Favoriete Natuurgebied Nederland

05-04-2011 16:34 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jouw favoriete natuurgebied in Nederland om naar toe te gaan?
Het Kralingse bos

Het Lage bergse bos

De Veluwe.
Alle reacties Link kopieren
Het strand!
Alle reacties Link kopieren
Mijn voor en achtertuin
Alle reacties Link kopieren
de waddeneilanden, vooral Terschelling en Schiermonnikoog.
Alle reacties Link kopieren
De veluwe!!
Dichtbij: de stiltegebieden rond Eemnes.



Verder weg: Westfriesland-midden, rond het dorp waar mijn ouders wonen. Prachtig daar en lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Schiermonnikoog! Terschelling en Vlieland staan op een gedeelde tweede plaats.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik verbitterd en oud als ik in combinatie met het andere topic van TO denk dat dit een of andere enquete is?
Alle reacties Link kopieren
Het Dwingelder veld. Mooier en afwisselender vind je het niet snel, denk ik. En échte rust en stilte.
@Borderwalk: Dat was ook mijn gedachte...
Ik vind het Kraansvlak (onderdeel van het NP Zuid-Kennemerland) vlakbij Zandvoort, Haarlem en Bloemendaal echt prachtig, want daar lopen wisenten, Schotse Hooglanders (runderen) en Konikpaarden los en dat zie je niet zo vaak in een natuurpark in Nederland.



Wisenten in het Kraansvlak/het Nationaal Park Zuid-Kennemerland



Konikpaarden



Schotse Hooglanders
Alle reacties Link kopieren
Idd is het een verkapte enquete!
Alle reacties Link kopieren
He bah. Jammer hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 05 april 2011 @ 17:09:

Ik vind het Kraansvlak (onderdeel van het NP Zuid-Kennemerland) vlakbij Zandvoort, Haarlem en Bloemendaal echt prachtig, want daar lopen wisenten, Schotse Hooglanders (runderen) en Konikpaarden los en dat zie je niet zo vaak in een natuurpark in Nederland.



Wisenten in het Kraansvlak/het Nationaal Park Zuid-Kennemerland



Konikpaarden



Schotse Hooglanders



Dank je voor de tip! Ik had wel eens van die Poolse bison-achtige gehoord, maar dan uitsluitend in dat stuk oerbos daar, me nooit gerealiseerd dat er inmiddels al een groepje in Nederland rondloopt!

Zijn behoorlijk groot, volgens wiki tot zo'n 900 kilo..
Alle reacties Link kopieren
quote:sepopoattiogbe schreef op 05 april 2011 @ 16:34:

Wat is jouw favoriete natuurgebied in Nederland om naar toe te gaan?



Mijn favoriet is elk natuurgebied waar geen enqueteurs rondscharrelen. Tenzij ik er op mag jagen
zuid Limburg (het Geul- en het Gulpdal)Twente en het Springendal (omgeving Ootmarsum)omgeving OmmenNationaal park de Drentse Aa
quote:quattro35 schreef op 05 april 2011 @ 17:23:



[...]







Dank je voor de tip! Ik had wel eens van die Poolse bison-achtige gehoord, maar dan uitsluitend in dat stuk oerbos daar, me nooit gerealiseerd dat er inmiddels al een groepje in Nederland rondloopt!

Zijn behoorlijk groot, volgens wiki tot zo'n 900 kilo..



Inderdaad en zeer onbetrouwbaar, daarom mag je ze alleen vanuit een uitkijkpunt bekijken of je gaat mee met de boswachter en dan mag je er tussen lopen. Echt heel gaaf!



De andere dieren kun je wel zelf benaderen en als je rustig bent kun je heel dichtbij de "wilde" runderen en paarden komen. Ik heb zelfs wel eens een half metertje vanaf een paar dagen oud kalfje gestaan, zo lief en zo harig



Alle reacties Link kopieren
Giethoorn, waar ik al sinds ik een paar weken oud ben kom.

De rust vh water,relaxed op mijn bootje heerlijk.



Ik woon 5 min vh geuldal af en wandel daar iedere dag heel erg graag met mijn hond.
quote:iris1969 schreef op 05 april 2011 @ 17:43:

[...]





Inderdaad en zeer onbetrouwbaar, daarom mag je ze alleen vanuit een uitkijkpunt bekijken of je gaat mee met de boswachter en dan mag je er tussen lopen. Echt heel gaaf!



De andere dieren kun je wel zelf benaderen en als je rustig bent kun je heel dichtbij de "wilde" runderen en paarden komen. Ik heb zelfs wel eens een half metertje vanaf een paar dagen oud kalfje gestaan, zo lief en zo harig



[afbeelding]Pffff, nou hoor.Bij ons in het Lage Bergse bos lopen ook oerrunderen en daarvoor hoef je niet helemaal naar verweggistan, dat is gewoon in Rotterdam.
Alle reacties Link kopieren
Duingebied NH.




Dat zijn nou mijn buren.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 05 april 2011 @ 17:48:

[...]



Pffff, nou hoor.Bij ons in het Lage Bergse bos lopen ook oerrunderen en daarvoor hoef je niet helemaal naar verweggistan, dat is gewoon in Rotterdam.



verweggistan?

Die beesten lopen bij mij om de hoek hoor!
quote:Mevrouw75 schreef op 05 april 2011 @ 17:57:

[...]





verweggistan?

Die beesten lopen bij mij om de hoek hoor!Ik vind die van mij mooier en leuker en liever
Alle reacties Link kopieren
quote:iris1969 schreef op 05 april 2011 @ 17:09:

Ik vind het Kraansvlak (onderdeel van het NP Zuid-Kennemerland) vlakbij Zandvoort, Haarlem en Bloemendaal echt prachtig, want daar lopen wisenten, Schotse Hooglanders (runderen) en Konikpaarden los en dat zie je niet zo vaak in een natuurpark in Nederland.



Wisenten in het Kraansvlak/het Nationaal Park Zuid-Kennemerland



Konikpaarden



Schotse Hooglandersidem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven