Backpacken met 3 kinderen

18-11-2017 10:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.

Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?

Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....

Groetjes Ubuntu
Wij doen het al sinds de kinderen 1 en 3 zijn (wel maar 2 stuks dus, maar ik weet echt niet of dat hét grote verschil is). Ondertussen zijn ze 10 en 12 dus best al wat ervaring met rondreizen met kinderen.
We blijven meestal 2 of 3 nachten op 1 plek, soms 1 nacht, heel erg soms 4. Meestal reizen we met het openbaar vervoer, soms met de huurauto. Maar echt goedkoop is het nooit.
Wat helpt: flexibel zijn in vertrekluchthavens. Soms is het echt goedkoper om eerst naar Londen te vliegen/treinen en vanaf daar te vertrekken.
Met de kinderen gaan wij toch indien mogelijk voor een hotel met zwembad wat het altijd wat duurder maakt. De onze springen na een dag tempels, musea... toch graag rond een uur of vijf een zwembad in. Maar als dat geen must is, scheelt het al veel in de prijs.
Let overigens op voor dure visa, vaccinaties en medicijnen. Zo was India vanzelfsprekend goedkoop, maar de combi visa en malariapillen zorgde wel voor een meerkost van ettelijke honderden euro's.

Veel plezier!
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 17:40

Dat jouw iq blijkbaar niet verder rijkt dat je eigen neus, zegt niks over dat van mij of mijn kinderen

Tja, je kan anderen gaan beledigen, maar ze heeft natuurlijk wel een punt.

Waarom moet dit nu en niet over een jaar of 5? Wat denk je uit deze vakantie te halen (helemaal als je zegt dat je zelf liever in een all-in resort ligt).
the4ofus schreef:
18-11-2017 17:45
Wij doen het al sinds de kinderen 1 en 3 zijn (wel maar 2 stuks dus, maar ik weet echt niet of dat hét grote verschil is). Ondertussen zijn ze 10 en 12 dus best al wat ervaring met rondreizen met kinderen.
We blijven meestal 2 of 3 nachten op 1 plek, soms 1 nacht, heel erg soms 4. Meestal reizen we met het openbaar vervoer, soms met de huurauto. Maar echt goedkoop is het nooit.
Wat helpt: flexibel zijn in vertrekluchthavens. Soms is het echt goedkoper om eerst naar Londen te vliegen/treinen en vanaf daar te vertrekken.
Met de kinderen gaan wij toch indien mogelijk voor een hotel met zwembad wat het altijd wat duurder maakt. De onze springen na een dag tempels, musea... toch graag rond een uur of vijf een zwembad in. Maar als dat geen must is, scheelt het al veel in de prijs.
Let overigens op voor dure visa, vaccinaties en medicijnen. Zo was India vanzelfsprekend goedkoop, maar de combi visa en malariapillen zorgde wel voor een meerkost van ettelijke honderden euro's.

Veel plezier!
Dank je wel! Dat is zeker een goede om vooraf in de berekeningen mee te nemen.
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 16:24
Gaaf! ik denk dat 2 of 3 niet zo heel veel uit maakt... Was de Filipijnen wat? En is het duur daar?
Wij willen graag nog een keer terug. Hebben ons nu beperkt tot vier eilanden, dus nog lang niet alles gezien. Prijzen zijn volgens mij vergelijkbaar met Thailand, niet per se veel goedkoper. Wij hadden 2 grote backpacks mee, in bijna elk hotel kun je wel je kleding laten wassen.
RégineFilange schreef:
18-11-2017 17:46
Tja, je kan anderen gaan beledigen, maar ze heeft natuurlijk wel een punt.

Waarom moet dit nu en niet over een jaar of 5? Wat denk je uit deze vakantie te halen (helemaal als je zegt dat je zelf liever in een all-in resort ligt).

Ze heeft helemaal geen punt. TO vraagt om tips, niet om mensen die haar komen afzeiken om haar keuze.
Als het budget niet al te groot is zou ik niet per se gaan backpacken, maar binnen Europa blijven en een auto huren en op die manier rondreizen. Je hebt dan veel meer ruimte voor alle spullen die je mee moet nemen voor 5 personen. Al kan je ook best wat met trein en bus doen in Europa, maar een backpack is dan niet per se nodig.

Backpacken lijkt mij alleen noodzakelijk als je echt gaat rondtrekken ergens waar je niet kan/wil rijden. Als je naar Azië gaat bijvoorbeeld, maar als je zo'n klein budget hebt weet ik niet of ver vliegen wel zo haalbaar is met 5 personen. Maar het lijkt me nog knap lastig om de spullen voor 5 personen mee te nemen in 2 rugzakken. De kinderen zijn zo jong dat ze hooguit een dagrugzak kunnen dragen. Wellicht je 6-jarige iets meer.
Waarom zou je handdoeken meenemen? Je hebt toch handdoeken in je hotel, tenzij je gaat kamperen, dan zou ik traveltowels meenemen, die zijn een stuk kleiner en lichter.
Star² schreef:
18-11-2017 17:55
Ze heeft helemaal geen punt. TO vraagt om tips, niet om mensen die haar komen afzeiken om haar keuze.

Ze heeft een punt qua dat die kinderen dat nog helemaal niet zo beleven zoals wij dat doen. Als ze nou altijd al supergraag eens naar dat land wilden gaan, oke, maar als ze het doet als een educatieve wereld-ervaring voor haar kinderen dan denk ik, tja, bespaar je voorlopig de moeite. Ik ken mensen die ook heel avontuurlijk gingen doen met hun jonge kind, en die hebben heel de vakantie vooral zwembaden en speeltuinen gezien.
Het is toch niet óf óf? Ze kunnen de activiteiten en sight see dingen gewoon in de ochtenduren doen en 's middags lekker aan 't hotelzwembad (of strand) liggen.
RégineFilange schreef:
18-11-2017 18:10
Ze heeft een punt qua dat die kinderen dat nog helemaal niet zo beleven zoals wij dat doen. Als ze nou altijd al supergraag eens naar dat land wilden gaan, oke, maar als ze het doet als een educatieve wereld-ervaring voor haar kinderen dan denk ik, tja, bespaar je voorlopig de moeite. Ik ken mensen die ook heel avontuurlijk gingen doen met hun jonge kind, en die hebben heel de vakantie vooral zwembaden en speeltuinen gezien.

Nou en? Mijne zijn ook op plekken geweest toen ze klein waren waar ze zich niks meer van herinneren, of dat nou de Kuttenvreugde of Swaziland was.
Star² schreef:
18-11-2017 18:16
Nou en? Mijne zijn ook op plekken geweest toen ze klein waren waar ze zich niks meer van herinneren, of dat nou de Kuttenvreugde of Swaziland was.
:rofl:
Wat een leuk idee! Tickets zijn helaas duur in de schoolvakanties, dus daar kom je niet onderuit. Ik lees veel Thailand als tip, maar dat is, zeker in de NLse schoolvakantie, behoorlijk toeristisch en druk. Je zou vanuit Bangkok richting het oosten kunnen gaan en door Cambodja kunnen reizen. Dan heb je wel kans op betaalbare ticktes omdat er veel keus uit maatschappijen is naar Bangkok, maar reis je toch een rustiger en echt interessant gebied in.
Met kleintjes reis je langzamer, dus meer hoef je dan ook niet te doen denk ik. Misschien via de kust over de grens, naar Sihanoukville (of omgeving) en dan naar Phnom Penh en uiteraaaard Angkor wat. Vandaar zou je terug kunnen vliegen naar Bangkok.

Hoeveel weken heb je? Je KUNT hier behoorlijk betaalbaar logeren, en wat wel makkelijk is met met drie kinderen: er wordt helemaal niet lastig gedaan over een kind meer of minder op je kamer.

En qua bagage: gewoon zo min mogelijk.
Rondreizen kan prima met kleine kinderen. Primitief backpacken vast ook wel maar daar hou ik zelf niet zo van.
Toen mijn oudste kinderen klein waren heb ik meerdere reizen gemaakt met de kinderen met het OV. Ik heb er zelf prima herinneringen aan.
Wat ik deed:
- van te voren uitzoeken waar de kindvriendelijke attracties zijn
- geen uren lange reizen maar korte afstanden
- Regelmatig zwembad en speeltuin pauzes
- niet al te veel achter elkaar zien (een museum in de morgen en dan in de middag naar het zwembad)
- zorgen voor veel vrije speelruimte en heen en weer kunnen rennen

Ik ben zelf verder niet enorm avontuurlijk en ik heb geen zin in al te primitieve vakanties dus wij verbleven altijd in redelijke hotels. Ik heb een vriendin die altijd gaat backpakken en dan in hostels slaapt of kampeert. Die hebben ook de grootste lol verder. Alleen voor mij zou dat niet hoeven.

Op dit moment (jongste is 1,5) doen we het even wat rustiger aan qua afstanden en qua rondtrekken. Als de jongste kinderen 3+ zijn gaan we weer wat meer echt rondreizen. Nu trekken we ook wel een beetje rond maar korte afstanden en een beperkt aantal locaties.
Star² schreef:
18-11-2017 18:16

Nee dat maakt ook niet uit als je vooral voor jezelf gaat, maar de TO post toch dat ze haar kinderen het echte land wil laten zien. Nou ga je gang, maar dan vraag ik me wel af wat een 3-jarige daar aan heeft.
Ik ben niet alleen maar ouder, ik ben ook nog eens een volwassene met eigen interesses. Mijn vakanties combineren beide, een beetje zoals Valia zegt. Kan best dat mijn kind zich later niets meer herinnert van het feit dat ze op haar derde Salzburg bezocht heeft, maar ze vond het op dat moment leuk, wij vonden het allemaal leuk en gelukkig hebben we de foto's nog.
mayou schreef:
18-11-2017 18:06
Waarom zou je handdoeken meenemen? Je hebt toch handdoeken in je hotel, tenzij je gaat kamperen, dan zou ik traveltowels meenemen, die zijn een stuk kleiner en lichter.
Dat is een hele goeie!
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 19:25
Ik ben niet alleen maar ouder, ik ben ook nog eens een volwassene met eigen interesses. Mijn vakanties combineren beide, een beetje zoals Valia zegt. Kan best dat mijn kind zich later niets meer herinnert van het feit dat ze op haar derde Salzburg bezocht heeft, maar ze vond het op dat moment leuk, wij vonden het allemaal leuk en gelukkig hebben we de foto's nog.
Huh? Ben jij mijn moeder????? :rofl:
RégineFilange schreef:
18-11-2017 18:54
Nee dat maakt ook niet uit als je vooral voor jezelf gaat, maar de TO post toch dat ze haar kinderen het echte land wil laten zien. Nou ga je gang, maar dan vraag ik me wel af wat een 3-jarige daar aan heeft.
ik neem er 3 mee, niet alleen mn 3-jarige.. en als je echt geloofd dat een 3- jarige geen herinneringen aanmaakt ... serieus?!
Het echte land zie je pas voorbij alle toeristengebieden lijkt me. Dat doe je je kinderen toch niet aan (bij dat soort landen).
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 21:00
Het echte land zie je pas voorbij alle toeristengebieden lijkt me. Dat doe je je kinderen toch niet aan (bij dat soort landen).
Dat durf ik zelf niet eens, man. Ik word al nerveus als de weg naar Winschoten omgeleid wordt.
redbulletje schreef:
18-11-2017 20:55
Huh? Ben jij mijn moeder????? :rofl:
Dat zou nog eens een twist in dit topic zijn!
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 21:03
Dat durf ik zelf niet eens, man. Ik word al nerveus als de weg naar Winschoten omgeleid wordt.
Ik al hysterisch van een beestje.
Heel weinig mensen doen dat volgens mij, al doen er veel wel net alsof.
vrouwjagersma schreef:
18-11-2017 21:03
Dat zou nog eens een twist in dit topic zijn!
Zeg dat wel hee! :mrgreen:
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 21:05
Ik al hysterisch van een beestje.
Heel weinig mensen doen dat volgens mij, al doen er veel wel net alsof.
Nou ja, tussen Center Parcs en kosten boven een open riool in Calcutta zit ook nog een hele hoop, denk ik dan maar.
@TO: je was ook niet heel duidelijk hoor. Toen ik de openingspost las, dacht ik ook dat je met drie kleine kinderen en een rugzak lange wandeltochten wilde gaan maken.
Maar je wil gewoon weten waar je goed met het ov kunt komen?
Waar wil je overnachten? In hotels of op een camping?
Een groot deel van de kust in Spanje is goed bereisbaar met de trein. En veel gezinnen gaan naar Oostenrijk, om te wandelen. Maar het is me dus niet duidelijk wat je nu precies wil gaan doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven