Egypte en zwanger

28-08-2011 15:59 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Stel ik mij aan als ik liever niet naar Egypte wil i.v.m. prille zwangerschap? Vriend leek E. wel leuk. Ik ga liever voor veilig naar de Canarische Eilanden.

Advies gewenst.... Wie geef je gelijk? Vriend of vlaflipje?
Maar waarom Canarische eilanden? Vind ik zo fantasieloos stukje aarde
Ben het wel een beetje met VotesforLeo eens. Ik ben op Tenerife geweest maar vond bijvoorbeeld Zakynthos 100 keer mooier (Griekenland). Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Het gaat niet alleen om het eten, hou ook rekening met de inentingen die je nodig hebt en of je die uberhaupt tijdens zwangerschap wel mag hebben.
quote:kaetje schreef op 28 augustus 2011 @ 16:18:

[...]

Maar de mensen die in de keuken/achter de bar/in restaurantjes etc. werken wonen dus juist op die vuilnisbelt....de meeste wonen gewoon in het hotel tijdens het hoogseizoen en gaan als ze vrij zijn terug naar Cairo of Luxor waar de meeste werknemers wonen. Werken meestal een week of 6 achter elkaar en zijn dan 2 weken vrij en in die tijd gaan ze naar huis.
quote:VotesforLeo schreef op 28 augustus 2011 @ 16:38:

Maar waarom Canarische eilanden? Vind ik zo fantasieloos stukje aarde

Heb je een alternatief voor half oktober en max 5 uur vliegen?

Zonzeker aub
quote:Suze02 schreef op 28 augustus 2011 @ 16:05:

Echt niet Nammma. Ook in Hurgada is het goor.Dan zat je in het verkeerde hotel...Bovendien moet je in alle warme landen gewoon niets eten wat je op straat koopt, geen ijs eten en water uit flesjes. Eten in de hotels is prima.
quote:zomersevlaflip schreef op 28 augustus 2011 @ 16:55:

[...]

Zonzeker aubSicilie, Sardinie, Madeira, Kreta, Cyprus, andere Griekse plekken, Dubai
Met een vriendin ben ik eens in oktober op Zakynthos geweest. Mooi eiland, zandstranden en lekkere temperatuur. Overdag lekker warm en 's avonds als we op een terrasje gingen eten deden we even een vestje aan. Seizoen was zo'n beetje voorbij dus een aantal restaurantjes ging wel al dicht maar er was nog keuze genoeg. Een auto huren was spotgoedkoop, net als de benzine. We hebben best veel gereden daar. Lekker eten, vriendelijke mensen.
Zwanger ging ik naar Thailand, met een baby naar het midden Oosten. Ik ben dus geen piepert. Egypte doe ik niet . Buiten dat je zwanger bent, is het er nu ook heel onrustig. Ik ken mensen die vanuit de duurste hotels nog op de EHBO zijn beland omdat ze leegliepen.

Niet doen dus ... Lijkt me duidelijk!
Ik ben naar Egypte geweest toen ik 4,5 maand zwanger was. We hadden al geboekt voor ik zwanger was, anders had ik misschien wel iets anders gedaan.

Maar.. het was echt prima. Wij hebben een Nijlcruise gedaan, eten was steeds op de boot en dat was prima. Het is natuurlijk wel erg warm daar, daar had ik wel wat last van, maar minimaal.

Duiken gingen we toch niet doen dus dat maakte ook niet uit. Inentingen mocht ik ook gewoon.

Iemand schreef ergens waarom je naar Egypte zou gaan als je niet gaat duiken.. Maar voor de cultuur/geschiedenisliefhebber is er zoveel prachtigs te zien!

Maar als je dat niet gaat bekijken en voor zon en strand gaat zou ik idd naar een grieks eiland gaan oid.
Naar Egypte voor de cultuur is prima. Maar de meeste mensen gaan aan de kust zitten en daar is niets cultureels te beleven....
quote:vosje78 schreef op 28 augustus 2011 @ 16:29:

Als je zwanger bent mag je niet duiken, dus wat moet je dan in Egypte? ..

Duiken doe je maar in een zwembad, daar ga je toch zeker niet helemaal voor naar egypte? Egypte heeft een schitterende culturele erfenis. Die kun je nergens anders vinden.

Ik zou trouwens naar griekenland gaan, of zuid-italie. Canarische eilanden zijn supersuf.
quote:zomersevlaflip schreef op 28 augustus 2011 @ 16:55:

[...]

Zonzeker aubEilat,Israel.Ook aan de Rode Zee
quote:Nammma schreef op 28 augustus 2011 @ 16:57:

[...]

Dan zat je in het verkeerde hotel...Bovendien moet je in alle warme landen gewoon niets eten wat je op straat koopt, geen ijs eten en water uit flesjes. Eten in de hotels is prima.

Nee hoor, het Hilton. Als dat al verkeerd is....

Geen ijs eten: onzin. Kan prima op Canarische eilanden.

Kraanwater is gewoon drinkbaar (maar goor, dat dan wel weer). Dus sla is geen probleem.

Als in zo'n prima hotel van jou de sla gewassen wordt met kraanwater heb je in Egypte echt wel een probleem.
Persoonlijk vind ik Tenerife trouwens een mooi eiland met aardige mensen waar echt wel wat te zien is. Zuiden gaan zitten want beste weer en dan met je huur auto het eiland verkennen. Ik zou zo weer gaan.
Vlaflip je bent toch net 5 a 6 weken zwanger? Heb even geloept maar jeetje wat maak je je soms nu al druk. Gewoon genieten en eht allemaal even over je ehen laten komen. Herkende je van het eerste topic dat je opende en toen dacht ik ik heb je al vaker voorbij zien komen. Niet rotiig bedoelt maar relax het komt allemaal wel goed.
@knorretje, kan mij je reactie wel voorstellen. Het is alleen mijn 1e kindje dus ik hoop dat men het mij vergeeft dat ik overal mee bezig ben op het moment
Ik ben met 11 weken zwangerschap naar Griekenland geweest.

Ging prima! misselijk was ik thuis ook al en heb daar heerlijk genoten.
quote:zomersevlaflip schreef op 28 augustus 2011 @ 20:03:

@knorretje, kan mij je reactie wel voorstellen. Het is alleen mijn 1e kindje dus ik hoop dat men het mij vergeeft dat ik overal mee bezig ben op het moment`

Dan krijg je een hele lange zwangerschap
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:VotesforLeo schreef op 28 augustus 2011 @ 17:03:

[...]

Sicilie, Sardinie, Madeira, Kreta, Cyprus, andere Griekse plekken, Dubai

Van dit rijtje is volgens mij alleen Dubai even zonzeker in oktober als de Canarische Eilanden zijn.

Je kunt geluk hebben met het weer, maar ook pech.
Ik had nog Eilat gezegd,is echt zonzeker
quote:Ikbenanoniem schreef op 28 augustus 2011 @ 20:50:

[...]

Van dit rijtje is volgens mij alleen Dubai even zonzeker in oktober als de Canarische Eilanden zijn.

Je kunt geluk hebben met het weer, maar ook pech.Dat is toch altijd zo...?? Ik heb in het hoogseizoen rgen gehad in Griekenland en vrienden van mij in Italie en Frankrijk. Tsja...
quote:VotesforLeo schreef op 28 augustus 2011 @ 20:55:

[...]

Dat is toch altijd zo...?? Ik heb in het hoogseizoen rgen gehad in Griekenland en vrienden van mij in Italie en Frankrijk. Tsja...

Natuurlijk, maar als je naar de klimaatgegevens kijkt, dan zijn er wel verschillen tussen de CE en de plekken die jij noemt. Je mag het dan fantasieloze stukjes land vinden, ze hebben wel het hele jaar door een veelal droog en zonnig klimaat. Terwijl bijvoorbeeld Madeira en de Griekse eilanden wisselvalliger zijn, zeker in het naseizoen.

Als koelere dagen en een grotere kans op regen je niet uitmaken, dan heb je meer keus dan wanneer je zonzeker wilt.
quote:luni schreef op 28 augustus 2011 @ 20:51:

Ik had nog Eilat gezegd,is echt zonzekerDaarom reageer ik ook niet op je post, want die is correct.
quote:Ikbenanoniem schreef op 28 augustus 2011 @ 21:02:

[...]

Daarom reageer ik ook niet op je post, want die is correct. Ohzo! Ik dacht dat niemand het gelezen had Het is zo'n leuke vakantieplek,best luxe en zeker warm maar veel mensen hebben een 'verkeerd' beeld van Israel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven