Drie uur van tevoren aanwezig echt nodig?

13-10-2019 10:56 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen binnenkort naar Amerika. Is het echt nodig om drie uur van tevoren aanwezig te zijn? En zo ja: waarom? De vlucht is namelijk al erg vroeg (8:15 uur).

Vroeger deed ik dat ook nooit. Ook voor intercontinentale vluchten was anderhalf uur altijd voldoende. Is dat nu anders?
Elena_ schreef:
18-10-2019 19:34
Oh nee dat heb ik nooit gehad als ik op vakantie ga hahah. Wel elke ochtend als ik naar mijn werk moet lol maar als ik iets leuks ga doen maakt het me echt niet uit :-P

Haha, herkenbaar!

Tot op het moment dat ik eens om 3:30 's nachts moest vliegen. Het was een vrij korte vlucht, maar 4 uur, te kort voor een beetje fatsoenlijke nachtrust. Heb daarom van tevoren wat geslapen, maar de wekker om 1:00 was toch iets teveel van het goede :P
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Ik vind iedereen hier wel een beetje paniekerig
Ik vlieg regelmatig naar Amerika en met 2 a 2,5 uur van tevoren red ik het altijd makkelijk. Je moet er wel rekening houden dat als je met Delta vliegt, je nog ondervraagt wordt bij gate D1 (volgens mij).
Dat is dus niet je uiteindelijke vertrek gate...die krijg je pas na je interview.
Dus als je met Delta vliegt, niet pas kwartier van tevoren richting die interviewgate gaan want daarna moet je dus nog door naar je echte vertrekgate.

Maar goed, als je met kinderen reist kan ik me voorstellen dat alles wat langer duurt dus mss is 3 uur wel veiliger dan.
Aan de andere kant: s morgens om 6 uur is het op Schiphol niet extreem druk.
vlokkenopjebrood schreef:
19-10-2019 15:16
Ik vlieg regelmatig naar Amerika en met 2 a 2,5 uur van tevoren red ik het altijd makkelijk. Je moet er wel rekening houden dat als je met Delta vliegt, je nog ondervraagt wordt bij gate D1 (volgens mij).
Dat is dus niet je uiteindelijke vertrek gate...die krijg je pas na je interview.
Dus als je met Delta vliegt, niet pas kwartier van tevoren richting die interviewgate gaan want daarna moet je dus nog door naar je echte vertrekgate.

Maar goed, als je met kinderen reist kan ik me voorstellen dat alles wat langer duurt dus mss is 3 uur wel veiliger dan.
Vorig jaar met Delta naar Seattle gevlogen maar wij zijn niet ondervraagd hoor, heb ik nog nooit meegemaakt. Was je er niet uitgepikt voor een extra check? Dat had ik toevallig laatste keer bij United.
vlokkenopjebrood schreef:
19-10-2019 15:16

Ik vlieg een paar keer per jaar op en neer naar de US (alleen) en ik houd altijd 3 uur aan. Toch heb ik het afgelopen jaar al 2x bijna mijn vlucht gemist met als gevolg dat ik voor moest bij de paspoortcontrole en een sprintje moest trekken naar de gate. Ik had zelfs geen tijd om een kop koffie "to go" te halen. Je weet het gewoon niet. Ik zou het risico niet nemen.
Die 3 uur geven ze niet voor niets aan. Wij zijn op dit soort vluchten altijd ruim op tijd aanwezig. Er kan zomaar iets aan de hand zijn op het vliegveld, waardoor je het met die 3 uur al bijna niet haalt: bagagesysteem defect, internet eruit, waardoor alles handmatig moet (vreselijk die stress), extra controles. Dus ja ik ben op tijd. Na de douane lekker een kop koffie halen en relaxen vind ik fijner dan hals over de kop het vliegtuig moeten halen.
We’re all mad here
Hier nog even een update. Die drie te van tevoren bleek echt nodig! Op mijn boeking stonden alleen mijn initialen, terwijl in de esta mijn volledige namen stonden. Dat was helemaal verkeerd! En gaf heel veel gedoe 'met heel veel rode kruizen'. Het is uiteindelijk wel goedgekomen gelukkig, maar het was wel even spannend.
Groenkroontje schreef:
13-10-2019 11:34
Dank voor jullie reacties. Behoorlijk eensgezind. Wij hebben geen bagage, dat scheelt misschien. Een hotel bij Schiphol kost geloof ik bijna 300 euro.

We zijn met een gezin, en ik vind het verschil tussen om 4:15 en 5:15 opstaan psychologisch heel groot. Het wordt ook een heel lange reis (Amerika is niet de eindbestemming), zie eigenlijk erg tegen de hele reis op. Toen ik boekte was de vertrektijd nog 10:35 uur. Maar dat is gewijzigd, en dat mag blijkbaar zomaar.
Als je gestresst bent, zou ik juist ruim van te voren op het vliegveld arriveren! Je wilt niet nog eens in de stress zitten of je je vlucht wel haalt.
Groenkroontje schreef:
07-11-2019 11:40
Hier nog even een update. Die drie te van tevoren bleek echt nodig! Op mijn boeking stonden alleen mijn initialen, terwijl in de esta mijn volledige namen stonden. Dat was helemaal verkeerd! En gaf heel veel gedoe 'met heel veel rode kruizen'. Het is uiteindelijk wel goedgekomen gelukkig, maar het was wel even spannend.
Hoe bedoel je in je boeking stonden alleen je initialen? Op je ticket (gegevens)? Of wat. Op je ticket moet toch altijd je volledig voornaam (namen) staan zoals het ook in je paspoort staat?
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
10-11-2019 14:22
Hoe bedoel je in je boeking stonden alleen je initialen? Op je ticket (gegevens)? Of wat. Op je ticket moet toch altijd je volledig voornaam (namen) staan zoals het ook in je paspoort staat?
Dat was dus niet zo. Alleen mijn initialen stonden erop. Mijn initialen samen vormen trouwens een voornaam. Denk aan E.L.S. van Diepen.
Groenkroontje schreef:
10-11-2019 14:30
Dat was dus niet zo. Alleen mijn initialen stonden erop. Mijn initialen samen vormen trouwens een voornaam. Denk aan E.L.S. van Diepen.
Wat vreemd. Wie had het ticket geboekt?
En de rest van het gezin had wel een ticket met voor- en achternaam?
Dan maakt waar je naartoe reist niet uit. Op je ticket moet simpelweg dezelfde naam staan als in je paspoort. Of je nou naar Amerika of naar Duitsland vliegt.
Rosalind schreef:
10-11-2019 15:02
Wat vreemd. Wie had het ticket geboekt?
En de rest van het gezin had wel een ticket met voor- en achternaam?
Dat vroeg ik me dus ook af.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Groenkroontje schreef:
10-11-2019 14:30
Heb je dat zelf verkeerd ingevuld bij het boeken of heeft de maatschappij het verkeerd overgenomen? Vroeger vond ik het stom dat ik geen doopnamen heb maar inmiddels ben ik er blij mee. Gewoon voornaam+ achternaam en geen Johanna Cornelia Maria terwijl je roepnaam Truus is en je normaal dus Truus Jansen gebruikt in het dagelijks leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven