Backpacken met 3 kinderen
zaterdag 18 november 2017 om 10:51
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu
Ik ben opzoek naar anderen die ervaring hebben met backpacken met kinderen. En dan met name kleine kinderen. Wij willen deze zomer met ons gezin (Partner en ik, 3 kinderen van 6,5 & bijna 5 & bijna 3) gaan backpacken.
Welke landen zijn echt aan te raden?
Wat moeten we écht meenemen?
Het budget is niet heel groot, dus ver vliegen kan alleen als verblijf goedkoop is....
Groetjes Ubuntu
zaterdag 18 november 2017 om 15:02
Ik zag dat Maleisië als tip werd gegeven omdat dit goedkoop is, maar persoonlijk vond ik het juist heel erg duur daar. Thailand is aanzienlijk goedkoper.
Ik weet niet wat je haalbaar vind maar wat redbulletje al schreef over Thailand en dan 2 tot 3 bestemmingen aldaar kiezen, dat zou te doen moeten zijn.
Wij zijn ook altijd van het backpacken geweest maar dan ook echt op best hoog tempo, max 3 nachten op dezelfde locatie en dan weer door. Ik denk dat je met jonge kinderen het tempo veel lager moet leggen, zeker als je een land kiest wat zo anders is als hier (tijdsverschil, temperatuur, luchtvochtigheid).
Misschien is een rondreis door Marokko iets voor jullie? Wij kwamen onderweg nog best wat gezinnetjes tegen met jonge kids. Auto huren aldaar en hup die atlas over gaan. Prachtig land en Marokkaanse mensen zijn heel lief buiten Marrakech om dan en gek op kinderen. Je kan naar de kust, door het binnenland en zelfs richting de Sahara om daar te overnachten. Marokko is ook harstikke goedkoop!
Ik weet niet wat je haalbaar vind maar wat redbulletje al schreef over Thailand en dan 2 tot 3 bestemmingen aldaar kiezen, dat zou te doen moeten zijn.
Wij zijn ook altijd van het backpacken geweest maar dan ook echt op best hoog tempo, max 3 nachten op dezelfde locatie en dan weer door. Ik denk dat je met jonge kinderen het tempo veel lager moet leggen, zeker als je een land kiest wat zo anders is als hier (tijdsverschil, temperatuur, luchtvochtigheid).
Misschien is een rondreis door Marokko iets voor jullie? Wij kwamen onderweg nog best wat gezinnetjes tegen met jonge kids. Auto huren aldaar en hup die atlas over gaan. Prachtig land en Marokkaanse mensen zijn heel lief buiten Marrakech om dan en gek op kinderen. Je kan naar de kust, door het binnenland en zelfs richting de Sahara om daar te overnachten. Marokko is ook harstikke goedkoop!
zaterdag 18 november 2017 om 15:02
Omdat ze dan tenminste écht iets zien van het land waar we heen gaan... Anders dan alleen de toeristische plekke bezoeken die ze ook op foto's kunnen zien
Omdat ze dan ervaren dat er ook andere wegen naar Rome leiden dan alleen de KLM vanaf Schiphol
zaterdag 18 november 2017 om 15:04
Wauw dat is ook nog wel een heel mooi idee....Leentjes89 schreef: ↑18-11-2017 15:02Ik zag dat Maleisië als tip werd gegeven omdat dit goedkoop is, maar persoonlijk vond ik het juist heel erg duur daar. Thailand is aanzienlijk goedkoper.

zaterdag 18 november 2017 om 15:04
Pak. De auto en ga door Europa rijden. Stop waar je wil blijven.
zaterdag 18 november 2017 om 15:09
zaterdag 18 november 2017 om 15:13

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

zaterdag 18 november 2017 om 15:16
Daar gaat het natuurlijk niet om. Maar ik vraag me af of jullie in dezen niet teveel naar jullie eigen behoeften kijken in plaats van naar die van je kinderen. Ik snap best dat je zo'n soort vakantie wil doen om wat meer van de wereld te zien, maar waarom toch met drie kleine kinderen? Denk je echt dat de jongsten daar iets leuks van onthouden? Doe het dan desnoods als ze allemaal wat ouder zijn.

zaterdag 18 november 2017 om 15:22
Dit snap ik, echt. Míts ze een jaar of 10/12 zijn. Ik denk echt dat je hier wat te vroeg mee begint als je jongsten nog maar 3 en 5 zijn. Die kunnen zoiets toch nog helemaal niet op waarde schatten? Of ze nou 'echt iets van het land zien', of heel de dag in een zwembad spelen in de Huttenheugte (noem maar iets hè), dat zal voor kinderen van die leeftijd echt heel weinig uitmaken. Denk zelfs dat ze het bij die laatste optie meer naar hun zin hebben.

zaterdag 18 november 2017 om 15:29
Ik heb maar 1 kind en hij is een pak jonger (nu bijna 2 jaar), maar we hebben al heel wat afgereisd (lange leve in Zweden wonen en anderhalf jaar ouderschapsverlof hebben!).
Thailand beviel ons bijvoorbeeld heel goed. We reisden van Bangkok richting het Noorden. Geweldige reis gehad en de Thaise mensen waren helemaal gek op onze zoon. Wij konden in elk restaurant lekker gezellig eten, omdat zoon door het personeel werd rondgedragen. Wij genoten van de tempels, de natuur, het eten en zoon genoot van zo veel bij ons te zijn (+ alle aandacht en de pad thai).
Tips die in heb:
- Blijf zo veel mogelijk 2 of 3 nachten op dezelfde plek en kies een aangenaam hotel (geen all-in-one resort, maar ook geen cheap hostel met dorm rooms. Wij kozen vaak iets met klein zwembad en/of kamers waar we ‘s avonds gezellig buiten konden zitten).
- Reistijd tussen twee locaties zo “kort” mogelijk, wij probeerden niet langer dan 5 uur, bij voorkeur 3 uur. Onze voorkeur ging altijd uit naar trein, omdat zoon dan wat kon rondwandelen. Jouw kinderen zijn wel een pak ouder, dus die kan je misschien langer entertainen met een ipad
- Maak een flexibel reisplan.
- Accepteer dat je af en toe wat meer gaat betalen voor comfort. Natuurlijk kan je 3 km in de hitte met een jengelend kind wandelen en op zoek gaan naar je hotel... maar je kan ook een taxi of tuktuk nemen.
Thailand beviel ons bijvoorbeeld heel goed. We reisden van Bangkok richting het Noorden. Geweldige reis gehad en de Thaise mensen waren helemaal gek op onze zoon. Wij konden in elk restaurant lekker gezellig eten, omdat zoon door het personeel werd rondgedragen. Wij genoten van de tempels, de natuur, het eten en zoon genoot van zo veel bij ons te zijn (+ alle aandacht en de pad thai).
Tips die in heb:
- Blijf zo veel mogelijk 2 of 3 nachten op dezelfde plek en kies een aangenaam hotel (geen all-in-one resort, maar ook geen cheap hostel met dorm rooms. Wij kozen vaak iets met klein zwembad en/of kamers waar we ‘s avonds gezellig buiten konden zitten).
- Reistijd tussen twee locaties zo “kort” mogelijk, wij probeerden niet langer dan 5 uur, bij voorkeur 3 uur. Onze voorkeur ging altijd uit naar trein, omdat zoon dan wat kon rondwandelen. Jouw kinderen zijn wel een pak ouder, dus die kan je misschien langer entertainen met een ipad
- Maak een flexibel reisplan.
- Accepteer dat je af en toe wat meer gaat betalen voor comfort. Natuurlijk kan je 3 km in de hitte met een jengelend kind wandelen en op zoek gaan naar je hotel... maar je kan ook een taxi of tuktuk nemen.

zaterdag 18 november 2017 om 15:34
Lijkt me nogal logisch dat de ouders dat uit eigen behoefte doen! Juist als de kinderen nog weinig herinneringen maken, zou het zonde zijn als hun ouders zich qua vakantiebestemming zitten weg te cijferen. Overigens heb ik vanaf mijn 3-4 al wel herinneringen van vakanties en gelukkig zijn daar geen campingverhalen bij. En welk kind krijgt er nu geen geweldige vakantieherinnering van olifanten in Thailand en tropische stranden?RégineFilange schreef: ↑18-11-2017 15:16Daar gaat het natuurlijk niet om. Maar ik vraag me af of jullie in dezen niet teveel naar jullie eigen behoeften kijken in plaats van naar die van je kinderen. Ik snap best dat je zo'n soort vakantie wil doen om wat meer van de wereld te zien, maar waarom toch met drie kleine kinderen? Denk je echt dat de jongsten daar iets leuks van onthouden? Doe het dan desnoods als ze allemaal wat ouder zijn.
zaterdag 18 november 2017 om 15:34
Ik denk echt dat je kinderen tekort doet, en niet alleen die van mij, als je denkt dat ze alleen kunnen genieten van all-inclusive resorts of campings vol Hollanders...RégineFilange schreef: ↑18-11-2017 15:16Daar gaat het natuurlijk niet om. Maar ik vraag me af of jullie in dezen niet teveel naar jullie eigen behoeften kijken in plaats van naar die van je kinderen. Ik snap best dat je zo'n soort vakantie wil doen om wat meer van de wereld te zien, maar waarom toch met drie kleine kinderen? Denk je echt dat de jongsten daar iets leuks van onthouden? Doe het dan desnoods als ze allemaal wat ouder zijn.
Kijk eens hoe kinderen genieten van wandelingen door bossen, duinen en strand?
Maar waarschijnlijk zullen de meeste ook geen ervaring hebben met museumbezoeken met kleine kinderen en hoe ontzettend veel ze daarvan genieten...
Juist als ik alleen mn eigen behoefte vervul ga ik naar een resort waar ik in mn bikini op een ('s ochtends met handdoek gereserveerde ) stretcher aan het zwembad kan liggen en mn kinderen kan insmeren met action zonnebrandcreme( om vervolgens verbaasd te kijken als ze 's middags verbrand zijn) en verder niks doen... ... overigens is dat niet echt zo natuurlijk, maar dit klinkt minstens net zo veroordelend als suggereren dat ik mijn eigen behoefte boven die van mijn kinderen stel....
zaterdag 18 november 2017 om 15:39

zaterdag 18 november 2017 om 15:41
Maar als je het niet eens voor je eigen behoeften doet snap ik het al helemaal niet. Als het een soort educatieve 'we moeten iets van de wereld laten zien' is, dan snap ik dat zoals ik al zei best, maar niet voor zulke jonge kinderen. Die onthouden dat amper, die denken nog niet 'wauw, ik ben nu in het échte Kroatië'. Als ik denk aan mijn vakanties toen ik 4 was, vond ik het leuk dat ik mijn walkman kon luisteren en patat mocht. Dat is je belevingswereld op die leeftijd.Ubuntu5 schreef: ↑18-11-2017 15:34Ik denk echt dat je kinderen tekort doet, en niet alleen die van mij, als je denkt dat ze alleen kunnen genieten van all-inclusive resorts of campings vol Hollanders...
Kijk eens hoe kinderen genieten van wandelingen door bossen, duinen en strand?
Maar waarschijnlijk zullen de meeste ook geen ervaring hebben met museumbezoeken met kleine kinderen en hoe ontzettend veel ze daarvan genieten...
Juist als ik alleen mn eigen behoefte vervul ga ik naar een resort waar ik in mn bikini op een ('s ochtends met handdoek gereserveerde ) stretcher aan het zwembad kan liggen en mn kinderen kan insmeren met action zonnebrandcreme( om vervolgens verbaasd te kijken als ze 's middags verbrand zijn) en verder niks doen... ... overigens is dat niet echt zo natuurlijk, maar dit klinkt minstens net zo veroordelend als suggereren dat ik mijn eigen behoefte boven die van mijn kinderen stel....
En precies wat je zegt, bossen, duinen en strand. Dat kan ook in Zeeland of de Ardennen.
Ik snap je insteek, maar voor als kinderen wat ouder zijn. En ik snap ook je eigen behoefte om wat van de wereld te zien en niet in een all-in resort te gaan liggen, maar niet dat je jezelf zoveel moeite op de hals haalt door te willen backpacken met een peuter en een kleuter.

zaterdag 18 november 2017 om 15:44
Waarom die kinderen dan meenemen? Of nu willen backpacken nu de kinderen er al zijn?redbulletje schreef: ↑18-11-2017 15:34Lijkt me nogal logisch dat de ouders dat uit eigen behoefte doen! Juist als de kinderen nog weinig herinneringen maken, zou het zonde zijn als hun ouders zich qua vakantiebestemming zitten weg te cijferen.
zaterdag 18 november 2017 om 15:48
Op bladzijde 1 heb ik een link gezet van een stel wat heel veel ervaring heeft met het reizen met kleine kinderen, heb je daar al gekeken?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 18 november 2017 om 15:49
Omdat ze dat graag willen?RégineFilange schreef: ↑18-11-2017 15:44Waarom die kinderen dan meenemen? Of nu willen backpacken nu de kinderen er al zijn?
En je hebt natuurlijk verschillende soorten manieren van backpacken. Je kan van dag tot dag zien waar je heen gaat of je plant iets meer en neemt minimale bagage mee.

zaterdag 18 november 2017 om 15:50
Ja vakantie met drie kinderen is altijd wel wat moeite, maar als jij het over backpacken hebt, dan denk ik aan telkens je spullen sjouwen, je kinderen bij elkaar houden, veel rondreizen van hot naar her, en weinig comfort. Leuk als je avontuurlijk ingesteld bent, maar niet als je drie kinderen op sleeptouw moet nemen.
Maar ik wil hier geen welles-nietes verhaal van maken verder, ik uit slechts mijn verbazing. Hoop dat je een mooie vakantie hebt.
zaterdag 18 november 2017 om 15:50
zaterdag 18 november 2017 om 16:02
Wat een rare reacties allemaal!
Een lange backpackreis heb ik nog niet gedaan met mijn kinderen. Maar bij weekendjes weg of 1 of 2 weken op vakantie reizen we altijd met de trein/ov en we overnachten bijna altijd in (goedkope) hostels.
Als maximale reistijd op 1 dag reken ik altijd ongeveer 5 uur. De kinderen vermaken zich altijd prima in de trein. Ze kunnen een beetje rondlopen.
Ik ben in mijn eentje met 2 kinderen (7 en 9) en tot nu toe past alles in 1 rugzak. De kinderen hebben zelf alleen een dagrugzakje mee met wat speelgoed erin.
Voor onderweg hebben we altijd wat te lezen mee, kaartspelletjes en memory kaartjes en papier en stiften om te tekenen. Meer hebben ze eigenlijk niet nodig. Verder nemen we een frisbee en een opblaasbare bal mee, die nemen niet veel plek in in de rugzak.
De meeste hostels hebben tegenwoordig privé kamers met eigen badkamers. Ik kijk ook altijd of ze een eigen speeltuintje hebben. Vaak kun je bij een hostel ook dingen lenen, zoals bordspellen, voetballen etc.
Op een "reisdag" moeten ze altijd na de reis hun energie kwijt, dus dan zoeken we altijd een grote speeltuin of iets anders waar ze flink kunnen rondrennen. Iets anders doen we op zo'n dag eigenlijk niet.
Een lange backpackreis heb ik nog niet gedaan met mijn kinderen. Maar bij weekendjes weg of 1 of 2 weken op vakantie reizen we altijd met de trein/ov en we overnachten bijna altijd in (goedkope) hostels.
Als maximale reistijd op 1 dag reken ik altijd ongeveer 5 uur. De kinderen vermaken zich altijd prima in de trein. Ze kunnen een beetje rondlopen.
Ik ben in mijn eentje met 2 kinderen (7 en 9) en tot nu toe past alles in 1 rugzak. De kinderen hebben zelf alleen een dagrugzakje mee met wat speelgoed erin.
Voor onderweg hebben we altijd wat te lezen mee, kaartspelletjes en memory kaartjes en papier en stiften om te tekenen. Meer hebben ze eigenlijk niet nodig. Verder nemen we een frisbee en een opblaasbare bal mee, die nemen niet veel plek in in de rugzak.
De meeste hostels hebben tegenwoordig privé kamers met eigen badkamers. Ik kijk ook altijd of ze een eigen speeltuintje hebben. Vaak kun je bij een hostel ook dingen lenen, zoals bordspellen, voetballen etc.
Op een "reisdag" moeten ze altijd na de reis hun energie kwijt, dus dan zoeken we altijd een grote speeltuin of iets anders waar ze flink kunnen rondrennen. Iets anders doen we op zo'n dag eigenlijk niet.
zaterdag 18 november 2017 om 16:21
Geen ervaring met backpacken met 3 kinderen, maar wel met 2. Vorig jaar met kind van net 6 en 3 jaar naar de Filipijnen geweest. Was een fantastische reis. Wel voor gekozen om na aankomst drie dagen te acclimatiseren in een luxer verblijf, net als de twee dagen voor vertrek. Dat acclimatiseren was achteraf meer voor ons dan voor de kinderen
De kinderen hadden een klein rugzakje met wat speelgoedjes, maar daar hebben ze nauwelijks mee gespeeld. Veel activiteiten ondernomen, heel wat kilometers gemaakt maar juist omdat we veel in beweging waren was het voor hun ook leuk. Uiteraard wel voor gezorgd dat we elke dag gingen zwemmen.
De vakantie een paar weken later naar Zuid-Frankrijk vond ik een veel grotere uitdaging...

De vakantie een paar weken later naar Zuid-Frankrijk vond ik een veel grotere uitdaging...

zaterdag 18 november 2017 om 16:24
Gaaf! ik denk dat 2 of 3 niet zo heel veel uit maakt... Was de Filipijnen wat? En is het duur daar?Pink83 schreef: ↑18-11-2017 16:21Geen ervaring met backpacken met 3 kinderen, maar wel met 2. Vorig jaar met kind van net 6 en 3 jaar naar de Filipijnen geweest. Was een fantastische reis. Wel voor gekozen om na aankomst drie dagen te acclimatiseren in een luxer verblijf, net als de twee dagen voor vertrek. Dat acclimatiseren was achteraf meer voor ons dan voor de kinderenDe kinderen hadden een klein rugzakje met wat speelgoedjes, maar daar hebben ze nauwelijks mee gespeeld. Veel activiteiten ondernomen, heel wat kilometers gemaakt maar juist omdat we veel in beweging waren was het voor hun ook leuk. Uiteraard wel voor gezorgd dat we elke dag gingen zwemmen.