Belfast: hoe onveilig is het echt?
vrijdag 18 januari 2013 om 13:18
Binnenkort moet ik voor mijn werk een paar dagen naar Belfast. Ik ben er nog nooit geweest, maar ik heb de afgelopen tijd het nieuws wel gevolgd. En ik vind het toch wel een griezelig idee om naar een stad te gaan waar het nodige aan de hand is, qua rellen enzo.
Heeft er misschien iemand meer ervaring met deze stad? Loop ik daadwerkelijk gevaar als ik erheen ga (ik zal alleen het centrum bezoeken, niet de buitenwijken) of valt het mee? Ik ben geneigd gewoon wel te gaan (ik was ook in Parijs toen daar gereld werd een paar jaar geleden en heb er toen niets van gemerkt) maar ik zou toch graag wat advies horen van anderen.
Heeft er misschien iemand meer ervaring met deze stad? Loop ik daadwerkelijk gevaar als ik erheen ga (ik zal alleen het centrum bezoeken, niet de buitenwijken) of valt het mee? Ik ben geneigd gewoon wel te gaan (ik was ook in Parijs toen daar gereld werd een paar jaar geleden en heb er toen niets van gemerkt) maar ik zou toch graag wat advies horen van anderen.
vrijdag 18 januari 2013 om 13:46
Tuulk, omdat de media er bovenop springt is het in ene keer onveilig.
Is Amsterdam ook onveilig met al die afrekenschietpartijengedoe.
Bepaalde wijken zijn een beetje heethoofdig bezig, niets nieuws onder de zon, dit loopt al jaaaaaaaren ( eind jaren 70 en de jaren 80, begin 90 was het heftiger )
Denk dat je gerust naar Dublin kunt gaan, de heethoofden mijden, is er niks aan de hand. Kwestie van informeren.
Is Amsterdam ook onveilig met al die afrekenschietpartijengedoe.
Bepaalde wijken zijn een beetje heethoofdig bezig, niets nieuws onder de zon, dit loopt al jaaaaaaaren ( eind jaren 70 en de jaren 80, begin 90 was het heftiger )
Denk dat je gerust naar Dublin kunt gaan, de heethoofden mijden, is er niks aan de hand. Kwestie van informeren.
vrijdag 18 januari 2013 om 14:20
Ik maak me eigenlijk alleen zorgen omdat er de laatste weken rellen zijn en het dus minder veilig lijkt dan anders. Elke grotere stad heeft wijken waar je beter niet heen kunt gaan als je niets te zoeken hebt, dat maakt me niet veel uit. Ik zou het alleen onaangenaam vinden als ik middenin allerlei gedoe terechtkom. En als ik op tv beelden zie van brandende auto's kan ik niet goed beoordelen of dat in het centrum plaatsvindt of in een of andere buitenwijk. Vandaar.
vrijdag 18 januari 2013 om 15:54
quote:rua-red schreef op 18 januari 2013 @ 14:27:
Die rellen zijn alleen in bepaalde straten waar je sowieso niet moet komen, verder is het echt prima daar (woon zelf in Dublin en ga regelmatig voor mijn werk naar Belfast).Dankjewel! Ik vermoedde al zoiets, maar het is fijn om het te horen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik.
Die rellen zijn alleen in bepaalde straten waar je sowieso niet moet komen, verder is het echt prima daar (woon zelf in Dublin en ga regelmatig voor mijn werk naar Belfast).Dankjewel! Ik vermoedde al zoiets, maar het is fijn om het te horen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik.
vrijdag 18 januari 2013 om 16:52
Enkele jaren geleden in Belfast geweest, en helemaal niet onveilig. Je kon zelfs de "hete wijken" in, al dan niet met een gids. Geen van beide partijen zal jou als een doelwit zien als ze weten dat je een toerist bent. Ik ben in mijn eentje zowel door de katholieke als protestantse wijken gelopen, ook om de befaamde muurschilderingen te zien, en helemaal geen problemen gehad. (Het ergste wat je kan overkomen is, denk ik, net zoals in veel Londense steden, dat je 't 's avonds aan de stok krijgt met dronken jongeren...)