De (r)emigranten 24/7

17-09-2010 16:45 3005 berichten
Hét topic voor en door (r)emigranten!

Waar we allemaal wonen kun je HIER vinden.

En HIER trachten we af te vallen!!
Alle reacties Link kopieren
Mag ik weer meeschreven? Ik ben die uit Canada van de westkust, maar ik vond het een goed idee om van nick te veranderen... Vakantie is weer voorbij en vanmiddag verveelde ik me zelfs weer...

In de middag moest ik met de kinderen schaatsen en handschoenen voor ze kopen en met een jongetje dat een gevalletje ADHD zou kunnen zijn (geen diagnose dat doen ze hier niet voordat hij 6/7 is) was dat nog een uitdaging. Toen heb ik met terugwerkende kracht genoten van de saaie ochtend.

Jeune, zo'n mango wil ik ook wel!

Lotje; gaaf van je nieuw te bouwen huis!

Ik moet nog even de blz doorlezen...
een keer is wel genoeg...
Hey Seymour, je hebt wel een heel andere look gekregen..stil in huis zonder kinderen he..

Jeune, ook weer wakker, ik ga mijn bed zo weer in.

Ik geloof echt in het voorbestemde, niets is voor niets. Weet ook niet precies hoe en wat, maar dat er meer is dat weet ik zeker. Vind je het zelf ook niet toevallig dat je nu in Australie zit en er hoogwaarschijnlijk blijft?

Yette, ik denk dat het een combinatie is. Als ik nu in Nederland kom valt het me pas op hoe druk het eigenlijk is. Is toch niet normaal om zoveel mensen op zo'n kleine oppervlakte te zetten. En daarbij denken sommige mensen dat ze alles kunnen zeggen. Zal hier ook wel gebeuren maar ze laten elkaar wel meer in hun waarde.

Specu, hoe gaat het nu met je suiker?

Ik ben alles alweer kwijt, ik ga zo weer naar bed. Hoe doe jij dat eigenlijk Ainne met je fulltime baan?
@Seymour inderdaad een hele andere look maar wel fris en fruitig. Nu maar hopen dat Yette niet weer over mijn zinspeling gaat vallen .

Hier niet echt verder gekomen de tent staat in de tuin uit te waaien, de slaapzakken ook nog even laten ademen voordat we ze weer weg stoppen etc.

Heb nog wel mijn NL-Blogje even bijgewerkt en moet nog steeds op FB en mijn emails na lezen pfffff.
Jeune!!!! Lief van je Maar ja, Man is Armeens, dus ik moet wel- maar ik moet wel bekennen dat ik een talenknobbel heb.

Sfo, hoe is het bier? 's Zomers op vakantie nam ik wel ns witbier, mmmh. Eh... gisteren had ik opmerkingen tegen Fladder over patat met, en nu zit ik zelf om kwart over 8 over bier te o.h.en. hehehe

Vanmorgen was ik al vroeg wakker, het is hier loofhuttenfeest, alles is weer ns dicht, iig nog lekker stil.

Laterzzzz
mogguh

@ specu er zal wel weer eens niet een feestje zijn bij jullie :-) vind dat echt zo grappig. maar wat is loofhuttenfeest en voor welke stroming is dat met name belangrijk?

@ SFO welcome back! lekker in de natuur gebanjerd en biertjes geproeft. volgens mij de ideale combo voor jou. was het al meteen druk bij jullie thuis of... meer iets voor ww denk ik

@ seymour, mooie look hoor, al was die oude ook prima. ik ga proberen de nicks niet te verhaspelen

@ raccoon meteen volle bak werken en de zorg voor de kids, geen wonder dat je moe bent! hoe gaat het inmiddels op je werk? al weer wat meer rust en vertrouwen in wat je doet? wordt het al wat meer 'eigen'?

@ jeune wat heerlijk om jouw happiness te lezen. volgens mij is dat 'je gelukkig voelen' zalig hoor, genieten van de kleine dingen. vooral vasthouden.

heb je het boek inmiddels al uit????

en wat je schrijft klopt niet helemaal voor mij. ik heb juist de afgelopen 5 tot 10 jaar gedaan wat ik wilde, de toekomst is voor later, ik leef nu en ik wil nu dit. het is juist nu tijd om uit die neerwaartse spiraal te komen van: geen studie- geen leuk werk-werk doen dat niet leuk is- compenseren met dure uitstapjes en uitvluchten.

tis nu juist tijd voor een duidelijk beeld van de toekomst die me meer rust & ruimte moet geven. maar goed. over dat cijfer maak ik me ook geen zorgen maar ik hoop wel op een hoog cijfer.

maar ja, het volgende examen staat alweer over 3 weken voor de deur, dus ik moet nodig aan de bak. ben alleen nog vreselijk moe van gisteren. zucht. misschien toch nog heel even een uurtje slapen en dan beginnen.. mmh...
...
Disco succes met studeren. Het valt ook niet mee hoor om na jaren weer een nieuwe studie te doen. Is het nu part-time? (sorry...vergeten) en deed je er ook nog wat naast? Ja toch? Dat cijfer komt vast wel goed.

Seymour - Wanneer begint het hockey seizoen weer? Man en ik zijn nog altijd voor de Maple Leafs.

SFO - Weer thuis? Dat plaatje van Anais was echt heel mooi. Volgens mij heb je weer hele mooie dingen gezien tijdens je vakantie.

Raccoon - Rustig aan en jezelf ook niet vergeten he. Het duurt altijd weer even voor je aan full-time werken bent gewend. En in combinatie met die kids lijkt me het al helemaal niet meevallen. Hoe bevalt je baan tot nu toe?

Jeune - Ik vind het nog steeds zo bijzonder hoe je jezelf echt aan het ontdekken bent daar down under. En hoe je zo bewust over jezelf aan het nadenken bent. Jij komt er wel - dat weet ik zeker!

Specu - Wat is loofhuttenfeest nou weer? Zo leer ik ook nog eens wat.

Man zorgt vanochtend voor Dochter zodat ik aan de slag kan. Laat ik dat dan ook maar eens doen. Vanmiddag moet ik mijn moeder van het vliegveld halen. Ze komt weer voor een paar dagen. Zin in!
@ mikkemak, ik doe nu een zelf-thuis studie en omdat ik nu momenteel niet werk, doe ik zoveel mogelijk. strax moet ik idd weer gaan werken en moet ik de studie erbij doen, en dan nog een stage lopen en alles...

leuk dat je moeder komt! hoelang blijft ze?
Good mooooorning!

Altijd gezellig wakker worden op kantoor aankomen hier!

En er lag net lekker een stuk Zwitzerse chocolade op mijn bureau van 1 van de directeuren die net terug is uit Geneve, dus mijn dag kan al niet meer stuk!!

Welkom terug Seymour! Zegguh, dat schaatsen, dat was toch niet op natuurijs hoop ik hè - zo erg is het nog niet toch?

Jeune, een zelfgeplukte mango!

Ja, google eens op yoga, ik heb zwangerschapsyoga gedaan een paar jaar geleden, zal wel niet echt te vergelijken zijn, maar het is heeeel goed om te leren relaxen. Doe het lekker op de ochtend dat je vrij bent of zo, als je dan een klasje kan vinden, ben je gelijk de rest van de dag zennnn.

Hmm, wat betreft je vraag over destiny, kweenie. Ik ben behoorlijk nuchter, denk eigenlijk nooit zo na over dat soort dingen. Ik geloof niet perse dat Ierland bijvoorbeeld mijn destiny was (en dat ik dan Vent zou vinden enzo), ik denk dat dat ergens anders ook gekund had. Ik geloof meer in Toeval dan het Lot, denk ik.

Yette, dus jij hebt ook al zo'n verjaardagservaring? Nou ja, misschien had ik ook wel duidelijker moeten zijn vorig jaar. Vent is een echte vent, die snapt hinten niet, dus dan maar precies stap voor stap uitleggen.

Denk dat je gelijk hebt met je uitleg over teveel vrijheid en tolerantie, veel NLers vinden inderdaad dat alles maar gezegd kan worden (vaak onder het mom van een grapje). Ik vind NLers erg leuke mensen, maar bijna bij elk bezoekje hoor ik iemand wel iets zeggen waarvan ik denk, naaaah dat zég je toch niet!

Oh, bier. Het is vandaag Arthur's Day hier, de grootste marketing spiel van de afgelopen paar jaar.

Arthur is van Arthur Guinness, dus alles staat in het teken van Guinness vandaag, overal worden (vaak gratis) concerten gegeven vandaag en om 17:59 (1759 is het eerst jaar dat het gebrouwen werd) moet iedereen een pint drinken en "To Arthur" zeggen.

Jaaaa, de Guinness-marketingmensen zijn hun salaris waard geweest hoor

Zal vanavond als ik moet koren wel lekker druk zijn in de stad.

Oh god ik loop alweer tig postingen achter
Arthur Day! Hoe komen ze erbij! Is dat echt serieus? Nou daar heeft een reclame bureau hun werk goed gedaan zeg!

Lekker trouwens. Lust ook wel een stukje chocola. Is het puur?
Ja serieus, dit is het derde jaar denk ik dat ze het doen, die reclamemensen hebben echt een goudmijntje bedacht hoor. Sowieso heeft Guinness een goede marketing-afdeling, altijd mooie dure advertenties op tv ook.

Jaaa, fine dark chocolate with almond-honey-nougat. Soort van toblerone, maar dan de sjieke versie denk ik.
*kwijl* Mag ik een stukje? Heb net heel gezond een halve mango op.
klinkt als lekkere chocolade ainne.. mmmhmh

en wat een stunt, een speciale arthur day! big business dus en de pubeigenaren zullen er ook wel blij mee zijn
die kloterige bug is er nog steeds niet uit bij me, word er steeds uitgegooid. Thuis had ik er geen last van (firefox), zal wel weer te maken hebben met forum icm internet explorer. Irritant.
Hmmm. Ik gebruik ook IE en nergens last van. Weer een brief de deur uit. Ooit zal het wel goed komen. Sluit zo computer af. Ga vanmiddag mijn moeder van het vliegveld halen! Yeay!

**Breekt ook weer eens in hier.... **

Ainne...ik ga over een paar weekjes weer eens naar Italia, kom ik ook weer door Suisse en de orders stromen nu alweer binnen voor de Swiss chocolate. Kan voor jou ook nog wel wat meenemen als je wilt hoor! Lekker is dat hè??? Hoewel ik 't voor mezelf echt even oversla nu...

En eeh...er zijn dus meer mensen die er hier de hele tijd van de site gegooid worden?? Fijn...dacht al dat ze me doorhadden hier in 't bedrijf bij de IT afdeling ofzo en om die reden de boel de hele tijd geaborteerd werd... Maar in dat geval internet ik gewoon lekker verder..
Nee je bent niet de enige - meld het anders ook even in het Bug-topic (digipijler), er zijn er meerdere, maar tot nu toe nog geen actie van viva (what else is new). Oh wacht Oppermod Namoi heeft net geschreven dat ze een melding gaat maken van de error

En bedankt voor je choco-aanbied, maar doe maar niet, té lekker!!
Ha meiden en man. Loofhutten feest- als herinnering aan de 40 jr dat het volk rondzwierf in de woestijn na de uittocht uit Egypte, en voordat ze het beloofde land binnentrokken. Er worden dergelijke dingen in de tuinen en parken gebouwd en

en daar wordt zoveel mogelijk tijd in doorgebracht. Half kamperen dus.

Ff naar ww
Ik heb net een stuk Kruidvat Butterscotch chocola op. Vond ik vroeger als kind-met-zakgeld superlekker. Nu te smerig voor woorden. Je proeft gewoon de transvetten! Wat een foodsnob ben ik geworden hè?

Wij hebben zo afscheidsborrel nummer één miljoen, en daarna reis ik af naart oosten naar medeforummer Alieke die een supergoeie vriendin is geworden. Weet je nog, Fladder, onze koninginnedag op Traf Sq?

Enne Fladder, zie ik je nog voor koffie? Misschien zaterdag ochtend/lunch? Ik ben nog een beetje aan het schuiven met de planning, heb nog geen minuut gehad te bedenken wat ik eigenlijk wil doen met mijn weekendje A'dam.

Dus nee, Jeune, nog niet uitgerend!
Ainne ik las ergens tig pagina's terug dat je verjaardag nu goed voorbereid is. Moest er nog aan denken van de week. Mannen snappen dat soort dingen idd niet.

Las bij Lapin en Ine al over herfstkleuren. Hier is het nog pr8ig weer. De ochtenden wel fris en 's avonds ook maar overdag nog heerlijk!! Echt genieten!

Strax met de kinderen van de naschoolse opvang maar weer lekker buiten. Er zullen wel niet veel zijn want de fransen staken weer eens.

Zo ook al mijn collega's. Toen ik vertelde dat ik niet ga staken maar ook niet de cantine in mijn uppie ga draaien was mijn naaste collega furieus. Wat moesten die kinderen dan eten?! Nou eh... daar had ze dan maar eerder aan moeten denken. Als er iets zou gebeuren omdat ik alleen ben met 20 kids en een keuken met gevaarlijke spullen ben ik de klos. Dus die verantwoordelijkheid wil ik niet nemen.

Nu hebben mijn stakende collegee dus de hele dag vrij, en omdat ze vanmiddag naar een manifestatie gaan betaald. En had ik door dit gedoe nix te doen om 12 uur en moet ik nu dus ergens 3 uur in gaan halen stomme k.. fransen.

Frankrijk is een pr8ig land maar van die fransen word ik soms zooooooo moe.

Nou ja adem in, adem uit....... de positieve dingen niet uit het oog verliezen.

xXx
Cara, ja dat weet ik nog, vond het toen heel leuk! Met poffertjes en friet en kaas! Leuke muziek en leuk gezelschap ook nog!

Wat leuk dat jullie zulke goede vrienden zijn geworden.

En ik kan nog steeds zaterdag, heb geen plannen want ben lekker aan het rommelen in huis. Laat maar weten wat jou uitkomt!

Choc succes met de stakingen!
@Specu heb diverse biertjes meegenomen echter drink gestaag en met mate. Heb hier nog wel een bash of bier staan die in de flessen moet en dat zal vandaag moeten gebeuren.

@Mikkemak weer thuis en mag vandaag weer bij draai terug krijgen. Heerlijk om je moeder op bezoek te krijgen zou zeggen even flink boenen. Zal eens kijken of ik wat foto's op de ww kan neer zetten.

@Choc zo grappig dat je dat schrijft quote:Frankrijk is een pr8ig land maar van die fransen word ik soms zooooooo moe. Sterkte met je furieuze collega.

@Cara veel plezier in het Oosten.

@Fladder rommelen in huis betekend dat het "Oude huis of het Nieuwe".
Komt ie!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven