Egypte en zwanger

28-08-2011 15:59 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel ik mij aan als ik liever niet naar Egypte wil i.v.m. prille zwangerschap? Vriend leek E. wel leuk. Ik ga liever voor veilig naar de Canarische Eilanden.

Advies gewenst.... Wie geef je gelijk? Vriend of vlaflipje?
Ik heb hele slechte ervaringen met Egypte, dus ik zou je adviseren niet te gaan.

Ik ben de hele vakantie doodziek geweest.

(diarree)
Jij. Ik vind Egypte zonder zwanger te zijn al niks. Zwanger ging ik er zeker niet heen. Vieze onhygiënische bende.
Vlaflip heeft gelijk
Als je naar een goed hotel gaat, is er niks aan de hand. Maar Caïro is een vieze stad, dus niet heengaan!

Hurghada bijv. is prima te doen in een mooi hotel.
Echt niet Nammma. Ook in Hurgada is het goor.
quote:zomersevlaflip schreef op 28 augustus 2011 @ 15:59:

Advies gewenst.... Wie geef je gelijk? Vriend of vlaflipje?Vlaflipje
Ik zou het niet doen.
Vlavlip 1-0 Vriendje
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik zou het ook niet doen.

Dus Vlaflipje, ik geef jou gelijk.
En vlaflip, wat zegt je vriend nu??

Ik vind sowieso dat een man een zwangere vrouw niet hoort tegen te spreken
Ook in een mooi hotel loop je risico. Het kan er nog zo mooi uitzien, maar in de keuken kan er onhygiënisch worden gewerkt.

Ik heb in Egypte gewoond, nooit problemen gehad, maar bij mijn laatste bezoek toch ineens een fikse voedselvergiftiging.

Buffetten zijn berucht, maar het is niet altijd het eten. Soms zitten er honderden hotelgasten met vieze handjes aan dezelfde opscheplepel...

Volgens mij wast zeker de helft van de mensen hun handen niet na toiletbezoekjes, dus...Maar dat kan op de Canarische eilanden ook zo zijn.

Als jij je nou niet prettig voelt bij het idee, ga dan lekker ergens anders heen.
Ik zou het ook niet doen als ik jou was. Als voornaamste reden dat je er tegenop ziet. Wat heb je dan voor vakantie? Als je niets durft te eten of te drinken? Dan ging ik in jouw geval liever ergens heen waar je je veiliger voelt.

Ik ken trouwens ook eigenlijk alleen maar mensen die in de toeristenplaatsen zijn geweest en daar toch diarree hebben opgelopen. Nou ligt het natuurlijk aan de oorzaak of het schadelijk kan zijn tijdens de zwangerschap maar de stress die je er van hebt zou mij het plezier in de vakantie wel ontnemen.

Egypte kan ook bloedheet zijn en dat vind ik persoonlijk helemaal niet prettig als ik zwanger ben.

Ik vind dus ook dat je gelijk hebt Vlaflip.
Volgens mij worden 9 van de 10 mensen ziek als zij naar Egypte gaan. Duur hotel of niet.

Daarbij zijn Egyptenaren in toeristische plaatsen vervelende, heel erg opdringerige mensen. Je kunt daar niet over straat zonder iedere 25 meter lastig gevallen te worden.

Als ik jullie was zou ik lekker ergens anders heen gaan.
quote:meds schreef op 28 augustus 2011 @ 16:13:

Ik vind sowieso dat een man een zwangere vrouw niet hoort tegen te spreken en
Vriend heeft gelijk...

Wij zijn juist naar Egypte gegaan toen ik zwanger was van de eerste. Juist omdat we nog 1x op reis wilden naar een bestemming die je met een baby/ klein kind niet zo snel zou doen. Met zo'n nijlcruise echt prima te doen! Lekker luxe en genoeg ruimte om te rusten tussen alle mooie dingen door. Cairo vond ik ook super.
quote:meds schreef op 28 augustus 2011 @ 16:13:

Ik vind sowieso dat een man een zwangere vrouw niet hoort tegen te sprekenInderdaad! Zwangere vrouwen hebben onder invloed van hormonen juist alleen nog maar rationele ideeen.
nu zou ik niet voor Egypte kiezen met al dat gezeur daar, maar anders als je in een goed hotel zit kan het geen kwaad hoor als je zwanger bent, Sharm is bv erg mooi en ook schoon en Hurghada, ach zolang je niet achter de huizen van de lokale bevolking komt is het er wel schoon anders is het net een vuilnisbelt.
Hurghada...1 keer nooit weer. Bah.
quote:987654 schreef op 28 augustus 2011 @ 16:15:

nu zou ik niet voor Egypte kiezen met al dat gezeur daar, maar anders als je in een goed hotel zit kan het geen kwaad hoor als je zwanger bent, Sharm is bv erg mooi en ook schoon en Hurghada, ach zolang je niet achter de huizen van de lokale bevolking komt is het er wel schoon anders is het net een vuilnisbelt.Maar de mensen die in de keuken/achter de bar/in restaurantjes etc. werken wonen dus juist op die vuilnisbelt....
Tja, velen van jullie bevestigen mijn gevoel al. Vriend pust mij verder niet hoor...

Ik wil alleen geen risico lopen.

Nu weet ik dat het op de Canarische eilanden ook gebeuren maar gevoelsmatig is Egypte risicovoller.....

Bedankt voor jullie snelle reacties
Als je zwanger bent mag je niet duiken, dus wat moet je dan in Egypte? Het is bovenwater een vies stink land.

.. en wat Meds zegt: ik vind dat jij als zwangere de bestemming mag kiezen... dus ja, jij hebt gelijk.

Op naar de canarische eilanden...
Ik ben al meerdere malen naar egypte geweest en ik ben nog nooit ziek geworden.

De reden dat mensen vaak ziek worden is omdat ze lekker goedkoop all inclusive willen, want dan kan je drinken naar hartelust en over eten hoef je ook niet na te denken.

Ik ga dus nooit all inclusive!!
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Nou ik zou lekker naar de canarische eilanden gaan hoor. Ik ben 1x in Egypte geweest, niet zwanger. Ik vond t geen succes. Had en slecht hotel met slecht eten. Ben 3x ziek geweest in 1 week.
We willen wel naar een 5sterren hotel maar ja dat zegt nog niks

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven