Frankrijk kenners.

24-08-2019 20:06 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen nog een weekje naar Frankrijk. Voorjaar al een week naar Normandië geweest wat zeer goed beviel. Veel te doen in de omgeving. Leuke stadjes en badplaatsen, antiekmarkten. Heerlijk terrasjes gepakt. Grote stad bezocht (ben de naam kwijt) kortom helemaal leuk.

Eigenlijk zoeken we nu iets soortgelijks maar dan elders in Frankrijk. Ik zoek een vakantiepark (chalet/stacaravan) waar dus net als in Normandië wat te beleven is in de buurt. Uitgestrekte wijngaarden en watervallen hebben niet mijn interesse. Oh en niet meer dan 1000km van Utrecht. Weet iemand een plaats of gebied dat aan mijn wensen voldoet?
Ik vind de Bourgogne ook prachtig.
Leuke stadjes: Dijon, Beaune Semur en Auxois (foto), Cluny,
prachtige dorpjes, heerlijk landschap, kastelen, lekker eten ....
en die wijnen he... die wijnen...
Vogezen is schitterend. Elzas is ook heel mooi. Mara ik vind heel Frankrijk mooi, behalve het meer van Annecy. Vond er werkelijk niets aan.
Dahlia74 schreef:
26-08-2019 09:26
Vogezen is schitterend. Elzas is ook heel mooi. Mara ik vind heel Frankrijk mooi, behalve het meer van Annecy. Vond er werkelijk niets aan.
Grappig, dat heb ik ook. Maar heb gemerkt, dat ik meren gewoon niet veel aan vindt (op het Lake district na)
Italië ook, ik vind het overal prachtig, maar snap niet, waarom Nederlanders met zijn allen aan het Gardameer neerploffen
lilalinda schreef:
26-08-2019 09:53
Grappig, dat heb ik ook. Maar heb gemerkt, dat ik meren gewoon niet veel aan vindt (op het Lake district na)
Italië ook, ik vind het overal prachtig, maar snap niet, waarom Nederlanders met zijn allen aan het Gardameer neerploffen

Doe mij ook maar rivier of zee, meer van Annecy vond ik dan juist weer uitzondering op het feit dat ik meren geen hol aan vind normaal gesproken. Kwam ook door Annecy zelf, leuk dorp.
Star² schreef:
26-08-2019 12:35
Doe mij ook maar rivier of zee, meer van Annecy vond ik dan juist weer uitzondering op het feit dat ik meren geen hol aan vind normaal gesproken. Kwam ook door Annecy zelf, leuk dorp.
dacht altijd dat ik de enige was

Zit met verbazing te kijken, naar die files Nederlandse caravans naar het Gardameer, terwijl je zulke prachtige kusten hebt (met stabieler weer)
Maar misschien moet ik dat niet verraden, scheelt een boel drukte
Ik heb aan schitterende meren gestaan, daar horen meer van Annecy en bijvoorbeeld ook Gardameer niet toe.
http://www.campinglesfontaines.com/nl/

Leuke camping bij meer van Annecy.
We zijn net terug uit Dordogne, ontzettend mooi daar.
En wat ook eerder gezegd is Bretagne, heel mooi maar niet zo zon zeker.
Het eiland Ile de Ré, bij de stad La Rochelle, is absoluut aan te bevelen. Het is vanuit Breda zo’n 900 km. Het eiland is prachtig. Er zijn leuke dorpjes, markjes en terrasjes in overvloed. Er zijn fietspaden dus je kunt veel met de fiets er op uit. De campings daar ken ik alleen niet. Wij hadden een huisje via Micazu op loopafstand van dorp en strand, was ideaal!
Ik hou van Frankrijk, en vind het dus overal mooi. Maar sinds vorig jaar ben ik verliefd geworden op de Bourgogne. Ik zou je dus de Bourgogne aanraden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven