Hitte en vakantiebestemming
vrijdag 19 juni 2026 om 15:53
Met de aanstaande hitte in gedachte lijkt het mij verschrikkelijk om met 40+ graden op vakantie te zijn. Überhaupt maar helemaal op een camping. In een hotel of huisje met airco zou ik die al niet meer uitkomen, maar op een camping kan je echt nergens goed afkoelen.
Zijn er ook mensen die vanwege de steeds warmere zomers hun vakantiebestemming daarop aanpassen?
Zijn er ook mensen die vanwege de steeds warmere zomers hun vakantiebestemming daarop aanpassen?
zondag 5 juli 2026 om 12:59
Je zou Karinthië Oostenrijk kunnen overwegen, een relatief drogere regio in het zuiden van Oostenrijk.Irregular_Choice schreef: ↑05-07-2026 09:04Dat hadden mijn schoonouders inderdaad ook. Houdt mij wel tegen om die kant op te gaan. Oostenrijk is echt prachtig, hebben er 2 overnachtingen gedaan richting Italië een paar jaar geleden. Maar als ik dan inderdaad hoor over 2 weken regen, dat is dan ook weer geen pretje. Heb dat nu in de Vogezen 2 keer gehad, hoe mooi de omgeving daar ook is, dat slaan we voortaan ook over. Ik vind een keer regen of wat kouder weer echt niet erg, maar 2 weken in de zeikregen zitten met 13 graden is niet echt de zomervakantie die ik voor ogen heb.
Karakter is wat je bent in het donker.
zondag 5 juli 2026 om 17:55
Ga ik onthouden! Vind Oostenrijk wel echt prachtig
Man kwam vandaag aan met het idee om volgend jaar weer Denemarken te doen, maar dan ook een deel Zweden. Er zijn wat pretparken die we daar nog willen bezoeken ook. En dan gaan we zonder caravan
zondag 5 juli 2026 om 20:37
Het ligt echt aan het jaar. Had ook een keer Oostenrijk met 30 graden. Net als de vogezen, daar had ik 12 graden.Irregular_Choice schreef: ↑05-07-2026 09:04Dat hadden mijn schoonouders inderdaad ook. Houdt mij wel tegen om die kant op te gaan. Oostenrijk is echt prachtig, hebben er 2 overnachtingen gedaan richting Italië een paar jaar geleden. Maar als ik dan inderdaad hoor over 2 weken regen, dat is dan ook weer geen pretje. Heb dat nu in de Vogezen 2 keer gehad, hoe mooi de omgeving daar ook is, dat slaan we voortaan ook over. Ik vind een keer regen of wat kouder weer echt niet erg, maar 2 weken in de zeikregen zitten met 13 graden is niet echt de zomervakantie die ik voor ogen heb.
zondag 5 juli 2026 om 20:53
Klinkt goed, iets om naar uit te kijken.Irregular_Choice schreef: ↑05-07-2026 17:55Ga ik onthouden! Vind Oostenrijk wel echt prachtig![]()
Man kwam vandaag aan met het idee om volgend jaar weer Denemarken te doen, maar dan ook een deel Zweden. Er zijn wat pretparken die we daar nog willen bezoeken ook. En dan gaan we zonder caravanik ben voor! Krijg al helemaal zin om dat te gaan plannen nu. Onze vorige vakantie in Denemarken was zo ontzettend leuk
![]()
Karakter is wat je bent in het donker.
vrijdag 24 juli 2026 om 06:09
Het is lastig want je weet gewoon niet wat het weer gaat doen. Vorig jaar Oostenrijk was 2 weken non stop hoosbuien. Dit jaar midden Frankrijk en was 40 graden groot deel van de tijd. Ik vind 25-30 lekker, maar erboven vaak te warm. Ik heb in Finland en Noorwegen gewoond, heb daar weer gehad van 30 graden en -20. Dus ook daar weet je het niet zeker.
vrijdag 24 juli 2026 om 06:50
Onze kinderen trekken de hitte niet. Te actief... Zelf passen wij ons tempo wel aan maar zij willen gewoon dingen doen en dat is niet leuk als het zo heet is. Denk: mountainbiken, wandelen, grottentochten etc.
Wij gaan daarom al jaren met de vouwwagen naar Zuid Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland. Heel vaak overdag gewoon prachtig weer, maar wel van het soort dat je nog wat kan doen. En wat ik als kampeerder erg fijn vind: koele nachten. Dat maakt écht het verschil.
Wij gaan daarom al jaren met de vouwwagen naar Zuid Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland. Heel vaak overdag gewoon prachtig weer, maar wel van het soort dat je nog wat kan doen. En wat ik als kampeerder erg fijn vind: koele nachten. Dat maakt écht het verschil.
vrijdag 24 juli 2026 om 07:44
Ik ben 2 x in Karinthië geweest met temperaturen van 37 graden overdag. Ik vond dat wel echt heel warm.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.
zaterdag 25 juli 2026 om 20:43
Ik vind dat veel te warm. Een keer een week in het Zwarte Woud. Ik ben amper buiten geweest door de temperaturen van boven de 35 graden terwijl ik normaal houd van wandelen, fietsen, veel natuur en zo nu en dan een oude stad.
Zuid Frankrijk, Spanje, Portugal, Griekenland, Kroatië e.d. wil ik al jaren niet meer heen midden in de zomer. Dat vind ik leuk in het voor- of najaar als het er max 25 graden is.
zaterdag 25 juli 2026 om 21:20
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in