hoe cijferslot Samsonite instellen?

08-08-2009 10:12 13 berichten
Ik heb een beautycase van Samsonite, maar in de vakantie heeft een van mijn kinderen met het cijferslot gerommeld. Hij heeft de oorspronkelijke code per ongeluk veranderd en hij weet niet meer waarin. Mijn vriend heeft toen met grof geweld het slotje geopend zodat ik tenminste mijn tanden kon poetsen. Maar ja, ik kan hem nu niet meer dichtdoen, omdat hij dan op slot zit met onbekende code.

In het slotje zit een systeem waarmee ik een nieuwe code in kan stellen, maar ik weet niet meer hoe dat werkte en de gebruiksaanwijzing is natuurlijk al lang en breed zoek (ook zoeken op de site van Samsonite leverde niks op).

Heeft iemand hier toevallig een koffer of case van Samsonite en weet hoe het werkt?

Het zou fijn zijn als ik hem weer normaal kon openen en sluiten.
Alle reacties Link kopieren
http://wiki.answers.com/Q ... e_on_a_Samsonite_suitcase ?
Volgens mij zit er aan de binnenkant een klein puntje was je met een pen bijv. in kunt drukken en zo de code opnieuw in kunt stellen.

Maar wanneer het geforceerd opengemaakt is dan is het slot waarschijnlijk al kapot gemaakt.
http://answers.yahoo.com/ ... qid=20080206071322AALKQHf

Is dit wat?
Ik heb ook zo'n ding, en als je er vandaag overdag met de tips niet uitkomt, zal ik morgen even in mijn bonnenla gaan rommelen naar de gebruiksaanwijzing.
Aan de achterkant van het slot zit een soort van klein palletje, dat moet je de andere kant op schuiven, dan kun je de code instellen, daarna het palletje weer terugschuiven, het slot kan dan alleen nog maar geopend worden met de zojuist ingestelde code.
Cum non tum age
Shit ik denk dat het slot gewoon stuk is inderdaad, want ook met de tips lukt het niet. In ieder geval bedankt. Ik denk dat ik dan maar even een bezoekje breng aan de winkel waar ik hem gekocht heb. Het bonnetje is natuurlijk ook al lang vergaan, maar miscchien hebben zij nog een handigheidje. Repareren zou ws ook wel kunnen, maar reparatie is vaak zo duur dat je net zo goed een nieuwe kunt kopen. Bah balen.
lekker van zakgeld zoon inhouden en nieuwe kopen.

Maar, waarom moet er in hemelsnaam een cijferslot op je beautycase???
Zoon is 5 en krijgt geen zakgeld. Tja, er zit gewoon een cijferslotje op. Voor mij hoeft het niet, maar nu heeft hij nog maar een stand en dat is 'op slot' als ik elke keer als ik een oogpotlood nodig heb dat slot moet forceren; daar word ik niet vrolijk van.
Nou een slot op de beautycase is best handig. Ik deed daar vaak wat belangrijke papieren in tijdens de reis of wat geld. Kees (zo noem ik hem) is altijd onder handbereik tijdens de reis en dus ideaal om daarin wat belangrijke zooi te doen.
goed, terug van de winkel. Eerst moet het slot op de juiste code staan, dan knopje op B zetten (zit ergens aan de binnenkant verstopt), nieuwe code invoeren, knopje op A zetten en klaar!

Slotje was niet stuk door onze kraakactie en alles werkt weer naar behoren.

En ook al wisten we de juiste code niet (die was veranderd door zoon dus), zij hadden daar wel een omweg voor. Weet je, ik gebruik het slotje ook niet omdat het zo'n goede beveiliging is tegen dieven, maar het is wel prettig als je beautycase tijdens vervoer niet openspringt omdat er ene ander stuk bagage tegen de knop aandrukt.
Let trouwens goed op dat je slot ook een slotje op zit dat de douane het ook kan openen.. is sindskort verplicht in amerika!
Mooie dingen zien handbagage
Ja, je zegt dat lekker op tijd na 3 jaar

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven