groepsrondreis, 21p, veel?
maandag 23 augustus 2010 om 19:34
maandag 23 augustus 2010 om 19:35
maandag 23 augustus 2010 om 19:39
Oooh ik hoop dat er nog *iets* te besluiten valt, weet ook niet wat. Als in wat we willen doen/zien/heen.Iets!
39 personen lijkt me erg veel!! Ik vond dit al bij 21. Vandaar de vraag. Sunemom, was het jou wel verder bevallen.
Normaal is een groepsreis niet mijn eerste keuze, maar voor het land leek me dit wat makkelijker/veiliger.
Ben ook wel een beetje huiverig ervoor hoor.
Maarja als je het niet geprobeerd hebt, weet je ook niet of het bevalt ja of nee. Dan is het 1 maal en niet weer.
39 personen lijkt me erg veel!! Ik vond dit al bij 21. Vandaar de vraag. Sunemom, was het jou wel verder bevallen.
Normaal is een groepsreis niet mijn eerste keuze, maar voor het land leek me dit wat makkelijker/veiliger.
Ben ook wel een beetje huiverig ervoor hoor.
Maarja als je het niet geprobeerd hebt, weet je ook niet of het bevalt ja of nee. Dan is het 1 maal en niet weer.
maandag 23 augustus 2010 om 19:46
maandag 23 augustus 2010 om 19:47
maandag 23 augustus 2010 om 19:47
flatscreen, naar welk land, als ik vragen mag?
De meeste wat kleinere groepen hebben niet echt een strak program, natuurlijk wel van vertrek en aankomst
maar vaak is hettoch wel: We zijn nu hier, dat is er te zien, daar kun je lekker eten. Soms organiseert de reisbegeleider een kort stadswandelingetje en voor de rest vermaak je je wel.
De meeste wat kleinere groepen hebben niet echt een strak program, natuurlijk wel van vertrek en aankomst
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 23 augustus 2010 om 20:13
hou er rekening mee dat de koffiepauzes net wel vast staan.
Vaak is er op heel de route maar 1 plaats waar je koffie kunt drinken/lunchen. dus dat kan vroeger of later zijn dan je gewend bent.Wat drinken en een koek is lekekr dan om bij je te hebben. In Cuba ben ik nooit geweest, dus daar ken ik de afstanden niet.
maar als je een reis boekt waarbij maaltijden niet inbegrepen zijn, kunnen ze allemaal hoog of laag springen, dan eet je waar je zelf wilt. En als je echt niet mee wilt naar de gereserveerde tafel, het kost je wat extra geld, maar het is jouw vakantie.
En zoals eerder gezegd, soms is er in heel het dorp maar 1 plaats om te eten, en die rekenen dan op jullie allemaal
En de excursie ben jeook niet verplicht. Vaak worden wel facultatieve excursies geregeld voor moeilijk bereikbare plaatsen, dat is wel weer handig dan.
Vaak is er op heel de route maar 1 plaats waar je koffie kunt drinken/lunchen. dus dat kan vroeger of later zijn dan je gewend bent.Wat drinken en een koek is lekekr dan om bij je te hebben. In Cuba ben ik nooit geweest, dus daar ken ik de afstanden niet.
maar als je een reis boekt waarbij maaltijden niet inbegrepen zijn, kunnen ze allemaal hoog of laag springen, dan eet je waar je zelf wilt. En als je echt niet mee wilt naar de gereserveerde tafel, het kost je wat extra geld, maar het is jouw vakantie.
En zoals eerder gezegd, soms is er in heel het dorp maar 1 plaats om te eten, en die rekenen dan op jullie allemaal
En de excursie ben jeook niet verplicht. Vaak worden wel facultatieve excursies geregeld voor moeilijk bereikbare plaatsen, dat is wel weer handig dan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 23 augustus 2010 om 20:18
maandag 23 augustus 2010 om 20:24
Ga er maar van uit dat je als een mak slaapje van hot naar her gesleept wordt, dan valt het altijd mee.
Wat het aantal betreft: hoe meer mensen, hoe meer je een kudde bent die een schattig dorpje of restaurant overvalt en weer weg rijdt, maar dan kun je wel wat anoniemer zijn en is de kans op gelijk gestemden wat groter.
Bij een klein groepje overval je een dorpje of restaurant minder, maar ga je wel wat meer op elkaar letten en je wellicht eerder irriteren.
Eenentwintig man is daarbij een beetje een gemiddelde groep, waarbij de extreme voor- en nadelen dan ook meestal meevallen.
Wat het aantal betreft: hoe meer mensen, hoe meer je een kudde bent die een schattig dorpje of restaurant overvalt en weer weg rijdt, maar dan kun je wel wat anoniemer zijn en is de kans op gelijk gestemden wat groter.
Bij een klein groepje overval je een dorpje of restaurant minder, maar ga je wel wat meer op elkaar letten en je wellicht eerder irriteren.
Eenentwintig man is daarbij een beetje een gemiddelde groep, waarbij de extreme voor- en nadelen dan ook meestal meevallen.
maandag 23 augustus 2010 om 20:34
woensdag 25 augustus 2010 om 15:55
woensdag 25 augustus 2010 om 18:40
Wij hebben ook een groepsrondreis naar Cuba gedaan! Ongeveer hetzelfde aantal mensen denk ik (is een paar jaar geleden). We hadden een erg leuke groep, heel divers ook: paar tieners met ouder(s), paar mensen van onze leeftijd (midden 20) en ook mensen in de 30/40/50/60. Zowel in ons dag- als avondprogramma waren aardig wat vrije momenten. Soms gingen we dan wat met z'n tweeën doen, soms deden we wat met een aantal anderen uit de groep. We zijn geen mensen die van 'massavakanties tussen de Nederlanders' houden, maar vonden het wel een leuke ervaring om een keer een groepsrondreis te maken (we hadden toen ook nog niet zoveel verre-reis ervaring en hadden maar een goede twee weken om een reis te maken dus dat speelde ook mee bij ons besluit).
Wij hadden overigens een Cubaanse gids die Nederlands sprak.
Wij hadden overigens een Cubaanse gids die Nederlands sprak.