Zomertijd

16-03-2011 08:53 274 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie er nu al tegen op. Ik ben jaarlijks vaak 1 a 2 weken van slag door die rottige regeling. Dit jaar hoop ik dat het beter gaat door melatonine in te nemen.

Volgende week ga ik al proberen om dagelijks bijna alles een half uur vroeger te doen. (eerder naar m'n werk, vroeger naar sporten)

Wie heeft er ook zo'n last van en hebbe jullie nog tips?
quote:Charlotte69 schreef op 16 maart 2011 @ 11:01:

Even een plaatje voor de leuk:

[afbeelding]

quote:Supersoulfighter schreef op 16 maart 2011 @ 10:56:

[...]

Ik vind dit een hele eerlijke en goede reactie van je. Eigenlijk zijn al jouw reacties zo. Helaas zijn die van TO wat minder volwassen en dat is volgens mij hetgeen waar de meeste mensen zich aan ergeren.

En ik meen het echt als ik zeg: kijk of je, misschien op de wat langere termijn, ander werk kan vinden waarbij je niet zo achterlijk vroeg op hoeft. Sterkte ermee verder!!

Sorry dat ik me tot wat minder volwassen reacties laat verleiden.

@ machut: dank je voor verwoorden wel denk maar niet weet hoe het op te schrijven.
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 16 maart 2011 @ 10:50:

[...]

Samenvatting:

je ritme is niet aan te passen, alle tips die genoemd zijn heb je al geprobeerd en werken niet.

Dan zijn er nog maar 2 dingen die je kunt doen:

a) Het accepteren en je er bij neerleggen dat het niet meer goed komt.

b) zorgen dat je niet meer gedwongen wordt om om 10 uur te gaan slapen en om 6 uur op te staan.

Klopt als een bus. Al probeer je natuurlijk vanalles en wil niemand de stempel hopeloos geval krijgen. Wat ik dus blijkbaar wel ben

En dit jaar ga ik ook proberen me er niet op te focussen, me juist te focussen op het feit dat het zomer wordt, waar ik altijd bij van word. Ik ga het proberen zonder allemaal pillen/poeders/lampen/gordijnen/doktoren etc om te kijken of ik idd niet teveel gefocust was op het feit: 'O nee, de zomertijd!"

Slaap ik slecht/niet, dikke pech. Ik ga het dit jaar niet mijn doen en laten beïnvloeden. Ik zet 's morgens wel een koude douche aan en geef mezelf wel die trap onder de kont. Dood ga ik er (wss ) niet aan!
Nope
-
anoniem_92902 wijzigde dit bericht op 16-03-2011 11:08
Reden: onvolwassen
% gewijzigd
quote:waranaka schreef op 16 maart 2011 @ 11:00:

En dat vergelijken - 'ík heb pas problemen' - vind ik dan ook weer te zwaar ingezet geschut, wanneer iemand eens checkt of anderen ook last ervaren van het een of ander. Want hee, ook daar kunnen vast wel weer anderen nog zwaardere zaken tegenover stellen.

Mens, erger je niet...

Dat het een probleem is begrijp ik, maar als niets helpt dan wil relativeren nog wel eens helpen.

Ik haalde mezelf er bij omdat dat relativeren mij helpt bij míjn problemen, die ik eerder als onoverkomelijk ervaren heb.

Het is dus een welgemeend advies, niet om mezelf tot 'ultiem probleem bezitster' te bestempelen.
quote:ronniemitchel schreef op 16 maart 2011 @ 10:48:

[...]

Je weet een half jaar vooruit wel wanneer de zomertijd/wintertijd in gaat,staat op elke kalender en in elke agenda dus.........En toch word ik er ieder jaar weer door verrast (meestel ergens op zaterdag of zondag). Behalve dit jaar, want dit jaar werd ik al gewaarschuwd op het viva forum! Toch wel fijn!
quote:Supersoulfighter schreef op 16 maart 2011 @ 10:56:

[...]

Ik vind dit een hele eerlijke en goede reactie van je. Eigenlijk zijn al jouw reacties zo. Helaas zijn die van TO wat minder volwassen en dat is volgens mij hetgeen waar de meeste mensen zich aan ergeren.

En ik meen het echt als ik zeg: kijk of je, misschien op de wat langere termijn, ander werk kan vinden waarbij je niet zo achterlijk vroeg op hoeft. Sterkte ermee verder!!

Dank u en dank u!

Nog wel een beetje bijval voor TO: ik snap haar reacties wel, want ook nu loop ik doorlopend tegen mensen aan die het niet snappen.

Mijn eigen mama snapt het zelfs niet. "Dan ga je toch wat eerder naar bed?"

En dat is redelijk frust.

Enne...ik probeer al 2 jaren mijn werkgevert over te halen naar mijn regio te verhuizen, zodat ik mijn schoonheidsslaapje heb. Ook omdat ik mijn werk te leuk vind om op te geven (anders no way om halluf 6 mijn goddelijke bed uit).
Nope
quote:eleonora schreef op 16 maart 2011 @ 11:07:

[...]

Dat het een probleem is begrijp ik, maar als niets helpt dan wil relativeren nog wel eens helpen.

Ik haalde mezelf er bij omdat dat relativeren mij helpt bij míjn problemen, die ik eerder als onoverkomelijk ervaren heb.

Het is dus een welgemeend advies, niet om mezelf tot 'ultiem probleem bezitster' te bestempelen.Ja, dat lijkt mij een duidelijk geval van te zwaar geschut inzetten wanneer je wilt relativeren. Dan schiet je je doel voorbij, juist omdat jij het probleem groter maakt dan degene die het brengt voor ogen had.
quote:waranaka schreef op 16 maart 2011 @ 11:09:

[...]

Ja, dat lijkt mij een duidelijk geval van te zwaar geschut inzetten wanneer je wilt relativeren. Dan schiet je je doel voorbij, juist omdat jij het probleem groter maakt dan degene die het brengt voor ogen had.Mag jij best vinden hoor, geen moeite mee.
quote:eleonora schreef op 16 maart 2011 @ 11:11:

[...]

Mag jij best vinden hoor, geen moeite mee.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 11:06:

[...]

Klopt als een bus. Al probeer je natuurlijk vanalles en wil niemand de stempel hopeloos geval krijgen. Wat ik dus blijkbaar wel ben

En dit jaar ga ik ook proberen me er niet op te focussen, me juist te focussen op het feit dat het zomer wordt, waar ik altijd bij van word. Ik ga het proberen zonder allemaal pillen/poeders/lampen/gordijnen/doktoren etc om te kijken of ik idd niet teveel gefocust was op het feit: 'O nee, de zomertijd!"

Slaap ik slecht/niet, dikke pech. Ik ga het dit jaar niet mijn doen en laten beïnvloeden. Ik zet 's morgens wel een koude douche aan en geef mezelf wel die trap onder de kont. Dood ga ik er (wss ) niet aan!

Je bent geen hopeloos geval hoor, het is heel rot, je ellendig voelen op gezette tijden.

Het is iets wat hoort bij jou, dat is wél zo. En dat weet je inmiddels ook. Je moeder begrijpt het niet en sowieso zullen er veel mensen zijn die er niks van begrijpen maar jij zit er mee.

Het is wél zo dat je je er op in kunt stellen. Niet omdat dat zo leuk is maar omdat je wel móet, lijkt mij, omdat het niet anders ís.
quote:waranaka schreef op 16 maart 2011 @ 11:14:

[...]

O, dat vind ik dan weer heel leuk, die reactie!

quote:eleonora schreef op 16 maart 2011 @ 11:07:

[...]

Het is dus een welgemeend advies, niet om mezelf tot 'ultiem probleem bezitster' te bestempelen.

Ik doe dat ook,ik kijk soms zelfs even naar een programma op tv waar mensen het nog erger hebben dan wij, en het helpt idd,ook proberen het positieve te zien in mooie dingen,of zoals gisteren dat de zon schijnt, ik ontplofte gisteren bijv door een brief die bij mij weer heel veel spanning opwekt en dus heel veel pijn,wow wat was ik boos, ik ben bewust naar buiten gegaan om even adem te halen en even om me heen te kijken waardoor ik weer wat liever voor mijn lief kon zijn.

Jezelf de put in praten is een stuk makkelijker, maar daar schiet je niks mee op.
quote:ronniemitchel schreef op 16 maart 2011 @ 11:16:

[...]

Jezelf de put in praten is een stuk makkelijker, maar daar schiet je niks mee op.En als jezelf in de put praten niet lukt kan je altijd nog een topic openen op viva.
@Maja:

nogmaals:

tips werken niet

vrij nemen wil je niet

prima: twee opties:

a) je erbij neerleggen

b) je omstandigheden zo veranderen dat je niet meer in een ritme wordt gedwongen.
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 11:19:

[...]

En als jezelf in de put praten niet lukt kan je altijd nog een topic openen op viva.Aardige reactie.
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 11:09:

[...]

Enne...ik probeer al 2 jaren mijn werkgevert over te halen naar mijn regio te verhuizen, zodat ik mijn schoonheidsslaapje heb. Ook omdat ik mijn werk te leuk vind om op te geven (anders no way om halluf 6 mijn goddelijke bed uit). Dit klinkt misschien wat hard, maar ga het toch zeggen: als je het een echt probleem vind had je wel een andere baan gezocht. Want dan wogen de kosten (vroeg op staan) niet op tegen de baten (leuke baan).
quote:Maja82 schreef op 16 maart 2011 @ 11:19:

[...]

En als jezelf in de put praten niet lukt kan je altijd nog een topic openen op viva.

Aaaaah schat hahahahahahaaa!

Vind ik humor wat je nu schrijft!

Lekker cynisch en zo. Echt hoor, vind ik goed van je!

Niet in de put zitten vrouw, het is nog wintertijd toch?
quote:eleonora schreef op 16 maart 2011 @ 11:14:

[...]

Je bent geen hopeloos geval hoor, het is heel rot, je ellendig voelen op gezette tijden.

Het is iets wat hoort bij jou, dat is wél zo. En dat weet je inmiddels ook. Je moeder begrijpt het niet en sowieso zullen er veel mensen zijn die er niks van begrijpen maar jij zit er mee.

Het is wél zo dat je je er op in kunt stellen. Niet omdat dat zo leuk is maar omdat je wel móet, lijkt mij, omdat het niet anders ís.

Dank je. En je hebt helemaal gelijk: het is wat het is!

Het woord non-probleem kwam ff verkeerd bij me binnen. En het is geen einde der tijden probleem, het belemmert alleen mijn doen en laten en mijn humeur behoorlijk. En ja, in zo'n bui ben ik dan hopeloos en onmogelijk. Maar dit jaar gaat het me lukken: ik ga het me niet laten beïnvloeden!

Maar goed nieuws: mijn man heeft een goede invloed op me, door me erop te wijzen dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben voor mijn gedrag en humeur, dus als ik weer eens ernstige penisnijd heb, maar gewoon de akker bij mijn schoonvader om moet gaan spitten, liefst dan wel voor er iets geplant is
Nope
quote:ronniemitchel schreef op 16 maart 2011 @ 11:16:

[...]

Ik doe dat ook,ik kijk soms zelfs even naar een programma op tv waar mensen het nog erger hebben dan wij, en het helpt idd,ook proberen het positieve te zien in mooie dingen,of zoals gisteren dat de zon schijnt, ik ontplofte gisteren bijv door een brief die bij mij weer heel veel spanning opwekt en dus heel veel pijn,wow wat was ik boos, ik ben bewust naar buiten gegaan om even adem te halen en even om me heen te kijken waardoor ik weer wat liever voor mijn lief kon zijn.

Jezelf de put in praten is een stuk makkelijker, maar daar schiet je niks mee op.

Ik ben dat nu ook aan het leren.

Valt niks mee, want van nature ben ik een enorme tobber maar het helpt me wel.

Verdomd als het niet waar is!
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 11:24:

[...]

Het woord non-probleem kwam ff verkeerd bij me binnen. En het is geen einde der tijden probleem, het belemmert alleen mijn doen en laten en mijn humeur behoorlijk. En ja, in zo'n bui ben ik dan hopeloos en onmogelijk. Maar dit jaar gaat het me lukken: ik ga het me niet laten beïnvloeden!

Maar goed nieuws: mijn man heeft een goede invloed op me, door me erop te wijzen dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben voor mijn gedrag en humeur, dus als ik weer eens ernstige penisnijd heb, maar gewoon de akker bij mijn schoonvader om moet gaan spitten, liefst dan wel voor er iets geplant is Hahahaha leuk leuk, waar is die akker trouwens?
quote:Kaaaaaaaatje schreef op 16 maart 2011 @ 11:23:

[...]

Dit klinkt misschien wat hard, maar ga het toch zeggen: als je het een echt probleem vind had je wel een andere baan gezocht. Want dan wogen de kosten (vroeg op staan) niet op tegen de baten (leuke baan).

Tsja, soms moet je dingen doen die je niet leuk vind.

Daar heb je gewoon gelijk in. Het is een kosten/baten plaatje. Maar dat is alles, toch?

En dank je voor de lamptip, mss dat ik hem toch maar ga proberen! En als ie niet werkt, heb ik iig een kek lampje staan
Nope
quote:eleonora schreef op 16 maart 2011 @ 11:25:

[...]

Ik ben dat nu ook aan het leren.

Valt niks mee, want van nature ben ik een enorme tobber maar het helpt me wel.

Verdomd als het niet waar is!

Ik heb het ook moeten leren, maar het is me gelukt,hoewel ik niet altijd even lief ben dan hihihihi ach nou ja soms ga ik dan iets over de brieven schrijver verzinnen ,zoeiets als hee zullen we ff een molotofcoctial naar binnen werpen?

Gisteren ochtend bij in de spreekruimte van de afdeling chirurgie hele stoute voorstellen gedaan aan mijn lief terwijl we op de chirurg zaten te wachten
quote:Machutookunbietjemeerzijn schreef op 16 maart 2011 @ 11:24:

[...]

Maar goed nieuws: mijn man heeft een goede invloed op me, door me erop te wijzen dat ik uiteindelijk verantwoordelijk ben voor mijn gedrag en humeur, dus als ik weer eens ernstige penisnijd heb, maar gewoon de akker bij mijn schoonvader om moet gaan spitten, liefst dan wel voor er iets geplant is

Je hebt gelijk. Non-probleem had ik niet moeten zeggen. Sorry. Als je er mee zit, dan zit je er mee en wie ben ik om daar denigrerend over te doen, sloeg nergens op.

Een van mijn stokpaarden is nota bene 'pijn doet zeer'!

Het is puur onbegrip hoor, mijn reacties. Dat heb ik ook bij vrouwen die veranderen onder invloed van zwangerschapshormonen of bij zware PMS problemen. Ik kan me daar niks bij voorstellen, dús vind ik het al snel een beetje gezanik. Maar je zult er maar mee zitten.

Goed dat je man zo'n goede invloed heeft op je.

Misschien valt het dit jaar wel mee?

Dat hoop ik echt voor je!
quote:eleonora schreef op 16 maart 2011 @ 11:29:

[...]

Je hebt gelijk. Non-probleem had ik niet moeten zeggen. Sorry. Als je er mee zit, dan zit je er mee en wie ben ik om daar denigrerend over te doen, sloeg nergens op.

Een van mijn stokpaarden is nota bene 'pijn doet zeer'!

Het is puur onbegrip hoor, mijn reacties. Dat heb ik ook bij vrouwen die veranderen onder invloed van zwangerschapshormonen of bij zware PMS problemen. Ik kan me daar niks bij voorstellen, dús vind ik het al snel een beetje gezanik. Maar je zult er maar mee zitten.

Goed dat je man zo'n goede invloed heeft op je.

Misschien valt het dit jaar wel mee?

Dat hoop ik echt voor je!

Slip of the tongue zullen we het maar noemen. Kan de beste overkomen. En in mijn ogen ben jij 1 van de besten, niet om te slijmen, maar bij sommige problemen heb ik vaak de neiging hard om jou te roepen, zodat de boel eens duidelijk neergezet wordt!

Je hebt altijd een goed en lief woord over voor een ander, terwijl jij het zelf ook niet al te makkelijk hebt (understatement van het jaar).

En ik ben bij dat nu eindelijk eens tegen je te kunnen zeggen! Heel veel dank voor alle mooie teksten! En verder heel veel sterkte! Ooit komt alles goed!
Nope

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven