Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
LOL Lapin, die garage die jouw man mag inrichten maar van de rest moet hij dus afblijven. Die houden we erin. Ik wilde het ook liever zelf doen maar het is een feit dat we dezelfde smaak hebben. Toen ik dit huis in ging richten zijn we samen gaan shoppen. We liepen telkens naar dezelfde spullen toe, hebben nooit een meningsverschil daarover gehad dus de kans is groot dat ik het mooi vind.

ps. Je hebt gelijk hoor, hij doet alles om het goed te maken maar ik wil resultaten zien, vind dit wel lief maar wil op andere fronten resultaat zien.
Moonglade, sterkte met het verlies van je schoonmoeder. Wat triest.

Anais, leuk om de fotos van je nieuwe flat te zien. Wat voor soort bewoners zitten er in het gebouw? Veel buitenlanders?

Ik zou trouwens helemaal niet zo blij zijn als mijn man buiten mij om spullen voor het huis zou kopen! Ook al zou het mijn smaak zijn. Rare gewoonte hoor....

JJ80, kaakfysio! Wist niet dat het bestond maar waarschijnlijk bestaat het ook niet in Spanje.

Caramella, uit je reaktie aan Biebeltje maak ik op dat je studierichting heel anders is dan je uiteindelijk beroep. Hoe zit dat?

Bevalt je nieuwe baan trouwens?

Biebel, hoe is het met je katten?
Moonglade, gecondoleerd en veel sterkte gewenst.

Voor de rest weinig te vertellen vandaag.
2 dagen en 7 pagina's later ben ik weer terug... Ik was 2 dagen ziek thuis (stress? hihi) en ben daar nog steeds internetloos.

Anais nog bedankt voor je goede tip mbt mijn werk perikelen. Ga inderdaad alles op papier zetten. Normaal doe ik dat meteen al maar was nu even te moedeloos geloof ik haha.

Moonglade, gecondoleerd. Sterkte.

Ik ga even verder bijlezen nog..
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Heb vanmiddag alles al een keertje gelezen maar ben het eerlijk gezegd alweer zo'n beetje kwijt. Ik heb de punctie achter de rug en weet niet wat ik ervan denken moet.

Bij de echo waren er drie gezwellen of tjes gevonden en daar zijn zeven puncties van genomen..tja..ik weet het niet, het kan van alles zijn maar volgens mij is het niet goed. Nu komt het spannende afwachten. Het valt me eigenlijk nog mee dat ik er nog redelijk mee om kan gaan. Hopelijk blijft dat tot de uitslag..

Lapin, ik heb vanmorgen aan je gedacht toen ik op het bedje lag en de postieve energie kwam over..mijn hals is nog wel een beetje beurs maar hopelijk is dat snel weer over.. Gelukkig viel het bij jouw allemaal mee.

Anais leuke flat hebben jullie. Ik denk ook niet dat ik er echt heel blij mee zou zijn als mijn man zomaar nieuwe spullen had gekocht.

Moonglade, sterkte toegewenst met het overlijden van je schoonmoeder. Niet niks..
Oei Racoon, dat klinkt heftig zeg. Hoe lang moet je wachten op de uitslag? Ik zal voor je duimen...
Raccoon, krijg je vrijdag de uitslag? Dat is wel snel. Heeft je arts verder niets gezegd?

Ik duim dat het allemaal met een sisser afloopt.

Spin, ziek van de stress? Getsie.

Ik ga maar eens naar bed, ben alweer de hele nacht wakker.
Zo....je leest even niet mee en er is gelijk weer zoveel gebeurd! Best veel heftige dingen ook, ik hoop dat het allemaal weer wat beter gaat met iedereen. Raar is dat altijd, dat ongeluk/problemen vaak met zo'n golf komt.

Hier is het de afgelopen week heerlijk weer geweest, het leek ineens wel weer zomer! (fijne bijkomstigheid is dat ik vakantie heb, dus ik heb lekker allerlei boeken in de zon gelezen).

Nou dames en heer, heel veel sterkte voor iedereen die dat nodig heeft! Ik ga straks voor het eerst in mijn leven creme brulée maken, dus misschien kom ik vanavond of morgen wel langs met hilarische verhalen over mijn kookkunsten!
anoniem_23336 wijzigde dit bericht op 23-07-2009 07:12
Reden: foutje...
% gewijzigd
Raccoon, wat moeilijk voor je en dan die spanning van wachten op de uitslag. Vrijdag is op zich niet ver weg maar als je hier elke minuut van de dag mee bezig bent, kan het lang duren.

Ik wens je hartstikke veel sterkte en hoop zo dat het vals alarm is en dat alles goed blijkt te zijn.
Spinnetje, gaat het nu weer een beetje met je? Stress kan inderdaad behoorlijk ziekmakend zijn en wordt nog te vaak onderschat. Je kunt daar zoveel klachten door krijgen. Pas een beetje op jezelf, oke?

Sanne, wat heb je het goede getroffen met het zonnetje net nu je vakantie hebt. Hmm... Creme brulée, ik maak het weleens uit een pakje, ik ben benieuwd of het lukt.

Chicha, hoe hou je dat toch vol met al die gebroken (slapeloze) uren. Slaap je overdag weleens een uurtje ofzo?

Kun je niets van een arts krijgen om goed te slapen of wil je dat liever niet?

Tja, de inrichting van het huis... ik hoor steeds meer erover. Tb heeft ook nog een wandmeubel gekocht. Ik krijg het nou toch wel lichtelijk benauwd ervan, wat als ik de spullen toch niet leuk vind? Hij zegt steeds: "Vertrouw me nou maar, je vindt het schitterend, zeer weten. Dit is mijn verrassing voor jou."

Vandaag plak ik mezelf aan hem vast, laat hem geen seconde alleen de deur uitgaan want hij had het nog over nieuwe lampen kopen en gordijnen. Ik heb ook geen idee wat ik met mijn andere spullen moet doen. De huidige spullen zijn nog vrij nieuw. Ik kan dat toch niet zomaar bij het grof vuil zetten? Alles gaat ook zo raar, ik weet niet eens meer wanneer we nu vertrekken, gisteren zei hij dat we eerder weggaan maar niets is nog ingepakt. Straks wil ik toch echt een duidelijke datum afspreken, ik moet toch weten waar ik aan toe ben.
had alles bijgelezen vannochtend maar geen tijd meer om te reageren dus nu hoop ik dat ik nog het een en ander weet

@ raccoon, pfff heftig zeg. en dan ook nog 'gewoon' doen voor de kinderen en alles ik duim voor je dat het gauw vrijdag is en de onzekerheid voorbij is

@ anais, mooie nieuwe woning! was je er nu al geweest om te zwemmen? wel gek om je nieuwe meubels dan niet zelf uit te zoeken.. ik bedoel, zo vaak doe je dat niet.. Mag/ moet je eens een keer veel geld uitgegeven en dan is het alweer voor je gedaan...

wordt alles op het nieuwe adres afgeleverd of moeten jullie zelf nog sjouwen?

@ biebeltje, wat een getouwtrek allemaal zeg. ik vind het wel goed van je dat je duidelijk je doelen voor ogen hebt en gewoon je doelen behoudt!

@ lapin wow het viel dus bij mee bij de tandarts! nu gauw weer oefeningen doen en dan voelt het weer helemaal goed daar...

nog iets gehoord van die rare mensen die jullie willen laten betalen?

@ ine lekker rustig bij jou nu de horrorfam. weer naar huis is? opgelucht adem halen en op naar de volgende gasten? erg mooie foto's zeg!

en toen wist ik t even niet meer... hier alles zn gangetje, ga gezellig het weekend weg, naar een vriendin die me ff nodig heeft. paps heeft EINDELIJK een verjaardagskadootje gevonden ( maand te laat) maar goed, dat hebben we ook weer voor mekaar, nog 2 daagies werken en dan weer lekker weekend.
Wat zeg jij nou voor lelijk woord, Discovery: zelf sjouwen? Hihihi... Nee hoor, de spullen worden allemaal afgeleverd op het nieuwe adres en het bed en de kasten worden in elkaar gezet. Alleen de Ufo, het bestek en het nieuwe servies en nog wat kleine dingetjes heb ik hier staan. We regelen verhuizers dus zelf geen gesjouw. Ik pak alleen in & uit, verder niet en dat valt wel mee hoop ik. Wilde vanmiddag zwemmen maar zoals ik al eerder schreef, ik laat Tb niet alleen shoppen vandaag.
Even snel een berichtje voor Raccoon.

Raccoon, ik heb aan je gedacht gisteren toen ze bezig was met polijsten (dat doet toch geen pijn ). En ik ga de komende dagen heel erg hard voor je duimen dat de uitslag goed mag zijn. Ik vind je heel stoer en dapper. Nog even doorzetten.

En nu ga ik snel even dweilen. Herr Otto van Kallisto heeft vannacht weer een plas gedeponeerd. Dit keer onder het bureau (waar ik nu zit te tikken ).
Anais en Chicha, ik pas wel op mezelf hoor maar vind et lastig om zo "alleen" hier te zijn in ZA. Met spinnemans kan ik er niet goed voer praten. Heb daar echt mijn mams voor nodig maarja, die woont helaas niet om de hoek. Moet zeggen dat ik me voor het eerst in tijden weer eens echt alleen heb gevoeld en dat ik nu pas weer eens echt besef dat ik zo enorm ver weg woon van mijn vrienden en familie.

Ik heb voor mezelf besloten dat ik deze 4 maanden als trainer gewoon afmaak en dan weer terug ga naar mijn oude vertrouwde IT nerd baantje. Die mogelijkheid heb ik; ik moet dit voor 15 augustus aangeven en dan houden ze mijn baan bezet daar.

Het is heel leuk om les te geven maar het is niet wat ik uiteindelijk wil geloof ik. Zoals jullie ook al terecht opmerkten is het hele verbeter projecten gedoe echt meer mijn ding. Met mijn IT nerd baan kan ik me daar meer op focussen of heb ik meer ruimte om daarnaast cursussen in die richting te doen. Met het taalprogramma zit ik, in ieder geval voor mijn gevoel, echt "vast".

Dit denk ik nu... Geen idee hoe ik over een uur of morgen denk

Anais ik ben echt benieuwd wat TB allemaal heeft aangeschaft.. Heeft ie niet een tipje van de sluier opgelicht....?
Ik moet onwijs hard aan de poets nu eigenlijk.. maar heb geen zin. Gelukkig helpt vriendin heel lief mee, dus dat scheelt een hoop. Zij is alleen 2013 keer zo snel als ik, echt.. die vliegt met die doekjes in het rond alsof ze achterna gezeten wordt (maar het wordt wel schoon). Ik doe alles op mijn dooie gemakkie, gewoon relaxt. Het is nu ook heel warm en ik wil me gewoon niet onnodig haasten. Laat mij maar lekker aankeutelen als ik de tijd er voor heb. Maar ondertussen kunnen we lekker kletsen en is het gezellig, zo wordt schoonmaken ook nog eens minder vervelend!!

Misschien kom ik later nog even terug als Leni. We gaan zwemmen bij de zwemplas, de kinderen kunnen daar zo fijn spelen. Gisteren flink verbrand op mijn bovenbenen, dus ik moet me wel goed insmeren!
Ine, als jullie klaar zijn, kom dan gezellig deze kant op. Hier valt ook nog veel te poetsen hoor. Pfff van half juli tot half augustus is hier echt het hooghooghoogseizoen. Ik heb weinig tijd om actief te posten, maar kom af en toe wel even langs hoor. Raccoon, ik denk aan je.
Heb je wel hulp bij het poetsgedoe, Rubis, of moet je alles zelf doen? In elk geval veel sterkte tijdens deze drukke periode.

Ine, wat een mazzel dat je vriendin zo lekker meehelpt met schoonmaken. Echt lief van haar want ze is toch op vakantie en dan tegelijkertijd meehelpen, grote klasse.

Spinnetje, wat vervelend dat je je zo alleen voelt momenteel. Je zit ook zo ver weg, kunt niet even snel naar NL op en neer om lekker te praten met je moeder bijvoorbeeld.

Ik denk wel dat je nu de juiste beslissing hebt genomen wat betreft je werk. Hopelijk voel je je daardoor wat beter, nog even volhouden.

Tja, Tb vertelde dus alles nieuw te willen omdat we een verse start in een ander appartement gaan maken. Volgens hem moet je de spullen uit de vorige woning gewoon achterlaten omdat daar de energie van het verleden aan vast zit. Maar dat gaat me toch aan het hart hoor, omdat er best veel is waaraan ik gehecht ben. Dus ik neem wel degelijk wat dingen mee en vind daar wel een plekje voor. Ik zal als de nieuwe spullen er zijn wat fotoos maken en die hier plaatsen. Hij is nu dus even weg voor een bespreking en gaat daarna door naar de bank (oh jee) en heeft beloofd me daarna op te pikken om nog wat te shoppen. Ik moet het nog zien... ik heb echt heeeeeel duidelijk gemaakt dat ik nu mee wil.
Alert alert alert......... er is weer een topic wat steeds meliger wordt, 'mijn vriend smst steeds minder' op relaties.
Lapin, wtf is swaffelen?
Nou Anais dat zou ik ook moeilijk vinden hoor, als mijn Vent de hele inrichting zou bepalen. Daar heb ik nl zelf heel specifieke en veel leukere ideeen over... Het is drastisch, alles vervangen, maar het is als idee ook wel leuk. Fris begin, en zo. Ik moet wel lachen, bij jou wordt het allemaal bezorgd, en ik zit met een boekenkast gemaakt uit lege dozen... Hij is best leuk trouwens!

Chicha dat klopt, ik doe niks met studie. Erg he?
quote:Ainne schreef op 23 juli 2009 @ 13:08:

Lapin, wtf is swaffelen?Nou Ainne, ik weet het niet helemaal precies, maar het schijnt dat de man dat met zijn lul tegen je gezicht slaat.....geloof ik.....zoiets
En jouw man doet dat dus - volgens dat andere topic! Tsss, niet achter jou gezocht, Konijn!!
Wikipedia:

Swaffelen (of zwaffelen) is het aantikken met de penis, vaak met herhaalde bewegingen, van andermans lichaam of een voorwerp. Swaffelen werd uitgeroepen tot "Woord van het jaar 2008".

Swaffelen gebeurt veelal in een plagende, zwart-humoristische of vernederende context, maar ook wel als seksuele handeling. Bij de op een persoon gerichte variant wordt vaak de wang aangetikt. De penis is daarbij gewoonlijk slap of niet volledig geërecteerd.
Raccon gaat het nog een beetje? w88 is altijd vervelend. Hoop voor je dat je goed nieuws krijgt morgen

Specu kun je niet iets bedenken waardoor je speculief even voor jezelf hebt? Geniet van je bezoek!!

Anais is het nog gelukt om met Tb te shoppen?? wel fijn dat hij je zo verwend. Maar ook jammer dat jullie de spulletjes niet samen uit zoeken.... en alles nieuw.... nogal rigoreus. Maar ja ik ben dan ook nogal een krent

Caramella wat omschrijf je dat mooi aan Biebel dat je je eigen basisgevoel moet vinden en vandaar uit verder kunt. Als je dat kunt ben je een heel end in de goede richting.

Ga ff met dochterlief naar een aziatisch winkeltje in de buurt. Willen morgen gaan picknicken en dan wil ik rouleau de printemps mee nemen. Lekker en gezond.

Fijne dag allemaal xXx
quote:Anais01 schreef op 23 juli 2009 @ 14:20:

Swaffelen werd uitgeroepen tot "Woord van het jaar 2008".

Alleen in Nederland....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven