Deze week naar Duitsland reizen

21-07-2021 19:13 249 berichten
Iemand toevallig deze week naar Duitsland afgereisd?

Ik vertrek zaterdag naar het Moezelgebied. Ben gevaccineerd, hotel is gereserveerd en geen nader bericht ontvangen.
Ik neem mijn gele vaccinatie boekje mee en heb QR code ook als bewijs dat ik gevaccineerd ben.
Ik ben druk aan het googelen maar hoef volgens mij niet aanvullend nog PCR testcte doen.
Ik kwam wel iets tegen over een inreisverklaring doe je moet invullen?

Doordat Nederland nu code rood heeft zie ik door de bomen het bos niet meer zo goed wat ik wel of niet moet doen ...
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat je voor doorreis geen test nodig hebt? Er staat opn de site van de ANWB 'doorreis zonder beperkingen' en ook op de app van buitenlandse zaken staat dat doorreizigers van de regels uitgezonderd zijn. Wij gaan naar Oostenrijk en hebben daarvoor geen test nodig.
Alle reacties Link kopieren
Eurus schreef:
23-07-2021 17:46
Nou ik zou het er dus met Duitsland niet op wagen.
Ik weet nog niet wat hij wil doen. Van mij mag hij het gokken. Hij is sowieso een tentzitter en ze hebben op de camping afgesproken met vrienden, dus ik denk wel dat hij gaat.
Alle reacties Link kopieren
Kolletje1 schreef:
23-07-2021 17:55
Klopt het dat je voor doorreis geen test nodig hebt? Er staat opn de site van de ANWB 'doorreis zonder beperkingen' en ook op de app van buitenlandse zaken staat dat doorreizigers van de regels uitgezonderd zijn. Wij gaan naar Oostenrijk en hebben daarvoor geen test nodig.
ja, als je direct doorrijdt, snelste route en alleen stopt voor noodzakelijke rustpauze of tankpauze, dan hoef je geen test te hebben. Het staat heel omslachtig omschreven in de Einreiseverordnung. (paragraaf 5, en dan staan de uitzonderingen in paragraaf 6)

https://www.bundesgesundheitsministeriu ... 6.2021.pdf
KamilleT schreef:
23-07-2021 18:03
Ik weet nog niet wat hij wil doen. Van mij mag hij het gokken. Hij is sowieso een tentzitter en ze hebben op de camping afgesproken met vrienden, dus ik denk wel dat hij gaat.
Je moet op het einreise formulier aangeven op welk adres je verblijft, je kunt dus gecontroleerd worden.
En als je in quarantaine moet, maf je natuurijk niet met je vrienden omgaan de 1e 5 dagen. Ik heb me goed ingelezen en in Duitsland zijn ze behoorlijk streng (terecht) en de boetes zijn niet mals
Alle reacties Link kopieren
Begrijp ik nou goed dat je ook met een negatieve test in quarantaine moet? Alleen met herstel of vaccinatie bewijs hoeft dat niet?
Alle reacties Link kopieren
onmymind schreef:
23-07-2021 19:38
Begrijp ik nou goed dat je ook met een negatieve test in quarantaine moet? Alleen met herstel of vaccinatie bewijs hoeft dat niet?
Jep
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben snel bijgeboekt zodat we een week eerder aankomen in Duitsland, op aanstaande maandag. Ik moet dan gewoon werken maar dat kan ik overal doen, en vriend is vrij dus kan lekker met onze dochter op pad. Dan kunnen we tenminste nog op vakantie.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Daar-ben-ik-dan schreef:
23-07-2021 19:35
Je moet op het einreise formulier aangeven op welk adres je verblijft, je kunt dus gecontroleerd worden.
En als je in quarantaine moet, maf je natuurijk niet met je vrienden omgaan de 1e 5 dagen. Ik heb me goed ingelezen en in Duitsland zijn ze behoorlijk streng (terecht) en de boetes zijn niet mals
Een gezin is er al, een ander gaat maandag. Alle volwassenen zijn gevaccineerd, dus alleen mijn dochter zou dan een risico zijn. Ik vind het nogal wat, die regels.
En mensen met kinderen 6-12 zijn helemaal de pineut want die kinderen krijgen hier niet eens een inenting.
Alle reacties Link kopieren
Boira schreef:
23-07-2021 18:34
ja, als je direct doorrijdt, snelste route en alleen stopt voor noodzakelijke rustpauze of tankpauze, dan hoef je geen test te hebben. Het staat heel omslachtig omschreven in de Einreiseverordnung. (paragraaf 5, en dan staan de uitzonderingen in paragraaf 6)

https://www.bundesgesundheitsministeriu ... 6.2021.pdf
Dankjewel! Dan hebben we dus geluk...
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik blij dat het Viva forum blijft bestaan voor dit soort vragen :$

Ik heb de gegevens op de website https://www.einreiseanmeldung.de/#/ ingevuld en op het einde kan ik mijn vaccinatiebewijs uploaden, maar in de coronacheck app kan ik geen schermafbeelding maken van de QR code of van de vaccinatiegegevens.
Hoe hebben jullie dit geupload?

Edit: ik heb uiteindelijk maar via de website een pdf gedowload van het te printen vaccinatiebewijs en die als printscreen in pdf weer geupload. Anders heb ik altijd nog de QR code op mijn telefoon bij me.
itsme83 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 21:14
29.26% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
KamilleT schreef:
23-07-2021 20:23
Een gezin is er al, een ander gaat maandag. Alle volwassenen zijn gevaccineerd, dus alleen mijn dochter zou dan een risico zijn. Ik vind het nogal wat, die regels.
En mensen met kinderen 6-12 zijn helemaal de pineut want die kinderen krijgen hier niet eens een inenting.
Ik las dus op nos.nl dat ook kinderen onder de 6 in quarantaine moeten tot ze negatief testen. Ik mag toch hopen dat dit niet klopt voor al die gezinnen!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
Alle reacties Link kopieren
Klopt het dat je dus wel 1 overnachting mag hebben in Duitsland als je maar binnen 24 uur het land uit bent? We laten ons wel testen van te voren
Alle reacties Link kopieren
En als je een dagje naar een Duitse stad wil? binnen. 24 uur weer weg, maar natuurlijk geen echte doorreis. Weet iemand hoe dat zit? :blond:
Alle reacties Link kopieren
Blijtje66 schreef:
23-07-2021 22:00
En als je een dagje naar een Duitse stad wil? binnen. 24 uur weer weg, maar natuurlijk geen echte doorreis. Weet iemand hoe dat zit? :blond:
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... pa/country

Een doorreis of een bezoek wordt als gelijk gezien, als je maar binnen 24 uur weer weg bent.
lilly1234 wijzigde dit bericht op 23-07-2021 22:05
Reden: Verkeerde link
14.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zo lees ik het min of meer ook, Lily1234, alleen weet ik niet of je nou een negatief testbewijs nodig hebt…man en ik zijn volledig ingeënt, kindlief nog maar half
Alle reacties Link kopieren
Ilovesnacks schreef:
23-07-2021 21:16
Klopt het dat je dus wel 1 overnachting mag hebben in Duitsland als je maar binnen 24 uur het land uit bent? We laten ons wel testen van te voren
Nee, zover ik heb begrepen vervalt de 24 uur bij een overnachting. Het is mij alleen niet helder of je dan ook 5 dagen op die plek moet blijven of dat je het land ook mag verlaten.
Alle reacties Link kopieren
Blijtje66 schreef:
23-07-2021 22:08
Zo lees ik het min of meer ook, Lily1234, alleen weet ik niet of je nou een negatief testbewijs nodig hebt…man en ik zijn volledig ingeënt, kindlief nog maar half
Zoals ik het lees hoef je dan geen negatieve test te laten zien.
Nou ook hier hebben we het kunnen regelen. We gaan eerder weg en plakken dus 2 nachten aan onze vakantie vast. Ik moet maandag nog werken, maar dat is dan maar zo. Ik kan ook mobiel werken dus ik sluit me wel een op op de hotelkamer. Op deze manier voorkomen we quarantaine in ieder geval. Zo oneerlijk! Onze kinderen zijn allebei half gevaccineerd en hebben de kans niet eens gehad om zich volledig te laten vaccineren. Laat staan kinderen die nog jonger zijn en niet eens worden gevaccineerd. Stomme regeltjes hoor. Waarom wordt er niet gekeken naar de ziekenhuisopnames bijvoorbeeld? Aan de andere kant snap ik heel goed dat Duitsland er alles aandoet om verspreiding te voorkomen.

MAn en ik zijn beiden al wel volledig gevaccineerd en dan is er dus niet zoveel aan de hand.

Nou ja, we kunnen gaan en daar ben ik al heel blij mee.

Dankjewel voor alle lieve reacties op mijn eerdere post waarin ik mijn frustratie even kwijt moest. Echt zo tof dat dit forum lekker blijft bestaan!

Ik hoop dat iedereen lekker zijn of haar vakantie kan vieren!
MrsDuck schreef:
23-07-2021 22:11
Nee, zover ik heb begrepen vervalt de 24 uur bij een overnachting. Het is mij alleen niet helder of je dan ook 5 dagen op die plek moet blijven of dat je het land ook mag verlaten.
Voor zover ik het heb begrepen, moet je op de plek blijven waar je in quarantaine moet. Je mag dus niet naar huis reizen of verder reizen bijvoorbeeld. Dit zou ik trouwens wel doen hoor, dat naar huis reizen als je in quarantaine moet. Het is nou ook weer niet zo dat Duitsland aan het andere eind van de wereld ligt toch?
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
23-07-2021 23:00
Het is nou ook weer niet zo dat Duitsland aan het andere eind van de wereld ligt toch?
Ik heb er vorige week 2 dagen over gedaan om thuis te komen....
Alle reacties Link kopieren
enthousiasteling schreef:
23-07-2021 23:00
Voor zover ik het heb begrepen, moet je op de plek blijven waar je in quarantaine moet. Je mag dus niet naar huis reizen of verder reizen bijvoorbeeld. Dit zou ik trouwens wel doen hoor, dat naar huis reizen als je in quarantaine moet. Het is nou ook weer niet zo dat Duitsland aan het andere eind van de wereld ligt toch?
Ja, ik ook. Die 24 uurs-regel is vooral bedoeld voor doorreizen, grensverkeer en werk. Maar goed ik ben gevaccineerd en kan gewoon mijn boodschap doen. Mijn zorg zit in wat Frankrijk gaat doen. 🤞
Moiren schreef:
23-07-2021 11:40
Tsja, wij zouden vorig jaar mei een specifieke reis met mijn ouders naar de VS maken, ging niet door door COVID en toen kreeg ze een hersenstaminfarct en kan ze die reis helemaal niet meer maken.
Shit happens.
Gelukkig kunnen jullie volgend jaar nog.
JA dat is ook helemaal waar. Het zijn natuurlijk enorme luxeproblemen waar wij mee dealen en die vaccinaties tegen Covid zijn er niet zodat we weer lekker kunnen reizen, maar om die rottige pandemie eronder te krijgen.

Wat ontzettend verdrietig om te lezen dat jullie reis niet kon gaan en nu ook niet meer kan vanwege de gezondheid van je moeder. Echt heer naar!
Jorti schreef:
23-07-2021 06:54
Ik kan mij je boosheid ontzettend goed voorstellen, wat een teleurstelling..
Vrienden van mij hebben hetzelfde, een van hun kinderen moet 5 dagen in quarantaine, dat is gewoon geen optie.
En waarom staan we op donkerrood? Omdat onze regering het nodig vond om het nachtleven open te gooien.

Dus door te versoepelen hebben ze voor een groot deel van de bevolking even de boel op slot gegooid want we zijn nergens meer welkom. Ik ben daar zo verschrikkelijk kwaad over geweest, en wat het erge is: ik was al kwaad toen ze het besluit hadden genomen, want toen zag je het al aankomen. Zo verschrikkelijk dom en zo ontzettend vervelend voor heel veel mensen die na zo klotejaar eindelijk weer eens wat leuks in het vooruitzicht hadden. En leg het dan nog maar uit aan je kinderen....

Wij hebben zelf geen kids en gaan over twee weken volledig gevaccineerd naar Duitsland, dus we worden er zelf niet door geraakt, maar van dit soort verhalen gaat mijn hart bloeden, ik vind het zo zeg :(

Heel erg herkenbaar! Wat een domme fout heeft onze overheid gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen al 2 jaar niet meer naar de andere opa en oma in Azië. Ik heb dit jaar twee weken in Nederland en mss 4 dagen in Luxemburg maar ik word hier ook echt niet goed van. Shit hapoens ja maar het is wel zuur dat het gewoon onmogelijk is om naar opa en oma te vliegen. Gewoon kut. En mijn schoonmoeder kan ook.nuet heerheen komen zonder quarantaine want zij is gevaccineerd met Sputnik en die worden hier helemaal niet geaccepteerd door de EU.
enthousiasteling schreef:
23-07-2021 23:04
JA dat is ook helemaal waar. Het zijn natuurlijk enorme luxeproblemen waar wij mee dealen en die vaccinaties tegen Covid zijn er niet zodat we weer lekker kunnen reizen, maar om die rottige pandemie eronder te krijgen.

Wat ontzettend verdrietig om te lezen dat jullie reis niet kon gaan en nu ook niet meer kan vanwege de gezondheid van je moeder. Echt heer naar!
Het is geen wedstrijd hoor, en alles is naar, maar relativeren helpt mij om me niet te verliezen in het drama van deze pandemie. Ik hoop dat we snel weer allemaal kunnen reizen, met of naar onze geliefden :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven