Edinburgh (in december): tips?

16-09-2019 19:39 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Viva'ers!

Een paar jaar geleden zijn mijn moeder en ik in december een lang weekend naar Londen geweest. Dat was super geslaagd, dus hebben we besloten onszelf dit jaar weer zo'n trip cadeau te doen :biggrin: Dit keer hebben we Edinburgh op het oog. Waarschijnlijk gaan we medio december. Ik heb al gelezen over Edinburgh Castle, the Botanic Gardens, de kerstmarkt en allerlei musea.

Hebben jullie nog tips? Wat mogen we echt niet missen (ook specifiek in die periode)? Activiteiten, pubs, musea, restaurants, natuur, allemaal welkom!

Vast bedankt!
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Neem een gidstour door spoken- en geestenland. Ze zijn er daar erg goed in om je de stuipen op het lijf te jagen
Hogmanay is iets typisch Edinburghs qua decemberfeesten, geen idee of dat is wat jullie zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
16-09-2019 19:53
Neem een gidstour door spoken- en geestenland. Ze zijn er daar erg goed in om je de stuipen op het lijf te jagen
Tof, die gaat op het lijstje! (Hoewel moeders dan waarschijnlijk tussen 6 plankjes mee terug naar huis gaat ;-D )
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 19:54
Hogmanay is iets typisch Edinburghs qua decemberfeesten, geen idee of dat is wat jullie zoeken?
Ziet er gaaf uit! Maar dat lijkt alleen rond de jaarwisseling te zijn, of niet?
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Volgens mij is het idd meer op oudjaar gericht. Iets met fakkeltochten enzo. Maar wellicht ook wel enorm massatoeristisch.
Alle reacties Link kopieren
The Real Mary King’s close is binnen dus een aanrader bij slecht weer, deze rondleiding duurt ongeveer een uur

National Museum of Scotland, gratis, prachtig gebouw en heel veel te zien, ik ben niet altijd een fan van musea, maar deze vond ik erg leuk en interessant!

Rosslynn Chapel, met de bus vanuit Edinburgh is het zo’n 40 minuutjes, maar echt de moeite waard!

Ik was er 2 jaar geleden, eind november en de kerstmarkt was ook echt een aanrader!
Lifeofpie schreef:
16-09-2019 20:02
Tof, die gaat op het lijstje! (Hoewel moeders dan waarschijnlijk tussen 6 plankjes mee terug naar huis gaat ;-D )
Die spooktours zijn wel grappig, als je meer geïnteresseerd bent in de echte geschiedenis van de stad en de onderliggende straten dan is “the real Mary King’s Cross” veel leuker.
Lunchen doe je in een van de vele pubs, de zogeheten publunch.
Zeker in december moet je een drankje gaan drinken in “the Dome” supermooie locatie. (Oude bank)
Als jullie goed ter been zijn, zeker de klim naar Arthur’s seat gaan maken. Pittig tochtje maar supermooi uitzicht.
Veel plezier, ik heb er familie wonen en ik ga met liefde 2 keer per jaar heen.
Bestaat The Filling Station nog?
Alle reacties Link kopieren
Bedankt Pukkie12345 en stellar!
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
redbulletje schreef:
16-09-2019 20:37
Bestaat The Filling Station nog?
Yup, maar geen idee of het wat is hoor
En neem een hele lange dikke winddichte jas mee ;-)
Ik ben er in de kerstvakantie geweest, vond het echt prachtig om op straat rond te lopen in de kou. Mooi sfeertje.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga in februari voor de derde keer :heart: ik vind Edinburgh prachtig. Victoria’s street vind ik persoonlijk een aanrader. En Greyfriars Kirkyard.
stellar schreef:
16-09-2019 20:56
Yup, maar geen idee of het wat is hoor
Ik zag het idd in Highstreet zit ie nog. Leuk restaurant, soort Route66 inrichting. Ik hou daarvan!
Mary's King Cross heb ik ook gedaan en ook de Dungeon.
Alle reacties Link kopieren
aaaanne schreef:
16-09-2019 21:01
En neem een hele lange dikke winddichte jas mee ;-)
Ik ben er in de kerstvakantie geweest, vond het echt prachtig om op straat rond te lopen in de kou. Mooi sfeertje.
Haha, daar was ik al bang voor ;-)
Klinkt mooi, heb er echt zin in!
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
16-09-2019 20:37
Bestaat The Filling Station nog?
Yep
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips tot nu!
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Alle reacties Link kopieren
Alles wat hier genoemd is. Edinburgh is altijd prachtig en in december magisch.

The Last Drop op de Grass Market sla ik nooit over.

En ik vond Charlton Hill onverwacht erg mooi! Heerlijke koffie boven!
I wanna live my life with the volume full!
Alle reacties Link kopieren
Als het droog is en je moeder en jij zijn nog een beetje fit, wandel dan de berg op naar Arthur's Seat voor mooie uitzichten. Let wel op dat je maar kort daglicht hebt, dus op tijd terug om de paden nog te zien.

Voor lekkere cake / taart en goeie koffie: Lovecrumbs.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik ga ook in dec, 6 dagen met o.a de jaarwisseling en het festival daar. Echt veel zin in!
Ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
We zijn graag buiten en houden wel van een goeie wandeling, dus dat komt goed! The Last Drop en Lovecrumbs gaan ook op het lijstje.
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil nog Holyroodhouse castle toevoegen. Persoonlijk vond ik de binnenkant indrukwekkender dan die van Edinburgh castle vanwege de nauwe gangen, steile trappetjes ingericht naar goed middeleeuws gebruik en zwaar opgezette kamers. Oh, en de uitgebrande abdij buiten waarvan alleen de pilaren nog overeind staan en je toch een reconstructie kan maken. Het is ook nog steeds een formeel werkpaleis van de koningin.

Verder, doe een goede pubcrawl als je moeder dat nog aankan (whisky!!), en probeer ook zeker haggis. Het heeft een naam, maar ik vond het heerlijk (en smaakt naar gekruid gehakt).
Alle reacties Link kopieren
DrMcNinja schreef:
17-09-2019 21:45
Ik wil nog Holyroodhouse castle toevoegen. Persoonlijk vond ik de binnenkant indrukwekkender dan die van Edinburgh castle vanwege de nauwe gangen, steile trappetjes ingericht naar goed middeleeuws gebruik en zwaar opgezette kamers. Oh, en de uitgebrande abdij buiten waarvan alleen de pilaren nog overeind staan en je toch een reconstructie kan maken. Het is ook nog steeds een formeel werkpaleis van de koningin.

Verder, doe een goede pubcrawl als je moeder dat nog aankan (whisky!!), en probeer ook zeker haggis. Het heeft een naam, maar ik vond het heerlijk (en smaakt naar gekruid gehakt).
Thanks!
Haggis wil ik zeker ook proberen. Moet me alleen even over het idee heen zetten, denk ik.
Don't be scared. Falling is just like flying, except there's a more permanent destination.
Alle reacties Link kopieren
Staat hier ook op mijn bucketlist :-)
Hoe liggen de prijzen daar voor eten en drinken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven