'Ask the captain'

14-09-2017 23:16 3171 berichten
Alle reacties Link kopieren
In de USA Today staat een leuke rubriek met de naam van dit topic, waar lezers vragen kunnen stellen aan een vlieger over het vliegen. Misschien een leuk idee voor dit forum?
Kom maar op met die vragen...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
15-07-2019 21:24
Een vraag aan de ervaringsdeskundige hier. Welke maatschappij zouden jullie aanraden om naar de VS te vliegen. Tickets zijn allemaal eigenlijk ongeveer even duur, en we gaan heen naar chicago, en terug vanaf Las vegas, United, KLM, lufthansa, Britisch airways of Austria Air?
Ik vind KLM en Delta goed. United heb ik ook goede ervaringen mee.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Blablabla97 schreef:
22-07-2019 22:30
Wilde je toch nog even bedanken Cygnus! Heb vandaag gevlogen en geen moment van paniek beleefd, heb er zelfs van kunnen genieten :) Strak uit het raam kijken tijdens het opstijgen is inderdaad de truc voor mij! Dankjewel!
Haha held! Ik ga nog steeds elke keer met dichtgeknepen ogen de lucht in :)
Alle reacties Link kopieren
Kusjesvoorallemaal schreef:
26-07-2019 19:07

Een andere vraag hoe zit het met de veiligheid van de 787? Ik zag laatst een docu van een aantal jaren terug over nogal wat drama bij de productie. En dat de accu’s nog steeds niet helemaal oke zouden zijn ondanks een extra mentale bak er omheen. En dat ook het laswerk niet optimaal zou zijn. Dat er in de fabriek in north carolina regelmatig drug wordt gebruikt enz enz...

Nu kon ik nergens echt actuele info vinden so far is er nog geen een toestel naar beneden komen zetten. Maar vind het wel zorgelijke info...
Wat je eigenlijk al zegt: er is weinig info over te vinden, dus... Er zijn twee ernstige incidenten geweest met de batterijen in korte tijd. Boeing heeft aanpassingen gedaan, niet alleen die metalen bak, maar de leverancier van de batterijen heeft ook modificaties gemaakt. Daarna is er geen incident meer geweest.

Boeing is een bedrijf met veel politiek rumoer, verschillende vakbonden die elkaar naar het leven staan, vestigingen die tegen elkaar worden uitgespeeld. En bij politiek is er veel desinformatie - noem het maar fake news - en zaken worden uit hun verband gerukt. Werknemers van Boeing zijn ook een doorsnee van de Amerikaanse maatschappij, dus er gebeurt heus wel eens iets onoorbaars. En het bedrijf ligt nu onder een vergrootglas. Dus je moet bepaalde berichtgeving wel met een flinke korrel zout nemen en in perspectief plaatsen.
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Westcoast, uiteindelijk hebben mensen veel méér spijt van dingen die ze níet hebben gedaan, dan van dingen die ze wél hebben gedaan. Als jij zo graag de wereld wil verkennen - doe het alsjeblieft. Neem die stap.
Dat boek bestellen is al een goede, misschien is de volgende stap zo'n cursus, of misschien wil je direct het vliegtuig wel in!
Rationeel gezien is je angst onnodig. Dat maakt natuurlijk niet dat je angst direct weg is, maar het is wel goed om jezelf te blijven vertellen.
Je hebt nog nooit gevlogen, misschien vind je het wel hartstikke leuk!
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Alle reacties Link kopieren
Hoe is jullie ervaring met handbagage bij Transavia. Ik ga in sept vliegen en neem een fototas mee. Deze voldoet niet aan de maat van gegarandeerd mee in de cabine. Kunnen ze je dan echt verplichten om een fototas met inhoud van meer dan 5000 euro in het ruim te laten vervoeren? Ik geloof dat ik daar niet zo blij van zou worden...
Alle reacties Link kopieren
Tsja, dat kan een probleem worden om die in de cabine mee te krijgen. Zoals Transavia al zegt: het is niet gegarandeerd. Probleem is dat de ruimte voor handbagage in een Boeing 737 nou eenmaal vrij beperkt is, het is geen onwil van de maatschappij.
Mijn advies is om het bij het inchecken al uit te leggen, gewoon open kaart spelen. Zorg dat er in ieder geval een ‘handle with care’ tag aan komt voor het geval het toch naar het vrachtruim moet.
Een Canadese band heeft hier ervaring mee, weliswaar bij United Airlines dan. Daar hebben ze een hilarisch liedje over gemaakt: https://m.youtube.com/watch?v=5YGc4zOqozo
Fate is just the weight of circumstances
Koikarper schreef:
03-08-2019 06:05
Hoe is jullie ervaring met handbagage bij Transavia. Ik ga in sept vliegen en neem een fototas mee. Deze voldoet niet aan de maat van gegarandeerd mee in de cabine. Kunnen ze je dan echt verplichten om een fototas met inhoud van meer dan 5000 euro in het ruim te laten vervoeren? Ik geloof dat ik daar niet zo blij van zou worden...
BIj Transavia zie je ze massaal met trolleykoffertjes en die worden allemaal in die bagagevakken gepropt. Het is dus handig als je een stoel voorin in het vliegtuig boekt en vooraan in de instaprij staat. Dan is er voldoende ruimte om je handbagage nog kwijt te kunnen.
Koikarper schreef:
03-08-2019 06:05
Hoe is jullie ervaring met handbagage bij Transavia. Ik ga in sept vliegen en neem een fototas mee. Deze voldoet niet aan de maat van gegarandeerd mee in de cabine. Kunnen ze je dan echt verplichten om een fototas met inhoud van meer dan 5000 euro in het ruim te laten vervoeren? Ik geloof dat ik daar niet zo blij van zou worden...
Bel even met de klantenservice.
Als je hun baggage reglement er op na leest dan zul je eigenlijk een extra stoel moeten reserveren net zoals musici doen als ze bijvoorbeeld een cello meenemen. Een tweede ticket dus. Zeker als je tas niet in de lockers past.

Afwijkend formaat?
Heeft je bagage een ander formaat dan hierboven aangegeven maar wil je het wel meenemen in de cabine? We kunnen ons voorstellen dat je bijvoorbeeld een trouwjurk of muziekinstrument niet in het ruim wilt vervoeren. We raden je dan aan een extra stoel te reserveren.

https://www.transavia.com/nl-NL/veelges ... andbagage/


Ik weet wel dat hun grote concurrent een uitzondering maakt voor camera-apparatuur, dus wie weet doen zij dat ook bij Trans. Bellen dus!
Zo niet dan zit er niets anders op dan je dure lenzen en bodies efficient in te pakken in een kleinere tas.
Ik ben net terug van vakantie met nieuwe vragen :-)
Is het normaal dat je voor een korte vlucht (20 minuten in de lucht) op 4500 ft blijft vliegen?
En dit dan... Wij vlogen van Dar es Salaam naar Amsterdam en dat toestel was met minstens 20 man overboekt. Wij werden dus in eerste instantie op stand-by gezet, terwijl we ruim op tijd aanwezig waren (elektronisch inchecken kon niet vanwege de eerdere vlucht). Uiteindelijk kwamen we erachter dat er 9 echte passagiers overboekt waren, en een heel stel IPB’ers, die dus uiteindelijk allemaal niet meekonden.
Is dat normaal? Dat je gewone vakantiegangers overboekt? Die zullen in de regel toch wel allemaal komen opdagen. En helemaal nu, alle vluchten die we gehad hebben waren stampvol.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
04-08-2019 14:18
Ik ben net terug van vakantie met nieuwe vragen :-)
Is het normaal dat je voor een korte vlucht (20 minuten in de lucht) op 4500 ft blijft vliegen?
Dat ligt er aan met wat voor een toestel dat was. Ik vermoed van Zanzibar naar Dar es Salaam. En ja, dan is dat normaal...
MinkeDeWit schreef:
04-08-2019 14:18
En dit dan... Wij vlogen van Dar es Salaam naar Amsterdam en dat toestel was met minstens 20 man overboekt. Wij werden dus in eerste instantie op stand-by gezet, terwijl we ruim op tijd aanwezig waren (elektronisch inchecken kon niet vanwege de eerdere vlucht). Uiteindelijk kwamen we erachter dat er 9 echte passagiers overboekt waren, en een heel stel IPB’ers, die dus uiteindelijk allemaal niet meekonden.
Is dat normaal? Dat je gewone vakantiegangers overboekt? Die zullen in de regel toch wel allemaal komen opdagen. En helemaal nu, alle vluchten die we gehad hebben waren stampvol.
Het overboeken wordt vrij standaard gedaan en komt door het systeem van ticketverkoop. Veel zakenreizigers weten niet precies wanneer ze kunnen vliegen, dat hangt bijvoorbeeld af van wanneer een vergadering is afgelopen. Die kopen dan meerdere tickets voor dezelfde route, maar dan op verschillende tijden. Dit zijn dure tickets die refundable zijn, dwz als je dit ticket niet gebruikt krijg je het geld terug.
Het gevolg kan dus zijn door dit systeem dat niet alle stoelen bezet worden en dat kost de luchtvaartmaatschappij geld. Vandaar dat er wordt overboekt: er wordt op no-shows geanticipeerd. Gevolg is dan wel dat er soms volbetalende passagiers moeten blijven staan.
Op het beslissingstraject welke passagiers dan op stand-by worden gezet heb ik geen zicht, misschien dat iemand die bij Passage werkt daar meer over kan vertellen.
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
04-08-2019 14:38
Dat ligt er aan met wat voor een toestel dat was. Ik vermoed van Zanzibar naar Dar es Salaam. En ja, dan is dat normaal...



Het overboeken wordt vrij standaard gedaan en komt door het systeem van ticketverkoop. Veel zakenreizigers weten niet precies wanneer ze kunnen vliegen, dat hangt bijvoorbeeld af van wanneer een vergadering is afgelopen. Die kopen dan meerdere tickets voor dezelfde route, maar dan op verschillende tijden. Dit zijn dure tickets die refundable zijn, dwz als je dit ticket niet gebruikt krijg je het geld terug.
Het gevolg kan dus zijn door dit systeem dat niet alle stoelen bezet worden en dat kost de luchtvaartmaatschappij geld. Vandaar dat er wordt overboekt: er wordt op no-shows geanticipeerd. Gevolg is dan wel dat er soms volbetalende passagiers moeten blijven staan.
Op het beslissingstraject welke passagiers dan op stand-by worden gezet heb ik geen zicht, misschien dat iemand die bij Passage werkt daar meer over kan vertellen.
Frequent Flyer status en de prijs van het ticket speelt een rol.
Daarnaast de route die iemand vliegt, zijn er makkelijk alternatieven te vinden.
cygnus schreef:
04-08-2019 14:38
Dat ligt er aan met wat voor een toestel dat was. Ik vermoed van Zanzibar naar Dar es Salaam. En ja, dan is dat normaal...



Het overboeken wordt vrij standaard gedaan en komt door het systeem van ticketverkoop. Veel zakenreizigers weten niet precies wanneer ze kunnen vliegen, dat hangt bijvoorbeeld af van wanneer een vergadering is afgelopen. Die kopen dan meerdere tickets voor dezelfde route, maar dan op verschillende tijden. Dit zijn dure tickets die refundable zijn, dwz als je dit ticket niet gebruikt krijg je het geld terug.
Het gevolg kan dus zijn door dit systeem dat niet alle stoelen bezet worden en dat kost de luchtvaartmaatschappij geld. Vandaar dat er wordt overboekt: er wordt op no-shows geanticipeerd. Gevolg is dan wel dat er soms volbetalende passagiers moeten blijven staan.
Op het beslissingstraject welke passagiers dan op stand-by worden gezet heb ik geen zicht, misschien dat iemand die bij Passage werkt daar meer over kan vertellen.
Ja, het was Zanzibar naar Dar es Salaam. Een bijzonder aftands ogend vliegtuig met grote propellers. Heel grappig ging dat. We werden in sneltreinvaart in het vliegtuig gejaagd en vertrokken ruim voor de geplande tijd. Tien minuten na de geplande vertrektijd waren we het vliegtuig alweer uit.
Als je strandt op Dar es Salaam ben je mooi de pineut. De hotels in de buurt van het vliegveld zien er allemaal niet heel comfortabel uit. Op de heenweg was een vlucht Nairobi - Zanzibar vertraagd naar de volgende dag. Gelukkig niet de onze, want wij waren inmiddels wel toe aan strand en cocktails :-)
Alle reacties Link kopieren
cygnus schreef:
27-07-2019 15:27
Wat je eigenlijk al zegt: er is weinig info over te vinden, dus... Er zijn twee ernstige incidenten geweest met de batterijen in korte tijd. Boeing heeft aanpassingen gedaan, niet alleen die metalen bak, maar de leverancier van de batterijen heeft ook modificaties gemaakt. Daarna is er geen incident meer geweest.

Boeing is een bedrijf met veel politiek rumoer, verschillende vakbonden die elkaar naar het leven staan, vestigingen die tegen elkaar worden uitgespeeld. En bij politiek is er veel desinformatie - noem het maar fake news - en zaken worden uit hun verband gerukt. Werknemers van Boeing zijn ook een doorsnee van de Amerikaanse maatschappij, dus er gebeurt heus wel eens iets onoorbaars. En het bedrijf ligt nu onder een vergrootglas. Dus je moet bepaalde berichtgeving wel met een flinke korrel zout nemen en in perspectief plaatsen.
Ja dat is natuurlijk een goed punt dat je hier aanhaalt.

Het ging overigens om deze docu.

https://m.youtube.com/watch?v=rvkEpstd9os
@ Gamayun,
Bedankt voor je support!
Het is inderdaad ook zo,rationeel gezien is mn angst onnodig.
Ik heb in ieder geval weer 2 angsten overwonnen deze vakantie.De sneltrein EN de boot.Weliswaar met angst,maar ik heb het gedaan.En ik heb mezelf redelijk rustig kunnen houden.Wel met pieken van behoorlijke angst en benauwdheid,uiteindelijk kalmeerde ik mezelf wel weer.Rustig blijven ademen.
Nou hopelijk volgend jaar dan toch echt vliegen.Het boek is echt een aanrader.
Hoi allen,

Een poosje terug schreef ik in dit topic dat ik opzag tegen een lange intercontinentale vlucht. Inmiddels is die achter de rug en is het ontzettend goed gegaan.

Mijn bericht is vooral als hart onder de riem voor alle andere vlieg-angstigen, ik was ontzettend angstig, maar de laatste jaren gaat het steeds beter en stap ik redelijk rustig een vliegtuig in, iets wat mijn wereld heeft verruimd en ook reizen voor mijn werk veel makkelijker maakt. Voor mijn werk kan ik regelmatig naar congressen in het buitenland, iets wat ik jaren vermeden heb uit angst en wat mijn carrière niet altijd goed heeft gedaan.
Toch steekt de angst af en toe weer de kop op. Ik heb het afgelopen jaar een paar binnenlandse korte vluchten gemaakt in de VS waarbij het twee keer behoorlijk onstuimige weer was. Veel turbulentie en hobbelige landingen. Gaat natuurlijk allemaal prima, maar ik zit dan nogal gespannen in mijn stoel.

Dus, mede door wat hobbelige vluchten zag ik op tegen de lange vlucht. Maar wat is dat toch een immens verschil! Ik zat in een 747, en vind dat zulke heerlijke vliegtuigen. Het vliegt zo rustig en gelijkmatig, ik heb films gekeken en ook een paar uurtjes geslapen, iets wat mij normaal nooit lukt in een vliegtuig. En de landing op Schiphol ging zo ontzettend rustig, echt een topervaring. Tussendoor naar buiten gekeken en genoten van het prachtige uitzicht op het landschap onder mij.

Dit topic en ook nog even extra PB-en met Cygnus heeft vooral geholpen. Dus dank Cygnus! En ik hoop dat mijn bericht ook weer anderen kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Fijn om te lezen Bibi. Maar ook in kleinere vliegtuigen, als het turbulent is, of bij een ‘hobbelige’ landing hoef je ook geen angst te hebben hoor. Soms is een turbulente nadering en een wat stevigere landing niet te voorkomen, maar in feite is het dan net zo veilig. Want als het niet veilig is breken we de landing toch echt af.
Waar kwam je vandaan BTW, want misschien zat je bij mij aan boord...
Fate is just the weight of circumstances
Wat een leuk topic is dit zeg! Lees al lang mee, nu toch maar een account aangemaakt. TO, super hoe je de antwoorden geeft, ik kan me voorstellen dat dit voor mensen met angst geruststellend kan zijn :)
Utakar schreef:
15-07-2019 21:24
Een vraag aan de ervaringsdeskundige hier. Welke maatschappij zouden jullie aanraden om naar de VS te vliegen. Tickets zijn allemaal eigenlijk ongeveer even duur, en we gaan heen naar chicago, en terug vanaf Las vegas, United, KLM, lufthansa, Britisch airways of Austria Air?
Zeker weten KLM/Delta hier! KLM vind ik op 1 staan, maar dat is omdat ik daar tot nu toe net lekkerder eten heb gehad, Delta is echt even goed. Dit betrof vluchten naar LA, NYC en Salt Lake City
Blijft een interessant topic dit. Ik vlieg met enige regelmaat en heb niet echt vliegangst, maar afgelopen zaterdag ben ik wel goed geschrokken. Na een rustige vlucht was de landing ingezet, we waren al redelijk dichtbij de grond toen opeens alle motoren begonnen te loeien en toen gingen we redelijk vlot weer omhoog. Ik vond het een angstige gewaarwording, je hebt geen idee wat er gebeurd. Piloot liet even later weten dat we for techical reasons een tweede landingspoging gingen doen. Die ging prima maar ik schrok toch wel. Kan me voorstellen dat je met slecht zicht of harde wind het toestel niet in balans hebt maar dat was niet aan de orde, dus ik was toch bang dat er echt iets met het toestel was.

Ik word graag gerustgesteld want volgende week moet ik weer in het vliegtuig haha.
Alle reacties Link kopieren
Blublife schreef:
12-08-2019 17:22
Wat een leuk topic is dit zeg! Lees al lang mee, nu toch maar een account aangemaakt. TO, super hoe je de antwoorden geeft, ik kan me voorstellen dat dit voor mensen met angst geruststellend kan zijn :)
Bedankt voor het compliment Blublife. Stel ik zeer op prijs...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
ztrdg schreef:
12-08-2019 20:25
Blijft een interessant topic dit. Ik vlieg met enige regelmaat en heb niet echt vliegangst, maar afgelopen zaterdag ben ik wel goed geschrokken. Na een rustige vlucht was de landing ingezet, we waren al redelijk dichtbij de grond toen opeens alle motoren begonnen te loeien en toen gingen we redelijk vlot weer omhoog. Ik vond het een angstige gewaarwording, je hebt geen idee wat er gebeurd. Piloot liet even later weten dat we for techical reasons een tweede landingspoging gingen doen. Die ging prima maar ik schrok toch wel. Kan me voorstellen dat je met slecht zicht of harde wind het toestel niet in balans hebt maar dat was niet aan de orde, dus ik was toch bang dat er echt iets met het toestel was.

Ik word graag gerustgesteld want volgende week moet ik weer in het vliegtuig haha.
Ik & Kadanz hebben al redelijk uitvoerig over de go-around (zo noemen we een afgebroken nadering) gepost. Maar even nogmaals: voor vliegers is het een normale manoeuvre. Ik begrijp dat het indrukwekkend aanvoelt, maar er is in feite weinig aan de hand.
Het is wel zo dat er in de cockpit het een en ander moet gebeuren: de go-around zelf, er moet meestal een bepaalde route worden gevlogen, en er moet een checklist worden gelezen. En dan ben je zomaar een paar minuten verder voordat er tijd is om de passagiers in te lichten. We weten dat dat als een eeuwigheid kan aanvoelen, maar de veiligheid komt uiteraard eerst.
De uitleg van ‘technische reden’ is wel een beetje vaag, dat kan vanalles zijn. Zelf ben ik meestal wat specifieker.

Maar voor meer info moet je even terugbladeren.
Fate is just the weight of circumstances
cygnus schreef:
12-08-2019 09:15
Fijn om te lezen Bibi. Maar ook in kleinere vliegtuigen, als het turbulent is, of bij een ‘hobbelige’ landing hoef je ook geen angst te hebben hoor. Soms is een turbulente nadering en een wat stevigere landing niet te voorkomen, maar in feite is het dan net zo veilig. Want als het niet veilig is breken we de landing toch echt af.
Waar kwam je vandaan BTW, want misschien zat je bij mij aan boord...
Ik antwoord je morgen weer in een PB! Jij was het niet, maar wel een andere hele fijne piloot met een vrolijke en geruststellende stem.

(Ik had al een ellenlange PB getypt, maar for technical reasons(?) verdween die weer... of misschien heb je m wel).
Nu moet ik naar bed vanwege mijn jetlag :D
Alle reacties Link kopieren
bibi72 schreef:
12-08-2019 23:21
Ik antwoord je morgen weer in een PB! Jij was het niet, maar wel een andere hele fijne piloot met een vrolijke en geruststellende stem.

(Ik had al een ellenlange PB getypt, maar for technical reasons(?) verdween die weer... of misschien heb je m wel).
Nu moet ik naar bed vanwege mijn jetlag :D
Dat realiseerde ik me ook, maar te laat :-D (zie mijn PB).
En ik moet ook zo naar bed om dezelfde reden...
Veel plezier in het inmiddels koude kikkerlandje...
Fate is just the weight of circumstances
Alle reacties Link kopieren
Wat een ontzettend leuk topic is dit! Deze angsthaas met vliegangst "moet" er zeer binnenkort ook weer aan geloven. En net als alle andere keren vraag ik me nu weer af waarom ik er ook alweer in trap....

*leest het topic door in de hoop dat het helpt!

Leuk initiatief to!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
ztrdg schreef:
12-08-2019 20:25
Blijft een interessant topic dit. Ik vlieg met enige regelmaat en heb niet echt vliegangst, maar afgelopen zaterdag ben ik wel goed geschrokken. Na een rustige vlucht was de landing ingezet, we waren al redelijk dichtbij de grond toen opeens alle motoren begonnen te loeien en toen gingen we redelijk vlot weer omhoog. Ik vond het een angstige gewaarwording, je hebt geen idee wat er gebeurd. Piloot liet even later weten dat we for techical reasons een tweede landingspoging gingen doen. Die ging prima maar ik schrok toch wel. Kan me voorstellen dat je met slecht zicht of harde wind het toestel niet in balans hebt maar dat was niet aan de orde, dus ik was toch bang dat er echt iets met het toestel was.

Ik word graag gerustgesteld want volgende week moet ik weer in het vliegtuig haha.
Maar misschien was er wel iets 'mis'. Dat kan toch? Dat zegt die piloot toch ook, er was sprake van een klein technisch mankement. En dat is helemaal niet erg. Je krijgt het vliegtuig zelfs met de grootste driedubbele complexe technische storingen gewoon netjes en veilig aan de grond, desnoods navigerend op de ouderwetse backup-instrumenten. De belangrijkste systemen zijn dubbel of driedubbel uitgevoerd, of er is altijd wel een back-up. Kortom, catastrofes natuurlijk uitgesloten, mankementen zijn meestal geen enkel probleem in de lucht.

Maar waarom dan de landing afbreken hoor ik je denken?

Neem als voorbeeld een storing in het remsysteem. De piloten klappen de wielen uit en er gaat een oranje lampje branden: één rem kapot. Dat is niet ideaal, maar dan nóg zijn er drie wél werkende remmen aanwezig en is de baan meestal lang zat om veilig te stoppen met de overgebleven remmen. Het is dan aan de gezagvoerder om te beslissen: doorgaan met de landing of de landing afbreken om de 'één-rem-kaduuk-procedure' in alle rust te doorlopen, de nieuwe benodigde baanlengte te berekenen (een beetje overkill op de lange banen van Schiphol) om de 'what if' scenario's te bespreken, om de puntjes op de i te zetten:

-wat als een tweede rem het begeeft
-doet de handrem het straks als we aan de gate staan
-moeten we de toren informeren i.v.m. lekkend remvloeistof op de baan
-zouden de overige remmen kunnen oververhitten, is het slim om maximaal met de motoren te remmen (waardoor de omwonenden weer gaan klagen over lawaai)
-is het nodig om de cabine manning te informeren
-moeten we de passagiers lastig vallen met dit non-event?
-zeg toch maar wat geruststellends tegen de passagiers, anders moet Cygnus weer gaan tikken ;)
-etc.
-etc.

In jouw geval keken de piloten elkaar waarschijnlijk even aan en zei de captain uiteindelijk na een diepe zucht omdat hij/zij eigenlijk al uitkeek naar het weekend, maar professionaliteit natuurlijk op nummer één staat : Go Around!


Relax :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een vraag het is misschien een beetje een rare vraag! Ik heb heel erge vliegangst en dat is nog best zacht uitgedrukt! Ik heb nu alweer slapeloze nachten voor een vlucht half september!

Maar ik heb altijd zo'n heel naar gevoel in hoofd komt dat door de druk?! Tijdens opstijgen en landen is dat het ergste waar de meeste mensen dit het leukste aan vliegen vinden, vind ik dat altijd het vreselijkste wat er is. De kleinste bewegingen van het vliegtuig voel ik al. En nog maar niet te spreken over turbulentie! Ik heb die regelmatig meegemaakt en dan is misselijkheid en overgeven wat er gebeurd.

Hebben jullie als bemanning hier nou ook wel (eens) last van tijdens turbelentie of helemaal niet?

Sorry als het een stomme vraag is. Ik weet ook niet zo goed hoe ik het uit moet leggen.
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven