cijfercode vergeten

12-08-2012 19:38 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een koffer met een cijfercode. Vlak voor de vakantie, kom ik er achter dat ik de code niet meer weet en de koffer dus niet kan openen...niet echt handig!! Hoe kan ik de code (laten)ontgrendelen? Moet ik naar een sleutelzaak of naar een winkel waar ze soortgelijke koffers verkopen???
Zijn het maar 3 cijfers? Dan zou ik gewoon alle combinaties proberen. Bij een sleutelzaak willen ze het slot ook vast wel openen. Waarom heb je de koffer trouwens op slot gedaan toen je em opborg?
Ik weet niet hoeveel cijfers het zijn maar je kan alle combinaties proberen. Ik heb het zelf ook eens gehad en ben gewoon gaan proberen en ik heb de koffer open gekregen.
Mosterd!
quote:borderwalk schreef op 12 augustus 2012 @ 19:46:

Zijn het maar 3 cijfers? Dan zou ik gewoon alle combinaties proberen. Bij een sleutelzaak willen ze het slot ook vast wel openen. Waarom heb je de koffer trouwens op slot gedaan toen je em opborg?

Ach ja, dat zijn er maar 1000. Als je heel snel bent duurt dat maar een uur of twee (als je pech hebt) :-)

Bij meer dan 3 cijfers wordt het al wat moeilijker, dan moet je even een vrije dag van je werk vragen.

Probeer ook even de standaard code instellingen zoals 000,123 enzo.
Welke cijfers zou je gebruikt kunnen hebben?

(gedeelte van )

Geboortedatum, postcode, telefoonnummer, pincode bankpas, paspoortnummers, huisnummer, belangrijke datum , ......... ? Helpt dat?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:nephthys schreef op 12 augustus 2012 @ 19:50:

[...]

Ach ja, dat zijn er maar 1000. Als je heel snel bent duurt dat maar een uur of twee (als je pech hebt) :-)

Bij meer dan 3 cijfers wordt het al wat moeilijker, dan moet je even een vrije dag van je werk vragen.

Klopt. Ik heb het ook gehad en na een uurtje ofzo was ik er.

Maar het overweldigende gevoel dat het gelukt is, is het waard haha!

(als je een paar voor de hand liggende hebt gehad, ga daarna niet lukraak aan de gang, maar hou een systeem erin, anders ga je twijfelen welke je al hebt gehad en welke niet en moet je misschien opnieuw beginnen en/of het gaat je niet lukken).
quote:nephthys schreef op 12 augustus 2012 @ 19:50:

[...]

1000 codes kost echt geen uren hoor. Je kunt een reeksje van tien getallen 000, 001, 002, 003, 004, etc in evenzoveel seconden doen, want je hoeft maar 1 wieltje te verdraaien.

Ik ben ook wel eens een code vergeten (bleek de code wel goed onthouden te hebben, maar 1 wieltje was om een of andere reden 1 cijfer verschoven) en hoewel ik bijna tot de 500 moest ging dat echt wel vlot.
ik vrees dat ik hier een paar uur voor vrij moet maken
Heb je het garantiebewijs van de koffer niet meer, daar plak ik altijd ook de code op.
Ik denk dat het 953 is
quote:weetgeenraad schreef op 12 augustus 2012 @ 20:16:

ik vrees dat ik hier een paar uur voor vrij moet maken 1 code per 2 seconden= (1000*2)/60= 33 minuten.
quote:borderwalk schreef op 12 augustus 2012 @ 20:28:

[...]

1 code per 2 seconden= (1000*2)/60= 33 minuten.er zijn zoooveeel combinaties mogelijk...33 min. lijkt me wel erg weinig
quote:FullHouse schreef op 12 augustus 2012 @ 20:27:

Ik denk dat het 953 is Heb ik net geprobeerd...dat is het niet
781!
quote:weetgeenraad schreef op 12 augustus 2012 @ 20:29:

[...]

er zijn zoooveeel combinaties mogelijk...33 min. lijkt me wel erg weinig Want jij denk dat er meer combinaties mogelijk zijn dan 1000 ????
Als je het systematisch doet valt het toch wel mee hoe lang dat duurt?

001, 002, 003 etc

dan 011, 012, 013 etc

en zo door

Anders rondbellen of je nog een koffer kan lenen, morgen gauw een nieuwe kopen of het slot openbreken en je koffer op een andere manier dichthouden (en sealen als je moet vliegen).
Kun je naast het wieltje ook een dun papiertje steken? Dat doen en heel voorzichtig het wieltje draaien. Zakt het papiertje heb je waarschijnlijk het juiste cijfer. En als het niet werkt, dans het 252.
ik had deze OP kunnen schrijven, want had precies hetzelfde probleem paar weken geleden.

Ik ben alle codes af gegaan en had hem na tien minuten friemelen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
*realiseert zich nu dat ze de code weer vergeten is*

De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Wat is het nut eigenlijk van zo'n cijferslot als je hem binnen een half uurtje open hebt?
quote:miekie1 schreef op 12 augustus 2012 @ 20:40:

Kun je naast het wieltje ook een dun papiertje steken? Dat doen en heel voorzichtig het wieltje draaien. Zakt het papiertje heb je waarschijnlijk het juiste cijfer. En als het niet werkt, dans het 252.

neenee, zeker 781!
ik ben er net mee bezig geweest en systematisch alle mogelijkheden geprobeerd....maar helaas :(
quote:weetgeenraad schreef op 12 augustus 2012 @ 21:59:

ik ben er net mee bezig geweest en systematisch alle mogelijkheden geprobeerd....maar helaas :(

Hoe kan dat nou?

Wat was je systeem? Gewoon 001 002 neem ik aan?
Zo'n cijferslot heeft ook geen nut. Iedereen die op Schiphol of in een tassenwinkel werkt, weet hoe je ze zonder code kunt openmaken.

TO, kun je nog tot morgen wachten? Dan even naar een winkel gaan waar ze dit soort koffers verkopen. Daar maken ze hem waarschijnlijk zó voor je open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven