'Ask the captain'
donderdag 14 september 2017 om 23:16
zondag 15 april 2018 om 18:53
Wat een leuk topic! Ik heb een elfjarige zoon die al 8 jaar roept dat hij piloot wil worden. Vorig jaar heeft hij een les gehad in een Cessna. Mocht zelf behoorlijk veel doen ( vonden man en ik reuze spannend!)
Nu gaat hij over een paar weken in de buurt van Schiphol 2 uur vliegen in een 737 flightsimulator. Hij kan niet wachten.
Dit is echt zijn droom, piloot worden. Hij heeft een bril maar ik heb begrepen dat dat geen probleem hoeft te zijn. Hoe zit het eigenlijk met de hoge opleidingskosten? Enige baanzekerheid wel aanwezig om later te kunnen terugbetalen? We willen hem graag helpen maar 122.000 hebben we niet zo maar liggen.
Nu gaat hij over een paar weken in de buurt van Schiphol 2 uur vliegen in een 737 flightsimulator. Hij kan niet wachten.
Dit is echt zijn droom, piloot worden. Hij heeft een bril maar ik heb begrepen dat dat geen probleem hoeft te zijn. Hoe zit het eigenlijk met de hoge opleidingskosten? Enige baanzekerheid wel aanwezig om later te kunnen terugbetalen? We willen hem graag helpen maar 122.000 hebben we niet zo maar liggen.
zondag 15 april 2018 om 19:31
ABN Amro is de bank die die opleiding voor piloten financiert. Via andere banken kun je natuurlijk ook leningen krijgen, maar in principe doen die dat niet voor pilotenopleidingen, dus moet je dan wellicht onderpand aan de lening koppelen.Eva1977 schreef: ↑15-04-2018 18:53Wat een leuk topic! Ik heb een elfjarige zoon die al 8 jaar roept dat hij piloot wil worden. Vorig jaar heeft hij een les gehad in een Cessna. Mocht zelf behoorlijk veel doen ( vonden man en ik reuze spannend!)
ABN Amro is hier overigens wel eens een periode mee gestopt en heeft ook aangegeven in de toekomst dit weer te stoppen. Het is dus de vraag of zij als je zoon oud genoeg is nog zo'n financieringsregeling hebben.
Als ze daar mee stoppen moet je dat dus via een "normale" lening zien te regelen. Dat wordt wel lastig want het is een prijzige opleiding met op het moment niet al te veel baangarantie.
zondag 15 april 2018 om 19:35
Wat leuk! Hoe regel je dat ?Eva1977 schreef: ↑15-04-2018 18:53Wat een leuk topic! Ik heb een elfjarige zoon die al 8 jaar roept dat hij piloot wil worden. Vorig jaar heeft hij een les gehad in een Cessna. Mocht zelf behoorlijk veel doen ( vonden man en ik reuze spannend!)
Nu gaat hij over een paar weken in de buurt van Schiphol 2 uur vliegen in een 737 flightsimulator.
zondag 15 april 2018 om 19:43
Dat kan op verschillende plekken in Nederland. Kun je gewoon boeken. Even googelen, bellen en klaar!
zondag 15 april 2018 om 20:12
Inderdaad, gewoon googelen op vliegles of les in flightsimulator. Vorig jaar mocht hij zelfs zelf opstijgen en landen, echt heel erg gaaf voor zo’n ventje.
zondag 15 april 2018 om 20:13
Helder Stampertje, we hebben nog wat jaren te gaan maar vroeg het me af. Ben benieuwd.Stampertje12 schreef: ↑15-04-2018 19:31ABN Amro is de bank die die opleiding voor piloten financiert. Via andere banken kun je natuurlijk ook leningen krijgen, maar in principe doen die dat niet voor pilotenopleidingen, dus moet je dan wellicht onderpand aan de lening koppelen.
ABN Amro is hier overigens wel eens een periode mee gestopt en heeft ook aangegeven in de toekomst dit weer te stoppen. Het is dus de vraag of zij als je zoon oud genoeg is nog zo'n financieringsregeling hebben.
Als ze daar mee stoppen moet je dat dus via een "normale" lening zien te regelen. Dat wordt wel lastig want het is een prijzige opleiding met op het moment niet al te veel baangarantie.
zondag 15 april 2018 om 22:11
Echt leuk ja!
Mijn kind mag om medische redenen geen piloot worden maar is wel erg geïnteresseerd in de luchtvaart. Dus zoiets is misschien wel een keer leuk om te doen.
Ga ‘t onthouden!

dinsdag 17 april 2018 om 07:40
Ik heb al een keer of 8 met oud en nieuw gevlogen, het valt wel mee wat je ervan ziet hoor. Ten eerste steken ze in veel landen geen/weinig vuurwerk af en ten tweede zitten wij eigenlijk veel te hoog om er echt iets van te zien. Ik vond het de eerste keer een beetje een teleurstelling in ieder geval.Woestijnrat schreef: ↑15-04-2018 21:35Ik weet niet of het al gevraagd is, maar heb je weleens op Oudejaarsavond gevlogen? Het lijkt me erg mooi om al dat vuurwerk van boven te zien. Is het vuurwerk niet hinderlijk tijdens bijvoorbeeld het landen?
dinsdag 17 april 2018 om 08:52
Een keer met oud en nieuw naar Japan, kist vol Japanners uiteraard. Om 4 uur 's middags was het 12 uur 's nachts in Japan, dus wij de cabine in al 'gelukkig nieuwjaar' in het Japans (hoop ik) wensend met champagne en oliebollen en het vuurwerkfilmje aangezet... kwam totaal geen reactie op, van niemand. Iedereen bleef strak voor zich uitkijken en roken (want dat mocht toen nog en Japanners rookten veel). Zo'n maffe ervaring!
dinsdag 17 april 2018 om 13:56
Oooh wat een deceptiemayou schreef: ↑17-04-2018 08:52Een keer met oud en nieuw naar Japan, kist vol Japanners uiteraard. Om 4 uur 's middags was het 12 uur 's nachts in Japan, dus wij de cabine in al 'gelukkig nieuwjaar' in het Japans (hoop ik) wensend met champagne en oliebollen en het vuurwerkfilmje aangezet... kwam totaal geen reactie op, van niemand. Iedereen bleef strak voor zich uitkijken en roken (want dat mocht toen nog en Japanners rookten veel). Zo'n maffe ervaring!

Het is ook een raar volk die Japanners

Vinden ze van ons trouwens ook. Toen ik in Tokyo was werd ik schaamteloos door mensen gefotografeerd, onder het mom van; Ik moet even bewijs verzamelen want anders geloven ze echt niet dat ik vandaag zo'n lang mens ben tegen gekomen.

dinsdag 17 april 2018 om 14:58
Mooi, hoef ik daar niet naar te kijken. Maar geldt dat ook voor ander vliegvelden?redbulletje schreef: ↑17-04-2018 14:56Nee, de huur van die winkels op vliegvelden is zo hoog dat zelfs belastingvrij duurder is dan in een gewone online winkel.

dinsdag 17 april 2018 om 14:58
Als toerist fotograferen wij de locals ook schaamteloos dus ik vind het wel grappig dat zij ons op de foto willen. In China gebeurde dat ook heel vaak.hvm schreef: ↑17-04-2018 13:56Oooh wat een deceptie![]()
Het is ook een raar volk die Japanners
Vinden ze van ons trouwens ook. Toen ik in Tokyo was werd ik schaamteloos door mensen gefotografeerd, onder het mom van; Ik moet even bewijs verzamelen want anders geloven ze echt niet dat ik vandaag zo'n lang mens ben tegen gekomen.![]()

dinsdag 17 april 2018 om 15:04
Parfum niet meer. Daarvoor kun je beter naar de online aanbiedingen kijken of folders van grote parfumerieen.
Op het vliegveld zijn sommige cosmeticamerken nog wel iets goedkoper dan in de winkel. Clinique bijvoorbeeld.
En op Britse vliegvelden zelfs nog iets goedkoper dan op Schiphol.
dinsdag 17 april 2018 om 15:43

dinsdag 17 april 2018 om 19:38
dinsdag 17 april 2018 om 19:42
geknipt en geplakt.
Twitter / Joe Marcus
Een passagiersvliegtuig van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Southwest Airlines heeft een noodlanding moeten maken nadat de linkermotor is ontploft. Een vrouwelijke passagier zou zwaargewond zijn geraakt toen zij gedeeltelijk uit het vliegtuig werd gezogen nadat haar raampje was gebroken.
Zij bevindt zich in kritieke toestand, melden verschillende media. Negen andere passagiers raakten gewond bij het incident. Het is nog niet duidelijk hoe zij eraan toe zijn.
Het vliegtuig was onderweg van New York naar Dallas toen het gebeurde. De piloten moesten een noodlanding maken op het vliegveld van Philadelphia, ongeveer 155 kilometer van New York. Aan boord bevonden zich 143 passagiers en vijf bemanningsleden, meldt Southwest in een reactie. De maatschappij onderzoekt momenteel wat er precies is gebeurd.
Passagier Marty Martinez plaatste een livevideo op Facebook tijdens de noodlanding. "Iedereen was aan het huilen. Het was een ontzettend enge ervaring." Op sociale media verschenen foto's van het vliegtuig, waarop de beroerde staat van de motor te zien was. De brandweer is momenteel bezig met bluswerkzaamheden.

dinsdag 17 april 2018 om 21:02
Ja, dat is storend, en nee, behalve een zonnebril geen andere maatregelen. Het is net als met autorijden, alleen kunnen we de zonneklep (die is er wel) niet voor onze snufferd hangen, want we moeten onbeperkt zicht hebben.dagdromer1986 schreef: ↑17-04-2018 15:43Nu het zulk zonnig weer is vraag ik me af... kan laagstaande zon een erg storende factor zijn tijdens opstijgen of landen? Jullie hebben vast een zonnebril op maar worden er nog andere dingen gedaan om ervoor te zorgen dat je er zo min mogelijk last van hebt?
Trouwens heb ik de zonnebril ook vaak met bewolkt weer op - overdag dan - dat vind ik net wat meer contrast geven.
Fate is just the weight of circumstances