer niks, dus dat heeft er niets mee te maken.

Ook heb ik op mijn werk eens een gesprek proberen te voeren met een psychologe van 24 jaar en de tranen sprongen me in de ogen.

Heeft op zich met onderwijsniveau niets te maken.
Er staat een artikel in de krant met de T, over 3 bejaarden die slaags raakten met elkaar. De jongste was 55. Dat is in mijn ogen niet bejaard . . . . Bejaard geldt voor mij vanaf 70-75 jaar.

De term wil alleen zeggen: dat je veel jaren telt. Maar het gedrag, dat doet het hem. Er zijn legio gepensioneerden die er een hoog tempo in hebben, er zijn veel uitgebluste 45 plussers . . . .

Wat heet oud? Vanaf 40 jaar kun je bijna niet meer van baan veranderen. Maar om je op je 25ste oud te noemen, dat gaat mij veel te ver. Dan heb je nog zeker 2/3 van een gemiddeld mensenleven voor je . . . . .
ik heb ooit een psychologe van een jaar of 30 bezocht, nou, k ben gelijk genezen.

inzicht van 0,0 en aangeleerde regeltjes toepassen ben je in mijn ogen geen psychologe mee. triest dat er daardoor zoveel fout kan lopen.
wij slapen nooit.
of kijk naar de jeugdzorg, dat 18 jarigen de beslissing kunnen nemen een kind bij een ouder weg te halen.
wij slapen nooit.
moet er ook nog even bij vermelden dat de psychologe bijzonder slonzig gekleed was. vond dat erg storend.

mijn rapport begon met de zin;,, cliente is een goed verzorgde vrouw......
wij slapen nooit.
quote:valentinamaria schreef op 16 mei 2011 @ 14:58:

of kijk naar de jeugdzorg, dat 18 jarigen de beslissing kunnen nemen een kind bij een ouder weg te halen.Zeker weten. De opleiding MWD zou eigenlijk helemaal niet aan zulke jonge personen gegeven moeten worden. Veel te veel verantwoordelijkheid voor iemand die zelf niet eens van het leven heeft geproefd. Dit zou een beroep moeten zijn voor uitsluitend en alleen 30 plussers. Ik spreek hier uit ervaring en het is huilen met de pet op.
Ben het met je eens dat mensen al gauw roepen dat ze oud zijn. Maar om dan de schuld aan jongeren te geven, vind ik niet kloppen. Ik erger me juist aan die mensen die dat tegen me roepen. Ik krijg dan ook het idee dat ze dat maar vast roepen, omdat ze denken dat ík (zo jong ben ik nu ook weer niet, maar ik lijk veel jonger) dat denk. Dat merk ik ook wel uit jouw post; je gaat direct jongeren af lopen kammen... en over één kam scheren niet te vergeten (ik heb iets met kammen vandaag). Komt nogal verbitterd en zuur over.

Ik zou eerder de media de schuld geven; het lijkt alsof alles alleen maar om jeugd draait (en dan ook vooral natuurlijk het schreeuwerige, aandachttrekkende deel van de jeugd).

Nu heb je gelukkig tegenwoordig ook omroep Max. Kijk er zelf nooit naar, maar ik ben eigenlijk wel blij dat er tenminste wat meer ouderen op tv verschijnen, zodat oudere mensen mss zichzelf niet meer zo onderuit halen.
wat je water geeft, groeit
quote:valentinamaria schreef op 16 mei 2011 @ 14:50:

jawel, je hebt de emo,s.

alleen de kledingcode van tegenwoordig is niet meer zo makkelijk te ontcijferen.Uit; hoe word je emo?

Stap 3, denken als een emoDenken als een emo is niet zo moeilijk. Je moet gewoon altijd denken dat je dood wilt en als iemand je wat vraagt moet je heel depressief antwoorden. Let er op dat je nooit een vrolijk antwoord geeft, dit is niet emo

Als je moeite hebt met denken als een emo, dan moet je veel luisteren naar de emomuziek op je neppe iPod. Let er wel op dat je ouders en andere emo's dit niet horen, dan hebben zij je door en heb je voor niets geld besteed aan de kleren (alhoewel...het kwam dan toch van de markt, dus is het niet zo erg). Nadat je ongeveer 12 uur bent blootgesteld aan emomuziek wordt je vanzelf wel depressief. Dit komt omdat het zo slecht is, en nooit lijkt op te houden.

Als ik dit lees krijg ik het idee dat de emo vooral erg met zichzelf bezig is i.p.v. de maatschappij
quote:Cateautje schreef op 16 mei 2011 @ 15:03:

[...]

Zeker weten. De opleiding MWD zou eigenlijk helemaal niet aan zulke jonge personen gegeven moeten worden. Veel te veel verantwoordelijkheid voor iemand die zelf niet eens van het leven heeft geproefd. Dit zou een beroep moeten zijn voor uitsluitend en alleen 30 plussers. Ik spreek hier uit ervaring en het is huilen met de pet op.Wat is dat toch met het generaliseren? Niet elke 18 jarige heeft inderdaad iets van het leven geproefd. Maar er zijn er zat die in hun jonge leven al genoeg meegemaakt hebben om zo'n opleiding aan te kunnen.
dat waren de provo,s in feite ook, bezig met zichzelf.

nu alles meer individualistisch is heb je de emo,s.

de punker van tegenwoordig draagt een soort safaribroeken, een bep stroming de zwarte colbert.

schijn je nog de business te hebben, kraagje onder sweater, skinny jeans, die gaan voor t grote geld.
wij slapen nooit.
quote:plops schreef op 16 mei 2011 @ 15:08:

[...]

Wat is dat toch met het generalizeren? Niet elke 18 jarige heeft inderdaad iets van het leven geproeft. Maar er zijn er zat die in hun jonge leven al genoeg meegemaakt hebben om zo'n opleiding aan te kunnen.Deze groep dwingt mij tot generaliseren, vast en zeker met hier en daar een uitzondering, maar het beroep is te vaak te zwaar voor zo'n jong persoon.
quote:plops schreef op 16 mei 2011 @ 15:08:

[...]

Wat is dat toch met het generalizeren? Niet elke 18 jarige heeft inderdaad iets van het leven geproefd. Maar er zijn er zat die in hun jonge leven al genoeg meegemaakt hebben om zo'n opleiding aan te kunnen.Jaaa, maar dat zijn uitzonderingen!
quote:Cateautje schreef op 16 mei 2011 @ 14:50:

[...]

Welja. Het is natuurlijk te gek voor woorden om een discussie te gaan beginnen over het onderwijsniveau dat iemand volgt. Vorige week was er een HAVO 5 student in de wereld draait door en die had ook een algemene ontwikkeling van drie keer niks, dus dat heeft er niets mee te maken.

Ook heb ik op mijn werk eens een gesprek proberen te voeren met een psychologe van 24 jaar en de tranen sprongen me in de ogen.

Heeft op zich met onderwijsniveau niets te maken.Ik vind jou wel een typisch voorbeeld van een ouwe zeikerd. Jij vindt jezelf nog niet rijp voor de geraniums, maar de gemiddelde 80-jarige denkt ook ongeveer zo.
quote:Cateautje schreef op 16 mei 2011 @ 15:14:

[...]

Deze groep dwingt mij tot generaliseren, vast en zeker met hier en daar een uitzondering, maar het beroep is te vaak te zwaar voor zo'n jong persoon.Niemand dwingt jou tot generaliseren, daar kies je helemaal zelf voor.
quote:Chantilly21 schreef op 16 mei 2011 @ 15:14:

[...]

Jaaa, maar dat zijn uitzonderingen!
ik denk niet dat je op je 18e al de beslissing kan nemen om een gezin uit elkaar te rukken.
wij slapen nooit.
-
quote:valentinamaria schreef op 16 mei 2011 @ 15:18:

ik denk niet dat je op je 18e al de beslissing kan nemen om een gezin uit elkaar te rukken.Dat beslist de rechter.
quote:Beauke schreef op 16 mei 2011 @ 15:15:

[...]

Ik vind jou wel een typisch voorbeeld van een ouwe zeikerd. Jij vindt jezelf nog niet rijp voor de geraniums, maar de gemiddelde 80-jarige denkt ook ongeveer zo.

cateautje ;

volgens mij heb je het over Britt van Echte meisjes in de jungle, schattig meiske, maar ook een beetje dom op sommige terreinen
quote:Beauke schreef op 16 mei 2011 @ 15:15:

[...]

Ik vind jou wel een typisch voorbeeld van een ouwe zeikerd. Jij vindt jezelf nog niet rijp voor de geraniums, maar de gemiddelde 80-jarige denkt ook ongeveer zo.

Begin jij eerst maar eens met een cursus begrijpend lezen, want waar je die mening vandaan haalt is me geheel een raadsel.

Ik heb het overigens ook niet over geraniums gehad.
quote:plops schreef op 16 mei 2011 @ 15:16:

[...]

Niemand dwingt jou tot generaliseren, daar kies je helemaal zelf voor.Oh, daar kun je wel degelijk toe gedwongen worden hoor.
bij jeugdzorg komt er niet altijd een rechter aan te pas.

in dit geval zeker niet.
wij slapen nooit.
quote:Cateautje schreef op 16 mei 2011 @ 15:23:

[...]

Oh, daar kun je wel degelijk toe gedwongen worden hoor.Vertel, hoe kan dat?
quote:Cateautje schreef op 16 mei 2011 @ 15:22:

[...]

Begin jij eerst maar eens met een cursus begrijpend lezen, want waar je die mening vandaan haalt is me geheel een raadsel.

Ik heb het overigens ook niet over geraniums gehad.Nee, inderdaad. Jouw negatieve verhalen 'over de jeugd van tegenwoordig' zijn absoluut niet zeikerig en niks dan de waarheid. Helemaal niet verzuurd of verbitterd maar verfrissend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven