Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jullie gaan heel discreet om met een medisch noodgeval.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat er werd omgeroepen of er een arts aan boord was ivm een persoon die medische hulp nodig had.
Doen jullie dat ook in uiterste nood?

Vragen jullie ook wel aan passagiers of ze een formulier willen invullen?
Ik heb het al heel vaak gehad dat mij die vraag werd gesteld bij Singapore airlines.
Merel7 schreef:
02-01-2020 02:15
Jullie gaan heel discreet om met een medisch noodgeval.
Ik heb het wel eens meegemaakt dat er werd omgeroepen of er een arts aan boord was ivm een persoon die medische hulp nodig had.
Doen jullie dat ook in uiterste nood?

Vragen jullie ook wel aan passagiers of ze een formulier willen invullen?
Ik heb het al heel vaak gehad dat mij die vraag werd gesteld bij Singapore airlines.
Ja indien nodig doen wij ook zo'n pa.

Af en toe krijgen we wat papieren surveys die we moeten uitdelen aan passagiers. Zij vullen de elektronische survey namelijk nagenoeg nooit in dus moeten we het wel af en toe op die manier doen om te weten of we goed bezig zijn.
Zo, ik ga beginnen inpakken voor de eerste vlucht van het jaar. Het is meteen een mooie bestemming: Phuket. Helaas zal ik het merendeel van de layover besteden aan studeren maar ik ga ook de tijd nemen om een paar uurtjes te zonnen aan het zwembad. Aangezien het weer een nachtvlucht is zal er niet veel tijd of energie over zijn voor iets anders.
TrolleyDolly schreef:
02-01-2020 14:07
Zo, ik ga beginnen inpakken voor de eerste vlucht van het jaar. Het is meteen een mooie bestemming: Phuket. Helaas zal ik het merendeel van de layover besteden aan studeren maar ik ga ook de tijd nemen om een paar uurtjes te zonnen aan het zwembad. Aangezien het weer een nachtvlucht is zal er niet veel tijd of energie over zijn voor iets anders.
Fijne vlucht, hopelijk kan je lekker even genieten van het zonnen!
Goede vlucht!
Goede vlucht! Een goede tijd op Phuket!
Als trouwe meelezen en landgenootje zou ik je ook heel graag op insta volgen! Kan je me een pb zenden? Thanks :hyper: !
Zonnen zit er niet in. Tegen de tijd dat ik wat had geslapen en genoeg moed had verzameld om naar het zwembad te gaan, was het een beetje overtrokken. Het is nu alleen nog maar heet en vochtig. Dus ik duik in plaats daarvan gewoon in de leerstof. Ik zal dus enkel mijn hotelkamer zien deze layover. Cabin crew life y'all! :thumbsup:
Hé dat is jammer trolley!
Moeilijke studiemateriaal of herhaling?
Zou ik ook je insta mogen?
Jammer TrolleyDolly dat zonnen er niet in zit. Succes met leren!
Mag ik je volgen op insta?
Jammer van dat zonnetje. Hopelijk kan je lekker even studeren op een mooi paradijselijk plekje. Moet lukken op Phuket toch?! Succes met leren en een fijne vlucht terug.
-a- schreef:
03-01-2020 10:00
Hé dat is jammer trolley!
Moeilijke studiemateriaal of herhaling?
Zou ik ook je insta mogen?
Alles is herhaling inderdaad. Dus dat zou moeten lukken maar veel van die info gebruik je nooit (zoals evacuatieprocedures, fire fighting,...) dus veel vergeet je weer. En dat is meteen de reden waarom een recurrent verplicht is voor cabin crew. Ik hoop dat ik er klaar voor ben.

Een dik half uur geleden stond ik voor mijn gebouw te wachten op de bus naar training college toen ik een jongedame in de gaten kreeg. Overduidelijk een new joiner. Ze vroeg iets aan iemand en verdween. Even later was ze weer terug. Ik vroeg haar of ze een new joiner was. Ze antwoordde bevestigend.
Ik: "Waar moet je heen?"
Zij: "Naar training college. Maar ik weet niet welke bus ik moet nemen."
Dus het was niet haar tweede week bedacht ik mij. In de eerste week ga je naar Headquarters.
Ik: "En om hoelaat moet je daar zijn?"
Zij: "Om 7h..."
Ik keek op mijn horloge en zei: "Kom, we nemen samen een taxi. My treat. Ik moet ook naar training college en iets meer tijd om koffie te drinken is altijd fijn."
Zij: "Oh echt!? Dankjewel!"

Ik weet dat new joiners amper geld krijgen dus elke dirham die ze moet uitgeven aan een taxi omdat ze de bus gemist had is er 1 teveel.

In de taxi kwam ter sprake dat het haar eerste dag was vandaag. Hmmm.... eerste dag en ze moet maar training college? Vreemd. Misschien iets nieuw. Toen we bijna bij training college waren vroeg ik haar of ze wist waar ze moest zijn. Ze haalde haar gsm tevoorschijn om de email te lezen die ze had gekregen. Het auditorium.

Ik: "Het auditorium? Maar dat is headquarters. Laat die mail eens zien?"
En inderdaad... ze moest helemaal niet op training college zijn.
Voordat ze kon panikeren zei ik: "Geen punt. Dat is vlakbij training college. Dus je bent er bijna. Ik zal de taxi chauffeur vragen of hij je daar afzet. Ik heb helaas geen cash bij om het voor te schieten..."
De taxichauffeur had het hele gesprek kunnen volgen dus hij wist wat er aan de hand was.
Zij: "oh maar ik heb wel wat cash dus dat is geen probleem."
Ik: "Het is volgens mij 17 AED dus dat valt wel mee."
Toen ik uitstapte wenste ze me veel succes met mijn recurrent en bedankte mij voor alle hulp.

Ze had nog een kwartier om op tijd te komen... ik heb haar naam helemaal niet gevraagd dus ik kan niet checken of ze het gered heeft. Ze heeft een zus die inmiddels 6 maanden vliegt. Haar zus woont ook in mijn buurt. Ik kan vanavond via de fbgroep wel een oproepje plaatsen om haar zus te traceren.

Morgen zal het voor haar in ieder geval vlotter gaan. Ik heb haar gezegd welke bus ze moet nemen.

Dit fiasco had vermeden kunnen worden als andere (reeds vliegende) crew haar niet hadden gezegd dat ze niet op de bus naar HQ moest stappen maar de bus naar training college moest nemen. Jezus.. echt. :facepalm: Het is al zo lastig voor de new joiners.

Maar goed... mijn recurrent. Tijd om me te concentreren op mijn eigen problemen. :D
Mijn eerste 5 examens zitten erop! Net voor de examens werd ik super zenuwachtig.
Ik heb 3x 100% gescoord, 1x 99% (1 minifoutje) en 1x 93% (1 vraag van de 15 fout). Minimum te behalen score om te slagen is 80%. Oef!

Na de pauze volgt het praktische examen... :O
Super gedaan tot nu toe! Succes voor zometeen!
Dag TD, wat een ontzettend leuke story is dit van jou, ik ben echter pas op pagina 17. Zou ik ook jouw insta via een pb mogen krijgen?
Verder succes natuurlijk en alvast bedankt.
Doe als een ander dan vergaat het je als een ander
TrolleyDolly schreef:
05-01-2020 06:14
Mijn eerste 5 examens zitten erop! Net voor de examens werd ik super zenuwachtig.
Ik heb 3x 100% gescoord, 1x 99% (1 minifoutje) en 1x 93% (1 vraag van de 15 fout). Minimum te behalen score om te slagen is 80%. Oef!

Na de pauze volgt het praktische examen... :O
Dat gaat goed! Is het praktische examen de laatste?
Wauw, wat goed Dolly!
duizel schreef:
05-01-2020 08:29
Dat gaat goed! Is het praktische examen de laatste?
Het zijn een hele resem praktische examens. De mock-up in de simulator ging ook prima. Zometeen heb ik EHBO. Maar niks om me zorgen over te maken. Het is eerder om alles nog eens gedaan en gezien te hebben. Een opfrisser. Dus het ziet ernaar uit dat het in de pocket is en ik morgenavond mijn nieuwe licence in ontvangst mag nemen. Het voornaamste was de 5 examens van vanochtend.
Goed gedaan Dolley!
Goed gedaan Dolly!
Top gedaan en wat lief van je om een new joiner zo op te vangen :thumbsup:
Goed gedaan! Gefeliciteerd! Ook weer klaar.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik zag vandaag op de Instagram pagina van Gordon een foto met 'jouw' hoedje op!
Topper ben je Dolly! Had ook niet anders verwacht :applause:
Joe.
Goed gedaan weer Dolly👍🥂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven