Frankrijk kenners.

24-08-2019 20:06 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen nog een weekje naar Frankrijk. Voorjaar al een week naar Normandië geweest wat zeer goed beviel. Veel te doen in de omgeving. Leuke stadjes en badplaatsen, antiekmarkten. Heerlijk terrasjes gepakt. Grote stad bezocht (ben de naam kwijt) kortom helemaal leuk.

Eigenlijk zoeken we nu iets soortgelijks maar dan elders in Frankrijk. Ik zoek een vakantiepark (chalet/stacaravan) waar dus net als in Normandië wat te beleven is in de buurt. Uitgestrekte wijngaarden en watervallen hebben niet mijn interesse. Oh en niet meer dan 1000km van Utrecht. Weet iemand een plaats of gebied dat aan mijn wensen voldoet?
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 22:09
Ik vind de Vogezen juist ontzettend leuk. Je kunt er lekker wandelen, onderweg fijn lunchen bij een auberge ferme met wijn en stinkkaas en als je uitgewandeld bent zet je je tentje op aan het Lac du Gérardmer om te zwemmen of andere waterpret te beoefenen. Ik heb er ook echt nog nooit rotweer gehad.

Doe mij het meer van Annecy maar. Ook heel leuk trouwens TO, 957 van Utrecht, uurtje van Geneve, leuk winkelen.
winkelfanaat schreef:
Dat idee had ik dus ook al. Verder meer kans op zon aan de west of oostkant?

Volgens mij om het even, zowel kust als bergen kunnen onbestendig zijn.
Lady*Voldemort schreef:
Ik vind de Vogezen juist ontzettend leuk. Je kunt er lekker wandelen, onderweg fijn lunchen bij een auberge ferme met wijn en stinkkaas en als je uitgewandeld bent zet je je tentje op aan het Lac du Gérardmer om te zwemmen of andere waterpret te beoefenen. Ik heb er ook echt nog nooit rotweer gehad. Niet overdreven warm inderdaad, maar daar hou ik toch niet van. En het is lekker dichtbij: wij gaan er dan heen met de trein en de bus en dat is nog geen dag werk dus kan je nagaan hoe snel je er bent met een auto.
Maar inderdaad niet wat ik zoek. Lekker wandelen en een tentje opzetten zijn niet zo mijn ding :biggrin:
Star² schreef:
24-08-2019 22:12
Doe mij het meer van Annecy maar.
Oh dat is ook mooi :love:

Maar ik vind Frankrijk helemaal geweldig. Alleen dat stukje bij België niet, Frans-Vlaanderen zeg maar. Dat vind ik zo'n troosteloze bedoening.

Dordogne is ook schitterend, maar waarschijnlijk te ver weg voor TO.
Moet het een stacaravan zijn trouwens? Wij hebben wel eens in een serieuze glampingtent gezeten, heerlijk. Met eigen sanitair.

Afbeelding

Ik vind zelf stacaravans beetje deprimerend eruit zien.
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 22:17
Oh dat is ook mooi :love:

Maar ik vind Frankrijk helemaal geweldig. Alleen dat stukje bij België niet, Frans-Vlaanderen zeg maar. Dat vind ik zo'n troosteloze bedoening.

Dordogne is ook schitterend, maar waarschijnlijk te ver weg voor TO.
Dit is een goeie om te onthouden. Voor nu zijn we beide te moe om verder te rijden.
winkelfanaat schreef:
24-08-2019 22:16
Maar inderdaad niet wat ik zoek. Lekker wandelen en een tentje opzetten zijn niet zo mijn ding :biggrin:
Ja, dan houdt het op :proud:

Hoewel ik vermoed dat er in die omgeving ook genoeg te regelen valt qua huisjes, stacaravans en B&B's.
COtweepuntnul schreef:
24-08-2019 22:18
Moet het een stacaravan zijn trouwens? Wij hebben wel eens in een serieuze glampingtent gezeten, heerlijk. Met eigen sanitair.

Afbeelding

Ik vind zelf stacaravans beetje deprimerend eruit zien.
We nemen de hond mee. In een glampingtent durf ik deze niet achter te laten als we even naar de supermarkt gaan. Daarbij wil ik echt graag een eigen douche/wc. Maar ik moet zeggen deze ziet er wel supermooi uit.
winkelfanaat schreef:
24-08-2019 22:24
We nemen de hond mee. In een glampingtent durf ik deze niet achter te laten als we even naar de supermarkt gaan. Daarbij wil ik echt graag een eigen douche/wc. Maar ik moet zeggen deze ziet er wel supermooi uit.
Ah nee dat snap ik. Deze heeft wel sanitair (wilde ik zelf ook graag). Ik werd er gelukkiger van dan een stacaravan. Wel campinggevoel, geen gedoe.
Star² schreef:
24-08-2019 22:12
Doe mij het meer van Annecy maar. Ook heel leuk trouwens TO, 957 van Utrecht, uurtje van Geneve, leuk winkelen.
Ik heb nu Bretagne en Fleurie op mijn lijstje staan. Of deze... wat zeg jij?
winkelfanaat schreef:
24-08-2019 22:26
Bretagne!

En dan terug door Normandië. Daar stikt het van de gedenkwaardigheden uit WO2, echt heel indrukwekkend.
winkelfanaat schreef:
24-08-2019 22:26

Voor wanneer is het eigenlijk?
Lady*Voldemort schreef:
24-08-2019 22:29
Bretagne!

En dan terug door Normandië. Daar stikt het van de gedenkwaardigheden uit WO2, echt heel indrukwekkend.
Oke! Normandië zijn we in het voorjaar geweest, zie OP, was top!
Star² schreef:
24-08-2019 22:29
Voor wanneer is het eigenlijk?
Over een paar dagen.
winkelfanaat schreef:
24-08-2019 22:31
Oke! Normandië zijn we in het voorjaar geweest, zie OP, was top!

Dan zou ik persoonlijk voor de andere kant kiezen nu. Maar goed, mijn persoonlijke voorkeur ligt bij de bergen of bij de Atlantische kust ter hoogte van Mimizan en dan naar beneden.
winkelfanaat schreef:
24-08-2019 22:32
Over een paar dagen.

http://www.meteofrance.com/previsions-m ... /metropole

Ik zou dus niet voor Bretagne gaan ;-)
Bij het meer van Annecy is het ook geweldig.
Meer van Annecy is prachtig, en de stad Annecy is nog mooier. En veel campings.
De grootste kans op mooi weer heb je meer in het oosten van Frankrijk, de Drome, de Provence, de Ardèche, en de Gard, die streken.

Heerlijk nog even naar Frankrijk, ik hou zo van dat land :heart:
Star² schreef:
24-08-2019 22:35
http://www.meteofrance.com/previsions-m ... /metropole

Ik zou dus niet voor Bretagne gaan ;-)
Die link haha, mijn Frans gaat niet verder dan bureau en bonjour. Maar ik begrijp dat ik beter naar de oostkant kan👍
ekeim schreef:
24-08-2019 22:59
Ben jij daar toevallig via vacancesoleil geweest?
ekeim schreef:
24-08-2019 22:59
Toevallig een campingtip?
De Correze is 1000 km van Utrecht en zooooo mooi. Maar ook rustig en veel natuur. Er zijn mooie oude stadjes als Tulle, Brive, Argentat, Egletons en ook Oradour. Over Oradour moet je echt even lezen. In de oorlog zijn daar hele erge dingen gebeurd, het stadje is sindsdien onbewoond maar ze hebben alles in stand gehouden als waaschuwing en blijvende herinnnering.

Verder loopt de rivier de Dordogne ook door de Correze en kan je prachtige kanotochten maken. Er is in Marcillac la Croisille een prachtig stuwmeer (stuwdam is ook mooi om te bezoeken). De camping heeft kleine huisjes, zowel met sanitair als zonder. Er zijn tegenwoordig vrijwel geen Nederlanders op de camping meer. Er is geen zwembad zover ik weet maar je zit direkt aan het meer, prachtig zwemwater. Een paar km verderop zit nog een strand, daar kan je ook zeilboten huren.

Het is geweldig om daar gewoon een beetje rond te rijden en in een stadje aan de Dordogne op een terrasje te eten. Het is er niet echt toeristisch. Het dorpje zelf is klein en heeft 2 supermarktjes, een of 2 slagerijen, een bakker en nog een paar winkels. Een restaurant en een antal barretjes. Op een afstand tussen de 18 en 30 km vind je grotere dorpjes/stadjes.

Als je iets verder rijdt zijn er ook grotten te bezoeken.

Het ligt trouwens iets onder het midden van het midden. Vanaf Parijs ongeveer 500 km recht naar beneden.
Of de ardeche... vallon pont d ardc en ruoms zijn beiden erg leuk.
Lady*Voldemort schreef:
Ik vind de Vogezen juist ontzettend leuk. Je kunt er lekker wandelen, onderweg fijn lunchen bij een auberge ferme met wijn en stinkkaas en als je uitgewandeld bent zet je je tentje op aan het Lac du Gérardmer om te zwemmen of andere waterpret te beoefenen. Ik heb er ook echt nog nooit rotweer gehad. Niet overdreven warm inderdaad, maar daar hou ik toch niet van. En het is lekker dichtbij: wij gaan er dan heen met de trein en de bus en dat is nog geen dag werk dus kan je nagaan hoe snel je er bent met een auto.
Mijn beeld bij de Vogezen:
regen, regen, regen
En daarom is het er ook zo mooi groen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven