Drie uur van tevoren aanwezig echt nodig?

13-10-2019 10:56 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij vliegen binnenkort naar Amerika. Is het echt nodig om drie uur van tevoren aanwezig te zijn? En zo ja: waarom? De vlucht is namelijk al erg vroeg (8:15 uur).

Vroeger deed ik dat ook nooit. Ook voor intercontinentale vluchten was anderhalf uur altijd voldoende. Is dat nu anders?
Alle reacties Link kopieren
3 uur is behoorlijk ruim maar een en ander hangt ook van je omstandigheden. Als ik alleen vlieg dan ben ik nooit meer dan 2 uur van te voren aanwezig voor een intercontinentale vlucht en 90 minuten voor een Europese vlucht. Dat is nooit een probleem geweest en ik heb altijd ruim de tijd om nog even naar de wc te gaan, wat te eten te kopen en bij de gate een krantje te lezen. Het zou natuurlijk mis kunnen gaan maar tot nog toe gaat het altijd prima, zelfs met krappere tijden.

Echter mijn ervaring als ik met man en kinderen reis is dat alles veel langer duurt en chaotischer is. Ze doen langer over naar de wc gaan dan ik verwacht en moeten natuurlijk nooit tegelijk. Iemand is een flesje water in de handbagage vergeten en daardoor extra checks. Dat soort dingen. Alles kost gewoon meer tijd met meer dan 1 of 2 reizigers. Dus als we met het gezin gaan dan zorgen we inderdaad dat we langer van te voren aanwezig zijn zodat we ruim de tijd hebben en we relaxed aan de vlucht kunnen beginnen. Dan ben ik liever een uurtje eerder aanwezig. En zo erg is het ook niet. Dan gaan we nog even wat drinken of lopen een rondje of zo.

Maar in principe heb je aan 2 uur ook meer dan genoeg, mits je redelijk georganiseerd bent en geen bijzondere zaken hebt.
Nummer*Zoveel schreef:
13-10-2019 13:17
Het gaat bij medicatie voor persoonlijk gebruik niet zozeer om de hoeveelheden maar om de invoereisen van een land.

In de VS volstaat een voorgeschreven recept, in originele verpakking met naam en dosering op de verpakking vermeld en voor maximaal 90 dagen, en in combinatie met een Engelstalige doktersverklaring.

Maar dat geldt dus lang niet voor elk land.
Ah helder, dank je!
Alle reacties Link kopieren
Groenkroontje schreef:
13-10-2019 11:34
Toen ik boekte was de vertrektijd nog 10:35 uur. Maar dat is gewijzigd, en dat mag blijkbaar zomaar.

Dat mag niet "zomaar". Door deze wijziging kun je vragen naar een kosteloze omboeking en/of naar een schadevergoeding
Alle reacties Link kopieren
KitKeller schreef:
13-10-2019 13:19
dat mag allemaal niet mee tenzij het in verpakkingen van 100ml zit, in doorzichtige verpakkingen en zakjes.

De verpakking hoeft niet doorzichtig te zijn hoor, alleen de 1l-zak waar je alle verpakkingen in doet moet doorzichtig zijn.
Alle reacties Link kopieren
daddy_gijs schreef:
13-10-2019 13:31
Dat mag niet "zomaar". Door deze wijziging kun je vragen naar een kosteloze omboeking en/of naar een schadevergoeding
https://www.euclaim.nl/blog/schemawijzi ... dit-zomaar
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al gehad dat ik 3 uren op voorhand was en de incheckbalie zelfs nog niet eens open was. Dus toen had ik zeker later kunnen komen.

Ik heb ook al gehad dat ik 3 uren op voorhand was en de rijen zodanig lang waren dat we onze vlucht zouden gemist hebben als het personeel niet de mensen zou voorgelaten hebben voor wie het dringend werd.

Dus inderdaad: soms is 3 uren te veel maar soms ook niet. Waarom de gok nemen?
Alle reacties Link kopieren
ExodusRedux schreef:
13-10-2019 12:44
Voor medicijnen heb je een medicijnenpaspoort nodig, die kan je bij je huisarts aanvragen. Je moet dat echt goed geregeld hebben anders nemen ze het in en krijg je het niet meer terug.
zolang het geen opiaten zijn klopt dit. Verder altijd originele doosjes meenemen met duidelijk je sticker er op. Voorval VS is nogal hysterisch met dit soort spul
VS is wel wat lastiger met controles en zo. Ook als je bepaalde afkomst hebt word je er sowieso uit gepikt, ook voor andere bestemmingen vaak.

Ligt er ook weer aan of je met bepaalde affiliate programs mee doet et cetera voor snelle incheck.

Ik zou toch het risico niet nemen. Ik was eens feitelijk te laat maar ik mocht toch door, maar kreeg wel heel interview en zo.

In Hoofddorp heb je easyhotel dat is dan echt maar 200 m van af bus naar Schiphol en je doet er 7 minuten over. Veel en veel goedkoper dan de hotels die echt naast Schiphol liggen.

En soms is een gate ver lopen, Schiphol is vaak veel lopen. Ik haat vroeg op staan ook maar als je verre vlucht hebt kun je in vliegtuig sowieso slapen.
Alle reacties Link kopieren
Rosanna1985 schreef:
13-10-2019 13:42
Ik heb al gehad dat ik 3 uren op voorhand was en de incheckbalie zelfs nog niet eens open was. Dus toen had ik zeker later kunnen komen.
Dat hebben wij ook eens gehad. Dat vind ik dan wel stom want ik wil dan mijn koffer kwijt en door de security en dan even rustig zitten nog.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de controle voor VS wel meevallen. Maar ik ben er altijd ruim op tijd, daarna rustig ergens koffie drinken en dan nog wat rondkijken. Wat doe je dat extra uur thuis, waarschijnlijk niet zo veel.
Alle reacties Link kopieren
Zorg ervoor dat je minstens 24 uur van te voren online hebt ingecheckt. Je hoeft niet naar de drop-off want geen ruim bagage en kan je gelijk door naar de controles en douane.

Voor andere landen kan je zelfs nog een uur van te voren online inchecken maar VS is echt 24 uur van te voren.
Alle reacties Link kopieren
En vergeet je ESTA niet ;-)
Groenkroontje schreef:
13-10-2019 11:34
Het wordt ook een heel lange reis (Amerika is niet de eindbestemming), zie eigenlijk erg tegen de hele reis op. Toen ik boekte was de vertrektijd nog 10:35 uur. Maar dat is gewijzigd, en dat mag blijkbaar zomaar.
Met welke maatschappij ga je, en wat is je eindbestemming?
Alle reacties Link kopieren
Hoe laat je op Schiphol bent om op tijd te zijn ligt aan verschillende factoren.
- Heb je ruimbagage
- Is het zwarte zaterdag of een andere hele drukke dag - Schiphol geeft dit op de website aan
- weersomstandigheden
- gedoe op Schiphol (stakingen etc)
- of je zelf al je papieren op orde en bij de hand hebt (esta, adres op bestemming etc)
- of je wel of niet lid bent van Privium
- of je business class vliegt of een hoge loyalty status hebt
- of je met kleine kinderen vliegt
- waar je woont (kom je makkelijk op Schiphol?)

Wij houden voor intercontinentaal meestal een uur van te voren aan, als alle omstandigheden gunstig zijn en zonder kinderen. Anders zou ik 1,5-2 uur doen. Mijn man heeft er een handje van om het nog krapper te nemen, maar dan word ik nerveus. Hij wil het liefst 5 min voordat de balie sluit, dan hoeft ie niet in de rij....
Alle reacties Link kopieren
Wij komen net terug van New York, we waren ook 3 uur van te voren op Schiphol. We hebben koffie en een broodje gegeten en toen was het al boarding time. Ze begonnen al een uur van de voren met boarden (Delta Airlines) en we vlogen serieus precies op tijd weg.

Ik zou mij meer zorgen maken om de overstap in Amerika. Wij waren namelijk voor de eerste keer met een Esta (de oude was verlopen) en wij hebben serieus 2,5u in de rij gestaan voor de paspoortcontrole. Ik begreep dat de connecting flights ook eerst door de douane moeten in Amerika en dan weer opnieuw inchecken.
Nou als je eindbestemming niet in de USA zit, dan hoef je niet door de Amerikaanse paspoortcontrole lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
VelvetVolvo schreef:
14-10-2019 16:30
Nou als je eindbestemming niet in de USA zit, dan hoef je niet door de Amerikaanse paspoortcontrole lijkt me.
Jawel. Zelfs als je een tussenlanding maakt en met hetzelfde toestel verder vliegt wordt je bagage eruit gehaald, moet je opnieuw inchecken en ga je door de paspoortcontrole. Tenminste afgelopen zomer in Orlando wel.
Alle reacties Link kopieren
luiwammes schreef:
14-10-2019 12:17

Wij houden voor intercontinentaal meestal een uur van te voren aan, als alle omstandigheden gunstig zijn en zonder kinderen. Anders zou ik 1,5-2 uur doen. Mijn man heeft er een handje van om het nog krapper te nemen, maar dan word ik nerveus. Hij wil het liefst 5 min voordat de balie sluit, dan hoeft ie niet in de rij....

Een uur voor de vertrektijd of voor boarding tijd?

Een uur voor vertrektijd zou ik te krap vinden. Dat doe ik alleen als ik binnen Europa vlieg vanaf het regionale vliegveld. Ik weet dat ik dat wel makkelijk red.

De laatste keer dat ik vanaf Schiphol intercontinentaal vloog deed ik er al bijna een uur over om bij de gate te komen. Oké, dat was wel inclusief bagage dropoff, maar dat was niet de grootste vertragende factor. En dat was niet op een zwarte zaterdag.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Alle reacties Link kopieren
Ik was laatst 1.5u van tevoren op het vliegveld voor een vlucht binnen Europa en de rij voor de bagage afgifte was heel lang. We konden tot maximaal 40 minuten voor vertrek de bagage afgeven en uiteindelijk hebben we moeten vragen of we voor mochten. Echt niet relaxed, ik zou het je dan ook niet aanraden. : - )
2,5 u van tevoren moet kunnen maar korter van tevoren zou ik niet doen om het relaxed te houden.
Alle reacties Link kopieren
Groenkroontje schreef:
13-10-2019 12:35
Ik heb heel veel zin in de vakantie, maar zie inderdaad wel een beetje op tegen de heenreis. Het komt echt door die 2,5 uur vroeger, die kwam nogal rauw op m'n dak.
Maar waarom dan? Maakt het echt veel verschil om 2 uur of 3 uur van te voren op de luchthaven te zijn? Ik vind 8 uur niet heel vroeg.. en in het vliegtuig kun je ook verder slapen toch?
Elena_ schreef:
15-10-2019 18:35
Maar waarom dan? Maakt het echt veel verschil om 2 uur of 3 uur van te voren op de luchthaven te zijn? Ik vind 8 uur niet heel vroeg.. en in het vliegtuig kun je ook verder slapen toch?
Tuurlijk want iedereen slaapt zo makkelijk in het vliegtuig...
Alle reacties Link kopieren
malibu82 schreef:
14-10-2019 17:29
Een uur voor de vertrektijd of voor boarding tijd?

Een uur voor vertrektijd zou ik te krap vinden. Dat doe ik alleen als ik binnen Europa vlieg vanaf het regionale vliegveld. Ik weet dat ik dat wel makkelijk red.

De laatste keer dat ik vanaf Schiphol intercontinentaal vloog deed ik er al bijna een uur over om bij de gate te komen. Oké, dat was wel inclusief bagage dropoff, maar dat was niet de grootste vertragende factor. En dat was niet op een zwarte zaterdag.

Voor vertrektijd. Maar we nemen nooit ruimbagage mee (ook niet intercontinentaal) en vliegen buiten het seizoen. We doen er echt nooit een uur over om bij de gate te komen. Soms moeten we wel n beetje rap doorlopen. Als we daar aankomen zijn ze wel allang aan het boarden, maar niet iedereen kan tegelijk naar binnen. Wij stappen liefst zo laat mogelijk in, behalve op zo’n korte vlucht waar iedereen een trolley heeft of als we business class vliegen (daar wil ik optimaal van genieten).
Alle reacties Link kopieren
Doubletree20 schreef:
15-10-2019 18:41
Tuurlijk want iedereen slaapt zo makkelijk in het vliegtuig...
Dan slaap je niet. Zeker met zo’n lange vlucht ga je dat uurtje dat je extra op de luchthaven aanwezig was echt niet merken.
Alle reacties Link kopieren
Elena_ schreef:
15-10-2019 22:42
Dan slaap je niet. Zeker met zo’n lange vlucht ga je dat uurtje dat je extra op de luchthaven aanwezig was echt niet merken.
Ik ben ook weleens met een vlucht van 6u gegaan. Ik ben geen ochtend mens en op zon moment dacht ik echt WHYYY, maar goed, ik hou in gedachten dat ik op vakantie ga en over een paar uur op een mooie bestemming sta. Dan vergeet ik het ook snel.
Alle reacties Link kopieren
Naomir schreef:
16-10-2019 15:44
Ik ben ook weleens met een vlucht van 6u gegaan. Ik ben geen ochtend mens en op zon moment dacht ik echt WHYYY, maar goed, ik hou in gedachten dat ik op vakantie ga en over een paar uur op een mooie bestemming sta. Dan vergeet ik het ook snel.
Oh nee dat heb ik nooit gehad als ik op vakantie ga hahah. Wel elke ochtend als ik naar mijn werk moet lol maar als ik iets leuks ga doen maakt het me echt niet uit :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven