Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
OHHja

Snjokorn: Is dat turnen wel goed voor je hypermob. (of was jij dat niet?) of hoef je niet echt mee te doen?

Specu: die tassen, geweldig!! was vroeger erg van de tassen en schoenen (dat laatste nog steeds eigenlijk) zocht laats een paar roze met zwarte gestipte flamenco schoenen die ik ooit eens gekocht had, maar kon ze nergens vinden. Ik dacht nou ja mischien toch toen bij vertrek uit Rdam weggegooid, kan t me net voorstellen maar t zal wel. Tot moeders 6 weken later kwam me vertelde waar ik ook nog een bak met 15 paar schoenen had staan.... euhmm ja ooopsie vergeten.

Mijn nieuwe motto om te sparen is: Het past toch niet in mn

koffer dus ik hoef het ook niet te kopen om bij mn moeder te laten liggen als ik weer ervandoor ga.
mijn nummerbord:

28-75b-0

@ discovery: dan kan ze vast goed salsadansen, jouw broer ook? Zoniet, dan moet ie dat snel leren!! Woont ze alang in NL?

Mijn vriend denkt hetzelfde als jij over de schoonmaakster, maarja he, ik ben de baas in huis

Heb even gelezen, heftig hoor Raccoon, hoop dat alles goed met je gaat naar omstandigheden.

Wat het geld betreft, delen we alles. En qua uitgavenpatroon: ik geef meer uit aan kleding dan hij zou willen, en hij geeft meer uit aan lcd teveees dan ik zou willen, dus hebben we besloten elkaars uitgavenpatroon maar niet meer te bekritiseren. We hebben voorlopig genoeg om er goed van te kunnen leven.
Keranet: leuk Colombia! Ik ben een aantal jaar geleden een keer in Colombia geweest. Een goede vriend (Colombiaan) ging trouwen en ik wilde daar graag bij zijn. Helaas was ik er vrij kort dus ik het weinig van het land kunnen zien. Ik ben in Bogota aangekomen en toen zijn we doorgereisd naar de woonplaats van vriend (Bucaramanga). Daar heb ik een week doorgebracht en toen zijn we nog doorgereisd naar Santa Marta. Wel heel toeristisch maar wel mooi en uiteindelijk weer teruggevlogen naar Bogota. Ik wil echt graag nog een keer terug want ik vond het een prachtig land. Helaas zit het er voorlopig niet in financieel maa hopelijk lukt het over een paar jaar om nog een keer terug te gaan. Sowieso wil ik heel graag meer zien in Midden en Zuid Amerika.

Hoe lang woon je al in Colombia?

Speculaas: mooie tassen!

JJ: dus voorlopig blijf je nog even in Nederland? Omdat je inmiddels je hebt ingeschreven? Of ga je toch nog naar Brazilië binnenkort?

Gelukkig zijn er hier meer mensen die de hema obsessie niet begrijpen. Ik vind Nederland echt fantastisch hoor. Helemaal met Chicha eens. Echter de Hema begrijp ik niet. Echt elke Nederlander in het buitenland begint over de Hema. Natuurlijk ben ik er wel eens geweest en kom er wel eens als ik toch aan het winkelen ben maar ik vind de Hema helemaal niet zo bijzonder en speciaal. Ja hoor prima producten maar niet om voor om te rijden. Maar ik ben geloof ik een uitzondering verder dus fijn om wat medestanders tegen te komen

Chicha: Nederland is inderdaad erg leuk. Ik vind het vooral voor kinderen daar erg leuk. Overal mini speeltuintjes, kinderboerderijen en ander vermaak. In de meeste wijken spelen de kinderen op straat, beetje fietsen, voetballen. Heel relaxed. Ze kunnen al jong overal zelfstandig heen op de fiets. Nederland is gewoon leuk!

Anaïs: wij gooien ons geld ook op een hoop. Gelukkig voor mij want ik verdien minder We hebben wel gescheiden rekeningen maar ook een gezamenlijke rekening. Geopend toen ik zwanger was van de oudste. Zeker met kinderen is het ook niet echt handig om alles gescheiden te houden. Bovendien vind ik dit veel relaxter.

Bedankt trouwens iedereen voor jullie positieve reacties. Omdat jullie het zo positief inzien ga ik het vanzelf ook positiever in zien.

Man komt vrijdag weer terug uit Frankrijk en volgende week zaterdag gaan we voor twee weken op vakantie naar Frankrijk en Italië. We gaan eigenlijk naar Italië maar we stoppen eerst een paar dagen bij de broer van man in Frankrijk.

Raccoon: ik denk aan je! Big hug.
Nymeria: Je moet je wel inschrijven in NL ivm de ziektekosten verzekering. Maar zodra ik weer ga schrijf ik me weer uit, want dan hoef je ook die dure verzekering niet meer te dokken. (en ik heb n hele goede buitenland reis en werk verzekering, met ook voor een bepaalde tijd dekking in NL).
Hoi allemaal, ik moest weer ff bijlezen! Maar toch even snel:

Raccoon, zoals ik al schreef op FB: sterkte, ook ik denk aan je en hoop dat de positieve vibes jouw kant op komen!

Nymeria, wat fijn dat jullie tot een goeddoordacht plan-de-campagne hebben kunnen komen. Ik weet zeker dat 't zo gaat lukken en je er helemaal achter kan staan.

Anais: blij dat Tb weer de oude is en jullie weer in rustiger vaarwater zitten.

Keranet: welkom!

Nou, ik ga m'n bedje eens opzoeken...
quote:Biebeltje schreef op 12 augustus 2009 @ 09:22:

SFO, ook spannend dat je kids dan toch naar alle waarschijnlijkheid gaan komen. En dan hopen dat ze het zo leuk vinden dat ze vaker willen komen.

Een collega van manlief is met zijn vriendin/vrouw (beiden Amerikaans) naar NL verhuisd (voor werk). Zijn zoon is in de US achtergebleven bij zijn moeder. Nu hoopt hij ook dat zoonlief naar Amsterdam wil komen... (denk dat hij het hier wel tof zal vinden, hij is geloof ik 16, dus hij mag hier lekker legaal aan het bier.)

@Biebel ik heb het eerste jaar regelmatig gevraagd aan de kids om langs te komen en dat werkte afrechts. Heb toen gezegd dat als ze langs wilde komen gewoon even zelf aan konden kloppen en de ticket ligt klaar.

Ze voelde zich een beetje in de steek gelaten en heb zelfs de eerste keer na de NL's mijn dochter niet gezien. Ben een andere weg ingeslagen en won haar vertrouwen weer terug. Het heeft gewoon tijd nodig.

@Lapin @Disco @JJ @Anais en anderen. Als het goed is dan is het paspoort traject van mijn zoon nu ook lopend nadat ik gisterenavond een fax en email naar de desbetreffende persoon in het gemeente heb gestuurd.

Ze blijven zo'n 10-12 dagen en heb nog niet echt de tickets kunnen vinden die ik graag zou willen zien. Op het moment is de rechtstreekse vlucht van de KLM maar 60 euro duurder dan met overstap. Dus dan geef ik toch wel even de voorkeur voor een rechtstreekse vlucht. Echter prijzen kunnen de komende weken veranderen zodra ik de paspoortnummers heb.

Heb vanavond geprobeert om Raccoon-man te bellen echter er werd niet opgenomen en zal waarschijnlijk nog in het ziekenhuis zijn geweest. Zal het morgen nog eens proberen om een update te geven.

Sorry dat ik even niet op deze en gene reageer, ben kapot en moet nodig het bed in.
@ SFO slaap lekker

@ Keranet, als je even naar mn 1e berichtje gaat.. ik heb daar nog het een en ander in het wit geschreven... wil niet haar privacy op straat gooien

geloof wel dat ze goed kan dansen maar zie mn broer niet zulke losse heupen hebben hahaha... we zien het wel... geloof dat ik vrijdag weer langskomen hahahah

@ lapin, 50 kilometer om bij de dokter te komen?? in wat voor uithoek woon jij hahah kiddin! zit er niet een goed shopping gebied in de buurt van de dokter... beloninkje voor al dat 'gereis' mijn ervaring is, dat blessures aan voet/hand/schouder moeilijker/ minder snel geneesd omdat je die nu eenmaal elke dag gebruikt.... NY is nog ver weg, maar vrees dat het niet vanzelf overgaat.......

trouwens heerlijk... je staat al bijna op de airport om tassen te sjoppen bij Specu, maar ff 50 kilometertjes rijden voor de dokter..... neeee hahahaha je hebt je prioriteiten in ieder geval op een rij!! goed!!

ik ga maar eens naar het werk... heb het idee dat er 10 werkdagen in deze week zitten....
Hoi meiden,

Leuke topic, ik heb 2 jaar in Belgie gewoond en ben net weer terug in NL.
Welkom Schimmelteentje!! Mijn vriendin date nu een Belg en vond dat toch wel zo'n beetje de grootste cultuurschok die ze ooit meegemaakt had (en ze heeft toch al de halve aardbol afgereisd in haar eentje). Heb jij dat ook zo ervaren tussen NL en BE?

JJ80, haha, nee, manlief is weer braaf terug naar huis gekomen... Maar hij was wel hevig verontwaardigd dat er alleen alcoholvrij bier verkocht werd in dat stadion. Waren ook hoofdzakelijk Ajax en Twente supporters die zijn opgepakt. Manlief is meer een Manchester fan en vond het dan ook geweldig om Rooney (en consorten) van zo dichtbij te zien. Maar wel netjes in z'n oranje polo gegaan (welkomstkadootje van m'n zusje, want tsja, als je in NL komt wonen moet je wel iets oranjes hebben om aan te doen).
quote:JJ80 schreef op 12 augustus 2009 @ 22:53:

OHHja

Snjokorn: Is dat turnen wel goed voor je hypermob. (of was jij dat niet?) of hoef je niet echt mee te doen?

Specu: die tassen, geweldig!! was vroeger erg van de tassen en schoenen (dat laatste nog steeds eigenlijk) zocht laats een paar roze met zwarte gestipte flamenco schoenen die ik ooit eens gekocht had, maar kon ze nergens vinden. Ik dacht nou ja mischien toch toen bij vertrek uit Rdam weggegooid, kan t me net voorstellen maar t zal wel. Tot moeders 6 weken later kwam me vertelde waar ik ook nog een bak met 15 paar schoenen had staan.... euhmm ja ooopsie vergeten.

Mijn nieuwe motto om te sparen is: Het past toch niet in mn

koffer dus ik hoef het ook niet te kopen om bij mn moeder te laten liggen als ik weer ervandoor ga.

Ja, dat was/ben ik. Heb je goed onthouden. Hier heb ik zo mijn eigen ideeen oven (met in m'n achterhoofd dat ik fysio ben); Turnen is niet alleen lenigheid, daar red je het niet mee. Het is heel veel lichaamsbeheersing en coordinatie en dat vind ik dan juist weer heel goed. Het is in mijn ogen het belangrijkst dat de begeleiding goed is.

Als ik kinderen (weet nog niet welke leeftijdsgroep het dit jaar word) train hoef ik zelf niet mee te doen of voor te doen (zo ben ik wel begonnen want ik kende natuurlijk de ijslandse woorden voor koprol, radslag en handstand natuurlijk niet ).

Ik hoop dat de damesgroep ook weer van start gaat en dan doe ik wel mee (ken inmiddels mijn grenzen dus echt risky business is het niet hoor).

@Lapin; ik ben eigenlijk ook wel nieuwsgierig naar wat ze elkaar te mailen hebben. Gemeen zijn ze.

@Raccoon; Ik hoop dat het gisteren allemaal goed gegaan is en dat je er niet zo veel last van hebt vandaag. Sterkte en succes de komende dagen.
Snjókorn falla, á allt og alla
O ja, Keranet en Schimmelteentje; welkom hier.
Haha, krijg af en toe wel een beetje het idee van een AA meeting hier. "Hello, my name is Biebeltje and I'm an Immigrant". En dat de hele groep dan zegt: "Welcome Biebeltje!"

Ga vanmiddag met de poezels naar de dierenarts voor de jaarlijkse inentingen (anders kan ik ze tijdens m'n vakanties niet in een pension droppen). Maar ik denk dat ze wel wat doorhebben (de oudste tenminste) want ze was vanmorgen nog vocaler dan anders... (Zie er nu al tegenop om ze straks te moeten gaan vangen en in de mand te stoppen )
Ja Biebel, ik ken het feest met de katten. Normaal mogen ze 's ochtends naar buiten maar op de dag dat ze naar de dierenarts moeten dus niet he. Dikke kans dat ze dan juist niet thuiskomen.

De ene vindt het niet erg om in de reismand te gaan maar vindt het verschrikkelijk bij de dierenarts (hartslag van weet ik veel hoeveel maar erg hoog) en de ander heeft een verschrikkelijke hekel aan de reismand en autorijden (blijft dan ook de hele weg klagelijk miauwen) maar staat vrolijk te spinnen op de behandeltafel....

Hello ladies!

Oeffff..wat is er hier weer ontzettend veel geschreven zeg, 't is echt niet bij te houden hier! Heb dan ook amper online gezeten de laatste tijd, maar zal binnenkort eens een poging doen om een beetje bij te lezen. Gaat me wel even wat uurtjes kosten vrees ik!

Ga het even heel kort houden..want heb nog 1001 dingen te doen vandaag, maar kon het toch niet laten om weer even van me te laten horen. Op dit moment is helemaal niks meer hetzelfde in mijn leven....alles is zo onwijs veranderd, and I'm loving it!!!! Heb (uiteraard... ) weer eens een nieuwe baan, en dit is echt een supergave.. Zit daardoor meer in het buitenland dan in NL op het moment, en dan ook nog eens in mijn twee favoriete landen ook..dus helemaal goed, en daarnaast zit ik ook nog eens aan de man sinds een paar weken. Ha..! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Zweef dan op het moment ook heerlijk in de rondte op mijn roze wolk..en was eigenlijk niet van plan om er voorlopig vanaf te gaan komen...

Nou..ik ga eens bijlezen..en als ik dan over een week of 5 weer bij ben dan kom ik wel weer eens langs haha.. Grapje!

Bye bye!!!

Deze zou ik heel graag willen. Vanaf okt in de winkels .

Ik heb veel te veel tassen, geen een komt aan slijtage toe. Mijn laatste aankoop was een converse schoudertas, heel handig als ik met zoon op pad ga.

Ik heb ook een leuke Oililytas, met een meermin op de voorkant en bloemen, lichtblauw en echt een eyecatcher. Zal vanavond even een foto maken. En mijn lievelings is een heel zacht lichtbruine leren van George, Gina & Lucy. Die was ook heel duur. Maar prachtig!

Het wordt tijd voor een rijke vent.. kan ik lekker veel schoenen en tassen kopen. En vooral: Een Rolex .

Als het goed is komt mijn ieniemienie laptop over 2 weken. Ik ben heel benieuwd!

Nou, nu nog wat dingen doen en dan weer naar het zwembad.

Gisteravond heb ik buiten staan zoenen met de architect :)! Ik had een sms gestuurd met de vraag of hij op mijn verjaardag een borrel zou willen komen drinken in het cafe. Toen belde hij, dat hij helaas net dan drie dagen voor zaken in het buitenland zit. Hij probeert de zaterdag erna een borrel te komen drinken, want hij wilde wel heel graag.

Even daarna smste hij of hij een kus kon komen stelen ;). Tuurlijk kan dat.. graag zelfs. En dus hebben we 10 minuten in zijn auto zitten zoenen. Heel fijn. Het was helaas kort, maar wel heel gezellig en lekker leuk.
Hola Keranet, welkom. Leuk dat je ook hier komt meeschrijven. Ik ben je op het Robo-topic en op hardlooptopics wel eens tegengekomen. Ben benieuwd naar je verhalen over Colombia.

Schimmelteentje ook welkom. Leuke nickname.

Specu, bietjespudding met kiwisaus, is dat serieus?

Lapin, je schrijft dat je NL af en toe mist o.a. omdat alles daar zo goed geregeld is. Nou dacht ik toch zeker te weten dat juist in Zwitserland alles zo perfect geregeld is en dat ook bijna iedereen zich aan die regels houdt. Ik kan me nog de hondenpoepzakjes herinneren in Neuchâtel die je elke 200 meter uit zo'n apparaatje kan trekken. In elk apparaat een voorraadje zakjes, nog niet één apparaat vernield en geen poep op straat te vinden. Dat zal je in geen ander land tegenkomen.

Ik ben helemaal niet van de tassen. Als ik er al eentje bij me heb, laat ik hem gegarandeerd ergens hangen. Hoe vaak we al terug zijn gereden naar een restaurant of een terrasje of zo. Dus ik prop zoveel mogelijk troep in mijn broekzakken.

Surfchick, dat kan natuurlijk niet. Ons even lekker maken met nieuwe baan, nieuwe vent, buitenlandse reizen en dan weer snel uitloggen. Details willen we, details.

Ine, foei!

Nou, ik geniet me hier drie slagen in de rondte met mijn neefje van 5 en nichtje van 4. Stelletje bijdehandjes. Ik krijg vaak opmerkingen van Rubiman naar mijn hoofd geslingerd dat ik zoveel zit te computeren. Gisteren zat ik achter de computer, komt mijn neefje er even bij zitten. Daarna is hij de hele middag weg geweest met zijn ouders en heb ik heel veel dingen gedaan in huis. Zoveel, dat ik trots was op mezelf. Toen hij terugkwam zat ik toevallig weer even achter de computer en ja hoor: "Tante Rubis, zit je nou nog steeds te computeren?" Die voldane blik op dat gezicht van Rubiman....grrrrr.
@Nymera: Santa Marta, daar heeft mijn vriend heel lang gewoond, maar ik ben er nog niet geweest, maar dat gaat in december hoop ik lukken. Ik woon hier nu twee jaar. Hoe lang woon jij al in UK?

@ Discovery: Jee, dan moet er wel iets heel ergs gebeurd zijn, dat heb ik namelijk nog niet gehoord van iemand. Ben nu wel nieuwschierig, als je wilt stuur dan een pb, en zoniet, dan niet natuurlijk. Dat dansen komt vast goed, ze kan hem mooi salsales geven!

@ Schimmelteen: dat wat Biebeltje vraagt, daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwschierig naar. Je zou zeggen dat er niet zoveel verschil is. Maarja, nu hebben we toch ook weer een heus internationaal conflict met Belgie over uitdieping van het kanaal.

@ Surfchickie: wat klink je blij! Blijf maar lekker op die wolk zitten, helemaal niks mis mee!
@Rubis: Ja, ik kan me jou ook herinneren. Nog steeds in de pauzestand in verband met de enkel en hitte? Ik hardloop hier sochtends heel vroeg (om 5 uur), maar zelfs dan is het al 20-25 graden. Maar we zullen doorgaan! (zei de kip tegen de haan)(dat zei mijn vader altijd)
@ keranet, nou, meer heb ik daarover niet te vertellen want ik weet het simpelweg niet... misschien komt dat ooit nog een keer,... maar kan wel toegeven dat ik ook stiknieuwsgierig ben, maar volgens mij is het zoiets wat je eigenlijk liever niet had geweten

@ ine, whoeppiiee lekker een beetje pre-verjaardags zoenen met de architekt!! nice!! en en en..verder nog afspraakjes gemaakt?

@ rubis, owh.. zit je ff 5 minuutjes en dan meteen commentaar... nix van aantrekken, gewoon opmerking dat je je ookal afvroeg hoe die kaboutertjes al dat werk in huis verricht hadden, je had ze helemaal niet gehoord vanachter de computer...

vraag me af of chica nu elke nacht een andere pyjama aanheeft.. ze slaapt tenslotte toch in de Hema....

hoe zou het met raccoon zijn....?

ben trouwens ook niet zo van de tassen.. vind ze wel mooi en wil ze ook wel hebben, maar heb er geen honderden euro's voor over. heb 1 mooie in venetie gekocht en daar zit alles in, veel te veel gedoe om dat allemaal over te hevelen, dus net zo handig om die altijd te gebruiken...
Ha meiden en man!

Welkom nieuwen (brr, waarom de nick schimmelteentje)/

Vandaag is het hier bloedheet, en ik ben weer erg druk geweest. Zit nu achter buro, wat later nieuwe planken voor de koelkast bestellen, en een nieuwe groentela. Het plastic binnenwerk van de koelkast is qutkwaliteit, zeg. Nu heb ik alles opgestapeld, en flessen onderin gezet, errug handig maar niet heus. Hoop dat die l*llo's snel nieuwe planken hebben, grrr.

@Keranet, een vriendin van me werkt bij nl ambas.

@Nymeria, goed plan de campagne. Het loopt wel los, joh.

@Rubis, ach joh, wat kan het schelen. Ik ben ook computerverslaafd, maar man ook. Bovendien kijkt hij ook nog tv, ik niet O, bietjespudding met kiwisaus is natuurlijk niet serieus. Dat zijn twee dingen die Man echt nooit zal eten, hij haat dat. Niet dat hij ooit bietjes geproefd heeft, maar hij gruwt ervan. Ik moest hem natuurlijk even sadistisch deze menusuggestie doen.

@Disco, geen spannende ontwikkelingen??

@Ieeeeennuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuh!
quote:Keranet schreef op 13 augustus 2009 @ 14:55:

@ Schimmelteen: dat wat Biebeltje vraagt, daar ben ik eigenlijk ook wel nieuwschierig naar. Je zou zeggen dat er niet zoveel verschil is. Maarja, nu hebben we toch ook weer een heus internationaal conflict met Belgie over uitdieping van het kanaal.

Whaha, en dan de tegenactie van Belgie: Dan verhogen wij onze dijken daar niet, en als de boel dan overstroomd omdat de dijken te laag zijn, dan stroomt dat zo Nederland in. (Dat daarbij ook ik weet niet hoeveel Belgen overstromen is blijkbaar niet zo interessant).

Katten zijn weer terug van de dierenarts. Alles is nog heel, moet alleen 1 kat nog een pil toegediend zien te krijgen. Normaal eet ze alles, maar nu natuurlijk weer net niet.
Keranet: Wat nou dat Surf op die roze wolk mag blijven zitten... je snapt er niets van hoor....

DETAILSDETAILS willen we en SCHNELLLL ook. Dus huphup

(En NEE Lapin en Snjo.. niets geen gelijke monniken, gelijke kappen, mailverkeer valt niet onder deze regeling)

Volgens de AA regels: Welkom Schimmelteentje... maar waarom die nick???? Ook dat hoort bij de regels, vertellen hoe je nick tot stand is gekomen.

Ine: in de auto zoenen? hahahah voelde je je weer 16?

Rubis: ik heb een plaatje in mn hoofd van Rubis met uitpuilende broekzakken....

En Chica eet denk ik elke dag een heerlijk taartje!

Alles geregeld, weer ingeschreven bij gemeente en ziektekosten. Heb ik net in een half uurtje 10 eu verdiend, of ik mee wilde doen aan een onderzoek over sladressing met als beloning een vvvbon. Nou ja why not, was nog leuk ook. Die bon kan ik o.a. bij Chica dr NLse huis inleveren. In het kader van geld sparen heb ik hem niet gelijk opgemaakt maar bewaar ik hem voor als ik ECHT iets nodig heb.

Verder VERVEEL ik me echt heel erg.... belachelijk gewoon...
geheugen als n zeef:

Snjo: Ik geloof je gelijk hoor, zeker met je achtergrond. Als je maar oppast! Wat is Ijslands voor handstand? Enne..wonen daar ook donkere mensen eigenlijk?
Hallo, ik meld me maar weer, vind het wel echt moeilijk er tussen te komen, jullie schrijven snel en veel! Iedere keer begin ik weer een reactie en dan zinkt de moed me in de schoenen...

Maar desondanks leuk om te lezen, en ik blijf doorzetten!

Nymeria, fijn dat er een soort van oplossing is hoop dat je er blij mee bent!

Ik maak zelf momenteel weinig mee, geen baan, wel aan het solliciteren. Verder lekker aan het fietsen, in het park zitten, naar het museum, geen straf dus! En morgen weer naar Nederland voor een lang weekend.

Grappig over de hema, miste ik in het begin wel hoor. Ik wist niet waar ik hier alle basisspullen kon kopen maar inmiddels geen probleem meer.
Oja, de Hema. Nee, ik heb het idee dat ik het me altijd weer mooier voorstel dan dat het in werkelijkheid is. Handig van de Hema vind ik bijv ondergoed voor mezelf, zwembroeken voor zoon en sokken. Hier mis ik de Hema op het kantoor- en schoolspullenvlak, leuke schriften en collegeblokken enzo.

Maar tot nu toe heb ik elke keer als ik in NL was en een rondje Hema deed, gedacht.. was dit nou zo bijzonder? wat mis ik hier nou eigenlijk aan?

En de tompoucen van de Hema, die eet ik ook graag als ik terug ben. Rookworst lust ik niet.

Rubis, hier heb je ook die poepzakjes in automaten, maar niet zo veel. Het zijn er wel genoeg en je kunt de boodschap er ook in mikken. Heel handig! Hier vlakbij staat ook eentje, die was handig toen met het logeerhondje.

En hier valt me altijd op dat het zo netjes is. Bijna nergens prullenbakken op straat, maar ook nergens rotzooi.

Vandaag kwam er met de post een overlijdensbericht van iemand die ik ken. Niet goed, maar toch wel een beetje, een contact vanuit het cafe. Hij was ziek, had kanker, voor de tweede keer. Nu was het terug gekomen en had hij goede moed. We hebben een hele tijd gesmst, gewoon voor de gezelligheid. Over het weer, of wat ik deed of hoe hij het had in het ziekenhuis in Salzburg. Vaak smste hij op momenten dat hij zich beroerd voelde, of alleen en dan deden we wat flauw kletsen (ik in mijn beroerde duitse grammatica, maar dat gaf helemaal niets, hij moest er vaak om lachen).

Als hij in het dorp was, tussen behandelingen door, dronken we een berg tequila's weg, om de moed er in te houden. Verder zagen we elkaar nooit, hadden ook geen contact buiten dat.

En nu zat er zo'n A4 bij de post, zoals ze dat hier altijd doen ipv een kaart, ik schrok er wel een beetje van.. Ben nog steeds een beetje onder de indruk.

De laatste keer dat we contact hadden was net nadat ik terug uit NL was gekomen. Nu blijkt wel dat hij daarna heel erg ziek is geworden. Gek idee. Heel gek. De eerste keer dat ik hier meemaak dat iemand die ik 'ken' (al was het dan een horeca-contact, zeg maar) overlijdt.

Jaaaaaaaaaaa, ik was weer 16!!! En zat ouderwets te friemelen in een auto (wel een hele luxe, fijne Volvo ipv een oude golf, dat dan weer wel). Maar het was wel weer lastig geklooi met versnellingspook, stuur, rugleuningen, broekritsen, etc.. Maar het was wel lachen :D.

Hey JJ!! Ik heb hier ook verteld over mijn voorspellingsverhalen!! Nu jij, nu jij!! We willen ALLES weten, zoals je wel weet ;). Kom maar op, wij hebben wel tijd :D.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven