Gone Flying, Dubai

woensdag 12 december 2018 om 17:57
Welkom in mijn vervolgtopic!
Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.
Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.
Maar eerst... inpakken en afscheid nemen.

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd.

anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd

donderdag 10 oktober 2019 om 00:51
Ik heb zitten huilen op mijn jumpseat.
Tijdens het eerste deel van de daling deed mijn rechteroor behoorlijk pijn. Daarna was het vreemd genoeg over. Mijn oor is nog niet helemaal ok. Morgen (vandaag) blijf ik de hele dag in bed en ga ik goed aan de medicatie om de infectie te bestrijden. Vrijdagmiddag heb ik weer een vlucht.
Ik wilde mijn neusspray gebruiken voor de daling maar dat kreng wilde niet spuiten.
Ik heb thuis gelukkig nog wel het echte spul liggen. Dus nu maar snel wat spuiten en slikken.
Slaapwel!

Ik wilde mijn neusspray gebruiken voor de daling maar dat kreng wilde niet spuiten.

donderdag 10 oktober 2019 om 01:11
O, wat naar TD.
Niet om vervelend te doen, je hebt al genoeg aan het hoofd, maar ik zou toch ook een oren-check laten doen als ik jou was. En ook bekijken of je op die manier wel kunt vliegen... (geen idee hoor hoe zoiets gaat, maar het lijkt mij dat je ook gezond moet zijn als je aan het werk bent)
Ik heb zelf vaak last gehad van een oorontsteking (nooit in een vliegtuig gelukkig), en ook dusdanig dat het trommelvlies soms scheurde.
(is uiteindelijk wel goedgekomen hoor) Daar gaat veel pijn aan vooraf en jouw verhaal doet mij daar aan denken... 
Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het kwam wel meteen in mij op.
Hopelijk valt het allemaal mee, maar het blijft natuurlijk wel jouw oor en als er echt wat mee is, kun je gezondsheidsproblemen/schade beter voorkomen. Better safe than sorry.
Nogmaals beterschap!
Niet om vervelend te doen, je hebt al genoeg aan het hoofd, maar ik zou toch ook een oren-check laten doen als ik jou was. En ook bekijken of je op die manier wel kunt vliegen... (geen idee hoor hoe zoiets gaat, maar het lijkt mij dat je ook gezond moet zijn als je aan het werk bent)
Ik heb zelf vaak last gehad van een oorontsteking (nooit in een vliegtuig gelukkig), en ook dusdanig dat het trommelvlies soms scheurde.

Dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar het kwam wel meteen in mij op.
Hopelijk valt het allemaal mee, maar het blijft natuurlijk wel jouw oor en als er echt wat mee is, kun je gezondsheidsproblemen/schade beter voorkomen. Better safe than sorry.
Nogmaals beterschap!
tja2 wijzigde dit bericht op 10-10-2019 01:25
Reden: aanvulling
Reden: aanvulling
17.65% gewijzigd
donderdag 10 oktober 2019 om 01:22
O, en als het een oorinfectie is, kun je misschien ook oordruppels krijgen om de boel te bestrijden. Maar dat is natuurlijk ter beoordeling aan de arts. Zou toch even langsgaan. Dan weet je ook wat je het beste kunt gebruiken om de boel te verhelpen.
Zoals ik het lees, en wat Flashy ook zegt, lijkt het schema weinig ruimte te hebben om echt te kunnen herstellen. Vrijdag is echt snel...
Hopelijk voel je je gauw weer oké.
Zoals ik het lees, en wat Flashy ook zegt, lijkt het schema weinig ruimte te hebben om echt te kunnen herstellen. Vrijdag is echt snel...

Hopelijk voel je je gauw weer oké.

donderdag 10 oktober 2019 om 10:04
Tip voor de volgende keer als je spray niet werkt of je hem niet bij je hebt. Een beetje lauw water in een kopje/bekertje, flink wat zout en met een theelepeltje opsnuiven met 1 dichtgeknepen neusgat per snuif (net als bij de spray dus).TrolleyDolly schreef: ↑10-10-2019 00:51Ik heb zitten huilen op mijn jumpseat.Tijdens het eerste deel van de daling deed mijn rechteroor behoorlijk pijn. Daarna was het vreemd genoeg over. Mijn oor is nog niet helemaal ok. Morgen (vandaag) blijf ik de hele dag in bed en ga ik goed aan de medicatie om de infectie te bestrijden. Vrijdagmiddag heb ik weer een vlucht.
Ik wilde mijn neusspray gebruiken voor de daling maar dat kreng wilde niet spuiten.Ik heb thuis gelukkig nog wel het echte spul liggen. Dus nu maar snel wat spuiten en slikken.
Slaapwel!
donderdag 10 oktober 2019 om 10:35
Er zwerft continu het eea aan bacillen rond in een vliegtuig. Wanneer je daar vatbaar voor bent ben je dus regelmatig ziek/verkouden. In mijn vliegloopbaan was ik zo ongeveer chronisch verkouden en moe en regelmatig buikgriep. Nu zelden meer ziek/moe gzd.

donderdag 10 oktober 2019 om 13:12
We hebben gelukkig ook capsules met een zoutoplossing aan boord. Maar het was al te laat. Ik moest gaan zitten.
Verdorie! Mijn oren zijn nog steeds niet ok. Ik heb geen echte pijn. Er is eerder sprake van "ongemak" in mijn rechteroor. Dus ik denk niet dat ik een barotrauma heb. Ik wilde het eigenlijk wel riskeren om zo te vliegen maar jullie doen me twijfelen. Ziek melden gaat nu echter niet in goede aarde vallen.

donderdag 10 oktober 2019 om 17:35
Ik ben het eens met iedereen. Geen risico nemen met de oren.
Wat zou je doen als een passagier dit zou hebben? Het lijkt mij dat je er dan ook voor zorgt dat diegene de juiste medische zorg krijgt. Je bent net zo belangrijk.
Bij een ontsteking is de druk weg als het trommelvlies scheurt. Dan ben je wel van het nare geklop af (is mijn persoonlijke ervaring), maar het is natuurlijk niet goed om op die manier weer te gaan vliegen.
Als er iets aan de hand is, heeft dat indirect ook gevolgen voor de veiligheid aan boord. Het lijkt mij ook niet tof voor de organisatie als je ondanks dat, gaat vliegen. Ziek is ziek. Je oren moeten nog een tijdje mee.
Wat zou je doen als een passagier dit zou hebben? Het lijkt mij dat je er dan ook voor zorgt dat diegene de juiste medische zorg krijgt. Je bent net zo belangrijk.

Bij een ontsteking is de druk weg als het trommelvlies scheurt. Dan ben je wel van het nare geklop af (is mijn persoonlijke ervaring), maar het is natuurlijk niet goed om op die manier weer te gaan vliegen.
Als er iets aan de hand is, heeft dat indirect ook gevolgen voor de veiligheid aan boord. Het lijkt mij ook niet tof voor de organisatie als je ondanks dat, gaat vliegen. Ziek is ziek. Je oren moeten nog een tijdje mee.

donderdag 10 oktober 2019 om 17:41
Oh wat ben ik blij dat jullie er niet voor terugdeinzen om jullie mening te geven! Mayou, je opmerking hierboven is volgens mij heel correct. Ik vond het heel opvallend dat de pijn plots een stuk minder was. Daardoor dacht ik ook even aan barotrauma. Maar ik dacht dat de pijn voor het trauma veel erger had moeten zijn.
Ik heb na de daling wat raad gevraagd aan collega's maar daar werd ik niet veel wijzer van. Eentje zei zelfs dat je koorts hebt als je een barotrauma hebt. Toen mijn wenkbrouwen omhoog schoten verklaarde ze zich nader en zei dat je heel erg ziek moet zijn (met koorts dus) om een barotrauma op te lopen. Hmmm... ok dan...
Botomline... nooit luisteren naar crew. Wel luisteren naar de vivadames en altijd het zekere voor het onzekere nemen. Want ik heb dus wel degelijk een barotrauma in mijn rechteroor. De dokter zag bloed in het midden van mijn trommelvlies en de onderkant was "very bruised". 4 dagen grounded en dan terug voor controle
Ik heb na de daling wat raad gevraagd aan collega's maar daar werd ik niet veel wijzer van. Eentje zei zelfs dat je koorts hebt als je een barotrauma hebt. Toen mijn wenkbrouwen omhoog schoten verklaarde ze zich nader en zei dat je heel erg ziek moet zijn (met koorts dus) om een barotrauma op te lopen. Hmmm... ok dan...
Botomline... nooit luisteren naar crew. Wel luisteren naar de vivadames en altijd het zekere voor het onzekere nemen. Want ik heb dus wel degelijk een barotrauma in mijn rechteroor. De dokter zag bloed in het midden van mijn trommelvlies en de onderkant was "very bruised". 4 dagen grounded en dan terug voor controle

donderdag 10 oktober 2019 om 17:45
donderdag 10 oktober 2019 om 20:02

vrijdag 11 oktober 2019 om 00:42
Huh? Ik wist niet dat ze dat bij volwassenen ook deden.
Maar op een gegeven moment vallen ze dan toch gewoon uit? (dat had ik als kind in ieder geval wel)
Zelf heb ik er volgens mij wel wat littekenweefsel aan mijn trommelvliezen aan over gehouden (denk ik, al kan dat ook door de ontstekingen zijn gekomen). Ze zeggen dat het op zich niet zoveel uitmaakt, maar heb ik toch het idee dat ik iets minder goed hoor hierdoor.
Dat het eventueel helpt tegen drukverschil, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
vrijdag 11 oktober 2019 om 01:36
Jawel hoor maar veel minder vaak en dus minder bekend als bij kinderen.Tja2 schreef: ↑11-10-2019 00:42Huh? Ik wist niet dat ze dat bij volwassenen ook deden.
Maar op een gegeven moment vallen ze dan toch gewoon uit? (dat had ik als kind in ieder geval wel)
Zelf heb ik er volgens mij wel wat littekenweefsel aan mijn trommelvliezen aan over gehouden (denk ik, al kan dat ook door de ontstekingen zijn gekomen). Ze zeggen dat het op zich niet zoveel uitmaakt, maar heb ik toch het idee dat ik iets minder goed hoor hierdoor.
Dat het eventueel helpt tegen drukverschil, daar kan ik mij wel iets bij voorstellen.
Kun je wel aan je aarts vragen als je toch terug moet dolly. Die weet vast of het een goed idee is.
Zeiden ze iets van je ziekmelding? Of alleen oké, beterschap?
vrijdag 11 oktober 2019 om 01:36
Jawel hoor maar veel minder vaak en dus minder bekend als bij kinderen.Tja2 schreef: ↑11-10-2019 00:42Huh? Ik wist niet dat ze dat bij volwassenen ook deden.
Kun je wel aan je arts vragen als je toch terug moet dolly. Die weet vast of het een goed idee is.
Zeiden ze iets van je ziekmelding? Of alleen oké, beterschap?
duizel wijzigde dit bericht op 11-10-2019 09:28
0.06% gewijzigd