Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Jaaaaa, eindelijk weer een tijdje verlost van:

1. Die bloedhete zon en dito temperaturen
2. De zweetnachten in je nest
3. De !@#$% muggen en vliegen enzo
4. De rechterbuuf met obesitasafmetingen in bikini in de tuin
5. Al die zeikmensen in de buurt met hun "lekker weertje vandaag he"
6. Die gruwelijke zweetluchten in overvolle treins, trams en bussen
7. Al die lebberpenzen en bungelende kipfiletjes en hangtieten bij mannen en vrouwen
8. Te dikke vrouwen in t shirt en korte broek
9. Te dikke mannen in korte broek en sandalen
10. De vreselijke BBQ luchten
11. de megastank van volle vuilnisbakken

Nu nog hopen op een graadje of 10 vorst en een halve meter sneeuw zodat al die koud weer haters ook een maandje of 6 onderduiken in hun iglo.

Wat wordt het dan rustig op straat :-)
Wat een heerlijk weer dit! Het moment dat je naar buiten stapt en eindelijk weer die frisheid in de lucht voelt en ruikt; zalig!

Ik zit nu aan m'n ontbijt (vrije dag) en als ik door het raam kijk ligt er over de buitenwereld een laagje witte, knisperende vorst. De vogeltjes hebben m'n voederplank weer gevonden :heart:

Straks lekker naar buiten voor een wandeling door het bos of over strand. Geniet van dit mooie weer allemaal! Ons seizoen is eindelijk aangebroken :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk hè Vogelkip!
En Aatjuhh ;-D
Ja vooral het; 'Lekker weer he'
Ik kon die zin op een gegeven moment niet meer horen. Dat verplichte gezellige.
Heb ook echt zo'n zin in sneeuw! Maar de temperatuur nu vind ik al zo fijn.

En eindelijk weer leuke kleding dragen, heb laatst een paar mooie truien besteld, kan ik zo blij van worden :heart:
Alle reacties Link kopieren
Ohhh, ik word hier zo blij en opgewekt van, dit weer! :worship: Volgens mijn telefoon is het nu 1 graad waar ik woon, en buiten ligt inderdaad een lekker ijzig laagje. De nachtvorst is een feit :biggrin: Lekker helder, fris, knisperend, heerlijk. Er staat hier een zonnetje, prima met deze temperaturen, zo'n enorm verschil met vieze hete zomerdagen.
Ik wens jullie allemaal een hele mooie fijne koude dag toe :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Guur en zeer wisselvallig max 6 a 7 graden :cheer:
:cheer:
Heerlijk weekend inderdaad!
Ik ben ook veel buiten, lekker wandelen met de kleine. Nu ben ik voor hem de leukste en stoerste najaarskleertjes aan het shoppen. Zo leuk!

Fijne zondag!
Alle reacties Link kopieren
Morgen donderdag tijdelijk 16 graden en de nacht naar vrijdag 12 graden dat zijn toch zachte maxima en Minima voor de tijd van het jaar.
Vanaf het weekend is het weer guur weer :-)
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag het nu ook wel echt koud worden!
De ene dag loop ik naar buiten met mijn winterjas en is het eigenlijk weer net te warm, de andere dag doe ik mijn leren jasje aan en heb ik het weer de hele dag koud. Terwijl het qua temperatuur dan weer niet zoveel scheelt.
Maar gelukkig inderdaad maar een paar dagen zacht weer en dan weer kouder :-D
Ik vind veel te snel gaan. Over 4 weken de kortste dag alweer. Dan krijg je dat gezeik alweer. " het gaat de goede kant op nu" hoor je dan.
Alle reacties Link kopieren
Guur met 6 graden die kouder aanvoelt door de wind :-D
Alle reacties Link kopieren
Lammy schreef:
24-11-2017 11:52
Ik vind veel te snel gaan. Over 4 weken de kortste dag alweer. Dan krijg je dat gezeik alweer. " het gaat de goede kant op nu" hoor je dan.
Ja, dat gaat snel! De wintertijd en zomertijd zijn wat dat betreft ook niet goed verdeeld... De zomertijd duurt 7 maanden en de wintertijd maar 5.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke dag vandaag, hier houd ik van!
Alle reacties Link kopieren
Ohh.. :flirting: wat houd ik toch van de herfst en de winter. Koud, wind, af en toe regen (vandaag wel erg veel, maar ach, stukken beter dan hitte die regen :yum:), kortom helemaal prima. We gaan ook richting nachtvorst van de week! En zo gezellig alles, lampjes, kaarsen, lekker vroeg donker en vooral: geen gezweet, geen liters zonnebrand nodig, geen muggen!

Geniet van deze mooie herfstige dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Het valt me op dat ik tijdens de koude herfstdagen meer zin heb in het bakken van cake en koekjes, herkent iemand dit? Als het buiten koud is, en dan binnen de geur van versgebakken appeltaart, gezellig met het hele gezin aan tafel met een kop thee erbij.
Keerzijde is wel dat al die lekkernijen op mijn heupen . dijen en vooral billen blijven plakken. Heel irritant.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Alle reacties Link kopieren
Heerlijke dag vandaag he! Lekker mistig en donker en koud, heerlijk! Heb een stukje gefietst, de sims gespeeld en lig nu lekker met de katten op de bank met kaarsjes aan. :flirting:

Miskotto dat herken ik zeker, taart bakken, spelletjes, stamppotten, thee, oliebollen, zalig! :-D
Jaaaa, net gelezen dat eind volgende week de winterschaatsbaan weer open gaat.

Wordt dus weer schaatsen geblazen :-)

En dat het vannacht weer lekker gaat vriezen en mss ook wel een beetje sneeuwen.

Wordt dus weer wakker worden met ijs op de ramen :-) en mss wel witte straten :-)

Kon het maar altijd winter zijn.........
Wat is het fijn! Grijs, hagel, natte sneeuw, frisse temperaturen....
Alle reacties Link kopieren
Sneeuw! :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Hier in Friesland ( :facepalm:) geen sneeuw, maar er wordt wel nog meer sneeuw verwacht vanavond! Ik hoop het echt! :blob: :blob: :blob: :blob:
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Hier heeft het de hele dag gesneeuwd, al vanaf gisteravond. En als er maar genoeg natte flatsen vallen blijft het vanzelf liggen :D . En het gaat af en toe behoorlijk tekeer: vanmiddag leek het wel of de uiterwaarden in een dikke mist waren gehuld. Daar heb ik graag een paar natte voeten voor over!
Alle reacties Link kopieren
Hier nog geen sneeuw! Maar hopelijk morgen vroeg bij wakker worden. Ik wil mooie foto's gaan maken❄️☃️
Alle reacties Link kopieren
Ik reed vanmiddag in de auto door de polder. Om me heen een mooi wit winterlandschap. Wat schapen in de wei, alles wit, rust, kou, kerstliedje op de radio. Ik voelde me op en top gelukkig!

Ik ben inmiddels drie keer bij een psycholoog geweest en het helpt een beetje. Erkenning voor mijn gevoel, mijn liefde voor kou, regen en donker. Het hoort bij mij. Ik kan wel al weer in de stress schieten dat het zo snel gaat. Na de feestdagen nog een paar maanden en dan komt het voorjaar. Dat vind ik ook wel fijn, maar ik vrees de zon,de hitte, het buitenleven, het lawaai op straat, die eeuwig bbq-ende buren met bijbehorende feestjes. Ik leer om in het moment te zijn. En te genieten van wat is.

Maar man o man wat voeldein me fijn vanmiddag in mijn autootje in de polder...
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
Alle reacties Link kopieren
Lady*Voldemort schreef:
09-12-2017 18:08
Hier heeft het de hele dag gesneeuwd, al vanaf gisteravond. En als er maar genoeg natte flatsen vallen blijft het vanzelf liggen :D . En het gaat af en toe behoorlijk tekeer: vanmiddag leek het wel of de uiterwaarden in een dikke mist waren gehuld. Daar heb ik graag een paar natte voeten voor over!
Oh ook een prachtige omgeving! Wat een mooi gezicht dan hé.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
tanteslankie schreef:
09-12-2017 18:43
Oh ook een prachtige omgeving! Wat een mooi gezicht dan hé.

Ja prachtig! We zijn zelfs een eenzame, manshoge sneeuwpop tegengekomen :love: .
Alle reacties Link kopieren
Niet om negativiteit te verspreiden, maar er lag hier blijkbaar een laagje sneeuw om 9 uur. Om 10 uur deed ik de ramen open en weg was de sneeuw :facepalm: Terwijl het in de rest van het land nog ligt! Maar, nu sneeuwt het weer en het meeste moet er nog aankomen! Als het echt blijft liggen, ben ik bereid de hele nacht buiten te vertoeven en sneeuwpoppen, sneeuwengelen enz. te maken, en als er echt zoveel gaat vallen zelfs een sneeuwiglo! :cheer2:
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven