Drie uur van tevoren aanwezig echt nodig?
zondag 13 oktober 2019 om 10:56
zondag 13 oktober 2019 om 12:14
Dit bedoelde ik dus in mijn eerdere post. Asociaal om als gezin met alleen handbagage op vakantie te gaan alleen om een paar tientjes ruimbagage te besparen.Groenkroontje schreef: ↑13-10-2019 11:34Dank voor jullie reacties. Behoorlijk eensgezind. Wij hebben geen bagage, dat scheelt misschien. Een hotel bij Schiphol kost geloof ik bijna 300 euro.
We zijn met een gezin, en ik vind het verschil tussen om 4:15 en 5:15 opstaan psychologisch heel groot. Het wordt ook een heel lange reis (Amerika is niet de eindbestemming), zie eigenlijk erg tegen de hele reis op. Toen ik boekte was de vertrektijd nog 10:35 uur. Maar dat is gewijzigd, en dat mag blijkbaar zomaar.
Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat pas in het vliegtuig bleek dat niet alle handbagage in de cabine meekon. Dus een deel van de handbagage werd eruit gehaald (waarbij mensen onder luid gemopper in allerijl medicijnen en andere noodzakelijke spullen eerst nog even uit hun trolleys moesten halen) en die handbagage werd alsnog in het ruim geborgen. Ik hoef niet te vermelden dat dit een gigantisch oponthoud gaf, waardoor we pas drie kwartier later konden opstijgen en iedereen dus veel en veel langer in het vliegtuig zat dan nodig.Nummer*Zoveel schreef: ↑13-10-2019 11:47Ik ben echt een ervaren reiziger, maar ik zie dat dus nooit. Ik zie wel eens een koffer of tas er tussendoor glippen die groter lijkt dan de toegestane afmetingen, maar een teveel aan tassen wordt altijd gecorrigeerd (lees; koffers worden apart gezet voor in het ruim). Sterker nog, ik maak regelmatig mee dat zelfs toegestane bagage op volle vluchten niet allemaal in de cabine mee kan, en er eerst een vrijwillige oproep komt en bij onvoldoende resultaat daarna eventueel zelfs verplicht wordt om handbagage in te leveren aan de gate.
zondag 13 oktober 2019 om 12:14
Ik heb het nog niet zo erg meegemaakt. Ik pieker er niet over om 10 uur met zooi bij mijn voeten of op schoot te gaan zitten.. dan ruimen ze het maar ergens anders op (en dan brengen ze het wel weer voor landing), maar ik ga echt niet met mijn tas op schoot zitten bij een lange vlucht. KLM en Emirates letten daar wel wat meer op is mijn ervaringAndersom schreef: ↑13-10-2019 11:59Maar dat doen ze niet altijd. Ik zat vanuit New York met mijn rugzak bij mijn voeten of op schoot. Onder onze stoelen was geen ruimte want daar zat een kist met extra reddingsvesten oid en onder de stoelen voor ons hadden de mensen voor ons hun tassen staan en zij hadden hun koffers in de bagagerekken. En het personeel deed daar niets aan. Wij hadden onze koffers ingecheckt op verzoek van de balie. Er is gewoon echt niet altijd genoeg ruimte voor al die kleine koffers dus proberen ze of mensen toch niet hun bagage willen inchecken.
zondag 13 oktober 2019 om 12:21
Dat klopt inderdaad ook, meestal 2 of 3 stuks van groot formaat.huismeermin schreef: ↑13-10-2019 12:03In businessclass mag je veel meer handbagage meenemen dus deze mensen overtreden geen regels. Verder heb ik echt nog nooit meegemaakt dat mensen in economy worden toegelaten met drie stuks handbagage.
zondag 13 oktober 2019 om 12:22
Wij vlogen als volledig gezin met 1 puber naar Engeland (meivakantie) en hoefden nog net geen dna-test te overleggen om aan te tonen dat die puber écht van ons was.MinkeDeWit schreef: ↑13-10-2019 11:42Het blijven ook lang kinderen. Onder de 18 mag je niet door de automatische paspoortpoortjes. Daarbij krijg ik de laatste jaren altijd vragen over toestemming van mijn ex e.d. (maar dat zul je met het hele gezin niet hebben).
Volgens mij kun je een puber beter "alleen" door de controles laten gaan, ouders zijn blijkbaar verdacht...
Oh ja, we vlogen met 1 koffer ruimbagage (21 kilo) voor ons drieën en drie kleine rugzakjes.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zondag 13 oktober 2019 om 12:28
Waarom is dat aso? Als de maatschappij x bagage toestaat en jij je daar netjes aan houdt, waarom zou dat dan niet mogen? Geven de tickets van een gezin met kinderen minder rechten dan die van alleenreizenden of zakenreizigers?
Ik heb wel eens stampei gemaakt over mijn handbagagekoffer. Ik was keurig op tijd, stond vooraan in de rij, en ik had zelfs extra betaald voor extra handbagage. En toen stond de grondsteward erop dat ik mijn handbagage in zou leveren wegens volle vlucht (terwijl anderen niets gevraagd werd). Nou, dat dacht ik dus echt even niet!
zondag 13 oktober 2019 om 12:29
Joyce48 schreef: ↑13-10-2019 12:14Dit bedoelde ik dus in mijn eerdere post. Asociaal om als gezin met alleen handbagage op vakantie te gaan alleen om een paar tientjes ruimbagage te besparen.
Ik heb zelfs wel eens meegemaakt dat pas in het vliegtuig bleek dat niet alle handbagage in de cabine meekon. Dus een deel van de handbagage werd eruit gehaald (waarbij mensen onder luid gemopper in allerijl medicijnen en andere noodzakelijke spullen eerst nog even uit hun trolleys moesten halen) en die handbagage werd alsnog in het ruim geborgen. Ik hoef niet te vermelden dat dit een gigantisch oponthoud gaf, waardoor we pas drie kwartier later konden opstijgen en iedereen dus veel en veel langer in het vliegtuig zat dan nodig.
Wat is het verschil tussen vier alleen reizende volwassenen met vier trolleys en een gezin van vier met vier trolleys? Leg het me uit want zelf kan ik het niet bedenken.
zondag 13 oktober 2019 om 12:31
Dank voor de tip van de Esta, die hebben we gelukkig.
Asociaal nog wel als je alleen met handbagage reist. Wii houden ons gewoon aan de eisen van de vluchtmaatschappij hoor. Nooit bij nagedacht dat dat asociaal kon zijn. Moeten we dan maar bagage tegen extra kosten gaan inchecken met een extra risico van het missen van de aansluiting omdat we Roomser moeten zijn dan de paus?
Asociaal nog wel als je alleen met handbagage reist. Wii houden ons gewoon aan de eisen van de vluchtmaatschappij hoor. Nooit bij nagedacht dat dat asociaal kon zijn. Moeten we dan maar bagage tegen extra kosten gaan inchecken met een extra risico van het missen van de aansluiting omdat we Roomser moeten zijn dan de paus?
zondag 13 oktober 2019 om 12:31
Geen ruimbagage dus wel flink wat handbagage begrijp ik TO?
Voor een lange reis vind ik niks lastiger dan veel handbagage. Bij overstappen sleep je er mee, er moet bij elke controle ea uit (al begrijp ik dat dat tegenwoordig op Schiphol niet meer hoeft) en als je pech hebt past het niet fatsoenlijk in de bakken boven je hoofd.
Dan sta ik toch liever heel even in de rij om m´n bagage aan het begin van de reis af te geven.
Voor een lange reis vind ik niks lastiger dan veel handbagage. Bij overstappen sleep je er mee, er moet bij elke controle ea uit (al begrijp ik dat dat tegenwoordig op Schiphol niet meer hoeft) en als je pech hebt past het niet fatsoenlijk in de bakken boven je hoofd.
Dan sta ik toch liever heel even in de rij om m´n bagage aan het begin van de reis af te geven.
zondag 13 oktober 2019 om 12:33
Jullie hebben me wel overtuigd, we zullen drie uur van tevoren aanwezig zijn.
Overigens heeft een van ons een ziekte, met nogal veel apparatuur en medicijnen. Het ziekenhuis zei dat Schiphol gezien werd als een van de strengste vliegvelden ter wereld. Dus ook in dat opzicht is het wel verstandig om op tijd te zijn denk ik (hoewel we daar nooit problemen mee hebben gehad).
Overigens heeft een van ons een ziekte, met nogal veel apparatuur en medicijnen. Het ziekenhuis zei dat Schiphol gezien werd als een van de strengste vliegvelden ter wereld. Dus ook in dat opzicht is het wel verstandig om op tijd te zijn denk ik (hoewel we daar nooit problemen mee hebben gehad).
zondag 13 oktober 2019 om 12:35
Ik heb heel veel zin in de vakantie, maar zie inderdaad wel een beetje op tegen de heenreis. Het komt echt door die 2,5 uur vroeger, die kwam nogal rauw op m'n dak.Coconuts12 schreef: ↑13-10-2019 12:32Waarom ga je zo ver, als je eigenlijk geen zin in die reis hebt?
zondag 13 oktober 2019 om 12:37
Ah, sorry. Verkeerd begrepen. Dat kan ik me wel voorstellen! Gelukkig heb je er verder wel veel zin inGroenkroontje schreef: ↑13-10-2019 12:35Ik heb heel veel zin in de vakantie, maar zie inderdaad wel een beetje op tegen de heenreis. Het komt echt door die 2,5 uur vroeger, die kwam nogal rauw op m'n dak.
zondag 13 oktober 2019 om 12:38
Dat is vaak niet genoeg bij opiaten. https://www.hetcak.nl/regelingen/medici ... rklaringenCoconuts12 schreef: ↑13-10-2019 12:36To, zijn dat medicijnen die onder de opiaten vallen? Zoja, dan moet je een verklaring van de huisarts in het Engels aanvragen voor de douane.
zondag 13 oktober 2019 om 12:40
Goed dat je het zegt, maar dit is niet het geval. We leven al twaalf jaar met deze ziekte, dus zijn gelukkig goed voorbereid.Coconuts12 schreef: ↑13-10-2019 12:36To, zijn dat medicijnen die onder de opiaten vallen? Zoja, dan moet je een verklaring van de huisarts in het Engels aanvragen voor de douane.
zondag 13 oktober 2019 om 12:42
Mis.. je moet een verklaring halen en daar moet stempel op en alles ... en dat is niet de verklaring van je huisarts.Coconuts12 schreef: ↑13-10-2019 12:36To, zijn dat medicijnen die onder de opiaten vallen? Zoja, dan moet je een verklaring van de huisarts in het Engels aanvragen voor de douane.
Reizen met medische apparatuur moet je van te voren melden bij je vliegtuigmaatschappij, ze mogen je anders weigeren.
zondag 13 oktober 2019 om 12:50
Maar dan heb je toch alsnog een probleem want bij steeds meer maatschappijen moet die handtas ook nog in je trolley passen of mag je maximaal een heel klein handtasje meenemen extra waar niet veel in kan. En misschien scheelt het ook wel qua kledingmaat. Maat S is natuurlijk een stuk kleiner dan XL.MadameJean schreef: ↑13-10-2019 12:14Ik kan prima een week of 2 met handbagage doen: 1 outfit aan, 3 outfits plus wat sportkleding mee, jas op koffer en handtas met boek, ipad, kabels en toilettasje bij mn voeten. Ter plekke draag ik alle outfits 2 keer, was na een week alles in 1x.
Maar goed ik zie het ook iedere keer weer op Schiphol of Eindhoven airport dat mensen blijkbaar toch teveel handbagage mee mogen nemen. En dan baal ik soms wel dat ik een koffer ingecheckt heb. Maar dan zul je zien dat ik het juist niet mag bij de balie. Mij min laatste vlucht ook weer hadden sommige mensen en een trolley, en een rugzak en een grote handtas en dan nog een kussen voor in het vliegtuig. Zag dat mensen zelfs gewoon pakjes drinken hadden die je niet op het vliegveld kon kopen. Heb wel eens gehad dat je op binnenlandse vluchten je flesje drinken gewoon mee mocht nemen maar dat was bij die vlucht niet.
zondag 13 oktober 2019 om 13:02
Volgens mijn huisarts was dat genoeg en dat vonden ze in Amerika ook icm mijn medicijnpaspoort, begin dit jaar. Officiële brief van de huisarts. Maar ik had ook maar een kleine hoeveelheid.Nummer*Zoveel schreef: ↑13-10-2019 12:38Dat is vaak niet genoeg bij opiaten. https://www.hetcak.nl/regelingen/medici ... rklaringen
zondag 13 oktober 2019 om 13:17
Het gaat bij medicatie voor persoonlijk gebruik niet zozeer om de hoeveelheden maar om de invoereisen van een land.Coconuts12 schreef: ↑13-10-2019 13:02Volgens mijn huisarts was dat genoeg en dat vonden ze in Amerika ook icm mijn medicijnpaspoort, begin dit jaar. Officiële brief van de huisarts. Maar ik had ook maar een kleine hoeveelheid.
In de VS volstaat een voorgeschreven recept, in originele verpakking met naam en dosering op de verpakking vermeld en voor maximaal 90 dagen, en in combinatie met een Engelstalige doktersverklaring.
Maar dat geldt dus lang niet voor elk land.
zondag 13 oktober 2019 om 13:19
Ik vind reizen met alleen handbagage vooral irritant, met al die regels. Ik neem graag mijn eigen zonnebrand mee en bijvoorbeeld make up reiniger i.v.m. allergie en dat mag allemaal niet mee tenzij het in verpakkingen van 100ml zit, in doorzichtige verpakkingen en zakjes. En je moet ook vooral niet perongeluk je nagelvijl in je make up tasje laten zitten... Gedoe.
De controle in Amerika is inderdaad verschrikkelijk. De laatste reis 2,5 uur in de rij gestaan voor de controle. Die keer ervoor 1,5 uur. Maar als je aangeeft dat je moet overstappen kan je voorang krijgen, dat zag ik de laatste keer in New York een paar keer gebeuren.
De controle in Amerika is inderdaad verschrikkelijk. De laatste reis 2,5 uur in de rij gestaan voor de controle. Die keer ervoor 1,5 uur. Maar als je aangeeft dat je moet overstappen kan je voorang krijgen, dat zag ik de laatste keer in New York een paar keer gebeuren.
Pivot! PIVOT!!!