Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Nah, Ainne, dat ze dat een JAAR verborgen heeft gehouden zeg. Is toch veels te leuk? Goed dat je haar toch gespot hebt.

Ja, ja, ik zeg niks. Voor het geval ik toch niet durf straks, daar in Londen. Dusseh. Ik ga naar de kapper, en naar Boots, verder geen plannen.
Cara, nee toch, geen mexicaanse griep he? Ben je al bij een dokter geweest?
quote:lapin schreef op 14 september 2009 @ 12:34:

Philip Morris.
Ik hoop voor je dat je in ieder geval iets duidelijk kunt maken Cara, je hoeft er in ieder geval niet op te rekenen dat hij een beslissing gaat nemen.

Bedoel ik trouwens niet zo lullig als het er misschien staat hoor, maar zo werkt het bij ons ook. Ik zeg altijd, áls het ooit over zou gaan tussen mij en Vent, zal ik de beslissing moeten nemen, zal hij nooit doen.
quote:Ainne schreef op 14 september 2009 @ 13:07:

[...]

Waarheid als een koe, Ainne.

Lapin, ik mag niet naar de dokter, weet je nog? Geen verzekering... Maakt ook niet uit, want ze willen niet meer dat je met je griep naar de dokter komt. Mexicaanse griep is net als ieder ander griepje geworden, nu.

Heb trouwens nog wat meegemaakt: bij de gemeente R hebben ze OPNIEUW een fout in mijn basisgegevens gemaakt. Bleek toen ik mijn parkeerpas op ging halen, dat ze een verkeerd paspoortnummer aan mij hebben gelinkt. Zegt die mutsdame: u paspoortnummer klopt niet. Echt, ik stond erbij als een goudvis (lucht te happen). Wat denk je nou zelf, TRUT, dat mijn paspoort het fout heeft, of jullie systeem, beheerd door idioten als jezelf?!?!? Zo, wat was ik kwaad en gefrustreerd. Hoe krijgen ze het voor elkaar. En mij benaderen als een soort crimineel. En de schuld maar doorschuiven: heb ik niet gedaan mevrouw. Heb uiteindelijk uit pure frustratie een potje staan huilen. Dit is al bezoekje 4 aan de gemeentebalie, en nog steeds is mijn inschrijving niet rond door (nu dus) twee grove fouten van hun kant, en vanaf morgen ben ik in overtreding omdat ik dan 3 mnd in NL ben en nog geen ziektekostenverzekering heb. Die ik niet mag zonder inschrijving. Huilen helpt, ze waren meteen een stuk aardiger. Maar het is nog steeds niet in orde. Moeten ze weer gaan uitzoeken. Duurt weer drie weken. AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!!!!
Cara, ik zou NU een schriftelijke klacht indienen als ik jouw was, met alles bij data genoteerd, dit is echt bezopen nu.

Misschien doen ze er wel niets mee, maar dan kun je in ieder geval je frustratie kwijt.
Ja Cara, ik ben het eens met Ainne. Schrijf meteen een schriftelijke klacht. Zijn ze nou helemaal belazerd bij die achterlijke instellingen? Ik herken je frustraties trouwens heel goed. Ik heb ook meer dan voldoende er mee te maken gehad toen mijn vader overleed. We hebben in totaal 7 x door moeten geven bij de belastingdienst dat hij overleden was.
Lapin, koala's zien er misschien wel schattig uit. Ze zijn echt heel erg dom! 90% van de energie die ze uit hun eten halen, gebruiken ze om datzelfde eten te ontgiften. Schijnbaar kunnen ze dus helemaal niet tegen eucalyptus. Haha...

Oh, en ruim 1/3 van de koala's heeft chlamydia. Dat heb ik geleerd in het koala-ziekenhuis. Safe sex, daar hebben ze dus ook nog nooit van gehoord.

Sarah, lekker was het dit weekend he, je hebt even een voorproefje gekregen van hoe de zomer kan zijn. Hoewel, dan is het nog veel warmer en die warmte houdt een maand of 3 aan. Wij zijn lekker naar Bronte beach gegaan. Is misschien wel een leuke tip. Je kunt de Bondi-Coogee walk doen, dat is ongeveer 5 km en je loopt langs de kust langs allerlei strandjes. Onderweg kom je ook een heel mooie begraafplaats tegen.

De Manly-walk is trouwens ook schitterend om eens te doen, wel iets langer, 10 km. Alleen zou ik dat niet met 30 graden doen :P
Trouwens, ik heb dit weekend niet gewandeld hoor, ik heb vooral gelegen en lekkere hapjes en drankjes gegeten/gedronken!
Sjezus Lapin, wat ellendig lijkt me dat. Je hoort dat soort dingen wel vaker (ook dat er nog post blijft komen voor de overledene, tot in lengte van jaren), om zeer boos van te worden.

Ik wil wel hoor, ik liep ook weg van: ik ga een brief schrijven, grmbl grmbl, maar ik ben ziek, retedruk op het werk en bereid me voor op het mogelijke einde van mijn relatie. Ik kan het er gewoon letterlijk niet bij hebben. Daarom heb ik daar ook een potje staan janken. Het liep gewoon effe over.

Haha Sanne, die koala's. Klinkt een beetje als panda's en hun bamboe. Daar zijn ze ook de hele dag zoet mee: omdat er zo weinig voedingsstoffen in zitten, moeten ze er KILO'S van eten. Sufferds. Waarom gaan ze niet naar de snackbar voor een chocolademilkshake?
Ainne! Ik ben jaloers!! Merk je echt met 2,5 kilo al zoveel verschil in je kleren? Ik zit nog steeds op 4, maar goed, in de cm merk ik het een beetje (maar vooral omdat het op papier staat, anders zou ik het nog niet geloven). De knoop van mijn broek wil weer beter dicht en mijn buik slinkt langzaam. Het begin is er wel, maar ik heb nog niet echt heeeeel duidelijk een verschil.

Het regent nu de hele dag al hardop, dan is het ook niet fijn om te lopen. Dat is wel jammer. En straks komt de sneeuw, dan schiet het ook niet echt op. Inmiddels ben ik niet meer zo schijtchagerijnig als dat ik was, dat is ook fijn.

Wat een gereken met die tijden.. ik begrijp daar echt helemaal niets van!

Inmiddels ben ik de strijd aangegaan met zoon en zijn zindelijkheid. Hij heeft me straal voor de gek en ik sta de hele dagen wasmachines te vullen met natte kleren. Gek word ik van hem, echt, want hij snapt het echt heel goed. Als hij moet plassen gaat hij zitten kijken naar zijn broek, of die al nat wordt en blijft dan ook gewoon zitten kijken. Terwijl hij me duizend keer verteld dat *moeje segge he? als je moe plasse*.

Ja, dan moet je het meteen zeggen! Maar doen, ho maar.

Bij de kindergarten willen ze hem nog niet. Als hij nu twee dagen eerder was geboren, 3 jaar geleden, was er niets aan de hand geweest. Nu moet hij dit hele schooljaar nog wachten. Ze zitten ook zo vol dat ze ook geen uitzondering zou kunnen maken voor bijv over een half jaar. Is ook wel prima, maar het was voor hem zo leuk geweest. In een dorp verderop zit een soort peuterschool, maar dat is ook voor babies. Ik weet nog niet wat ik daar mee doe. Daar zitten nou niet direct de kindjes hier uit het dorp. Denk dat ik van de winter veel met hem ga skien, of hem veel op les doe, als hij dat leuk vindt.

Qua taal enzo hoefde ik me geen zorgen te maken zei de leidster, dat komt dan wel als hij echt elke dag op school zit.

Ze vond hem nu ook nog te klein en het een soort van sneu als hij vanaf nu al zoveel op school zou moeten zitten. Dat moet nog lang genoeg en dat is ook wel zo.

Ik heb wel besloten om alvast de organisatie die achter dat nieuwe hotel zit aan te schrijven. Alleen.. mijn duits is niet zo superdepuper. Moet nog even nadenken over hoe ik dat aan ga pakken. In ieder geval een voorbeeld cv van internet plukken. Maar ik kan het altijd proberen, als het toch niet samen kan, weet ik dat ook weer.

Cara, jaaaa! Klagen! Echt waar. Dit slaat nergens op en straks heb jij de problemen met je ziektekostenverzekering door hun. Geen kop in het zand, schrijven! Pak ze bij de oren!!! Nog 3 extra weken? Zijn ze gek geworden?

Balen dat je ook nog ziek bent.. Geniet lekker van je dagen in Londen!!

Lapin, jammer wel he? Dat je door die sneeuw beperkt wordt in je kleding. En in schoenen ook vooral. Ik heb nog leuke laarzen van afgelopen winter, maar ik vraag me af of ze het nog redden.. nog een winter in de sneeuw. Dus eigenlijk moet ik nog even op zoek naar leuke, hippe laarzen met een goed profiel. Wat draag jij voor schoenen?
Cara, ik zie nu pas je post. Heb mijn scherm heel lang open laten staan, vandaar (ondertussen boer zoekt vrouw gekeken op uitzendinggemist).

Ik snap wel je gevoel van overlopen, dat geeft toch ook niets? Dan laat je het lekker, je hebt genoeg aan je hoofd en moet ergens je grenzen stellen in wat je trekt. Je hebt al zoveel voor elkaar gekregen, de rest komt ook wel. Wat gebeurt er als je over die 3 maanden van de ziektekostenverz overgaat?
Cara, lieverd, nou krijg je toch verdorie ook alles in een keer op je dak. Doe je wel rustig aan. En niet te hard werken hoor, als je ziek bent.
Sanne, woon jij eigenlijk voor altijd in Australie? Of is het maar tijdelijk?
Hi hi, geen idee Ine, het is zo'n vaag NLs regeltje. Binnen drie maanden na aankomst moet je dat geregeld hebben. ik denk dat de ziekenfondspolitie dan langskomt...
Cara, ik zou wel een brief sturen!! Liefst per fax. Ligt het er nog vandaag. Wat een ^%#@q*^$&!(#^$&(^$(

Beetje hoog van de toren blazen, dat je x keer geweest bent etc etc, dat je door hun fouten nog steeds niet verzekerd bent, EN:

dat je de gemeente aansprakelijk stelt voor alle mogelijke ziektekosten, zowel in de afgelopen 3 maanden alsook totdat jij wel een verzekering kunt hebben- aangezien je nu al 3 maanden niet kunt terugvallen op enigerlei verzekering- vanwege hun administratieve fouten

En schrijven dat jouw juridisch adviseur jou aanraadde deze brief te schrijven en dat als ze de kwestie niet binnen .... tijd oplossen, je genoodzaakt bent verdere stappen te ondernemen.
@ Saby: Dat is geen leuk nieuws. Ik snap dat ook nooit zo goed, waarom mensen zo jong dood moeten. Ik wens je veel sterkte en ook natuurlijk aan de familie van je vriendin.

@Biebel: ben je goed aangekomen? Lukt alles daar een beetje?

@Ainne: wauw, dat is snel, die tabel! Als je nu weg zou gaan uit Ierland, welk land zou je dan gaan wonen? Ik vind trouwens dat je moeder op jou lijkt.

@ Snjokorn: dat hebben we even mooi voorelkaar, die tabel! Ainne moet natuurlijk wel bezig gehouden worden.

Had trouwens helemaal over je kattenverhaal heengelezen, dat lijkt me goed waardeloos, weten dat je kat spoorloos is en er dan niets aan kunnen doen. Ik heb ooit een keer de kat van iemand kwijtgemaakt. Dat ging zo: In het huis waar ik woonde woonde op de benedenverdieping een huisgenote met twee katten. Een van die katten was al een beetje zielig want hij miste een achterpoot. Zij ging op vakantie en ik paste op. De bedoeling was dat ik ´s ochtends de deur open zou zetten om ze naar buiten te laten en ze ´s avonds weer naar binnen zou laten. Dat ging vier dagen goed, maar de vijfde dag kwam een van de katten (die met vier poten) niet meer thuis. Dus ik meteen asiel, dierenambulance gebeld, briefjes opgehangen, maar wat ik ook zocht, geen poes. Nu vermoed ik zelf dat het een suicidekat was, we woonden toen naast een treinrails. Ik voel me er nog steeds schuldig over, maar kon er echt niets aan doen, vooral omdat zielige kat nu nog zieliger was.

@ Marloussie: Zet hem op, wellicht trampolinespringen? Daar kan Rubis je vanalles over vertellen. En: t komt vast goed

@ Caramella: beterschap en ik zou toch als het enigzins kan een klacht schrijven, dit is echt idioot.

@ Ine: jouw duits is misschien niet superdepuper maar je NL en Engels(?) wel, toch? Ik neem aan dat er in dat hotel veel toeristen komen, dus misschien maken ze er wel helemaal niet zo´n punt van dat je duits niet perfect is. Mijn spaans is ook niet perfect (en ik verwacht niet dat het dat ooit zal zijn) maar dat vinden ze hier geloof ik juist wel schattig.

@Specu: hoeveel orthodoxe wijken zijn er daar eigenlijk (%van stad) en neemt het aantal orhtodoxe joden af of juist toe?

@ Anais: geniet van Tb.

Zo, nou ben ik er wel doorheen, geloof ik. Over bewegen gesproken: Ik heb vandaag voor het eerst 10km zonder stoppen achterelkaar gehardloopt! En dat in precies een uur. Ik ben trots!!

En verder is dit weekeinde ons zwembad (waar ik zo trots een foto van op fb heb gezet) ontploft. Ofnouja, niet het zwembad zelf maar de pomp+watertank. Ik was thuis het huis aan het poetsen toen ik ineens KLABOEM hoorde, met daaropvolgend de alarmen van 10 autos die afgingen. Wat bleek: naast het zwembad staat een klein huisje waar de waterzuiveringsinstallatie voor het zwembad instaat. Nu was de druk in de watertank zo hoog opgelopen dat het deksel ervanaf geklapt was. Vervolgens was dat deksel met zo´n klap tegen de deur van het huisje aangevlogen dat de deur er ook uitgevlogen was. En dat terwijl deze vergrendeld zit met 3 metalen balken! Op dat moment was het heel druk in het zwembadje (allemaal kindjes) maar gelukkig stond er niemand in de buurt van het huisje.

Een geluk bij een ongeluk dus. Ben benieuwd hoe deze story weer verder gaat want op ons wooncomplex is er speciaal iemand aangesteld voor het zwembad, dus de rapen zijn weer gaar.

Nou, ik ga maar weer eens aan het werk.
@ Cara: wat specu zegt.
quote:Ine schreef op 14 september 2009 @ 15:10:

Sanne, woon jij eigenlijk voor altijd in Australie? Of is het maar tijdelijk?

Nog even kort voordat ik ga slapen.....

Nee, ik woon hier niet voor altijd, volgens mij zou ik dat (nog) niet kunnen. We hebben een contract voor 2 jaar waarvan nu al 1 jaar voorbij is. We zijn dus al op de helft. Over 2 weken ga ik even naar NL. Ik ben heel erg benieuwd hoe ik dat ga vinden. Ik vind het heerlijk hier en ben echt gelukkig, maar ik mis mijn familie, vrienden en oude leven best wel. Als ik alles kon bepalen zou ik hier altijd blijven wonen, maar dan met familie en vrienden. We zitten trouwens wel te twijfelen om een jaar bij te tekenen.....even afwachten dus.

Morgen ga ik iets boeienders posten, maar nu ben ik echt gaar!
jeetje wat is er veel bij geschreven en een nieuwe tabel...

grappig om te zien hoe laat het bij iedereen is...

\

ik schuif net aan achter mijn buro effe mijn dag indelen
quote:caramella2 schreef op 14 september 2009 @ 15:11:

Hi hi, geen idee Ine, het is zo'n vaag NLs regeltje. Binnen drie maanden na aankomst moet je dat geregeld hebben. ik denk dat de ziekenfondspolitie dan langskomt...

Haha, dat herinnert me.

Toen Oudste geboren was, kregen we een brief mee van het ziekenhuis over de aanmeldingsprocedure, voor haar geboortebewijs.

Stond op dat je dat binnen drie maanden moest doen. Deed je dat niet, nou, dan, dan, dan...

moest je het binnen 12 maanden doen
quote:Sanne1985 schreef op 14 september 2009 @ 13:54:

Lapin, koala's zien er misschien wel schattig uit. Ze zijn echt heel erg dom! 90% van de energie die ze uit hun eten halen, gebruiken ze om datzelfde eten te ontgiften. Schijnbaar kunnen ze dus helemaal niet tegen eucalyptus. Haha...

Oh, en ruim 1/3 van de koala's heeft chlamydia. Dat heb ik geleerd in het koala-ziekenhuis. Safe sex, daar hebben ze dus ook nog nooit van gehoord.

[
Ine, ik moet echt lachen om die verhalen over je zoon en zijn zindelijkheidstraining. Ik zie hem zo zitten in zijn natte broek.

En ja, schoenen in de bergen en de sneeuw. Ik ben gek op schoenen, ik ben net die beruchte Imelda . Maar het heeft zo weinig zin hier. Af en toe koop ik wel iets leuks met een hakje enzo, maar verslijten doe je die dingen niet. Ik loop de godganse winter op mijn bergschoenen rond. Je kan me er in uittekenen, lompe dingen zijn het, maar je glijdt tenminste niet op je bek.
dus die andere 10% voor sex,.... nou tja dan zou ik zelf ook geen energie meer hebben om een koala condoom om te toen ..zal wel moeilijk gaan met die lange nagels

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven