Het (r)emigrantentopic - still going strong!

20-09-2009 23:16 3149 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BlijftblozenNL, gaat naar Kuala LumpurGMT+1CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1Ine

FvdM september!Oostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MikkemakSchotlandGMTMmmariposaSpanjeGMT+1NanienItaliëGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijk GMT+1RubisFrankrijk (even forumpauze)GMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
SFO. de poolparty zag er goed uit! Wat toevallig trouwens dat je een Nederlandse buurvrouw hebt.

Ine, leuk interview!

Ik ben een beetje forum-moe. Nu ik thuis ben merk ik dat het forum teveel tijd in beslag neemt. Ik moet echt moeite doen om bij te blijven.

Vroeger, in de baas zijn tijd, kon ik uren achter elkaar internetten. Dan is het ook leuk, je kunt snel op iedereen reageren.

En verder is mijn leven zo saai momenteel dat ik ook niks te melden heb.

Vandaag moet ik bijvoorbeeld een hele berg wasgoed strijken, veel overhemden, en een knoop van een broek verzetten. Boodschappen doen, koken, kind ophalen, eten, zwemles, dansles, koken, eten.

Dat soort ellende.
quote:chicha schreef op 29 september 2009 @ 09:56:

Vandaag moet ik bijvoorbeeld een hele berg wasgoed strijken, veel overhemden, en een knoop van een broek verzetten. Boodschappen doen, koken, kind ophalen, eten, zwemles, dansles, koken, eten.

Dat soort ellende.

Dan denk je haast, hoe deed ik dat toch toen ik nog werkte, he!

Dat moffel je dat soort dingen tussendoor of zo - nou ja, ik wel in ieder geval. Ons huis wordt 1 keer per week van onder tot boven schoongemaakt en dat doe ik in een uurtje. Maar ja, voordeel van fulltime werken en meisjes fulltime in de creche is natuurlijk wel dat je huis niet vies wordt.

Laat de Überforummers het maar niet horen

Chicha voel je niet verplicht om alles bij te houden joh, het meeste is toch maar gelul in de ruimte. Af en toe komen zwaaien is al leuk, toch!
quote:Saby schreef op 29 september 2009 @ 00:16:

Oh, Ainne, ik heb 't eerste seizoen GrVer nog niet helemaal gezien, zijn de nieuwe afleveringen ook leuk? Ik zag trouwens dat ze nu uitzendingen van anderhalf uur ipv 45 min wilden maken! Dan kun je 't verhaal in elk geval iets meer uitdiepen, da's niet verkeerd, volgens mij.Ik heb de drie afleveringen nu allemaal gezien, leuk programma! Ze zijn een uur en tien minuten (dus als je de reclames mee zou tellen zou het inderdaad anderhalf uur zijn).
Alle reacties Link kopieren
Chicha, ik beperk mijn forumverslaving nu tot 2 pijlers (4 topics). Hier lees is bijna alles wel maar heb vaak niets te melden (ik heb natuurlijk wel gestemd op Ine....). 't Is maar goed dat het winter wordt, dan hoef ik niet meer te strijken . Ben nu wel even verslaafd aan sokkenbreien maar dat is slechts tijdelijk (heb bijna 1 paar af).
Snjókorn falla, á allt og alla
Hier alles ok. Een beetje mosterd na de maaltijd maar misschien spiekt Rubis nog eens.... en hou je taai!!

Afgelopen zondag een Bingo van de personeelsvereniging gehouden. Was leuk, vooral na de tijd.....

Er is veel geld binnen gehaald dus ws. gaan we met z'n allen naar Lyon begin december. Er schijnt dan iets speciaals te zijn met het licht Razz?!?? Wel zin in eigenlijk, denk dat ik alleen manlief maar meeneem.... alhoewel het voor de meiden ook leuk is natuurlijk.... we zullen zien.

Op het werk gaat het prima. Voel me wel wat ongemakkelijk op bepaalde momenten maar ik voel vooral ook veel steun.

Ga nu snel nog ff een cake glazuren. Vanmiddag ff op bezoek bij mijn franse les, was zo'n leuk groepje. Mis het wel maar heb er gewoon geen tijd voor. Ff voor een bezoekje is een half uur genoeg maar voor les natuurlijk niet.

Hoop dat m'n lerares er nog is want ze gaat bijna met verlof. Denk dat ik nog net op tijd ben.

O ja ik heb BZV net ook bekeken.... toch een leuk programma en ik vind Wietze wel een leukerd. Idd wel stil maar denk ook dat er op een bep. geknipt en geplakt is. Anders zeggen die dames toch niet dat het zo gezellig was?!?

En de jongen met de bloemen.... wat een gevoelig joch.... waren maar meer mannen zo open met hun gevoelens denk ik dan....

Fijne dag allemaal xXx
Weet ik wat ik nu zit te eten.....

Mmmmmmm Ainne daar heb ik ook zin in!! Ook al schijnt het zonnetje hier heerlijk en denk ik nog niet aan die beste Sint.....

Gelukkig nog schuddebuikjes hier volgens manlief kleine pepernootjes vanavond maar een bammetje mee eten....

Ga er nu van door, de plicht roept xXx
Omdat ik toch verder geen leven heb en hier maar wat duf achter de laptop zit (pffff.. het lijkt wel alsof er sneeuw komt, ik heb hoofdpijn, ben sloom en duf - maar daar zit ik echt niet op te wachten), zal ik deze vragen ook maar meenemen.

- wat voor lingerie draag je het liefst als de architect langskomt

Volgens mij heb ik wel eens verteld toch, dat ik niet zo van de lingerie ben? Ik ben geen waswonder en alles zou toch maar verkleuren en krimpen. In NL wil ik een setje van Marlies D kopen, want nu ben ik 30, nu mag ik er wel eens een beetje meer op gaan letten. In die bijna 2 jaar heb ik nog geen klachten gehad over mijn zwarte hema-setjes.. Sorry.. Ik zal er aan werken .

- wat is je beste verleidingsact geweest tot dusver

geen idee! Meestal laat ik me verleiden.. en het voordeel van hier is dat je als buitenlandse er al gauw bovenuit springt. Meisjes en vrouwen zijn hier nogal zeikerds en saaie mutsen. Die lachen bijna nooit, maken geen lol, vieren geen feest. Zuipen tot ze kotsend in de bossen hangen en wippen met alles wat los en vast zit, waardoor veel tienermeiden of meiden van begin 20 zwanger raken. De kerels die wat verder kijken dan dit oudbollige dorp zijn meer gecharmeerd van vlottere meiden, dus dan heb je het al snel makkelijker..

- met wie zou je nog wel eens tussen de lakens willen liggen (behalve de architect en Ursul de Geer).

Meeeeeeen, wat lastig. Even nadenken..

- als je nu de loterij zou winnen, waar zou je dan gaan wonen: blijf je in OOs of toch maar ergens anders heen?

Dan blijf ik hier. Ik laat dit huis verbouwen, zodat ik op de begane grond een grotere woning heb dan nu en ik laat mijn architect alles opnieuw inrichten. Ik zou meer woningen voor vast gaan verhuren, zodat ik niet meer zoveel met gasten te doen heb en zelf een baan erbij doen. Heb je op FB de foto's gezien van waar ik woon? Nee.. tot nu toe bevalt het me nog uitstekend en het is hier gewoon heeeeeerlijk!!

- Waar zou je graag goed in zijn?

Ik zou graag heel creatief willen zijn. Sommige mensen kunnen iets in de winkel zien en het dan thuis zelf maken, dat vind ik zo gaaf.

- Ga je straks stemmen voor de NL regering en zoja op wie en waarom en zonee waarom niet?

Nee, ik ga niet stemmen. Ik sta er te ver vanaf, heb werkelijk geen idee waar het over gaat op dit moment en zou niet weten wat nu de beste keuze zou zijn. Tot ik hierheen ging heb ik altijd gestemd, ik heb zelfs 4 jaar in de gemeentepolitiek gezeten, maar nu ik hier ben is het compleet ver-van-mijn-bed geworden.

- wil je huisdieren?

Misschien. Nadeel vind ik dat je er altijd om moet denken, dagje winkelen, vakantie, uitstapje.. altijd moet je een onderkomen zoeken voor je huisdier. Ik denk dat ik dan uiteindelijk voor een kat zou kiezen, of twee. Die zijn zelfstandiger dan bijv een hondje.

Chicha, gaat het wel goed met je? Ik vind je een beetje somber, de laatste tijd. Sorry als ik me vergis..

Ainne, hahaha! Friet met sushi, wat de boer niet kent.. klopte hier perfect. Doe mij maar een stukkie vlees met aardappels. Zijn kapsel klopt niet, als hij donker haar zou hebben, zou zijn gezicht meer 'af' zijn ofzo. Dit staat gek. Maar ik vind het best een leuke jongen, ik snap wel dat hij veel brieven heeft gehad.

Peter, die paardenboer, is nog zo'n jonge hond. Het is voor hem een groot spel .

Ik ga mijn schoenen aandoen en lopen.. wordt wel weer tijd, heb 3 dagen pauze gehad. Maar wel hout gestapeld.
Hallo allemaal,

Ach Chica, ik been het ook allemaal niet bij, hoor. Ik probeer het gewoon een keer per dag te lezen en dan brabbel ik wat terug. Maar in het weekend red ik dat ook niet... Is toch helemaal niet erg?

En Mikkemak, heb je nog een poezenupdate? Anders heb ik nog twee katten - ze kunnen niet mee naar KL, ze zijn te oud voor zo'n drastische klimaatverandering, maar Schotland zouden ze waarschijnlijk nog wel trekken... Moeilijk hoor, om ze achter te laten. Ik heb alleen goede hoop dat onze buurman wel op ze wil passen de komende drie jaar. Ergens komende week gaat zijn vrouw eindelijk bij hem weg (die scheiding loopt al anderhalf jaar), dus dan kan hij wel wat warms en knuffeligs gebruiken...

Ik-weet-niet-meer-wie vroeg naar de reacties uit onze omgeving. Dat is inderdaad wel grappig. De meeste mensen vinden het geweldig spannend, sommige mensen moeten er niet aan denken en dan zijn er nog een paar mensen waarvan ik nooit had gedacht dat we daar nou zo heel close mee waren, die het heel erg vinden. Wonderlijk.

Mijn ouders zitten nu in Zuid-Afrika voor vakantie, die heb ik nog niet 'live' gezien sinds bekend is dat we echt gaan, maar zoals hun vakantiebestemming al een beetje laat zien, zijn ze stoer genoeg om gewoon lekker naar KL te komen. Bovendien hadden ze zelf ook wel zo'n stap willen nemen, als ze de kans hadden gehad. Mijn schoonouders hebben er meer moeite mee, maar mijn schoonmoeder is inmiddels een beetje bijgedraaid geloof ik. Ze had laatst gekeken hoeveel een ticket kostte en toen mijn schoonvader mopperde dat hij nooit 13 uur in een vliegtuig ging zitten, zei ze heel pinnig: "Dan ga ik gewoon met Bloos haar ouders". Aangezien die twee niks zonder elkaar doen, denk ik dat hij nog wel bijtrekt.

En dan heb ik nog drie vriendinnen. De één heeft er nooit een geheim van gemaakt dat ze het verschrikkelijk vindt (en inmiddels trek ik me dat niet meer aan. Dat is haar probleem), maar twee andere vriendinnen hebben tot nu toe heel positief gereageerd. Tot afgelopen zondag. Toen zat ik met één van die meiden in de sauna - dat is echt de meest zakelijke, meest rationele van het stel - en toen zei ze ineens dat ze me wel heel erg ging missen. Keek ik haar aan, zit ze ineens te huilen! Duurde maar eventjes, daarna vermande ze zichzelf weer - maar dat deed me wel wat. Ik vond het zo lief - juist omdat ze helemaal niet emotioneel is en doorlopend zegt dat we het vooral moeten doen enzo.

Vanavond gaan we data prikken. Voor de pre-visit en ook maar meteen wanneer we gaan vertrekken. Brrrrr! Leuk!
Ainne, volgens mij kan ik Bloempje ook niet meer bij mijn vrienden terug vinden.. :(
Heya girls !

Jaaaa, Choc, doen hoor, in december naar Lyon !!!! Je hebt dan idd het lichtfeest, het Fête des Lumières ! Dat is zooo mooi. Dt jaar is het van 5 tot 8 december. 8 december is altijd de leukste dag. Zie hier voor meer info : http://www.lumieres.lyon.fr/fetedeslumieres/sections/fr

Ach ja, Blijftblozen, is toch wel moeilijk hè? Als de kogel door de kerk is en iedereen je gaat missen... Heel herkenbaar, het verhaal van je vriendinnen... En dan is KL ook nog zo ver. Maar gelukkig is er internet en telefoon, dat helpt al erg. Ga je nog een terg naar NL als je daar eenmaal bent ? Dan kan je ze leuk bezoeken, zullen ze erg leuk vinden !

Ainne : jaaa kruidnoten !! Ik heb ook een zakje vanuit NL meegenomen. Hoop ze te kunnen bewaren totaan Sinterklaas, maar dat is nog niet zeker

Ine : heb je een interview gedaan ? Moet ik toch ff lezen (sorry, ik heb niet alle blz van ons topic bijgelezen...)

Ainne : haha leuk poppetje achter mijn naam hehe. ;)
Hallo, ik ben weer terug uit NL.

Net lekker hardgelopen en terwijl ik liep kwam de zon door, zo lekker!

Wat is hier weer veel geschreven!

Ga proberen wat bij te lezen.
@ blijftblozen, toch alleen maar mooi om te merken dat de mensen je wel steunen maar je ook zullen gaan missen? is een menselijke reactie lijkt me...

@ chica, ach joh.. iedereen heeft wel eens een dippie.. doe het rustig aan, komt vanzelf wel weer, toch?

@ ine 2e interview is bijna net zo lang als 1e interview! hahaha, we kunnen niet zeggen dat we je niet kennen

hiero alles ook rustig en saai... van mij mag het schaatsseizoen gaan beginnen hoor!!
Ik heb het gezien, ik heb het gezien, BZV. Ha ha ha. Wat leuk. Wat een stel brabo's zeg. Dat met die friet en sushi was wel errug erg hoor. Kijk, daarom zou ik dus niet met een boer (of met boerentrienen) kunnen samenzijn. Als je nog nooit sushi op hebt, dan ben je wel ver weggestopt op 't platteland. OK, wie heb ik hier nu voor de kop gestoten?

En die ene jonge vent, met het donkere haar en alle 'zeer verschillende' maar evenzo brave meiden, die kan geen wasmachine aanzetten?! DAAR is het gat van de deur. Hoppakee.

Het fenomeen 'gel in je haar' wordt ook wel enthousiast toegepast door onze boeren. Zou dat hun manier zijn om zich toonbaar te maken voor de tv camera? Als je je hoofdhuid duidelijk kunt zien omdat al je haar aan elkaar is geplakt, mannen, dan zit er dus TE VEEL gel in je haar.

Jullie zien het, het is maar goed dat ik in de grote stad ben gaan wonen. Al hebben ze daar ook veel gel. La la la.
Nog iets waar ik me over verbaas, terug zijnde in NL: er zijn zo weinig merken... Een voorbeeld: als je mooi ondergoed wil, dan moet je Marlies Dekkers hebben. Waarom? WAAROM? Echt, er is nog meer mooi ondergoed op de wereld. (Sterker nog: er is nog veel mooier ondergoed, maar dat terzijde.)

Sorry Ine, wil niks afdoen van jouw interview... maar ik vind dat onze Hollandse (denk ik) Marlies wel heel veel glorie krijgt voor een paar s&m geinspireerde ontwerpjes.

Zo. Ik zit weer op de assertieve stoel. Gna gna De vorige keer was het ook zo voorbij... Geduld, geduld.
Hallo!

Ben ik ook weer eens!

Tjongejonge, onze oudste dochter was me toch een partij vroeg wakker! Daarom maar een beetje zitten forummen.

Het was nog donker buiten en ondanks dat ik een knalroze kamerjas heb die heus wel opvalt in het verkeer, heb ik toch maar even gewacht met de honden (2) uit te laten tot het licht was.

De katten mochten van mij wel al binnen aangezien die al heel de nacht buiten hebben moeten zitten.

Na een uurtje werden ook onze andere twee kinderen wakker, heb toen wat was gestreken, laat ik altijd veelste lang liggen met het gevolg; een grote bult waar je je met ijzer doorheen moet worstelen.

Daarna hebben we gezellig koekjes gebakken, in de hoop dat ze nu wel zouden lukken aangezien ik altijd van die deegballen krijg. Geen idee of het aan mij, de oven of het deeg ligt, maar goed, volgens mij is het vandaag aardig gelukt.

Ze zijn iig lekker bruin, heb er een beetje eigeel op gedaan.

Uiteraard van eigen eitjes.

Nu liggen de koekjes af te koelen als de middelste wakker is (oudste en jongste zijn wakker) dan gaan we kijken of ze een beetje smaken.

Zag hier pepernoten langskomen, misschien ook een leuk idee om die een keer zelf te gaan bakken.

Na koekjes bakken hebben we boterhammen gegeten, ik eentje met kaas, pindakaas en vlokken.

Middelste vlokken en de oudste trouwens ook.

De jongste krijgt nog niets (ja, de borst), begin donderdag met groentehapjes.

Na de boterham heb ik onze middelste in bed gelegd, onze oudste is buiten aan het spelen en onze jongste zit hier bij me in de wipper.

Zet zo even een film op van Winnie the Pooh, kan ik even stofzuigen enzo.

Verder is het weer hier niet zo denderend, grijs, bewolkt... Tsja, wat doe je eraan.

Huisdieren hebben wij trouwens genoeg, pony, schapen, varkentjes, honden, katten, kippen, geiten en ga zo maar door. Leuk hoor, al heb je er wel een hoop stront van.

Nou, ik brei er maar weer eens een eind aan, wat heerlijk om hier eens wat uitgebreider te schrijven, echt zo'n warm gevoel van binnen krijg ik ervan. Met dank aan Ainne die mij vertelde dat ik hier niet welkom was.

Meid, bedankt. Love ya!

Groetjes uit het bewolkte Brabant.

(voor sommige valt dit ook onder 'buitenland'... toch?)
quote:TheNurse schreef op 29 september 2009 @ 12:46:

Nou, ik brei er maar weer eens een eind aan, wat heerlijk om hier eens wat uitgebreider te schrijven, echt zo'n warm gevoel van binnen krijg ik ervan. Met dank aan Ainne die mij vertelde dat ik hier niet welkom was.

Meid, bedankt. Love ya!

Groetjes uit het bewolkte Brabant.

(voor sommige valt dit ook onder 'buitenland'... toch?)Ik moet toch eens op angel-cursus, leren hoe ik bepaalde mensen van ons topic kan BANNEN!!
Hahaha, The Nurse is een brabo!
Ja, Cara en ze zegt hele rare dingen, zoals dat ze vort aanrijdt enzo (en wil friet bij haar sushi)
En dat ze zelf pepernoten wil bakken. Nee, DAN ben je raar.
vort. Flashback!
Hallo,

Ine - wat een leuk interview! En tweede interview!

Blijftblozen wat moeilijk van je vriendinnen. Kan me goed voorstellen dat juist de reactie van de meest rationele het moeilijkste is. Mensen achterlaten is nooit fijn. Maar ja, het is maar voor een paar jaar en ze kunnen natuurlijk altijd een keer langskomen? En volgens mij had je ook al een paar tripjes naar NL gepland toch? En wat grappig van je schoonmoeder. Kan het me zo voorstellen! Geen poezenupdate meer ben ik bang. Ze hebben overal posters opgehangen en advertenties op internet enzo. Begin het steeds somberder in te zien... Vind het zo zielig...

Ainne - hmmm kruidnoten... Heb net een groot pak speculaasbrokken opengemaakt!

Snjo - Vind 7-8 graden ook wel erg koud hoor. Het is hier nu iets van 15 graden, maar dan wel met de gebruikelijke motregen. Heel irritant. Deze zomer schijn 'ongebruikelijk nat en koud' te zijn geweest. En dat voor de westkust van Schotland. Hm, hebben wij weer... En dan iedereen in Nl vertellen wat een lekker weer het bij hun is geweest. Jaloers!

Volgens mij moet ik ook maar eens BZV checken, anders kan ik helemaal niet meepraten!
Mijn HELE zak pepernoten is trouwens leeg. Ik zou bijna een bestelling plaatsen bij Nurse, maar ja, die zal wel te druk zijn met haar hubbie om alweer een nieuwe baby bij elkaar te klussen. Zou haar NOD binnenkort zijn?
NOD = night of desire ?
Nee die night of desire komt 14 dagen daarvoor. Dit is de Dag dat ze Niet Ongesteld wordt en dus, weer, zwanger zou zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven