Bijdrage kamperen dochter

11-07-2013 16:36 56 berichten
Mijn dochter gaat met een vriendinnetje mee kamperen.

Het gaat om 4 dagen op een camping in nederland.

Er is mij niet om een bijdrage gevraagd maar omdat ik weet wat de thuissituatie is wil ik graag iets betalen.

Ik heb echter geen idee wat kamperen ongeveer kost en ik weet niet hoeveel ik moet geven.

Wat zouden jullie aanbieden?
Ik sluit mij aan bij 50 euro zak/trakteergeld en een flesje wijn.

En ook al eensch met sandt: toen onze kinderen heel klein waren zaten we rustig de hele zomer op de camping (seizoensplaats). Je denkt toch zeker niet dat we die drie maanden al snackend en buiten de deur etend doorbrachten he. Die seizoensplaats was al duur genoeg .
Flashy : ja dat ken ik, maar niet dat je voor alle personen los moet betalen naast je kampeerplek. Zo las ik de reactie van pantax iig. Die plek is altijd incl. 2 personen, zo ken ik het alleen maar.
quote:Ivetje schreef op 11 juli 2013 @ 17:24:

Flashy : ja dat ken ik, maar niet dat je voor alle personen los moet betalen naast je kampeerplek. Zo las ik de reactie van pantax iig. Die plek is altijd incl. 2 personen, zo ken ik het alleen maar.

Ik heb vandaag vijf campings bekeken, bij geen ervan was plek inclusief een aantal personen. Tent en personen werden apart berekend.

Ad: als TO even op de website van de camping kijkt dan heeft ze een idee hoeveel haar kind het gezin kost, dat is makkelijker een inschatting maken
Alle reacties Link kopieren
Er zijn gemeentes die geen toeristenbelasting kennen. Daar hangt het vanaf, een camping bedenkt dat niet zelf.
quote:Pantax schreef op 11 juli 2013 @ 17:28:

[...]

Ik heb vandaag vijf campings bekeken, bij geen ervan was plek inclusief een aantal personen. Tent en personen werden apart berekend.Da's apart, misschien iets nederlands? In frankrijk nog nooit meegemaakt iig
Of misschien woon ik in een knieperige streek
quote:Ivetje schreef op 11 juli 2013 @ 17:47:

[...]

Da's apart, misschien iets nederlands? In frankrijk nog nooit meegemaakt iig Ja, dat is Nederlands. Elke toerist betaalt in de meeste gemeentes toeristenbelasting.
Wordt dat bij elke caravan/tent nageteld hoeveel er blijven slapen? Of wordt er vertrouwd op je eigen eerlijkheid om dat te melden?
Iedere ochtend is er om 6 uur appèl op het grote veld. Dan moeten alle kampeerders zich verzamelen en controleert de campingbaas of je niet sjoemelt met zwartkampeerders.
Dat zal wel loslopen dus. Kunnen ze die dochter gewoon gratis meenemen wat slapen betreft.
Goed idee. Als dochter tijdens de boodschappen ook nog wat groente en vlees in haar rugzak smokkelt is die vakantie eigenlijk gewoon gratis.
50 euro, en een goeie fles wijn moet voldoen.

Ik vind het netjes, en leuk.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
quote:Pantax schreef op 11 juli 2013 @ 18:04:

Goed idee. Als dochter tijdens de boodschappen ook nog wat groente en vlees in haar rugzak smokkelt is die vakantie eigenlijk gewoon gratis. Maar dan geen groenten, die vind EN alleen maar leuk als bordversiering, beter 'seafood' en kaasjes.
quote:borderwalk schreef op 11 juli 2013 @ 18:07:

[...]

Maar dan geen groenten, die vind EN alleen maar leuk als bordversiering, beter 'seafood' en kaasjes.
Dochter en ik zijn ooit eens door vrienden meegevraagd. Op dat moment hadden wij zelf ook nooit een vakantie kunnen betalen, en zij hadden een groot vakantiehuisje gehuurd waar toevallig nog een ruime kamer over was.

Ze wilden absoluut geen financiele bijdrage hebben, dus heb ik dat anders opgelost. Ik heb voor alle kinderen, inclusief mijn eigen, een vakantiepakket gemaakt. Een leuke tas gevuld met een vakantie doeboek, etuitje met stiften, een opblaasbare stoel, waterpistool etc. (dit is bij bijv een Action, Zeeman en Wibra heel leuk samen te stellen) En af en toe mochten ze een ijsje kopen.

Kinderen waren er helemaal blij mee, en vrienden vonden het een ontzettend leuk idee en lief gebaar!
Ik vind 50¤ veel te veel.

Ze is uitgenodigd!

Ik zou een leuke attentie doen en het gezin later uitnodigen voor een bbq of gezellig naar een wokrestaurant.
quote:Pantax schreef op 11 juli 2013 @ 18:04:

Goed idee. Als dochter tijdens de boodschappen ook nog wat groente en vlees in haar rugzak smokkelt is die vakantie eigenlijk gewoon gratis.

Ik vind ¤50 en n fles wijn ook echt goed. Ze zullen het in theorie misschien niet nodig hebben, maar als ze echt krap zitten, is het een fijne verrassing denk ik. En TO vindt t duidelijk belangrijk om wat bij te dragen, dan moet ze dat ook kunnen doen.
quote:yasuko schreef op 11 juli 2013 @ 18:16:

Ik vind 50¤ veel te veel.

Ze is uitgenodigd!

Ik zou een leuke attentie doen en het gezin later uitnodigen voor een bbq of gezellig naar een wokrestaurant.Dan ben je meer geld kwijt dan 50 euro...
Als je ze mee uit eten neemt (heb je dus 4 personen) ben je echt wel meer dan 50 kwijt... Als ik alleen met man ga ben ik al meer kwijt!
Als je het missen kunt, dus.

Gezellig.
Bij nader inzien vind ik de wok eigenlijk ook too much.
Dat uit eten zit er echt niet in hoor. Dacht dat dat tussen de regels door wel duidelijk was Ik geef wel een envelop met iets extra's.

Ze is dan wel uitgenodigd maar ik ben zo blij voor dochter dat ze een paar dagen kan gaan kamperen dat ik daar echt wel iets voor wil bijdragen.
Yasuko, ga jij ervan uit dat het gastgezin alles betaalt als ze je kind meevragen op vakantie? Daar zou ik nu nooit vanuit gaan. Ik geef ook geld mee als ze worden meegevraagd naar het zwembad, de pizzeria of de bioscoop.
Ga in therapie!
En thuis kost je kind ook geld, crazyjo
Ga in therapie!
Ja, inderdaad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven