Hét (r)emigratie-topic!

05-08-2009 11:33 3009 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

NaamLandTijdzoneAinneIerlandGMTAlejandraBoliviaGMT-4AnaisTurkijeGMT+2BiebeltjeNL (eerst Londen)GMT+1BloempjeEgypteGMT+2CaramellaNL (eerst Londen)GMT+1ChichaTenerifeGMTChocFrankrijkGMT+1DiscoveryNLGMT+1DunaArubaGMT-4DutchieUS, OhioGMT-5FladderUK, LondenGMTFretraArubaGMT-4GuiriSpanjeGMT+1HeidiNL, gaat naar AustraliëGMT+1IneOostenrijk, TirolGMT+1JJ80NL, Zuid-Amerika-plannenGMT+1KeranetColombiaGMT-5KodakUS?LapinZwitserlandGMT+1LiubiDuitslandGMT+1MarloussieNoorwegen GMT+1MmmariposaSpanjeGMT+1NymeriaUK, volgend jaar naar FrankrijkGMTOrbitAustraliëGMT+9RaccoonUSGMT-8RazzmatazzFrankrijkGMT+1RubisFrankrijkGMT+1SabyItaliëGMT+1SanneAustraliëGMT+9Sarah2ndLifeAustraliëGMT+9SFOUSGMT-8SnjokornIJslandGMTSpeculaasjeIsraelGMT+2SpinnetjeZuid-AfrikaGMT+1Surf-chickNL (eerst FR en PT)GMT+1UndertakerNL, gaat naar Oz *zwanger*GMT+1VibekeDubaiGMT+4

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
De crisis heeft Australie idd niet zo geraakt als in Europa en Amerika.

dat het hier niet beter is dan in nederland is niet waar.

de algemene kosten aan je huishouden is lager, zoals energie etc

de belasting is lager

de benzine is veel lager

maar t belangrijkst vind ik dat je levenskwaliteit way over de top hoger is.

het is hier ruim

het is eem lekker klimaat, je leeft veel buiten, je kunt elk weekend erop uit vanwege het weer.

verder is hier alles gewoon goed geregeld qua gezondheidszorg en voorzieningen.

ik moet je wel eerlijkheidshalve erbij zeggen, dat mijn man in een hoge salarisklasse zit, dus ik woon enorm groot in een enorm chique wijk , we kunnen leuk leven , daarbij en dan komt het voor mij persoonlijk stukje, we kunnen hier wel beter leven dan in nederland.Met dat goede salaris hier kunnen we beter leven dan het goede salaris in nederland,

ik hoef hier niet te werken, in nederland wel.

vb nuon per maand 290 euro

hier 340 dollar in 2 maanden.(dat is dus 200 euro)

Dus 100 euro per maand tegen 290 euro per maand.

nou noem jij dat maar eens niet beter.

dat ziujn de praktische dingen.

de emotionele dingen zijn persoonlijk, ik heb geen heimwee en ik geniet enorm hier van het land op zich en de cultuur en de sfeer, en toch hou ik ontzettend van mijn familie en ook die hadden er moeite mee, maar vinden het nu heel fijn dat ik me hier zo gelukkig voel, het is ook een stukje egoisme van mensen als ze zo moeilijk doen, naast een groot stuk bezorgdheid voor het onbekende.

dat is wat mijn vader zei, gister nog aan de telefoon, : ik hoor je elke keer zo blij met goeie berichten dat ik er heel goed mee kan leven dat je zo ver weg zit,

het valt niet mee voor de achterblijvers, maar ze moeten ook wel in jouw plaats kunnen denken om de stap voor jou wat makkelijker te maken.

maar ik heb bij jou het gevoel , ook met in mijn gedachten de berichten van het andere forum , dat je het toch heel stiekem voor jezelf als excuus houd om het proces te matigen, ik heb bij jou het idee dat jijzelf het allemaal een te grote stap vind, te onbekend, bang voor heimwee , of bang dat het niet lukt daar.

waarom gaat je man je niet voor, zoekt een baan, met een baan als basis ben je al bijna gesetteld, met een man die het naar zijn zin heeft met werk is de spil van het succes.

als ik jou zo lees dan begrijp ik de opemerkingen van andere mensen, ik heb al zo vaak gehoord dat wij enorm lef hebben om de hele boel op te geven in nederland en gewoon te gaan.

maar het is natuurlijk niet gewoon gegaan, het is doordacht, voorbereid en als eerste waren we het unaniem met zijn allen eens dat we die stap gingen maken en tot een succes wilde maken, ook al waren er een heleboel beren op de weg, die heb je altijd, wie dan ook.

als je twijfelt, wordt het nooit wat.

gaat het haske fout. en als je twijfelt , ben je er niet aan toe en moet je er zeker niet aan beginnen.
Haha, Dutchie....die foto! Weet je hoe de chlamydia zich uit? In een wet bottom. Al die soa-koala's in het ziekenhuis hebben dus hun eigen boom met handdoekjes, om te kijken hoeveel ze nog uit hun kont lekken, best zielig. Maar stiekem ook wel grappig. In dat ziekenhuis zitten trouwens ook heel zielige bosbrand-koala's...ahh!

Ine, inmiddels ben ik ook wel op mijn plek hoor. De eerste maanden vond ik het best moeilijk. Ik vond het leven in Sydney meteen al leuk, maar ik miste NL wel. Maar goed....inmiddels voel ik me hier echt goed! Ik geef trouwens les op de nederlandse school. Daar geef ik kinderen nederlands, een beetje aardrijkskunde, geschiedenis en nl cultuur. Ze gaan overdag naar een australische school en daarna komen ze door naar mij. Best een lange dag voor die kinderen dus. In Nederland stond ik ook al voor de klas, dus ik ben superblij dat ik er alsnog iets mee kan doen.

Marloussie, wat dacht je van een uurtje trampolinespringen?
hopleijk krijgt die kat in de foto geen chlamydia... hehehehe

ik zit net de vma's te kijken gisteren gemist...zo te zien heeft amerika er een nieuwe asshole bij...wat een eikel zeg
zie net dat patrick swayze overleden is... zucht no more dirty dancing..... wat een jeugd sentiment was die film toch,..ik heb mijn eerste echt zoen gehad tijdens die film (was meer een amandel onderzoek hahaha)
Hoi allemaal, tis weer een drukke dag geweest lees ik! Sexy bergschoenen kan best hoor, ligt een beetje wat je erboven draagt Heb zelf iets heel ergs gedaan, ben aan de Birki's gegaan, zakte bijna door mn voeten op die gewone slippers. Overdag wel strak op de hak naar werk hoor

Marloussie overtijd, hoe lang moet je nog doorlopen?
ja zo zeker
Ben weer present, heb een paar pagina's terug gelezen maar daar is geen beginnen aan.

Heb een heerlijk relax weekend gehad en ga nu even na genieten met onze NL-gasten

Deze gasten gaan morgenvroeg weer weg dus morgen tegen de avond ben ik weer helemaal hier.
SFO, hoelang duurt het nog voor de kinderen komen logeren? Volgens mij schiet het al behoorlijk op, nog een maandje of zo?

Marloussie, ik vind het zo spannend dat nu elk moment de bevalling kan beginnen. Open elke keer het forum om te kijken of er al nieuws is, lekker ongeduldig he? Overtijd zijn kan zo irritant zijn, op een gegeven moment wil je gewoon je baby in je armen houden. Herinner me nog goed hoe ik al 14 dagen na de uitgerekende datum dacht dat dochter nooit meer geboren zou worden. Die blijft kennelijk altijd in mijn buik zitten, dacht ik.

Ik liep telkens naar de babykamer, zag dat wiegje dat nog leeg was en fantaseerde hoe het zou zijn als er "een echte baby" in zou liggen. Na al die maanden zwangerschap vond ik dat idee nog steeds te mooi om waar te zijn. Ik heb nog erg vaak heimwee naar die schitterende babytijd.

*Oh jee, laat ik nu maar ophouden, straks word ik nog verbannen naar de babypijler*

Marloussie, nogmaals sterkte en ik zal voor je duimen dat de bevalling nu heel snel begint.

Sarah, jullie hebben de emigratie inderdaad heel doordacht en gemotiveerd aangepakt. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben in Australie. Gaat het ook goed met de kinderen op school en geniet man van zijn nieuwe baan? Wat is trouwens het verschil met de Nederlandse scholen voor de kinderen?
Ik ben Sherlok Holmes! Hahaha!

Kon vannacht niet slapen en heb uit verveling op www.wieowie.nl zitten speuren.

Heb een ex-vriendje gevonden! Zelfs een actuele foto van hem gezien.

Gave site!

Marloessie, vandaag dan??
Och dat had ik nog niet gehoord Dutchie, van Patrick Swayze, wt triest. Zag pas wel een recente foto van hem en hij was volkomen onherkenbaar, echt uitgemergeld.

Dirty Dancing zal wel opnieuw uitgebracht worden, wedden!

Haha Sanne, een wet bottom, wat sneu voor de koala's!

Ik ga even op de babypijlert kijken hoe het er met Marloussie voorstaat.

Chicha, was ie nog leuk?

Liubi welcome back! Bij ons is het stemmen net zoals bij jou zo te lezen. Leuk dat je weer gaat werken. Zullen we een poosje ruilen, ik zit in een enooooorme werkdip en Oudste vind creche momenteel ook niet zo leuk, bah.
hihi dat verhaal van die koala's! geloof je toch haast niet... hihi

@ liubi, ja vertel, hoe was het bij de schoonfamilie? Is je zoon nog heel of is hij helemaal doodgeknuffelt!?

@ chica, je zit toch niet te : als..wat dan...?
Nog steeds om de 10 min, heb wel erg goed geslapen. Word er,zoals we hier zeggen, ' drittlei' van. Vanmiddag naar ziekenhuis.

Las het van Patrick Swayze. Toch even heel stil van.

Rood-groen heeft gewonnen hier. Ben er wel blij mee, vind het een erg leuke, charismatische staatsminister
Spannend joh Marloussie, zit echt met je mee te leven hier. Fijn dat het nog te doen is en dat je goed geslapen hebt. Hopelijk dat het strippen gaat helpen. Ik ben nooit gestript, dus weet niet eens precies wat het is eigenlijk. Nou ja, het zal hoe dan ook niet lang meer duren.

Lopen, lopen, lopen, dat schijnt toch echt het beste te helpen, dan drukt dat koppie flink naar beneden en dat zou de boel dan in werking moeten zetten - ik heb bij Oudste echt kilometers gemaakt in het ziekenhuis, kan die gang nu nog uittekenen!
Marloessie, en je man?

Ainne, hij is nog precies hetzelfde! Niet te geloven.... ik herkende direkt het lidtekentje naast zijn mond.. aah

Ik zou wel meer mensen willen opzoeken maar mijn geheugen werkt niet meer zo goed kan me geen achternamen meer herinneren.

Hoe je heette, dat ben ik vergeten.....
Man is weer beter. Ligt nu nog te snurken. Erg irritant....:) Alles moet nu om mij draaien, dat snap je wel
Nou Marloussie, dan worden wij toch even je virtuele doula's?

Marloessie hoe staat het ervoor?

Ik was bij beide meiden ook ruim over tijd. Voor de oudste moest ik aan de weeën opwekkers omdat ze al ruim 14 dagen te laat was. De jongste kwam gelukkig na een inwendig onderzoek net voor de 14e dag.

Anais ik heb ook genoten van de babytijd..... en vond het ook super om zwanger te zijn....... Maar wat gaat het snel hè? jouw meissie is al volwassen en die van ons zijn ook al weer 9 en 12........ zucht.....

Ainne vervelend dat je ff in een dip zit qua werk en dat de oudste het niet zo naar haar zin heeft op de creche.... maar ja het kan niet anders. Zoals je al eerder schreef mag je in deze tijd blij zijn als je een baan hebt. Misschien toch eens kijken of Zwitserland een optie is. Gezellig bij Lapin in de buurt!

Ine wat een lekker joch heb je toch.... hoop dat hij snel op de pot plast.

Vibeke hoe is het in Dubai? jullie waren opzoek naar een ander appartement? en alles goed met de kleine? hebben je ouders de kleine al in de armen gehad?

Anaïs heerlijk dat jullie er al weer op uit gaan!! Je geniet met TB volop van het leven.....

De rest ook allemaal een Ik moet er zo weer vandoor om te werken. Maar heb genoten van mijn vrije ochtend. Het huis (lees onderverdieping) is ook al weer lekker fris en opgeruimd. Dus morgen op mijn vrije dag hoef ik helemaal nix. Ben begonnen met "De Celestijnse belofte" en heb me voorgenomen om daar morgen volop tijd voor te nemen. Zie er nu al naar uit.

Fijne dag xXx
Duna, Birkis' zijn wild populair in Nederland. Man en vrouw, stapte erop rond afgelopen zomer. Was vergeten wat een modegevoelig land het is. In Australie worden uniformen door school en werk voorgeschreven en verder maakt het geen mens uit wat je draagt.

Sanne, leuk dat je les geeft op een Nederlandse school. Zo hou je nog contact met de Hollandse cultuur. Als leerkracht kun je ook op Aussi scholen werken hoor, ik werk al jaren voor Ed Qld. Special Education. Tot nu toe op een en dezelfde school maar in term 4 ga ik kinderen in de unit van een basisschool begeleiden.

Sarah 2nd life, ik vind veel dingen hier in Oz makkelijker en goedkoper dan in Nederland. Medicare ipv verplichte verzekering van 100den Euro's, sportclubs waar je gewoon per les betaald, weinig kosten aan kleding door de verplichte uniformen.. Wel is er veel van bovenaf geregeld, daar moest ik eerst aan wennen maar inmiddels vind ik het juist makkelijk. Aan mijn salaris als leerkracht valt niets te onderhandelen, in Nederland werd me dat toch een gedoe..

Choc en Liubi, leuk dat jullie hier nog of weer zijn.

Ga nu even terug lezen, het verhaal van de koala opzoeken...later..
Haha, mijn koala-verhaal is wel een hit he! En dat is eigenlijk best sneu, een soort van leedvermaak.

Orbit, ik heb hier juist van scholen gehoord dat je een bepaald diploma moet halen en dat het zo lang duurt voordat dat eindelijk rond is.....dat het voor mij de moeite niet waard is. Ik ben hier namelijk maar voor 2 jaar. Wel zitten ze volgens mij te springen om substitutes. Maar het lesgeven op de nl school vind ik heel leuk hoor, ik zou alleen wel iets meer uren willen hebben. Ben je trouwens weer helemaal ´thuis´ in Townsville. Ik ben daar vorig jaar ook even geweest tijdens mijn vakantie. Ik herinner me een heel lekker tentje waar je kon ontbijten aan zee.

Jij werkt dus gewoon op een australische public school? Leuk hoor!

Marloussie, is ze er al.....
@Ainne, ik heb nog 1,5 maand Elternzeit hihi. En daarna moet ik eerst wachten op een 'Platzsharing' plaats in de 'Krippe'.

Als ik die plaats eenmaal heb, dan ga ik aan de slag. Wordt dus wel 2010. Kun je die dip zo lang nog volhouden?

@Discovery, ze vonden hem geweldig! We zijn nu bezig met de procedure om mijn schoonmoeder naar Duitsland/Nederland te halen.

Oh, zoonlief heeft de kast uitgeruimd. Ik ga dus maar weer eens aan de slag.
Hoi Sanne,het is idd wel een gedoe om hier het state-school systeem binnen te komen. Helemaal als je man een goeie baan heeft en je na twee jaar weer weg bent.

Ik ben weer helemaal thuis in Townsville. Het is hier altijd mooi weer en het buitenleven bevalt me prima. Ontbijten aan zee, verveelt nooit (zeker de C-bar met uitzicht op Maggie Island, The place voor ontbijt en lunch)
Marloussie, lig je al te persen?
Mijn Oz-vriendin gaan dit weekend weer naar Oz voor een vakantie, zij komt uit Atherton, da's toch niet ver van jou vandaan?
Orbit, je klinkt lekker relaxed! Hoe heeft de familie in NL gereageerd op je stunt?

Grrrrrrr! Ik zit te wachten op antwoord op mijn mailtje naar ex-vriendje. Had op zijn minst verwacht dat hij me in no-time dol enthousiast terug zou mailen!
Oh je hebt hem gemaild, hahaha, dat had ik even gemist!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven