Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
[quote]Discovery schreef op 12 augustus 2009 @ 08:51:

@ chica vergeet niet dat het nu zomer is in NL he? strax is het weer winter en 5 graden en heel de dag regen en alleen zonlicht van 9 tot 5. maar wel apart dat je NL dan toch weer zo geweldig vindt... logeer je in de hema ofzo??

quote]

Geweldige opmerking Disco
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,

Ik meld me ook maar weer eens. Vanaf 1 november zal ik weer meer tijd hebben want dat ga ik weer lekker mijn oude baantje oppakken

Raccoon, hoe gaat het nu met je? Denk aan je!

Ik zie nu overigens voor me dat Chicha in een Jip en Janneke pyama in de Hema rondstruint. Geweldig! Mis de Hema wel overigens. Heerlijke winkel is dat.

Nu ga ik weer even bijlezen... *Hoopt op foto's van TB's gekochte meubels voor hem en Anais*.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
*Komt een foto tegen van Mitch en walgt*
quote:snjokorn schreef op 08 augustus 2009 @ 19:02:

We kunnen nu op de pijler overig een test nederlands doen

Mijn voorlopige score:

Werkwoordsvormen: 93%

Spelling algemeen: 70%

Zinsbouw/stijl: 87%

Woordenschat 100%

De laatste 3 onderdelen (spreekwoorden, zinsontleding en nog zo'n vervelende ontleding) heb ik nog niet gedaan. Ben wel tevreden zo.

Maar ik kon het niet laten...

Uitdrukkingen; 100%

Grammatica ontleden 87%

Grammatica woordbenoemen 53%Interesse in een baan als docente Nederlands in Zuid Afrika?
Hahaha, dat er nou ter ere van mij een foto van The Hoff is geplaatst. Geweldig. Enne, Anais, die fantasieen van jou, I like I like. Volgens mij heb je toch wel IETS te veel tijd daar langs dat zwembad om te dromen...

Disco, Greenwheels, ik vind het wel leuk. Heb vanavond weer gereserveerd om bij een vriend een eettafel (MIJN afgedankte eettafel) op te halen. Ik heb het idee dat je mn op verzekeringskosten en aanschafkosten bespaard. Het geeft me een gevoel van vrijheid, terwijl ik nu niet zou overwegen om een auro te kopen. Het is niet goedkoper dan met de trein, vooral niet in je eentje. Maar voor bepaalde zaken wel handig. Als ik straks (jaja, het zal er ooit van gaan komen) mijn moeder ga bezoeken die diep in Brabant zit verstopt, dan bespaar ik zo twee uur reistijd in totaal door de auto te pakken en niet de trein. Dat is me wel wat waard. Er staan er bij mij ook echt ontzettend veel in de buurt, alle maten ook. Op minder dan vijf minuten loopafstand staat een klein wagentje, plus ook een stationwagon. Hartstikke handig.

Ben verder nog niet bijgelezen...
Raccoon, ik denk aan je

Anais: goed zo dat tb zich weer als vanouds gedraagd! En ik wil ook shopgeld! Mss kan die van jou die van mij nog wat leren... Wat heb je gekocht????

Specu, die dingen van jouw cursus die doe ik al maar daar ga ik HEM niet van missen. Hooguit kom ik erachter hoe heerlijk het is mezelf te verwennen...

Ik ben trouwens helemaal genezen van mijn Hema obsessie. Waar ik eerst smachtend en met grote glimlach rondstruinde (nog net niet in Jip en Janneke pyama, maar verder op zijn Chichas), word ik er nu, nu ik er elke dag heen kan, niet warm of koud meer van. Mijn laatste Hema aankopen, een oventhermometer en een blikopener, doen het ook al allebei niet. Pffft.
ikke ben volgens mij de afgelopen 5 jaar nog niet in de hema geweest... dus daarom grap ik altijd een beetje aangezien ik die 'obsessie' voor de hema nie snap....

@ cara,greenwheels.. bij ons zit de dichtsbijzijnde in breda. op zich niet ver, maar wel als je dan eerst een half uur met de bus naar je greenwheels moet.. in rotjeknor is dat dan wel weer anders denk ik...

verder heeeeel druk, dus ben gauw weer weg...
Disco, ik snap die Hema obsessie ook niet zo goed alhoewel ik de rookworsten wel lekker vond in de winter om in een pan zuurkool te gooien en er rompertjes voor mijn dochter scoorde toen ik zwanger was. ERRUG lang geleden dus.

Nymeria, dit klinkt allemaal nog beter dan goed. Prima plan, man gaat eerst en jij hebt nog de tijd om de dingen rustig voor te bereiden. Ik dacht wel dat je man de baan zou krijgen en dat jullie zouden gaan, maar dat hij eerst zou gaan daar was ik nog niet opgekomen. Het is een super goed idee gezien de praktische kant van de zaak. Voel je nu wat meer rust?

Ehm... wat ik heb gekocht van het shopgeld? Nog niks bijzonders behalve 2 leuke ontbijtsetjes: gaaf kopje op een rechthoekig plateautje waar opstaat:Party Time en waar je broodjes op kunt leggen. Ik heb nog geen zin om te shoppen, het is een beetje te gezellig hier met Tb om me heen. Hij vertelt leuke verhalen over zijn bezoek aan Gaziantep en wat hij meemaakte aan de Syrische grens. Hij had verhalenverteller moeten worden, wat kan die man vertellen!

Voor shoppen moet ik trouwens in de juiste stemming zijn, dat komt nog wel dit weekend.

Lekker ontbeten samen, daarna gezwommen, vervolgens het huis gecleand en toen ben ik gaan fietsen, banden laten oppompen en eten voor vanavond gemaakt (ovenmenu). Nu zijn we hard aan het werk. Wat klinkt dit klef, moet er zelf bijna van kotsen maar goed, het is niet anders en ik vind het leuk. Hij werkt in de woonkamer, ik in de werkkamer en de deuren staan open zodat we ondertussen kunnen kletsen. Net een wijntje geopend en schaaltjes Pistache noten neergezet. Soms kan ik zo genieten van kleine dingen.

Ondertussen zit ik gezellig te forummen en doe alsof ik werk. Zoek nu een leuk ticket (goeie vluchttijd en prettig geprijsd) want ik ga mijn dochter opzoeken in November. Jippie! We willen we een weekendje in een relax-hotelletje in NL, goed eten en bijkletsen en roddelen over de mannen.

Het is pas eind November maar toch wel leuk om me alvast op te verheugen. Voor de rest vind ik NL geen feest maar als het om een relax-hotelweekendje gaat met haar, wordt het ineens een ander verhaal. Ze werkt in de hotelwereld en krijgt hotelkamers voor matsprijzen en i.p.v. gewone kamers geven ze haar meestal de suite voor de prijs van een standaardkamer. Ik heb haar alvast aan het werk gezet met de woorden: zoek maar een verwenhotel uit inclusief Champagneontbijt op zondagochtend en diner. Ik heb er erg veel zin in. Het is de eerste keer dat we elkaar weer zullen zien nadat ze in Maart hier is geweest en daarna die stomme Mexicaanse griep heeft gehad.

Tb was zojuist in de badkamer in en riep me, of ik even wilde kijken. Het was net alsof er bloed op de muur zat. Of dat tijdens zijn afwezigheid was gebeurd want daarvoor had hij het niet gezien. De gek... hij denkt altijd dat ik scheef ga als hij er niet is (geen reden toe behalve dat hij een aangeboren vorm van jaloezie heeft) dus ik zei lachend: "Klopt, dat komt omdat ik ben ontmaagd door de buurman (Tb Ken?) toen jij er niet was." In werkelijkheid zit er gewoon een soort cementvlek die is blijven zitten toen de badkamer werd gebouwd.

Cara, kom nou maar eens een weekendje langs hier, dan begrijp je mijn dromen aan het zwembad nog beter. En ik zal je vent wel even opgeven voor een cursus bij Tb. Die legt altijd het geld op tafel wat hij op zak heeft en zegt dan: dat is voor jou, zie maar wat je er mee doet. Geen probleem hoor, dat komt wel op.

Maar ik moet erbij zeggen dat we daar allebei makkelijk in zijn. Als hij wat nodig heeft, kan hij ook alles van mij krijgen. Andersom hetzelfde, geen eenrichtingsverkeer dus. Ik vind dat erg lekker in deze relatie, nooit gedoe over geldzaken. Wat van mij is, is ook van hem en andersom. In NL vond ik dat soort zaken soms wat afgebakend in relaties.

Ps. Specu, hoe ervaar jij dat met m.o.Specuman? Daar ben ik wel benieuwd naar.
Hoe zou het nu met Raccoon zijn? Wat een spanning voor haar, ik hoop zo dat alles goed komt. Raccoon, we denken aan je hoor, op afstand zijn er heel veel mensen bij je.

Hallo allemaal,

Heb dit topic al vaak voorbij zien komen, maar wilde eigenlijk nooit meeschrijven ivbm herkenning. Maar ik ben mijn oude posts eens terug gaan lezen, en ik schrijf helemaal niets raars of geheims dus maakt het eigenlijk niet uit als er mensen zijn die me herkennen. Dus ik wilde vragen of ik met jullie mee kan schrijven.

Ik woon nu sinds twee jaar in Colombia en werk hier als de afdeling export van een bedrijf. Voordat ik emigreerde, was ik al twee maal hier geweest, heb via mijn afstudeerproject mijn huidige vriend leren kennen, en dat beviel zo goed dat ik maar gebleven ben. Ik vind Colombia een fantastisch land en ben gelukkig hier, alleen vind ik dat van Nederland ook, dus ik heb nog wel eens moeite met de afstand. Maar ik neem even aan dat dat voor de meeste mensen hier geldt, dus het leek me leuk hier ervaringen te lezen/uit te wisselen. En jullie schrijven allemaal zo gezellig! Dus hopelijk tot snel meer schrijfs.

En natuurlijk veel sterks voor Raccoon, kon niet vinden wat er precies scheelt maar ziekenhuizen zijn nooit leuk. Zet hem op!
Hi Keranet,

Welkom! Ik had hetzelfde als jij; wilde eerst niet meeschrijven ivm herkenning maar het is hier veel te gezellig

Colombia lijkt me prachtig. Hoe is het om je daar thuis te voelen? De cultuur en taal lijkt me erg wennen namelijk. Hier in ZA is de voertaal Engels dus dat is makkelijk. Het is hier ook vrij rijk eigenlijk voor een derde wereld land.

Ga je nog vaak naar NL?

Liefs,

Spinnetje
Hehe, opoe zit Men, wat is het heet vandaag. Man wilde vanavond iets lekkers hebben, maar bietjespudding met kiwisaus zag hij niet zitten. Dus maar als verrassing mijn beruchte lasagne gemaakt. En natuurlijk een speciaal dessert.

Anais, ik moet wel om je lachen. Dat je dat zo zegt van de buurman! Kun je overigens niet iets met zijn verhalen? Specuman is niet zo lang van stof. Btw, hartelijk bedankt. Dat was weer erg to the point. Je hoort nog.

Ik vroeg me idd al af hoe het was met gaybike. Die heb je vast verwaarloosd. Is het bij jou vlak genoeg om te fietsen? Hier is het erg heuvelachtig/bergachtig, en bovendien rijden ze als gekken. Heb je zelfmoordneiging, stap dan hier op de fiets zou ik zeggen.

Geldzaken zijn hier ook geen issue- wat van hem is, is van mij en omgekeerd. Maar ik krijg het bijna nooit voor elkaar om te betalen in een restaurant. Voor Kerst was ik gaan shoppen met mijn vriendin, en toen had hij me ook geld gegeven. Of als ik een tas koop, vraagt hij wat het kost, en krijg ik het van hem. Ik koop geen dure tassen, maar wel hippe. Ik krijg altijd vragen waar ik mijn gave tassen koop. (pssst Lapin, je moet hier sjoppen joh). Man vraagt wel altijd wat ik heb uitgegeven met sjoppen, maar geeft geen commentaar. Man is zuinig/spaarzaam, en houdt alles precies bij in Excel. Als de bank onterecht kosten afschrijft, al is het een paar shekel, hebben ze een probleem.

@ Raccoon- hoe is het???

@Chica, hoe bevalt de HEMA? Ik was er vorig jaar ook sjoppen, maar behalve oogschaduwpotloden vond ik er niet veel aan, dwz ik had niet het gevoel dat ik de winkel moest leegkopen. Hema-worst eet ik niet, en drop lust ik niet. Maar de handdoeken en theedoeken, met zo'n metalen ring erin, zijn geweldig! Beter dan de kwaliteit hier, dat zijn echt zeiklappen.

Laterzzz
Raccoon, ik denk aan je. Hoop dat alles goed gaat.

Keranet, tuurlijk, schrijf gezellig mee. Colombia hebben we hier nog niet. Woon je samen met een Colombiaan?

Anais, hier gaat ook alles op 1 grote hoop, maar dat kan ook niet anders, ik heb nl. geen inkomen . In NL hadden we wel allebei een inkomen en deden we het precies zo. Als Lapinlief weer eens iets duurs heeft gekocht voor zichzelf dan komt hij daarna altijd met de mededeling 'dat het nu weer mijn beurt is' .

Geniet van je wijntje en je pistachio's.

Specu, ik kom er aan *pakt haar koffertje en creditcard en rijdt naar de luchthaven om tassen te gaan kopen bij Specu *

Ik heb net weer lopen strompelen in het bos met de honden en nichtje. Nu ga ik even uitpuffen op de bank met de voet omhoog. Daarna lekker sambaleieren, roerbakgroente en rijst klaarmaken voor het avondeten.
@ spinnetje: De taal sprak ik in het begin matig maar het niveau schoot omhoog doordat ik hier alleen maar spaans spreek. Nu zou ik bijna zeggen dat ik de taal vloeiend beheers ware het niet dat mijn grammatica zo slecht is omdat ik alles zonder boekjes of cursus geleerd heb. Mijn Nederlands gaat daarentegen wel omlaag (althans, spelling en grammatica dan) omdat ik hooguit een keer in de week Nederlands spreek. Het forum helpt wel om alles bij te houden. In ZA spreken ze naast Engels toch ook zuid-afrikaans? Kun jij dat verstaan/spreken?

Net als in ZA is Colombia een rijk land voor een derde wereld land, dat wil zeggen er is veel rijkdom, het is alleen een beetje oneerlijk verdeeld. Dat verbaasde me wel toen ik hier voor het eerst kwam: ik had in mijn leven nog nooit zoveel grote en luxe huizen + autos gezien als in Colombia, dat had ik me toch wel even anders voorgesteld! Wat me verder heel erg aanspreekt is dat de mensen hier zo vrolijk en optimistisch zijn, altijd en overal. En heel erg behulpzaam, het is een aparte cultuur binnen zuid amerika, heb voor mijn werk al enkele landen afgereisd en de Colombianen zijn toch wel een volk apart. Wat ik minder vind is de ongeorganiseerdheid, het adhoc nemen van beslissingen die je goed zou moeten overdenken en plannen (dit voornamelijk mbt werk). Hoe is de werkcultuur in ZA?

Oja, Colombia heeft sinds kort een nieuwe toeristenpromotiecampagne opgezet getiteld: Colombia, het enige risico is dat je wilt blijven...

erg van toepassing op mij dus.

Ziehier het promotiefilmpje (engels)

klik

Leuk weetje: dat meisje met de aapjes uit het filmpje is Nederlandse, ik ken haar niet maar ze zetten haar hier in voor deze campagne.

@lapin: ja, 100% Colombiaan. Hoop dat je voet snel opknapt! (arm nichtje)
Is goed, dit is een deel van mijn collectie van vorig jaar

Maar ondertussen is de verzameling fiks uitgebreid, een stoffen, een paarse, twee rode, eentje met nepbont, eh....
Oehhhhh Specu, dat is een indrukwekkende collectie. Die oranje in het midden vind ik gaaf.

Ik ben trouwens tegenwoordig weer helemaal weg van oranje en paars. Net zoals vroeger toen ik 16 was .
quote:spinnetje schreef op 12 augustus 2009 @ 10:58:

[...]

Interesse in een baan als docente Nederlands in Zuid Afrika?

Wat schuift het??

Ik zie mezelf eigenlijk niet voor de klas Nederlands staan geven hoor als ik eerlijk ben. Het idee is leuk.
Snjókorn falla, á allt og alla
quote:lapin schreef op 12 augustus 2009 @ 18:07:

Oehhhhh Specu, dat is een indrukwekkende collectie. Die oranje in het midden vind ik gaaf.

Ik ben trouwens tegenwoordig weer helemaal weg van oranje en paars. Net zoals vroeger toen ik 16 was .Ik vind de tweede van rechts gaaf.
Snjókorn falla, á allt og alla
ikke die groene! hahahaha

@ keranet: welkom! colombia was nog niet aanwezig

vraagjes:

- welke stad woon je

- heb je ook een goedkope schoonmaakster, tuinman etc.

- in welke leeftijdscategorie mogen we je inschalen?

etc...

grappig want sinds vrijdag ken ik de andere kant. broer kwam thuis met zijn nieuwe vriendin. colombiaanse: zij heeft 5jr geleden politiek asiel gekregen met haar tweelingjongens van inmiddels 9 jr oud

maar goed... ze heeft veel verteld over de 'kenmerken' van colombia en voor haar de opvallende verschillen.

heb ooit in rome eens een keer 3 mensen ontmoet die uit colombia kwamen en in parijs studeerden en nu 'even' door europa toerden, zij waren ook errug rijk, met 3 huizen, nannies, inwonende schoonmaaksters, chauffeurs, tuinmannen, boodschappen jongens etc...

door hen heb ik 1.000 jaar eenzaamheid van Gabriel Garcia Marquez gelezen, gosh wat een worsteling....

tis pas 10h in USA bij Raccoon he... duim duim duim duim duim duim duim duim duim
@Discovery:

- In Cali

- Nee, die schoonmaakster kan ik wel inhuren voor weinig (ongeveer 8-9 euro voor een dag) maar ik vind het niet prettig iemand die mijn troep opruimt en aan mijn spullen zit.

- Ik ben 28

Ik hoop dat je broer weet waar hij aan begint

neehoor, colombianen zijn heel leuk

Ik had voordat ik ook maar wist dat ik naar Colombia zou gaan ook 100 jaar eenzaamheid gelezen. Inderdaad niet doorheen te komen. Maar nu ik in Colombia ben, begrijp ik dat hele boek ineens veel beter, wat GGM beschrijft is veelal letterlijk en waar of halfwaar gebeurd. Ook al lijkt het te bizar om waar te zijn. Moet het nog maar eens gaan lezen.

Even een domme vraag: wat is er met Raccoon? Indien deze info niet gewenst is op het forum, dan heb ik mijn vraag niet gesteld.
Hallo Keranet, welkom, welkom!!!

Nummerbord A.U.B!!! (leeftijd - bh maat - kinderen)

Wij hebben de financien ook op 1 hoop, maar dat is vooral omdat manlief geen rekening kon openen zonder sofi nummer, en zijn salaris dientengevolge op MIJN rekening binnenkomt (en daardoor dus ook gelijk van MIJ wordt ). En ik vind het heerlijk om alles door manlief te laten betalen. Weet wel dat het ook mijn eigen geld is, maar goed... Dan voel ik me zo lekker verwend.

Moet wel zeggen dat hij steeds meer de Nlse trekjes over begint te nemen dat als ik iets leuks heb gedaan zonder hem, hij ook iets wil gaan doen zonder mij (om weer quite te staan). Dat is dan wat minder

Mijn eerste trip naar Libanon leverde mij trouwens ook 3 nieuwe handtassen op (een zwarte die ik echt helemaal op gedragen heb, een rode met gouden sluiting en een camelkleurige).

Manlief is vanavond naar de wedstrijd NL-UK dus ik heb lekker het rijk alleen.
@ keranet, grappig, daar komt zij ook vandaan!

zo apart, een werkster voor 9 euro... als dat toch eens zou kunnen! heb hier de afwas van heel de week staan en ik heb gewoon geeeen zin om 15 minuutjes vrij te maken om af te wassen... van mij mogen ze zoveel aan mn spullen zitten als ze willen hahaha als het daarvan schoon wordt...

hier en hier kun je een beetje lezen wat er met raccoon aan de hand is, details moet ze zelf terzijnertijd maar toevoegen, maar we denken aan haar...
Wat leuk, iemand uit Colombia erbij, welkom Keranet.

Lapin, het duurt veel te lang met die voet, kun je niet terug naar de dokter?

Biebeltje, geniet van je vrije avond, heerlijk om af en toe alleen thuis te zijn.

Specu, ben jij altijd eerlijk als Specuman je vraagt voor hoeveel geld je hebt geshopt? Ik zeg altijd bij alles dat het goed betaalbaar was (wat inhoudt dat ik op dat moment genoeg geld bij me had) en kijk dan heel blij, zeg snel er achteraan:"Vind je het leuk?" En dan vraagt Tb niet meer naar de prijs.

Leuke baan, Spinnetje, docente Nederlands bij jou in de buurt. Moet je dan geen lerarenopleiding hebben afgerond?
Welkom Keranet! Je naam komt me bekend voor, waarschijnlijk weleens tegengekomen opt forum.

Er zat toch iemand hier ook uit Colombia?? In de salsahoofdstad van de wereld... of ben ik gek?

Raccoon: ik denk aan je!

Nymeria: Het is al gezegd maar het klinkt als een doordacht plan, met back up.

Chica: Ik sluit me helemaal aan bij Disco, nu is NL leuk hoor, maar straks met winter en kou enzo.... Nee hoor :(

Is jouw eiland net zo droog en dor als FUE? dan is NL echt groen, ik heb de 1e tijd ook mn ogen uitgekeken. Maar ach, alles went...

Disco is gek... slapen in de hema! Weirdo...

Biebel: Istie aant rellen en slaap je vannacht alleen? Er zijn er al 60 opgepakt hoor ik net!

Lapin: Die voet he, pas je op dat je niet te lang doorloopt, niet alleen daarvoor maar ook voor andere klachten aan rug en heupen enzenz omdat je verkeerd gaat lopen. En nee... niet zo nieuwsgierig zijn....

Anais: mailtje komt er zo aan. SSStt niet tegen Lapin zeggen.. de nieuwsgierige aap!

Spinnnetje: Jij hebt ook een mailtje... SSSt ook niet tegen Lapin zeggen...

Sfo: Het gaat de goede richting op. Ze staan straks echt op t vliegveld....

Hier alles oke, werk oke, morgen langs gemeentehuis en weer inschrijven, dan is alles weer officieel in orde.
Zeg dames, niet om het 1 of ander, maar ik wil natuurlijk wel weten wat jullie elkaar mailen.

En nee, ik wil niet naar de dokter. Daar heb ik geen zin in. Ten eerste moet ik dan 50 km rijden (en weer 50 terug) en ten tweede heb ik een hekel aan dokters. Natuurlijk weet ik wel dat ik wel zal moeten als dit zo doorgaat, maar dat zien we dan volgende week wel weer. *als het maar over is voor ik in NewYork uren ga shoppen.

Chicha, ik mis NL ook zo nu en dan. Het lijkt allemaal zo lekker gemakkelijk daar en alles is zo goed geregeld. Maar als ik weer eens een paar dagen in NL ben dan mis ik mijn huisje in de Zwitserse bergen ook weer. Je zou het eigenlijk allebei moeten hebben.

En verder heb ik helemaal niets interessants te vertellen. En ik denk dat ik vroeg naar bed ga.

Truste allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven