Backpacken met 3 kinderen

18-11-2017 10:51 242 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.

Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?

Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....

Groetjes Ubuntu
Als je in 'n westers land gaat reizen kun je toch 'n huurauto nemen? Roadtrippen in de USA is ook heel populair bij gezinnen, ook met campers. Dan hoef je in elk geval niet met zooi te sjouwen tussen alle verplaatsingen door.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 16:22
Dus als je onderbroek in een rugzak ipv in een koffer zit is het al backpacken?
Ik had een iets ander beeld.
Nou ja backpacken is toch ook je spullen op je rug dragen en dan gaan. Of moet je dan met een flodder broek en dreadlocks in je haar en de lonely planet in de hand vooral doen alsof je geen toerist bent?
:P
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:30
Als je in 'n westers land gaat reizen kun je toch 'n huurauto nemen? Roadtrippen in de USA is ook heel populair bij gezinnen, ook met campers. Dan hoef je in elk geval niet met zooi te sjouwen tussen alle verplaatsingen door.
USA is prachtig maar ook ziek duur. Zeker in het hoogseizoen. En met zo'n camper rondrijden is ook duuuuuuur!
dolfje schreef:
18-11-2017 16:32
Nou ja backpacken is toch ook je spullen op je rug dragen en dan gaan. Of moet je dan met een flodder broek en dreadlocks in je haar en de lonely planet in de hand vooral doen alsof je geen toerist bent?
:P
Ik dacht dat het meer ging om de wijze van reizen en niet om de uiterlijke kenmerken. Onbetreden paden, eenvoudig, je brood onderweg verdienen, schijten in een gat langs de weg. Maar ik begrijp nu net dat een weekendje weg met een rugzak ook al backpacken is.
Heel ZO Azië is prima om te backpacken met (kleine) kinderen. Thailand, Maleisië (is echt niet duurder dan Thailand), Indonesië, Vietnam... Ik zou nog ff wachten met de Filipijnen. Da's meer backpacken voor gevorderden!
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 16:36
Ik dacht dat het meer ging om de wijze van reizen en niet om de uiterlijke kenmerken. Onbetreden paden, eenvoudig, je brood onderweg verdienen, schijten in een gat langs de weg. Maar ik begrijp nu net dat een weekendje weg met een rugzak ook al backpacken is.
TO had het zelf over Kroatië, dus ik had niet echt het idee dat het alleen over super avontuurlijke reizen ging in de bush bush waar nog nooit een westerse familie is geweest.

Ik gaf tips over reizen met het ov en een rugzak. Dat vroeg TO volgens mij. En zoals het woord backpacken al zegt is het idd je onderbroek in een rugzak doen ipv een koffer.
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 16:36
Als je het letterlijk neemt wel natuurlijk al staat backpacken denk ik tegenwoordig synoniem voor op de bonnefooi gaan en voor langere tijd.
De rugzak is dan handiger met Ov en je veel verplaatsen maar als je met kinderen gaat of telkens een paar dagen op 1 plek blijft kan je net zo goed een koffer meenemen.
Onbetreden paden zijn er volgens mij niet zo heel veel meer trouwens.
mulle schreef:
18-11-2017 16:42
TO had het zelf over Kroatië, dus ik had niet echt het idee dat het alleen over super avontuurlijke reizen ging in de bush bush waar nog nooit een westerse familie is geweest.
Waarom dan geen huurauto? Kan de hele zooi achter in blijven liggen en hoef je het niet met je mee te zeulen als je van A naar B trekt en onderweg neem ik aan ook dingen wil doen of bezichtigen.
mayou schreef:
18-11-2017 16:37
Heel ZO Azië is prima om te backpacken met (kleine) kinderen. Thailand, Maleisië (is echt niet duurder dan Thailand), Indonesië, Vietnam... Ik zou nog ff wachten met de Filipijnen. Da's meer backpacken voor gevorderden!

Nee niet doen! Daar stikt het van de hoeren!
Star² schreef:
18-11-2017 16:47
Nee niet doen! Daar stikt het van de hoeren!
en van de vreemdgaande Nederlandse mannen! :mrgreen:
dolfje schreef:
18-11-2017 16:43
Als je het letterlijk neemt wel natuurlijk al staat backpacken denk ik tegenwoordig synoniem voor op de bonnefooi gaan en voor langere tijd.
De rugzak is dan handiger met Ov en je veel verplaatsen maar als je met kinderen gaat of telkens een paar dagen op 1 plek blijft kan je net zo goed een koffer meenemen.
Onbetreden paden zijn er volgens mij niet zo heel veel meer trouwens.
Nah, dan doe ik al nagenoeg mijn hele leven aan backpacken, al noemden mijn ouders het vroeger rondtrekken.
Ik noem het anno nu roadtrippen
MoirenPhae schreef:
18-11-2017 16:49
Nah, dan doe ik al nagenoeg mijn hele leven aan backpacken, al noemden mijn ouders het vroeger rondtrekken.
Precies. Daarom zeg ik er zijn verschillende soorten backpackers.
Wij hebben in Thailand ook rondgetrokken maar wel met twee koffers. Bleven telkens ergens een paar dagen en dat ging daar prima.
Praktisch gezien: heb je een draagzak voor de jongste? Lijkt me makkelijker dan kinderwagen meeselepen.
Ubuntu, nog een tip voor als je naar Thailand zou gaan. Wij hebben na aankomst in de luchthaven een taxi genomen naar een rustig stadje 2 uur verderop (Ayutthaya). Wij zagen een drukke stad als Bangkok niet zitten met een jetlag en een klein kind.

Ons hotel in Ayutthaya was een klein familiebedrijfje met een gezellige binnentuin en (belangrijk!) een eigen restaurant met personeel dat het niet erg vond om eten klaar te maken buiten de standaard lunch/dinner uren.

Eigen tasje voor kinderen is inderdaad handig. En gewoon regelmatig daar een wasje laten doen in het hotel. Bijvoorbeeld telkens op de eerste dag dat je in een hotel blijft, dan ben je zeker dat het droog is op je vertrekdag.
redbulletje schreef:
18-11-2017 16:50
Ik noem het anno nu roadtrippen
Anno nu praat ik nog steeds Nederlands.
Rondtrekken kan wat mij betreft met elk vervoermiddel en wat voor onderbroekomhulsel dan ook.
Als je jongste nog in een rugdrager kan, dan is het handig om 1 rugzak en een rolkoffer mee te doen. Misschien is het dan niet echt “backpacken”, maar wij vonden het een gemak: 1 ouder met een rugzak, 1 ouder met de rugdrager en dan wisselen wie de rolkoffer trok.

Sowieso lijkt een rugdrager me handig voor een driejarige. Wij hebben er één met voldoende opbergruimte voor al het babyspul tijdens een daguitstapje.
Je kunt de spullen van 5 man toch niet in één bagagestuk kwijt?
Ubuntu5 schreef:
18-11-2017 15:02
Omdat ze dan tenminste écht iets zien van het land waar we heen gaan... Anders dan alleen de toeristische plekke bezoeken die ze ook op foto's kunnen zien
Omdat ze dan ervaren dat er ook andere wegen naar Rome leiden dan alleen de KLM vanaf Schiphol
3, 5 en 6,5. Wat denk je hoe kinderen van die leeftijd iets beleven?
Of onthouden?
De ervaring leert dat die blij zijn met zand en water. Niet tempels bekijken ergens op 16 uur vliegafstand. Verwar jouw behoefte niet met die van je kinderen.
piera12345 schreef:
18-11-2017 17:26
Of onthouden?
De ervaring leert dat die blij zijn met zand en water. Niet tempels bekijken ergens op 16 uur vliegafstand. Verwar jouw behoefte niet met die van je kinderen.
Als ze toch niets onthouden, waarom zou je dan als volwassene je moeten gaan zitten vervelen op 'n suffe camping?
redbulletje schreef:
18-11-2017 17:20
Heb je het over mijn post? Ik verwijs naar een grote trekkersrugzak (70+10L) en een rolkoffer voor 3 personen. Dat was hoe wij het deden in thailand.

Maar volgens mij zou het ook gelukt zijn voor 5 personen, aangezien de helft van onze rolkoffer ingenomen werd door het slaaptentje van ons kind. Sowieso nemen wij weinig mee, dan maar wat vaker iets wassen of ter plaatse wat kopen.

Maar je kan natuurlijk ook 1 rugzak, 1 rugdrager voor de 3-jarige en twee rolkoffers mee doen. Het is maar wat TO praktisch vindt. Haar oudste kinderen kunnen ook zelf een dagrugzakje dragen en de jongste is misschien al uit de luiers, dat scheelt ook weer een hoop plaats.
anoniem_207266 wijzigde dit bericht op 18-11-2017 17:33
20.69% gewijzigd
thailand is goekdoop..

Maar waarom niet even doorsparen zodat je ook relaxed kunt backpacken, lijkt me echt niet leuk als je op iedere cent moet gaan letten. Dat is leuk in je studententijd maar als je volwassen bent en je kinderen mee hebt.. doe maar niet.. DAn wil je niet in cheap hostels slapen etc.. JE wil dan toch graag alles zien en beleven en als je op iedere cent moet letten is dat niet leuk m.i.
piera12345 schreef:
18-11-2017 17:26
Of onthouden?
Dank je, ik heb gelukkig kennis genoeg in huis om te weten dat de oudste 2 sowieso veel zullen kunnen onthouden.
En ja, ik herinner mij ook met gemak dingen van toen ik 3 was.

Dat jouw iq blijkbaar niet verder rijkt dat je eigen neus, zegt niks over dat van mij of mijn kinderen
1Aapje schreef:
18-11-2017 16:55
Praktisch gezien: heb je een draagzak voor de jongste? Lijkt me makkelijker dan kinderwagen meeselepen.
Ja heb een doek en een draagzak. Aangezien de jongste daar nu ook nog regelmatig in zit denk ik dat het dan ook nog wel moet lukken (mucibi).

=
redbulletje schreef:
18-11-2017 17:20
Zou opzich best kunnen... als je alles regelmatig kan wassen hoeft er niet zoveel mee.
Ben van plan sowieso 1 handdoek per persoon mee te nemen, maar je hebt dus niet zoals naar een camping hele stapels nodig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven