Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Alle reacties Link kopieren
Ahh Sarah, wat rot dat je zo in de stress er om bent. Die dochter van je zal wel even geschrokken zijn maar heus wel begrijpen dat je het niet zo bedoelt.

Ik kan me niet voorstellen dat alle landen zo streng zijn. Volgens mij is Australie sowieso streng omdat het een beetje "vol" raakt daar. Zo kom je als Zuid-Afrikaan amper nog binnen in dat land; er schijnt daar een overschot aan Afrikaners te zitten al.
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Haha, jullie zijn gewoon geschrokken door dat domme vliegtuigstoeltopic van gisteren Ik zou ook moeten sporten, maar het is veel te heet. Bovendien kom ik om in het werk. Dan maar een nargile vanavond, staat toch gelijk aan gewichtheffen?Misschien later deze week afkoelen in het zwembad. Ik heb weer allerlei kerels achter me aan, zou dat aan het hete weer liggen? Het is ook allemaal te zeer vermoeiend.

@Chicha, El-Qahira is niet erg ver. Alleen mensen van Gaza kunnen niet makkelijk reizen o.a.

Twee studievriendinnen zijn recent in Cairo geweest, je hoeft er niet naar toe te gaan voor het lekkere eten zeiden ze, het was gewoon smerig. En ze kwamen met buikloop terug. Dat is dan ook wel weer goed voor de lijn.

@sarah, wat een gezemel zeg, bah! Ik zal dan ook wel niet door de aussie keuring komen met mijn hoge bloeddruk en lichte diabetes. Moest je bij de eerste keuring al naar een speciale keuringsarts? Hier in het MO is dat een stuk eenvoudiger.

@biebel, ff doorzetten, dan heb je je libanese feest gehad, anders blijf je ertegen aanhikken.
(De monsters ging over Lapins honden, voor de duidelijkheid)

Ow Sarah, de stress! Arme ziel. Hoe oud is ze?
@Specu: die kerels komen vast door hoe je eruit ziet Misschien kun je ze afschrikken door een betoog te houden over mensen met overgewicht in vliegtuigen...
Ik heb zo waa waa waa waanzinnig gedroomd
Mijn redding (BMI veel te hoog, aldus de WII fit van mijn zusje ;), maar dat wist ik zelf ook..) komt morgen om 9.00 uur!!

Wij krijgen nl een logeetje in huis, een klein hondje! Hij blijft een week, gezellig! Verheug me er echt op. Moet natuurlijk wel flink wandelen met hondje, dus dat gaat helemaal goedkomen met de slanke lijn :S. Of kun je niet 20 kilo afvallen in een week ??

Wat zou dat fijn zijn. In ieder geval zou ik met 10 kilo minder al een heel stuk van mijn garderobe weer passen, die nu niet past.

Later meer, moet even een kliekje opwarmen!
Sarah, wat erg... arm kind. Ach gossie...

Het is toch niet te geloven, ze is toch minderjarig? Kijk, dat ze je afwijzen omdat ze geen profijttrekkers willen kan ik me voorstellen maar jullie gaan op uitnodiging van het bedrijf. Je houdt je eigen broek op.

En dan de schuld gooien op een minderjarige met wat overgewicht.... jeetje, ze heeft toch niemand vermoord?

Hoezo worden kinderen eigenlijk meegenomen in de keuring, ik vind het mensonterend.

Stom land.
Inderdaad achterlijk dat zelfs kinderen gekeurd moeten worden. En waarom? Het is niet zo dat je daar gratis ziekenfonds hebt of zo (toch?).

Hier hoef je helemaal niets te doen als je hier komt wonen, je hoeft je niet eens bij een gemeentehuis te melden of zo. Je komt gewoon en 1 keer in de vijf jaar is er een census en dan schrijf je je naam op. Maar ja, EU.
Sarah, wat zielig..... . Je moet het wel even goed maken hoor en uitleggen dat je het niet zo bedoelt. Het is ook wel een beetje komisch om eerst kwaad weg te lopen en dan terug te komen en een zak chips te vragen .

Hier hoef je ook niet door de keuring, zelfs niet voor je hypotheekaanvraag. (of hoeft dat in NL ook niet?). Je krijgt een permis voor 5 jaar en die verleng je daarna gewoon. Je moet wel een baan hebben anders kom je Zwitserland niet in, dat dan weer wel.
Kom maar lekker naar Spanje, hier is het ook heerlijk zonnig en warm.

Lapin, die honden van jou zijn echte jagers he! Stoer hoor.

Mijn katten brengen me iedere ochtend een muis of een hagedis. Als kadootje, bij de voordeur, in de badkamer, in de keuken....
dat arme kind is 13, is een lekkere oppepper voor haar.

ze willen geen mensen die de gemeenschap geld gaat kosten, zo denken ze daar.

nee, je betaald riant verzekering, maar alsnog willen ze liever niet dat je in hun ogen een potentiele patient bent,

bureaucratie ten top, maar het kost je veel stress en alweer heel veen geld.

laat jullie nog wel weten wat dit grapje nou weer kost.

ja het is nogal raar , zo een kind is in de groei en krijgt dan ook persoonlijk een brief he, was aan haar gericht.

je had mij eens moeten zien op die leeftijd.
Haha Ine, 20 kilo afvallen in 1 week? Misschien als je die nieuwe afslankpillen (Alli) er bij gebruikt. Daar ga je acuut van aan de diarree (er is een topic over geopend op 'lijf en lijn').
ja we hebben al weer goed gemaakt hoor, !!!!

wellicht dat we er laten om kunnen lachen dat ze eerst het huis uitrent dat ze dood wil en dan terugkomt voor een zak chips.

nu ik het zo lees, hylarisch eigenlijk.

lekker egotopicerij van mij allemaal, moest het ff kwijt sorry.

wist dat het over de honden ging hoor@!!! come on!!

hihi
Oh ik heb zo met haar te doen Sarah, op die leeftijd ben je sowieso overgevoelig natuurlijk.

Neee Ine, niet dat Alli gebruiken hoor, het vet schijnt letterlijk je kont uit te lopen (heb daar een heel goor artikeltje over gelezen van iemand die het geprobeerd heeft, zal vanavond eens googelen of het ook online staat)

Home time!
Oh hier, heb 'm al:

One morning, a week into taking the tablets, I woke up with a huge, dark yellow, oily stain all over my sheets. It was all over the seat of my pyjamas, too. Fat, which looked exactly like olive oil, had been leaking out of my bottom. It was disgusting.

After that, more oil would leak out every few days. I couldn't predict when it would happen, so when I was out I always wore black trousers with a cardigan tied around my waist and changed my underwear regularly.

Het hele artikel:

http://www.newsoftheworld ... ade-my-body-leak-fat.html

:puke:
Jezus Ainne, ik heb dat artikel gelezen, vreselijk. Ik was al niet van plan om het te gaan gebruiken. Vorige week heb ik al informatie opgezocht op internet over Alli. En daar stond ook al in dat je er vreselijke diarree van kan krijgen. Ik heb al zo snel last van rommelende darmen.
Ainne, yuk!!! Dan moet je wel heel wanhopig zijn wil je die zooi slikken.
ellow ladies...

ik ben weer terug van het werk en sporten... nou ja sporten.. dit keer was het meer kletsen met mams.. :D moet ook gebeuren he?!

ik sport nu al 2 mnd en ben nog geen kilo afgevallen.. gelukkig ging ik daarvoor ook niet, maar was wel fijn geweest.. ik eet ook verkeerd.. ben dol op kaas, jonge kaas, brie, camembert en brood, 's ochtends brood, 's middags brood.. soms 's avonds ook brood :D haha ik weet wel hoe het komt..

toen ik elke dag 2 uur ging wandelen met de honden had ik wel meer conditie, maar viel ik ook niet af hoor...

ik zou trouwens nooit aan de pillen gaan, heb al veels te veel troubels met de darmen...

@ sarah, arme dochterlief... ze zal zich wel vreselijk zorgen maken en zich schuldig voelen dat als jullie nou het visum niet krijgen dat het door haar komt... pfpfpf wat doen ze zo'n kind aan?? ben benieuwd of ik dan uberhaupt het land wel inkom, voor vakantie dan hahaha

@ lapin, owh ja, heerlijk, zo'n steigerende hond die je echt mee moet slepen, je volle gewicht erin houden om ze vooral de andere kant op te laten gaan en dan kijken ze om, beng, owh.. grgrgr rode kop.. stikchagerijnig.. haha.. die van mij zaten altijd achter de herten aan.. in het bos liet ik ze maar gewoon gaan, herten waren toch sneller en uiteindelijk gaven ze het helemaal uitgeteld op.. (moest ik ze terugdragen naar de auto)

@ biebel gatverdegatver wat een pervert! jukkkkk ik zou niet weten wat ik zou doen, maar heel hard roepen ":hey, ga je lekker- doe dat thuis ofzo" zou hem wel gegeneerd hebben.. hey bah... tis gewoon aanranding.. snap best dat je een potje hebt zitten janken... :(
O, gats. Dat is echt vies. Ik heb ooit ook een soort afslankpil geslikt, maar dat was ook geen succes. Hartkloppingen en duizelig (en dan echt behoorlijk ik-moet-me-even-goed-vasthouden-duizelig). Dat vond ik eng, als zo'n pil al zo'n effect heeft op je lijf.. wie weet wat er dan allemaal gebeurd. Trouwens ben ik niets afgevallen, want het schijnt dat je niet gewoon alles kunt eten wat los en vast zit ;).

Aan de andere kant.. ik ben toch de hele dagen thuis en loop nu ook in niets anders dan makkelijke relaxkleding, dus ongelukjes ziet toch geen hond. Maar nee.. toch maar niet. Stel je voor dat ik ein-de-lijk weer eens van bil mag gaan en op het moment supreme gebeurd dat.. Mmmmh. Nee. Daar vang ik geen leuke kerel mee..

Ergens op het forum las ik ook een topic over een artikel, dat sommige mensen nu eenmaal aanleg hebben om dik te worden en anderen niet. Ze hadden een groep mensen veel laten eten, sommigen werden dik, terwijl anderen hetzelfde bleven of spierweefsel (zal ik dat dan hebben ??? haha) kweekten.

Ik geloof ook wel dat de een meer aanleg heeft dan de ander. Ik eet graag en veel, en bij mij zet het nu eenmaal snel aan. Maar goed, ik weet waar het van komt. Mijn gewicht is altijd een issue geweest, terwijl ik heel lang maat 40/42 heb gehad, wat ik nog wel acceptabel vind voor mezelf. Nu loopt het uit de hand.

Wel belachelijk dat ze zo kritisch kijken naar de medische keuring van een jonge meid. Dat ze graag een medische keuring willen, kan ik me ergens nog wel voorstellen, gewoon om te weten wat er in hun land komt wonen. Maar om nu zo de nadruk te leggen op een jong gezinslid, terwijl de rest van het gezin verder in orde is.. Kan me goed voorstellen dat zij daar van baalt.

Ik meen mij te kunnen herinneren dat een vroegere vriendin na onze middelbare schooltijd graag een tijdje naar Australie wilde, maar ze moest dan 5000 gulden (?) spaargeld op haar rekening hebben. Als ze dat niet had, mocht ze Australie niet eens binnen, ook niet als ze maar een paar maanden zou willen blijven. Ze zijn gewoon strenger dan andere landen, maar trekken denk ik ook heel veel mensen van buiten Australie aan.

In Oostenrijk is dat al veel minder, er gaan minder mensen naar Oostenrijk om een half jaar rond te reizen, bij wijze van.

Mensen komen een seizoen werken, dat gebeurd wel veel, maar die werken en gaan dan weer weg. Dat is ook anders.

Het is wel heel erg balen, Sarah, dat het voor jullie ineens een obstakel is. Zou het een echt obstakel kunnen zijn? Kunnen ze op grond daarvan weigeren in het slechtste geval? Hebben ze punten waar je aan moet voldoen of waar je verblijfsvergunning op afgekeurd kan worden? Stel dat iemand reuma zou hebben, of diabetes?

Hier is het trouwens ook heel makkelijk. Je moet je wel inschrijven in de gemeente en na een paar maanden moet je ook aangeven waar je van rond denkt te gaan komen.

Biebel, had die engerd eentje op zijn muil gemept!!! De viezerik. Na een paar jaar in de gevangenis met daarin 400 kerels gewerkt te hebben en 2 jaar hier in de horeca.. durf ik inmiddels wel flink van me af te bijten, vroeger ook niet hoor. Volgende keer echt doen hoor! Hij heeft het verdiend!

Chicha, sportief hoor! Maar jij bent hartstikke slank op jouw FB foto's! Heb je die gefotoshopt ;). Volgens mij valt dat echt mee.
2x
Ondertussen ben ik echt flink aan de slag geweest. Mijn voorjaarspoetsfibe schijnt toch te werken! Joehoe! Want die had ik echt dringend nodig.. Boven heb ik alle ramen gedaan. Het balkon ligt nog vol met geel stuifmeel, echt vol. Daar moet eerst de stofzuiger langs en dan boenen met een soppie.

Bedden zijn weer netjes opgemaakt en ik ben gordijnen aan het wassen. Braaf he?

Ik kan het wel!

En nee, ik kom niet over naar waar dan ook ter wereld om bij jullie te komen poetsen.. :P
Sarah: ooh wat zielig. Jullie hebben het hopelijk wel weer goed gemaakt. Arm meisje. Op die leeftijd ben je al zo onzeker. Hopelijk komt er vlug meer duidelijkheid. Wat een gestress voor die immigratie. Jullie gaan toch maar op een tijdelijk visum in eerste instantie? En dan nog doen ze zo moeilijk? En dan bij zo'n kind? Echt zo rot.

Ik dacht de VS streng waren maar die zijn laissez-faire actig vergeleken met Australië merk ik al.

Lapin: leuk die honden! Ik wil ook weer een hondje maar ja wij werken teveel allebei. Da's voor die beesten ook niks. Dan zitten ze veels te veel alleen. Dus we nemen maar geen hond en houden het bij de twee kasten.

Ik krijg nu een heel romantisch beeld trouwens van jouw leven. Zo'n chalet in de alpen met koeien er om heen en dan een mooi bos ernaast met van die leuke open plekjes en een schattig meertje.

Huren zijn hier ook super duur. In eerste instantie hadden we een huisje in een achterbuurt van Londen heel ver uit het centrum voor ongeveer 1000 euro per maand exclusief. Twee slaapkamers en een woonkamer. Niet erg groot. Wel een kleine tuin. Later kregen we een huisje van soortgelijke grootte maar ditmaal in een flat zonder balkon in iets betere achterbuurt die ook iets centrale lag voor 1100 euro per maand. Daarna gingen we naar een flat met twee slaapkamers en een klein balkon in een redelijke goede buurt voor ongeveer 1450 euro per maand. Dit was een goede deal trouwens voor die buurt. Vandaar dat we nu dus buiten de stad wonen. We hadden echt wat meer ruimte nodig.

Sporten doe ik niet echt veel. Ik heb altijd allerlei voornemens maar het komt er niet van. Ik zou graag 2x in de week willen zwemmen en 1x willen badmintonnen. Zwemmen doe ik nu wel eens maar dan vaak heb ik de kinderen bij me dus van echt zwemmen komt dan niks. Heel af en toe ga ik naar het zwembad bij de universiteit en dan baantjes trekken. Badminton heb ik voor het laatst mijn hoofd laten zien bij de training in februari of zo. En daarvoor in November.... Triest resultaat. Dus nu is mijn beweging achter het gespuis aanrennen en boodschappen doen En zondag gaan we vaak wandelen (burgerlijk!)

Ik zou er trouwens ook wel een paar kilo afwillen. Zeker nu na de winter. Misschien eens proberen minder te snoepen. Maar ja er is altijd wel een excuus hè. Vandaag bijvoorbeeld was mijn moeder jarig en nee die is hier niet en zit gewoon in Nederland maar de kinderen vonden dat we toch taart moesten eten ter ere van haar verjaardag. En dat hoef je mij geen twee keer voor te stellen.....

Oeps ben te laat moet nu aan de slag. Eigenlijk al 5 minuten geleden....
Ine, ja hoor ze weigeren mensen die een dure medische verwachting hebben.

maar wat denk ik is gebeurd, het is nogal een stresskip, net als haar moeder en die heeft niet echt lekker gezeten daar met bloeddruk opnemen, dat noemen ze de witte jassen bloedruk.

ik ga donderdag naar mijn ouders die hebben een bloeddrukmeter, een hartslagmeter en een suikermeter, gaan we lekker drie keer op die dag meten, is ze wat gerustgesteld, hoeft ze ook niet meer zo angstig te zijn, dat helpt denk ik wel.

en een paar kilo meer en hoge bloedruk is dus voor Aus. reden om er eens diep in te duiken.

vorig jaar wilde ze een dokter die permanent wilde blijven het land uitsturen omdat die een mongolide zoon had, maar die is een rechtszaak begonnen en mocht uiteindelijk blijven.
Nu wil zoon niet meer slapen. Soms baal ik echt hoor, dat ik alleen ben. Maar ik moet ook zeggen dat hij zich vanmiddag keurig heeft gedragen, terwijl ik boven aan het poetsen was, zat hij keurig in de kamer te spelen. De puberteit heeft zich nu verschoven naar het slapengaanmoment, denk ik.

En hij heeft geplast op de wc! Hij wilde zelf graag en het lukte!!!

Heb je een reden gekregen? Stond in die brief wat precies hun punt/reden voor meer onderzoeken was?

Soms helpt het idd om een bloeddruk later nog een keer te meten, als iemand zich wat meer op zijn gemak voelt.

Ik kruip zo ook maar in mijn mandje met een boek. Heb nu elke avond nog Friends zitten kijken en heb bijna alle 10 series al gezien. Het is echt zo leuk!

Morgenvroeg komt dus onze loge, Knert, een soort terrier. Hij blijft niet zo lang, maar ik vind het wel heel erg leuk.

Toen mijn ex nog hier was hadden wij echt een giga hond, formaat kalf, zeg maar. Een cane corso. Superlief, maar echt enorm groot. Toen ex wegging, liet hij hem eerst hier achter, maar ik kon in mijn eentje niet voor zoon, een enorm huis, een kalf zorgen en ook nog alles wat erbij hoort, regelen. Het was echt veel te veel. Dus nu is hond bij ex.

Soms denk ik er wel eens over om alsnog een klein hondje te nemen, maar het is ook wel oke zo. Als ik nu naar NL wil, kan dat zo en met een hondje is dat toch lastiger. Die moet mee of bij iemand logeren. En ook in huis geeft het veel meer werk. Dat is niet handig.
Ff egopost: verhaal gepost op FB, my notes. Dan weten jullie ook een beetje wat voor vreselijke dingen ik hier meemaak
Heb zondag Boer zoekt vrouw gekeken. Ik als boerendochter, wil natuurlijk wel zien wat er aan leuk lekker boerenmanvolk vrij rondloopt.. Zat wel een leuke vent bij, helaas 20 jaar ouder, en woont natuurlijk in NL en ik hier.. dus ik zal niet schrijven. Maar als ik in NL had gewoond.. had ik misschien toch een gokje gewaagd ;).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven