Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oh Dolly, wat rot dat ze haar humeur juist op jou moest botvieren.
Jij die altijd alles zo punctueel mogelijk wilt doen.
Waarschijnlijk was ze ongesteld of heeft haar vriend haar de bons gegeven🤭

Hoe is het trouwens met je kerst-Skype gegaan, neem aan dat je ouders heel blij waren met hun cadeau.
mevrouwiglesias schreef:
26-12-2019 09:52
Oh Dolly wat een heks die purser, misschien had ze wel flink de pee in dat ze met Kerst moest werken maar dan hoeft ze nog niet zo ontzettend vervelend te doen.
Super jammer dat jouw Kerst zo verpest is door haar maar je foto op IG was wel heel leuk.
Ik ben trouwens nog niet helemaal thuis in de afkortingen binnen de luchtvaart.
CSV=crew supervisor? FO=flight officer = een piloot? PA=euh, iets met een intern oproepsysteem?
Haha :proud: Sorry! Je hebt ze wel zo goed als juist geraden.

Csv= cabin supervisor
FO= First Officer
PA= passenger address

Dat laatste zijn de mededelingen die je hoort aan boord. "Ladies and gentlemen, welcome on board on this flight to..." of "cabin crew prepare for departure". Dat soort zaken. Kan voor de passagiers zijn maar ook voor de crew.

Pursers gebruiken het dus ook wel eens om hun crew te irriteren. :proud:
Merel7 schreef:
26-12-2019 10:13
Oh Dolly, wat rot dat ze haar humeur juist op jou moest botvieren.
Jij die altijd alles zo punctueel mogelijk wilt doen.
Waarschijnlijk was ze ongesteld of heeft haar vriend haar de bons gegeven🤭

Hoe is het trouwens met je kerst-Skype gegaan, neem aan dat je ouders heel blij waren met hun cadeau.
Haar man was ook aan boord. Ook crew maar hij vloog dit keer mee als passagier zodat ze samen waren met kerst. Misschien had hij haar een slecht kerstcadeau gegeven ofzo :proud:

Ik heb gisteren niet meer geskyped. Ik was te laat voor het openen van de cadeautjes maar mijn zus had het wel voor mij gefilmd. En ik was te moe. Ik ga zometeen even proberen te bellen. Normaal gebruik ik Totok, maar dat schijnt inmiddels ook geblokkeerd te zijn. Dus ik moet even kijken hoe ik dat weer ga doen.

Ik ben inmiddels terug van een rondje Dubai. De eerste stop was training college. Het handvat van mijn cabin bag was stuk gegaan. Ik legde hem voor de vlucht op de band van de scanner en toen hij eruit kwam was het handvat los. :huh: Heel vreemd. Daarna naar headquarters om mijn uniform op te halen bij laundry. Dat was gisteren na mijn vlucht nog niet klaar.
Wat naar Dolly, dat 1 zo'n persoon dan je halve kerst kan verkloten hè. Gelukkig was er wel verbondenheid onder de andere crew, en dachten jullie er hetzelfde over. Hopelijk voel je je daardoor gesteund.

Is het niet mogelijk om een rapport over háár te sturen? Of is zij praktisch onschendbaar? (Dat zou echt krom zijn).
Zanahoria schreef:
26-12-2019 10:35
Wat naar Dolly, dat 1 zo'n persoon dan je halve kerst kan verkloten hè. Gelukkig was er wel verbondenheid onder de andere crew, en dachten jullie er hetzelfde over. Hopelijk voel je je daardoor gesteund.

Is het niet mogelijk om een rapport over háár te sturen? Of is zij praktisch onschendbaar? (Dat zou echt krom zijn).
Zou ik kunnen doen, maar ik kan niet veel zeggen. Ze volgde de regels. Op de letter. Niet rekening houdend met de situatie. Maar op zich deed ze niks verkeerd. Behalve dan dat ze zich fixeerde op 1 persoon in het bijzonder en haar autoriteit met veel overgave gebruikte. Maar dat kan ik allemaal niet bewijzen.
mendy schreef:
26-12-2019 09:15
Ooo wat rot en dat nu net met de feestdagen. Ben nu wel heel benieuwd wat er is gebeurd. Je foto op IG zag er heel gezellig uit.

Ik keek naar de kerstspecial van All tou need is love (een begrip in Nederland) en daar doen ze elk jaar een dansje met een hele hoop stewardessen op Schiphol. Ik had er, nu ik hier lees, anders naar gekeken. Ik was aan het kijken of jouw maatschappij ook mee danste (dat was niet zo) en lette nu op de dingen waarvan je wel eens hebt verteld dat de eisen heel strak zijn bij jouw maatschappij; kleur van de lippenstift, nagellak en haardracht. Nu zag ik inderdaad dat het bij KLM veel diverser was. Ook allemaal goed verzorgd, maar minder uniformiteit daardoor. Grappig dat ik daar nu opeens oog voor had, door dit topic.

Hopelijk heb je vandaag alsnog een fijne dag!
Bij KLM zijn de uniformvoorschriften ook heel streng. Ook bij KLM worden er regelmatig collega’s aangesproken op te hoge hakken , te korte rokken , verkeerde kleur lippenstift , haar niet goed vast , te grote oorbellen etc. De ene leidinggevende is daar alerter op dan de andere maar er is zeker controle en het beleid is elkaar erop aan te spreken . Ook bij KLM mag je niet met aankopen gedaan op Schiphol ( bijv een AH tas ) over straat of met een mobiele telefoon in de hand . Het gebeurt massaal maar het mag niet en er komen regelmatig waarschuwingsmails over.
Ze zijn wel veel minder streng dan bij Emirates hoor. Ik zou echt niet voor het geld in Dubai blijven. Kom lekker naar KLM!
Wat jammer Dolly van je purser. Ik snap dat dat de glans van je kerst misschien heeft beïnvloed.
Ik zou het advies van Mayou volgen en naar de Blauwe gaan. Echt niet normaal dat ze je zo'n keurslijf en rooster opdringen. Je lijkt me een lieve vrouw en je verdient beter.
mayou schreef:
26-12-2019 13:27
Ze zijn wel veel minder streng dan bij Emirates hoor. Ik zou echt niet voor het geld in Dubai blijven. Kom lekker naar KLM!
Ja vast minder streng. Hoewel mijn staart ooit is opgemeten in het bmc omdat ie te lang leek ( echt gebeurt , lang geleden :))
rascalles schreef:
26-12-2019 14:01
Ja vast minder streng. Hoewel mijn staart ooit is opgemeten in het bmc omdat ie te lang leek ( echt gebeurt , lang geleden :))
Het is me toch wat! :proud: Ik draag deze maand voor het eerst mijn winterjas dus ik was de regeltjes daaromtrent vergeten. Idem voor het shoppen op de luchthaven. Normaal koop ik alleen koffie en die mag ik toch echt in mijn hand houden. Maar niet drinken! Tenzij ik ga zitten en mijn hoed afzet. :P Je ziet, de koffieregeltjes ken ik als geen ander. :proud:

Ze mogen wel seizoensreminders sturen wat mij betreft. Of gewoon geen jas meenemen en bibberen. Dat is veiliger. Want je mag die jas ook enkel dragen als de temperatuur op bestemming onder de 6 graden zakt. Ofziets. :@@:

Dames, breng me niet op gekke ideeën! :D Nederland is duur. (Tegen wie zeg ik het?) Dus ik moet wel voldoende op mijn rekening hebben staan om op tijd nieuwe onderbroeken te kunnen kopen. ;-)
Wat een gekke regeltjes.
Ik gooi het even over een andere boeg. Christmas in Dubai: Ik liep net naar buiten om even naar de supermarkt te gaan toen er opeens een elf op een soort van elektrische mini go-cart met lampjes uit de ingang van mijn gebouw naar buiten sjeesde onder begeleiding van het kerstnummer "Merry Christmas everyone". Ik verzin dit niet! Zijn kameraad riep nog "Merry Christmas!" naar mij voor ze beiden de kerstnacht in verdwenen. Mafkezen :P Heerlijk! Net wat ik nodig had.

---

Ik heb inmiddels met mijn moeder gebeld. Totok werkte inderdaad niet maar videobellen via Messenger ging gelukkig wel weer (tijdelijk).

Schijnbaar was het cadeau een schot in de roos. Mijn moeder moest huilen toen ze besefte wat het was. Het was helemaal feest toen bleek dat er dankzij mijn zus al foto's opstonden. (Bedankt voor de tip!) :love: En vandaag deed ik haar weer huilen toen ik het verhaal van mijn vlucht deed. Op het moment dat ik vertelde dat ik me huilend had opgesloten op de WC zaten we allebei te huilen voor ons scherm. Maar het was precies wat ik nodig had. Hoewel ik mijn tranen probeerde terug te dringen om mijn moeder niet al te erg van streek te maken. Maar ze straalde alweer toen ik haar zei: "Bedankt voor het gesprek mam. Er is geen beter medicijn dan een praatje met mijn moeder."

Ik denk dat mijn moeder heeft gemerkt dat er een knop om is gegaan bij mij. Ze leest mij als een open boek. Ik denk zelfs dat ik dat moment van besef heb zien plaatsvinden. Komend weekend zal ze ongetwijfeld zeggen: "Ik wist het..." Mijn vader daarentegen zal totaal verrast zijn. :proud:
Lieve Dolly kun je niet alvast toch nadenken over KLM? Dit verdien je niet.
Wat een feeks Dolley, ze heeft echt de verkeerde te pakken. Voortaan alle diensten met haar wegruilen dus. Jij bent de perfectionist die er altijd voor 110% is. Ik zou bijna denken dat ze concurrentie in je zag. Maar waarom en hoe?

Wat een heerlijke call met je moeder. Lekker spammen met mooie foto’s, die schat!
Maar je hoeft niet in Nederland te wonen. De meeste Belgen blijven gewoon in België wonen. Tijdens je blokreserve kun je op het bmc terecht of bijv op een kamer in de buurt die je met meerdere collega's huurt.

Rascalles, ik ook een keer. Had 2 staartjes vlak naast elkaar ipv 1 want m'n haar was toen net te kort voor 1, mocht niet. Moest ik met speldjes aan de gang enzo, was echt veel lelijker.
En er was een x een SP die vond dat ik te weinig make up op had. Klopt want ik gebruikte alleen mascara en lipgloss (meer spul staat mij niet). Om haar een plezier te doen heb ik toen oogschaduw, potlood en rouge van een collega gebruikt. Toen zei ze 'ik snap nu waarom je zo weinig make up gebruikt. :proud:
mayou schreef:
26-12-2019 21:51
Maar je hoeft niet in Nederland te wonen. De meeste Belgen blijven gewoon in België wonen. Tijdens je blokreserve kun je op het bmc terecht of bijv op een kamer in de buurt die je met meerdere collega's huurt.

Rascalles, ik ook een keer. Had 2 staartjes vlak naast elkaar ipv 1 want m'n haar was toen net te kort voor 1, mocht niet. Moest ik met speldjes aan de gang enzo, was echt veel lelijker.
En er was een x een SP die vond dat ik te weinig make up op had. Klopt want ik gebruikte alleen mascara en lipgloss (meer spul staat mij niet). Om haar een plezier te doen heb ik toen oogschaduw, potlood en rouge van een collega gebruikt. Toen zei ze 'ik snap nu waarom je zo weinig make up gebruikt. :proud:
Hahaha . Te weinig make up heb ik ook gehoord :) Een collega is vorige week nog aangesproken omdat ze met een AH tas in de p40 bus zat. Zo ken ik er eigenlijk nog best veel 😱. Ach ja, tis allemaal wat 😄

Trolley Dolley , KLM kent ook regels mbt uniform en temperatuur . Maar goed , we wijken te veel af nu 😄
Wat fijn dat je je ouders zo blij hebt gemaakt met hun cadeau.
mayou schreef:
26-12-2019 21:51
Hmmm. Ja dat is ook weer waar. Ik zou ergens in het Antwerpse kunnen gaan wonen. Dat zou ook ideaal zijn moest het niet lukken bij KLM en ik bij Tui terecht kom.
rascalles schreef:
26-12-2019 21:58
Hahaha . Te weinig make up heb ik ook gehoord :) Een collega is vorige week nog aangesproken omdat ze met een AH tas in de p40 bus zat. Zo ken ik er eigenlijk nog best veel 😱. Ach ja, tis allemaal wat 😄

Trolley Dolley , KLM kent ook regels mbt uniform en temperatuur . Maar goed , we wijken te veel af nu 😄
Ik ben een keer in uniform heel Schiphol overgelopen met een 1.50 lange giraf in een AH tas (gaten voor de poten in de tas gemaakt). Had het van te voren aan de gezagvoerder gevraagd: 'Als het onder je arm past mag het mee'. Het paste! 😁
rascalles schreef:
26-12-2019 21:58
Nee joh. Share the misery! :proud: De grens schijnt 3 graden te zijn trouwens. Iemand vroeg het gisteren toevallig op de crew fb pagina.
mayou schreef:
27-12-2019 08:46
Ik ben een keer in uniform heel Schiphol overgelopen met een 1.50 lange giraf in een AH tas (gaten voor de poten in de tas gemaakt). Had het van te voren aan de gezagvoerder gevraagd: 'Als het onder je arm past mag het mee'. Het paste! 😁
Ik weet zeker dat je veel bekijks had! :proud:
Ja best wel. De gezagvoerder had zelf ook een giraf van rozenhout gekocht (kenia reis), die viel om op het bmc en brak een oor. Bleek het roze geverfd blank hout te zijn 🙃
Mijn moeder is gelukkig heelhuids in Brussel geraakt. Maar niet met de trein.

Toen ik in het hotel aan kwam en mijn koffer had neergezet, draaide ik me om en zag ik mijn moeder zitten. Naast mijn vader, mijn broer, mijn schoonzus en mijn halfbroer! Ik slaakte een kreet van ongeloof en begon vervolgens kei hard te lachen. Dat ontaarde al snel in een hysterische huilbui. :proud:

Toen ik mijn collega's de volgende middag weer zag zeiden ze dat ze allemaal een traantje hadden moeten wegpinken toen ik mijn familie zo blij verrast in de armen vloog. Ze wisten dat ik enkel mijn moeder verwachtte.

Nadat ik mij had omgekleed (in het gezelschap van mijn moeder. Echt niet dat die mij weer alleen laat als ze me nog maar net "terug heeft"), werd ik overladen met cadeautjes in het salon van het hotel.

Haakjes om mijn kerstballen wat makkelijker op te hangen. Ik had hen verteld dat ik tijden bezig was geweest om lintjes aan mijn kerstballen te knopen en dat ik daardoor niet alle gekochte ballen in mijn boom had gehangen.

Een dekentje voor als ik wil cocoonen in de woonkamer.

Een enorme knuffelbeer voor eenzame nachten.

Een e-reader van mijn broer en schoonzus.

En... een digitaal fotolijstje. :proud: Mijn moeder is nog steeds helemaal in de wolken met haar exemplaar en ze wilde dat geluk graag delen. "Nu kan je ons ook altijd zien als je ons mist!" Ze hebben blijkbaar hard moeten zoeken naar hetzelfde lijstje (zodat we dezelfde app kunnen gebruiken) want die waren nagenoeg overal uitverkocht. Maar ik moest en zou ook zo'n lijstje krijgen dus hebben ze een behoorlijk eind gereden om daar het laatste model uit de rekken te halen.

Al die cadeautjes vallen echter in het niet bij de verrassing van een late kerstavond met mijn familie. Ik was zielsgelukkig!
Ah wat fijn Dolly, ik word ook helemaal rondom gelukkig van deze post. <3
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ach Dolly, wat heb jij toch een fijne familie. Zoooo lief dit.🥰
Gewoon een late Kerst met elkaar kunnen vieren, geweldig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven