Filipijnen

19-10-2012 11:18 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij vertrekken volgende week naar de Filipijnen om te gaan rondreizen. O.a. Bohol, Tagaytay en veel strand staan op ons verlanglijstje.

Ik heb eerder al erg veel gehad aan het Thailand topic en nu ben ik erg benieuwd of er hier nog mensen zijn die ook in de Filipijnen zijn geweest en nog mooie tips hebben of wellicht leuke verblijfplaatsen en restaurantjes e.d. weten!
Leuk! Ik ben er in 2009 geweest, rondreisje Noord Luzon, Palawan en Bohol! Waarvan ik Bohol het minst vond... Zeker qua strand. Ga je naar Panglao? Ik vond dit erg tegenvallen. Maar wij kwamen van Palawan en dat is serieus mooi! Hebben een paar dagen in luxe geleefd op Miniloc resort, klein eiland met 1 resort, je kunt daar prachtig snorkelen, kajakken, etc. En toen nog een paar dagen op El Nido. Ook erg leuk, van hieruit kun je prachtige trips boeken de zee op! In Puerta Princessa zijn we in een super restaurant geweest, kan ik nog wel voor je opzoeken als je die kant op gaat. Heb je al een duidelijk plan?
Oh dat klinkt al wel heel goed!

Ons plan ontbreekt nog een beetje, daar ga we ons van het weekend nog even goed in verdiepen!

Viel Bohol dus erg tegen? Afgaande op de foto's lijkt me het juist zo ontzettend mooi. Palawan had ik ook over gelezen. Ik denk dat wij gaan kiezen tussen Boracay en Palawan. Maar als ik het zo hoor is Palawan dus ontzettend mooi?

Ik vind het best moeilijk om alles enigszins te plannen, omdat er best veel tijd verloren gaat aan reizen met al die eilandjes.
Malapascua is ook een erg mooi eiland!
Palawan is geweldig en dan met name El Nido. Je kunt daar zo waanzinnig mooi snorkelen! Een dagtoch op een boot met een schipper die voor je kookt en je naar de meest mooie en afgelegen snorkelplekken brengt. Van alle eilanden en plekken waar ik geweest ben op de Filipijnen vond ik El Nido het mooist. Bohol vond ik ook leuk. Wij logeerden bij Nuts Huts en hebben een scooter gehuurd om naar de Chocolate Hills te gaan en een boottochtje gemaakt over de rivier en de Tarsiers bekeken. Ook een eiland gezien daar, Cabilao, was ook ok, maar meer om te duiken denk ik.
Wat ik heb horen zeggen, is Boracay meer een feest/strand bestemming dus weet niet of je daarna op zoek bent? Ik vond Palawan echt super iig. En wij hebben de reis wat makkelijker gemaakt want als je naar Miniloc gaat, zij hebben een eigen vliegmij waar je rechtstreeks mee op El Nido vliegt vanaf Manilla, dus dan hoef je niet naar PP te vliegen en mis je een busreis van 7 uur... Maar ook al verblijf je niet in Miniloc, als er nog plaats vrij is kan een ieder met dat vliegtuigje mee! Dus zeker waard om te checken, ook sowieso een hele leuke ervaring want je vliegt een soort van laag met de ramen open! Prachtig uitzicht!!
Ik vond dat Panglao voornamelijk tegenvallen, ik vond het strand echt lelijk. Uiteraard waren de tarsiers wel erg leuk en de Chocolate Hills, tsja... leuk maar meer ook niet. Giga toeristisch. Wij hebben een scooter gehuurd en hebben het hele eiland rond gereden, dat was wel heel leuk, het is prachtig. Het was meer het stranfpdgebeuren wat mij tegen viel.wij zaten in het Oasis resort, dat is wel een leuk resortje.
Klinkt goed allemaal! Vooral Palawan. Iemand anders raadde me ook al El Nido aan, klinkt alsof dat dus ook populair en toeristisch is..? Iedereen zegt het!

We vliegen in ieder geval op Manila, en ik wil eigenlijk heel graag de rijstterassen van Banaue zien, iemand ervaring mee? Is dat ook té toeristisch of eigenlijk zo mooi dat je het niet mag missen (dat laatste denk ik, aan de foto's te zien..?).

En we willen ook nog wel iets avontuurlijks doen, zoals een vulkaan beklimmen ofzo, tips?
Palawan is prachtig en ik vond el nido zeker niet te druk.

Bohol vond ik de moeite waard, qua strand iets minder maar leuk voor een paar dagen.

Banaue is een behoorlijke onderneming. ( in 2010) Veel uren in de bus voor een paar dagen maar het schijnt mooi te zijn en niet heel druk. Ik was acht uur onderweg er na toe toen er een roadblock was. We moeten dan eerste weer acht uur om en toen nog zes uur, dat vond ik te lang voor een paar dagen dus ik ben terug maar manila gegaan en ben op bohol uitgekomen.

Avontuur: zwemmen walvis haai! Weet alleen niet of het nu het seizoen is. Enjoy!
Wij zijn in 2009 op palawan en in de rijstvelden in het noorden geweest. Beiden erg mooi en zeer de moeite, maar El Nido was echt het hoogtepunt. Dat vliegtuigje vanaf El Nido naar manila is inderdaad geweldig. Veel plezier, wij vonden het een goed bereisbaar en vriendelijk land.
Ik vond El Nido ook niet druk, tis heel kleinschalig en de sfeer is heel relaxed, tuurlijk lopen er wat backpackers maar het viel mij echt alles mee.

Banaue is zeker een hele onderneming. Wij hebben een privé chauffeur geregeld en die heeft ons een dag of 10 langs alle highlights gereden. Geweldig, op het einde van de wereld geweest (voor mn gevoel)! Die rijstterrassen zijn zeker de moeite waard, ik heb ook nog wel andere terrassen "gedaan" die ook de moeite waard zijn dus mocht je die kant opgaan, heb ik nog wel een paar tips.
Wat fijn om jullie reacties te lezen! Iedereen is tot nu toe erg positief gelukkig. Ik blijf toch erg benieuwd naar Bohol. Nut Huts had ik ook al genoteerd :D

Dat vliegtuigje van Manilla naar El Nido is dus van dat resort als ik het goed begrijp? Ik zag wel dat dat resort vrij prijzig is, maar er zijn genoeg andere slaapplaatsen in El Nido zag ik. Hoe kom ik anders nog in contact met ze over de vlucht?

En Ugglover andere rijstterassen als in daar in de buurt? Het lijkt mij prachtig dus ik ben erg benieuwd naar je tips!

Wat betreft zwemmen met walvishaaien. Is dat niet doodeng? Ik ben niet zo'n hele goeie zwemmer. Ik ga even uitzoeken of dat in deze periode ook kan. Ben wel benieuwd!
Ja, volgens mij is dat vliegtuig echt van het resort, ik zou anders even mailen naar het hotel, als je er op internet niet uitkomt. Ik heb toen een pakketje geboekt en dat viel mee. Ik had dat geboekt via ratestogo.com. Kijk daar eens! Was iets van 4 nachten + vlucht. En je hebt Lagen en Miniloc, waarvan Miniloc de "goedkopere" is. Het is echt de moeite waard daar een paar dagen te spenderen!

Batad heb je, dat is ongeveer een uur lopen maar vond dat leuk maar niet superduper mooi. En ik ben ook in de Hapao rijstterrassen geweest, prachtig!! Je kan daar dwars doorheen (wij hadden een gids bij) en dan kom je uit bij een warmwaterbron. Super super mooi!! En het leukste van die terrassen is om er gewoon doorheen te lopen, dan kom je langs schattige huisjes en zo zie je nog eens wat. Hapao is ook in het noorden trouwens. Wij hebben toen geslapen in Native Cottages, ook een ervaring om nooit te vergeten. Totaal in de middle of nowhere, boven op een berg, hell om er te komen maar who cares? We sliepen in houten hutjes op palen, er zat een luikje in en als je dat open deed, keek je vanuit je bed zo over de vallei met rijstvelden. Bijzonderder wordt het bijna niet!

Toen we van Miniloc afkwamen, zijn we nog een paar dagen in El Nido geweest, in het Marina Garden Resort, goedkoop en helemaal prima! Ligt aan het strand.

Super restaurant in Puerta Princessa: Ka Lui (wel reserveren, stampvol)

Als je naar Bohol gaat, is een snorkeltrip naar Balicasag Island, Marine Sanctuary absoluut een aanrader. Wij hebben daar uren gesnorkeld, middenin scholen met vissen. Waanzinnig aquarium! En op de heen en terugweg dolfijnen gezien! En zelfs een babyschildpadje...

Leuk zeg, ik kijk zo ook mn fotoboek weer eens door, haha!
Greenview Resort in El Nido is ook een aanrader. Het ligt 1 baai voor el nido en je hebt er waanzinnig mooie zonsondergangen (en echte koffie!). Snorkelen met walvishaaien kan in Donsol, geloof dat het daar nu juist de tijd voor is. Donsol ligt alleen niet zo op jullie route denk ik
Wij hebben gewoon op Palawan zelf een terugvlucht geboekt vanaf El Nido naar Manilla. Ik wist helemaal niet dat dat vliegtuig eigenlijk bij een resort hoorde? Wij hebben in elk geval gewoon in El Nido zelf geslapen zonder contact te hebben gehad met een resort. Je kan dus gewoon boeken als het goed is.

Verder hebben wij een meerdaagse wandeltoer door de rijstvelden gedaan met een locale gids. Overnachten in een klein dorpje en langs een schooltje ed geweest. Vrijwel geen toerist te bekennen en echt geweldig. Nu moet ik alleen heel diep nadenken of het Batad was of Banaue....
Ik vond Bohol inderdaad ook een beetje tegenvallen... Het wordt vooral gepromoot vanuit de filipijnen zelf, maar er zijn echt veel mooiere plekken op de filipijnen dan bohol. De tarsiers.. er is geloof ik maar één plek op Bohol waar ze de tarsiers echt goed behandelen, maar ik geloof niet dat dat was waar wij met de eilandtoer naartoe gebracht werden.. De tarsiers zaten allemaal een paar meter uit elkaar bij een lintje in een boom, zodat je er als toerist makkelijk langs kon lopen. Er was een jongen die zijn iphone in het gezicht van een tarsier duwde om een foto te maken en hij bleef gewoon zitten.. ik vond het maar vreemd. De chocolate hills.. Inderdaad wel leuk, maar niet zo geweldig mooi als ik verwacht had,

Palawan zou ik zeker naartoe gaan, de eilandtours zijn supermooi! Wij zijn er een week gebleven. Wij zaten ook in Greenview op Palawan, El Nido zelf is niet superdruk, maar er is wel wat minder ruimte dan in Coron Coron waar Greenviews zit.En voor 30 cent sta je in 5 minuten in El Nido!

Ohh ik ben wel een beetje jaloers hoor, ik wil terug!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven