Backpacken met 3 kinderen
zaterdag 18 november 2017 om 10:51
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu
zaterdag 18 november 2017 om 11:53
Ja, en dat geef ik toch ook aan?
Dat jij het totaal niet ziet zitten, betekent niet dat dat voor iedereen geldt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 18 november 2017 om 11:55
Zo opmerkelijk dat je met kinderen alleen maar bepaalde dingen op vakantie mag doen. Ik ben met mijn kinderen nog nooit naar een resort geweest en nog nooit op een camping. Toch gaan we best vaak op vakantie. En ze hebben het ook leuk, als ik ze mag geloven.
Er zijn allerlei soorten kinderen en allerlei soorten ouders. Als iedereen rekening met elkaar houdt, dan is er nog wel iets anders dan de Sprookjescamping of Alcudia, hoe leuk beide ook zijn.
Er zijn allerlei soorten kinderen en allerlei soorten ouders. Als iedereen rekening met elkaar houdt, dan is er nog wel iets anders dan de Sprookjescamping of Alcudia, hoe leuk beide ook zijn.
zaterdag 18 november 2017 om 11:55
RégineFilange schreef: ↑18-11-2017 11:51Maar misschien dat de TO even kan verduidelijken wat ze precies van plan zijn, wellicht valt het mee voor die arme kids.

Ik zou Veilig Thuis inschakelen als ik jou was. Bij voorbaat!
zaterdag 18 november 2017 om 12:03
Wat versta je onder backpacken? En wat is het budget?
Backpacken kan ook prima in Europa, Oost Europa is heel goedkoop en makkelijk te bereizen met openbaar vervoer. Maar Azië kan uiteraard ook, als je budget toereikend is.
Kinderen vermaken zich overal, spelen kunnen ze net zo goed in Thailand als in Frankrijk. Daar zou ik me niet druk om maken. De oudsten kunnen een deel van hun bagage zelf dragen als dat nodig is.
Backpacken kan ook prima in Europa, Oost Europa is heel goedkoop en makkelijk te bereizen met openbaar vervoer. Maar Azië kan uiteraard ook, als je budget toereikend is.
Kinderen vermaken zich overal, spelen kunnen ze net zo goed in Thailand als in Frankrijk. Daar zou ik me niet druk om maken. De oudsten kunnen een deel van hun bagage zelf dragen als dat nodig is.

zaterdag 18 november 2017 om 12:25
Gelukkig maar. Anders zouden we met zijn allen, inclusief Redbulletje, op dezelfde camping of in hetzelfde all-inclusive hotel zitten. En dát moet je niet willen!

zaterdag 18 november 2017 om 12:38
Wat is een beperkt budget?
Is een fietsvakantie in Nederland of Oostenrijk ofzo een optie? Kun je lekker van kindvriendelijke camping naar camping fietsen, je ziet veel, onderweg 'normaal' eten (ik weet niet hoe kieskeurig je peuter en kleuters zijn) en wat pretparken en dierentuinen bezoeken.
Mensen vergissen zich altijd in wat 'backpacken' kost. Echt je kan prima voor 1200 euro naar Thailand Incl eten en alles, maar daar wil je met je 3 kinderen echt niet slapen hoor.
Is een fietsvakantie in Nederland of Oostenrijk ofzo een optie? Kun je lekker van kindvriendelijke camping naar camping fietsen, je ziet veel, onderweg 'normaal' eten (ik weet niet hoe kieskeurig je peuter en kleuters zijn) en wat pretparken en dierentuinen bezoeken.
Mensen vergissen zich altijd in wat 'backpacken' kost. Echt je kan prima voor 1200 euro naar Thailand Incl eten en alles, maar daar wil je met je 3 kinderen echt niet slapen hoor.
zaterdag 18 november 2017 om 12:48
Ik ben met een kind van 3, 4 maanden op fietsvakantie geweest. Hij zat achterop, ik fietste en we hadden een karretje met onze rommel achter de fiets. We hebben afstanden van 20 - 200 km per dag gefietst. Als je dit soort dingen leuk vindt dan krijg je vaak ook kinderen die dit leuk vinden. Pas je tempo aan aan het tempo van de kinderen en het komt helemaal goed.
Wat je echt moet meenemen: een creditcard, de lievelingsknuffel van de kinderen, een reserve knuffel en een eigen cameraatje voor de kinderen en voldoende oplaadbare batterijen + de lader. Verder vooral zo min mogelijk.
Wat je echt moet meenemen: een creditcard, de lievelingsknuffel van de kinderen, een reserve knuffel en een eigen cameraatje voor de kinderen en voldoende oplaadbare batterijen + de lader. Verder vooral zo min mogelijk.

zaterdag 18 november 2017 om 12:49
perzikboom6 schreef: ↑18-11-2017 12:48Ik ben met een kind van 3, 4 maanden op fietsvakantie geweest. Hij zat achterop, ik fietste en we hadden een karretje met onze rommel achter de fiets. We hebben afstanden van 20 - 200 km per dag gefietst. Als je dit soort dingen leuk vindt dan krijg je vaak ook kinderen die dit leuk vinden. Pas je tempo aan aan het tempo van de kinderen en het komt helemaal goed.

zaterdag 18 november 2017 om 13:02
Het kan zijn dat ik to-taal uit het verkeerde hout ben gesneden, maar ik zie niet in hoe ik met vrouw en drie kinderen zou kunnen backpacken in een ver land (onze kinderen zijn ongeveer van dezelfde leeftijd). Misschien dat jullie beiden ongelooflijke positivo’s zijn waar de stemming nooit slecht bij wordt, maar in mijn geval zou de vakantie er niet vrolijker op worden. En daarmee zouden de kinderen ook geen leuke vakantie hebben.
Wat ik hier mee wil zeggen? Geen idee, just my two cents...
Wat ik hier mee wil zeggen? Geen idee, just my two cents...

zaterdag 18 november 2017 om 13:48
Zo'n vriendin had ik ook en haar vader werkte ook nog in 't onderwijs dus zij was elke zomer 6 hele weken de lul om te moeten fietsen.

zaterdag 18 november 2017 om 14:34
Dat is natuurlijk klinkklare onzin. Want dan zou dat voor alles wat je als ouder zijnde leuk vind moeten gelden, en dat is natuurlijk niet zo. Integendeel zelfs lijkt me.perzikboom6 schreef: ↑18-11-2017 12:48Ik ben met een kind van 3, 4 maanden op fietsvakantie geweest. Hij zat achterop, ik fietste en we hadden een karretje met onze rommel achter de fiets. We hebben afstanden van 20 - 200 km per dag gefietst. Als je dit soort dingen leuk vindt dan krijg je vaak ook kinderen die dit leuk vinden. Pas je tempo aan aan het tempo van de kinderen en het komt helemaal goed.
zaterdag 18 november 2017 om 14:54
Het idee is om nergens haast achter te maken.. ik ga dus niet hele dagen reizen en er is genoeg tijd voor relaxen. Het kan dus prima zijn dat we een paar dagen op 1 plek blijven.
Wat is het verschil met in de trein zitten/een taxi pakken of 3 dagen in de auto om op een Nederlandse camping in Zuid-Frankrijk te zitten met 1000 andere Hollanders?
Bizarre reacties staan hiertussen zeg... Mijn "arme" kinderen zijn in hun leven nog niks tekort gekomen en zullen dat ook nooit komen.
Grappig dat mensen meteen denken aan ellenlange looptochten enzo.
Backpacken - is niks anders dan (eventueel low-budget) een rondreis maken met je bagage op je rug. Ipv de koffers achterin gooien en naar 1 bestemming rijden.
Wat is het verschil met in de trein zitten/een taxi pakken of 3 dagen in de auto om op een Nederlandse camping in Zuid-Frankrijk te zitten met 1000 andere Hollanders?
Bizarre reacties staan hiertussen zeg... Mijn "arme" kinderen zijn in hun leven nog niks tekort gekomen en zullen dat ook nooit komen.
Grappig dat mensen meteen denken aan ellenlange looptochten enzo.
Backpacken - is niks anders dan (eventueel low-budget) een rondreis maken met je bagage op je rug. Ipv de koffers achterin gooien en naar 1 bestemming rijden.
zaterdag 18 november 2017 om 14:57
En gelukkig heb je ook nog van die "gekken" als ik die het heerlijk vonden om op fietsvakantie te gaan met hun ouders... de mooiste herinneringen!!