Drie uur van tevoren aanwezig echt nodig?

13-10-2019 10:56 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen binnenkort naar Amerika. Is het echt nodig om drie uur van tevoren aanwezig te zijn? En zo ja: waarom? De vlucht is namelijk al erg vroeg (8:15 uur).

Vroeger deed ik dat ook nooit. Ook voor intercontinentale vluchten was anderhalf uur altijd voldoende. Is dat nu anders?
Het blijven ook lang kinderen. Onder de 18 mag je niet door de automatische paspoortpoortjes. Daarbij krijg ik de laatste jaren altijd vragen over toestemming van mijn ex e.d. (maar dat zul je met het hele gezin niet hebben).
Alle reacties Link kopieren
Groenkroontje schreef:
13-10-2019 11:34


We zijn met een gezin, en ik vind het verschil tussen om 4:15 en 5:15 opstaan psychologisch heel groot. Het wordt ook een heel lange reis (Amerika is niet de eindbestemming), zie eigenlijk erg tegen de hele reis op. Toen ik boekte was de vertrektijd nog 10:35 uur. Maar dat is gewijzigd, en dat mag blijkbaar zomaar.
Ik denk altijd maar zo “ liever een uur eerder opstaan en een uur langer wachten dan stress en moeten haasten”. Als je rustig alles kan doen scheelt mij zoveel stress.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ongeveer net zo ver van Schiphol af als Hoofddorp. Wel bedankt voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn normaal voor Europa vluchten 1,5- 2 uur van te voren aanwezig. Afgelopen keer met emirates naar Azië gevlogen dus we dachten laten we optijd gaan. We waren 3 uur van te voren en nog maar net optijd voor onze vlucht. Ik zou dus zeker wel optijd heen gaan! Niet erop gokken
Alle reacties Link kopieren
Hoe oud zijn de kinderen?
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
13-10-2019 11:45
Hoe oud zijn de kinderen?
Het zijn tieners.
Alle reacties Link kopieren
Dan sta je op 04.45 op.

Zelf vlieg ik vaak zonder bagage naar VS met priority en dan houd ik alsnog 90 minuten aan ivm de security checks, paspoortcontrole en strenge gate-checks. Vooral paspoort is lastig in te schatten. De securitychecks vallen vaak erg mee. Maar dan ben ik alleen en dat is stukken sneller en relaxter.

Verder krijg je toch een lange reis, een lange zit en een lekkere jetlag dus zou me over dat eerste uur niet erg druk maken. Extra koffie en gewoon chillen.
madamejean wijzigde dit bericht op 13-10-2019 11:54
10.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-10-2019 11:35
Klopt. Wij houden ons altijd netjes aan de richtlijnen: 1 stuks handbagage per persoon conform de vastgestelde maten/gewichten. Maar dan zie je mensen die gewoon met 3 tassen het vliegtuig in lopen en per persoon een hele bagagebak volgooien. Hun jassen er nog bij, hun handtas er nog bij, enz. Ik snap ook niet dat die dat gewoon mee mogen nemen het vliegtuig in. Komop zeg, regels gelden toch voor iedereen? Maar én een trolley én een rugzak én een "handtas" (lees: formaat kantoortas) is toch niet normaal?
Ik ben echt een ervaren reiziger, maar ik zie dat dus nooit. Ik zie wel eens een koffer of tas er tussendoor glippen die groter lijkt dan de toegestane afmetingen, maar een teveel aan tassen wordt altijd gecorrigeerd (lees; koffers worden apart gezet voor in het ruim). Sterker nog, ik maak regelmatig mee dat zelfs toegestane bagage op volle vluchten niet allemaal in de cabine mee kan, en er eerst een vrijwillige oproep komt en bij onvoldoende resultaat daarna eventueel zelfs verplicht wordt om handbagage in te leveren aan de gate.
Alle reacties Link kopieren
Groenkroontje schreef:
13-10-2019 11:46
Het zijn tieners.
Je moet om 5:15 op schiphol staan. Wees optijd. Tieners worden ook gewoon ondervraagd bij de douane. Zorg ervoor dat je weet wat in je handbagage mee mag.

Hier alle info daarover, lees het goed door en weesvoorbereid.

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-m ... andbagage/
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
13-10-2019 11:19
Die rij zou ik overigens overslaan. Ik snap nooit zo goed waarom mensen dat doen, een kwartier voor het openen van de gate al in de rij staan. De laatste vakantie hebben we gewoon gewacht tot een kwartier voor het sluiten van de gate. We konden zo doorlopen en je zit toch al lang genoeg in dat toestel dus waarom zo snel mogelijk binnen willen zijn?

We zaten overigens wel bij de gate, lekker op een stoel met een boek erbij te kijken hoe andere mensen in de rij stonden. Je wilt natuurlijk ook weer niet het risico lopen dat je te laat bent.
Precies.. Je hebt toch een gereserveerde stoel ? Ik ga ook zo laat mogelijk pas naar binnen hoor.. Ik heb weinig handbagage mee en als het er niet meer bij past roep ik cabine personeel erbij.. Bij iedere stoel behoort bagage ruimte en als iemand dat volstouwt met zijn zooi kan het cabinpersoneel dat beter oplossen dan ik.
KitKeller schreef:
13-10-2019 11:17
Anderhalf uur zou ik te kort vinden. Handbagage inchecken, dan langs de beveiliging. en vaak nog een stuk lopen naar de gate. De gate sluit natuurlijk ook nog een kwartier voor vertrek, dan is anderhalf uur zo om. Je kan het risico nemen maar het lijkt me niet relaxed.

Ga daar niet klakkeloos van uit. Som sluit de gate al eerder, dat staat dan op je ticket. Dochter heeft pas haar vlucht gemist omdat de gate al dicht was 20 minuten voor vertrek. Het vliegtuig stond er nog er was nog personeel bij de gate, maar ze mocht niet meer mee.
Alle reacties Link kopieren
De gate sluit 30 min voor vertrek, daarvoor hebben ze al 10 min geprobeerd jou om te roepen.
Andersom schreef:
13-10-2019 11:52
Ga daar niet klakkeloos van uit. Som sluit de gate al eerder, dat staat dan op je ticket. Dochter heeft pas haar vlucht gemist omdat de gate al dicht was 20 minuten voor vertrek. Het vliegtuig stond er nog er was nog personeel bij de gate, maar ze mocht niet meer mee.
Ja, ik ook. De gate sluit 20 minuten voor vertrek en dan kun je op je kop gaan staan, maar je mag er echt niet meer bij.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
13-10-2019 11:43
Ik denk altijd maar zo “ liever een uur eerder opstaan en een uur langer wachten dan stress en moeten haasten”. Als je rustig alles kan doen scheelt mij zoveel stress.


De gemiddelde tiener vind alles wat voor 11.00 uur opstaan is te vroeg :-).

Ze moeten niet miepen.. Het is voor goed doel; toffe vakantie ! Slapen ze maar in vliegtuig hoor..

Ik hou er ook niet van om te stressen als ik weg ga.. lekker rustig aan.. dus vroeg weg en tijd genoeg hebben op vliegveld.
Voor Amerika zou ik het echt doen, die controles zijn heel streng waardoor er wel eens een lange rij kan staan.

Iemand die ik ken had ook echt die 3 uur nodig omdat er van alles mis ging. Paar mensen in de rij hadden een te zware koffer, ticket niet in orde etc.

En de vorige keer dat ik op Schiphol was had de bagageband bij de bagage drop even storing. Een andere keer had ik binnen 10 minuten m'n koffer ingecheckt en was door de controle op Eindhoven Airport, zat ik daar dus nog anderhalf uur te niksen voordat de gate open ging enzo.
De controle naar Amerika is ook altijd anders. Van de week moest iedereen apart op de foto (Zelfs de baby's). Maar ik heb ook meegemaakt dan ieder reisgezelschap een klein interview moest afnemen (Dan goed je eerste adres weten). Of dat er mensen extra opgeroepen worden om nog een keer gefouilleerd te worden, etc. Wees dus op tijd bij de gate.

Ook handig neem een pen mee met het vliegtuig vanwege het formulier dat je in moet vullen voor de douane daar.
poldervrouw schreef:
13-10-2019 11:52
Precies.. Je hebt toch een gereserveerde stoel ? Ik ga ook zo laat mogelijk pas naar binnen hoor.. Ik heb weinig handbagage mee en als het er niet meer bij past roep ik cabine personeel erbij.. Bij iedere stoel behoort bagage ruimte en als iemand dat volstouwt met zijn zooi kan het cabinpersoneel dat beter oplossen dan ik.

Maar dat doen ze niet altijd. Ik zat vanuit New York met mijn rugzak bij mijn voeten of op schoot. Onder onze stoelen was geen ruimte want daar zat een kist met extra reddingsvesten oid en onder de stoelen voor ons hadden de mensen voor ons hun tassen staan en zij hadden hun koffers in de bagagerekken. En het personeel deed daar niets aan. Wij hadden onze koffers ingecheckt op verzoek van de balie. Er is gewoon echt niet altijd genoeg ruimte voor al die kleine koffers dus proberen ze of mensen toch niet hun bagage willen inchecken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond de controles hier wel meevallen in vergelijking als je aankomt in Amerika. Natuurlijk is het uitgebreider dan vroeger, daar moet je wel rekening mee houden. Maar vakantietijd is toch voorbij, dat scheelt wel.
Veel risico zou ik er echter ook niet mee nemen.
En tevoren checken of er delay is. Ik moest ook vroeg, was op tijd, en toen was er 2 uur delay. Geweldig!

In Amerika zelf is insane! Ik heb er bijna mijn aansluitende vlucht door mis gelopen, en dat was de laatste van de dag.
Gelukkig had ik de dag tevoren wel mijn ESTA geregeld, dat wist ik niet eens. Hoop dat jij die wel hebt.
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort met kinderen? Dan vlieg je dus waarschijnlijk in de herfstvakantie of in de kerstvakantie. Dan zou ik zeker 3 uur nemen. In de schoolvakanties is het vaak veel drukker dan normaal.
Hakuna matata!
Alle reacties Link kopieren
FlowerSpirit schreef:
13-10-2019 11:59
Ik vond de controles hier wel meevallen in vergelijking als je aankomt in Amerika. Natuurlijk is het uitgebreider dan vroeger, daar moet je wel rekening mee houden. Maar vakantietijd is toch voorbij, dat scheelt wel.
Veel risico zou ik er echter ook niet mee nemen.
En tevoren checken of er delay is. Ik moest ook vroeg, was op tijd, en toen was er 2 uur delay. Geweldig!

In Amerika zelf is insane! Ik heb er bijna mijn aansluitende vlucht door mis gelopen, en dat was de laatste van de dag.
Gelukkig had ik de dag tevoren wel mijn ESTA geregeld, dat wist ik niet eens. Hoop dat jij die wel hebt.
Oh ja ESTA, das ook zo'n dingetje. Zelfs voor een doorreis heb je een ESTA nodig. Heb je dat geregeld TO?
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
13-10-2019 11:35
Maar dan zie je mensen die gewoon met 3 tassen het vliegtuig in lopen en per persoon een hele bagagebak volgooien. Hun jassen er nog bij, hun handtas er nog bij, enz. Ik snap ook niet dat die dat gewoon mee mogen nemen het vliegtuig in. Komop zeg, regels gelden toch voor iedereen? Maar én een trolley én een rugzak én een "handtas" (lees: formaat kantoortas) is toch niet normaal?
In businessclass mag je veel meer handbagage meenemen dus deze mensen overtreden geen regels. Verder heb ik echt nog nooit meegemaakt dat mensen in economy worden toegelaten met drie stuks handbagage.
ExodusRedux schreef:
13-10-2019 11:51
Je moet om 5:15 op schiphol staan. Wees optijd. Tieners worden ook gewoon ondervraagd bij de douane. Zorg ervoor dat je weet wat in je handbagage mee mag.

Hier alle info daarover, lees het goed door en weesvoorbereid.

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/wat-m ... andbagage/

En zorg ervoor dat je tieners weten wat ze moeten zeggen. Zo vragen ze bijvoorbeeld of je zelf je koffer hebt ingepakt en of het je eigen koffer is. Geleende koffer is namelijk extra risico, ook al is die koffer geleend van oma.

Nou zou ik het bij een tiener niet gek vinden als zijn vader/moeder die ook meegaat zijn koffer heeft ingepakt. Maar beter deed hij dat zelf, voor de douane dan.
Groenkroontje schreef:
13-10-2019 11:34
Dank voor jullie reacties. Behoorlijk eensgezind. Wij hebben geen bagage, dat scheelt misschien. Een hotel bij Schiphol kost geloof ik bijna 300 euro.
Geen bagage? Ga je alles ter plekke kopen? Vind het altijd zo raar als mensen zonder bagage op vakantie gaan. Alleen handbagage als je een paar dagen weg gaat okee maar voor een verre reis die wat langer dan een paar dagen duurt waarschijnlijk..
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-10-2019 12:08
Geen bagage? Ga je alles ter plekke kopen? Vind het altijd zo raar als mensen zonder bagage op vakantie gaan. Alleen handbagage als je een paar dagen weg gaat okee maar voor een verre reis die wat langer dan een paar dagen duurt waarschijnlijk..
Ik snap dat ook nooit. Ik wil gewoon verschillende kledingstukken etc bij me hebben en heb geen zin om elke dag te moeten wassen.
Alle reacties Link kopieren
TsumTsum schreef:
13-10-2019 12:08
Geen bagage? Ga je alles ter plekke kopen? Vind het altijd zo raar als mensen zonder bagage op vakantie gaan. Alleen handbagage als je een paar dagen weg gaat okee maar voor een verre reis die wat langer dan een paar dagen duurt waarschijnlijk..
Ik kan prima een week of 2 met handbagage doen: 1 outfit aan, 3 outfits plus wat sportkleding mee, jas op koffer en handtas met boek, ipad, kabels en toilettasje bij mn voeten. Ter plekke draag ik alle outfits 2 keer, was na een week alles in 1x.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven