Het weer in Side,eind Oktober begin November

17-05-2011 22:38 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zitten eraan te denken om richting Side te gaan eind Oktober begin November...maar hoe is het weer in die periode,redelijk veel zon of juist niet?hoe zit het met de regen in die periode?lekkere temperatuur?

En uiteraard hebben we al gegoogeld,maar zien tegenstrijdige dingen op internet. De een zegt het is rond die tijd heerlijk en dan lees ik weer het kan zeer wisselvallig zijn. Kortom wie heeft ervaring rond deze periode in Side/Turkije te zijn geweest?
Voor de zon zou ik niet gaan. Seizoen is dan net afgelopen dus warmer als 20 graden zal het niet zijn hoor.

Als je voor 30 graden gaat kun je beter ergens anders heen gaan,
wij zijn een paar jaar geleden eind september geweest, was prima weer zo'n 26 graden.
WIj zijn ook een keer eind september/begin oktober geweest en het was duidelijk kouder in de 2e week en vroeger donker ook nog.

Overdag was het nog heel warm maar sávonds scheelde het een vestje/blouse met de eerste week.
Grafiek Side
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Op warm weer zou ik dan niet rekenen...
Wie wind zaait zal storm oogsten
Wij zijn afgelopen jaar 2e week van november naar Lara geweest. Het was gemiddeld 25 graden en je kon heerlijk zwemmen in de zee, het koelt alleen wat sneller af.
Wij gaan altijd in november naar Antalya (Lara) en altijd nog boven de 30 graden. Wel 's avonds kouder.

Weet niet hoe ver het uit de buurt ligt, maar misschien is dat anders een optie.
http://www.klimaatinfo.nl/turkije/side.htm
Dank jullie wel! die grafieken heb ik al bekeken,maar ja dat is ook maar een gemiddelde en verder lees ik verschillende ervaringen...maar ik denk dat we het gewoon gaan doen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven