Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
En heb je je huisgenoten al ontmoet? :D
Fijn te lezen TD! Weet dat wij allemaal aan je gedacht hebben, :hug: al kennen we je niet.
Je zult hier ongetwijfeld vrienden voor het leven maken.
Veel succes!
Eendje_ schreef:
19-01-2019 09:57
En heb je je huisgenoten al ontmoet? :D
Ja! Ik kwam er net nog eentje tegen in de gang toen ik terugkwam van de gym. Haar had ik enkel in het midden van de nacht gezien toen ze terugkwam van het werk en ik naar de wc ging. Dus veel meer dan een "hi!" heb ik toen niet gezegd.

Nu hebben we toch zeker 2 minuten gesproken. :facepalm: Ze moest alweer weg. Ik woon hier inmiddels 2 weken. Dus toen ze me zag vroeg ze "are you my roommate?" Ik: "Yes! I'm the ghost that has been living with you the past 2 weeks". :proud: bizarre conversatie. We hebben elkaar regelmatig gehoord maar amper gezien. Ze lijken allebei erg aardig.
Alle reacties Link kopieren
Leuk om van je te lezen! En lekker he zo'n b&b kaars, ik heb er net weer vier mee genomen uit Amerika. Veel succes de komende periode!
leuk om een update te krijgen en te lezen hoe je je de eerste dag voelde.
ik kijk er nu al naar uit om te lezen hoe je inmiddels gesetteld bent!
TrolleyDolly schreef:
19-01-2019 10:11
Ja! Ik kwam er net nog eentje tegen in de gang toen ik terugkwam van de gym. Haar had ik enkel in het midden van de nacht gezien toen ze terugkwam van het werk en ik naar de wc ging. Dus veel meer dan een "hi!" heb ik toen niet gezegd.

Nu hebben we toch zeker 2 minuten gesproken. :facepalm: Ze moest alweer weg. Ik woon hier inmiddels 2 weken. Dus toen ze me zag vroeg ze "are you my roommate?" Ik: "Yes! I'm the ghost that has been living with you the past 2 weeks". :proud: bizarre conversatie. We hebben elkaar regelmatig gehoord maar amper gezien. Ze lijken allebei erg aardig.
Wat gek, je bent er al 2 weken maar hebt nog niet even koffie kunnen drinken of samen kunnen eten met je huisgenoten? Ik snap dat iedereen druk is maar dit lijkt wel heel erg langs elkaar heen te leven.
Veel succes daar maar ook vooral plezier!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om te lezen! ik steek altijd lekker een wierookje aan als ik ergens nieuws verblijf, maakt het toch net wat eigender idd.

Ik hoop dat je leuke huisgenootjes hebt en jullie fijn samen kunnen leven zonder gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Taralina schreef:
20-01-2019 10:20
Wat gek, je bent er al 2 weken maar hebt nog niet even koffie kunnen drinken of samen kunnen eten met je huisgenoten? Ik snap dat iedereen druk is maar dit lijkt wel heel erg langs elkaar heen te leven.
Veel succes daar maar ook vooral plezier!
Haar huisgenootjes vliegen, dus zo gek is dat niet. Als ze thuis zijn slapen ze op de gekste tijden en TO zit de hele dag in de opleiding.
mayou schreef:
20-01-2019 16:58
Haar huisgenootjes vliegen, dus zo gek is dat niet. Als ze thuis zijn slapen ze op de gekste tijden en TO zit de hele dag in de opleiding.
Klopt helemaal! 1 van de 2 is al een paar dagen op bestemming intussen. Net spookte er eentje rond in de woonkamer om wat te eten, maar ik zit op mijn kamer te racen tegen de klok om alles op tijd gestudeerd te krijgen. (het is hier nu 22h30) Samen eten is ook niet echt handig aangezien ze vooral eten als hun lichaam zegt dat het tijd is om te eten of als ze überhaubt hier zijn (toen ik aan mijn diner zat, was huisgenoot 2 nog niet terug. Die is een uur geleden pas thuis gekomen). Als er niet veel tijd tussen de duties zit (bvb slechts 24h), dan heb je geen tijd om terug in je ritme te komen en kan je best gewoon luisteren naar je lichaam. Slapen als je moe bent en eten als je honger hebt zonder teveel naar de klok te kijken.

Zo en dat was wel weer genoeg vertier voor vandaag... studeren maar weer. :nerd:
Alle reacties Link kopieren
Ordinaire terugvindpost. Ik heb je ander verhaal ook gelezen en ga je nu ook volgen!
Super leuk om weer wat van je te lezen. Succes met het studeren!
Is het pittig?
Alle reacties Link kopieren
Wat tof om te lezen allemaal! (lekkere verkapte en verlate TVP. :))

Je draai inmiddels redelijk gevonden dus?
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je vorige topic gevolgd en nu deze weer gevonden! Superleuk om te lezen en veel success en plezier! Ik blijf je volgen!
Wow. I wish I could speak whale.
Leuk om te lezen hoe het verder met je gaat in Dubai.
Leuk topic, ik ga je ook volgen.
Ook ik heb je hele verhaal rond je sollicitatie gevolgd en was blij dat ik hier verder kan lezen. Veel plezier in Dubai en sterkte met de studie!
Alle reacties Link kopieren
Hoe is het nu?
Hoi dames!

Ik voel me een beetje schuldig dat ik het forum zo links heb laten liggen. :-$ Vooral na al jullie steun!

Ik ben inmiddels echt aan het werk nu. De regels mbt social media zijn me gelukkig wel duidelijk geworden. Ik heb besloten om het voorlopig op een insta account te houden. Die heb ik zodanig aangepast zodat mijn werkgever er ook happy mee is.
Vertel vertel vertel!!!
Wauw.. mijn eerste kennismaking met een jetlag is meteen een hele pittige. Gisteren terug gekomen na 5 dagen vliegen in Australië en Nieuw Zeeland. Ik heb veel te lang geslapen gisterenmiddag. Tot 15h.

Gevolg: geen oog dicht gedaan vannacht. Om 06h30 vond ik het wel welletjes en ben ik naar de gym gegaan. Ik ben dood! Ik wacht nu op de shuttle naar de mall om te kijken of ze hier melatonine tabletten hebben of zoiets. Ik zal ze vanavond wellicht niet nodig hebben maar ik heb volgende maand weer hetzelfde op de agenda staan en dit is echt geen pretje. Gisterenavond ook nog een knallende hoofdpijn. Jetlag ten voeten uit.

Ik had wel hele leuke vluchten! De eerste keer dat ik telkens Nederlanders aan boord had! Ik heb ze allemaal gevonden en heb leuke gesprekken gehad. Eindelijk weer Nederlands kunnen praten. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Leuk om weer een update te lezen! Die jetlags lijken me inderdaad heel pittig, maar fijn dat het goed bevalt.
Dat je nu vijf dagen hebt gevlogen, is dat nog onderdeel van je opleiding of is die al afgerond?
Zo, dit klinkt als het echte TrolleyDolly leven... Heb je aan boord overigens ook geslapen?
Opleiding is klaar nu. Sinds deze maand ben ik echt aan het werk.

Zondag ga ik trouwens naar Amsterdam. Mijn ouders hebben een kamer geboekt in hetzelfde hotel. Ik kijk er ontzettend naar uit om ze terug te zien!
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
23-03-2019 09:13
Opleiding is klaar nu. Sinds deze maand ben ik echt aan het werk.

Zondag ga ik trouwens naar Amsterdam. Mijn ouders hebben een kamer geboekt in hetzelfde hotel. Ik kijk er ontzettend naar uit om ze terug te zien!
Dat is wel heel lief van je ouders! Kan me voorstellen dat je ernaar uitkijkt!
Na zo’n lange tijd niet gezien te hebben
Self-love is the greatest middle finger of all time
Alle reacties Link kopieren
Na terugkomst niet meer dan 3 uur slapen en echt de wekker zetten, dan slaap je een stuk beter diezelfde avond en als je laat in de middag aankomt kun je beter wakker blijven tot 's avonds. Dit werkte voor mij het beste. Dat zombiegevoel hou je de hele dag, met of zonder slaap. Niet fijn en wordt ook niet beter door de jaren heen.
Veel plezier in Amsterdam

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven