Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
dinsdag 26 november 2019 om 13:52
Eens dus, het mag toch gewoon een ergernis zijn. Alsof je er geen last van mag hebben omdat iemand een handicap heeft, of een kind is of een oudere of slecht ter been of wat dan ook.. Kom op, als je dat dagelijks meemaakt is het gewoon vervelend en irritant, je gaat naar je werk bijv. Dat kost allemaal energie en het erg vervelend als je reis dat dan ook nog kost..Ugli schreef: ↑26-11-2019 12:28Vind ik ook.
Laatst nog een vliegreis van zo'n 3 uur gemaakt. Ik had buikpijn en wilde graag gewoon lekker naar huis en precies zo schuin voor me een peuter die de HELE. REIS. HEEFT. GEJANKT. Keihard inclusief schoppen, slaan, kwijlen, onder het snot zitten. Zo in mijn blik (en gehoor) veld. Ik kon dat kind wel uit het raam mikken op een gegeven moment, maar uiteraard niet gedaan.
In de trein loop ik trouwens gewoon weg (indien rustig genoeg dat je nog wel een zitplek ergens anders kunt vinden).
Seriously?
dinsdag 26 november 2019 om 15:43
Ik snap dus nooit waarom ouders per se met een baby/kleuter/peuter willen vliegen (uitzonderingen daargelaten). Lijkt me zo oncomfortabel voor een kleintje.Ugli schreef: ↑26-11-2019 12:28Vind ik ook.
Laatst nog een vliegreis van zo'n 3 uur gemaakt. Ik had buikpijn en wilde graag gewoon lekker naar huis en precies zo schuin voor me een peuter die de HELE. REIS. HEEFT. GEJANKT. Keihard inclusief schoppen, slaan, kwijlen, onder het snot zitten. Zo in mijn blik (en gehoor) veld. Ik kon dat kind wel uit het raam mikken op een gegeven moment, maar uiteraard niet gedaan.
In de trein loop ik trouwens gewoon weg (indien rustig genoeg dat je nog wel een zitplek ergens anders kunt vinden).
Ik heb één keer gevlogen met een extreme verkoudheid, en man, ik kon echt wel janken van de pijn tijdens het opstijgen en dalen. Voelde echt alsof m’n hoofd uit elkaar barstte. Moet je je voorstellen dat zo’n klein kind zich niet uit kan drukken, en dan inderdaad gaat janken.
¡Apagando las luces!
dinsdag 26 november 2019 om 17:40
Pas op met dat hardop zeggen..... Dat vinden veel mensen met hele kleine kinderen (en baby's) namelijk niet leuk om te horen.... (ik ben het volkomen met je eens trouwens)SombraOnline schreef: ↑26-11-2019 15:43Ik snap dus nooit waarom ouders per se met een baby/kleuter/peuter willen vliegen (uitzonderingen daargelaten). Lijkt me zo oncomfortabel voor een kleintje.
dinsdag 26 november 2019 om 17:43
Oh, hihihihi, er is Margriet winterfair. Hihihihi, zo gezellig. En dan zitten we zo maar per ongeluk in de eerste klas, hihihi, als we controle hebben zeggen we wel dat we het niet gezien hebben. Hihihi, er staat stilte op het raam, nou dat lukt ons niet na zo'n dag uit hoor.
Echt, hihihihi, rot op. Of stop dat Tupperware tasje van je in je strot. De rest van de trein vindt jullie echt niet hilarisch.
Echt, hihihihi, rot op. Of stop dat Tupperware tasje van je in je strot. De rest van de trein vindt jullie echt niet hilarisch.
donderdag 28 november 2019 om 19:28
thistle schreef: ↑26-11-2019 17:43Oh, hihihihi, er is Margriet winterfair. Hihihihi, zo gezellig. En dan zitten we zo maar per ongeluk in de eerste klas, hihihi, als we controle hebben zeggen we wel dat we het niet gezien hebben. Hihihi, er staat stilte op het raam, nou dat lukt ons niet na zo'n dag uit hoor.
vrijdag 29 november 2019 om 08:30
Heel herkenbaar. Deze hyperenthousiaste dames wringen zich als ervaren rugbyspeelsters de trein in en houden dan een plekje bezet voor hun look-a-like vriendin type kort rood haar, “hippe” bril en enkellaarsjes. Vervolgens hebben ze zoveel lol....thistle schreef: ↑26-11-2019 17:43Oh, hihihihi, er is Margriet winterfair. Hihihihi, zo gezellig. En dan zitten we zo maar per ongeluk in de eerste klas, hihihi, als we controle hebben zeggen we wel dat we het niet gezien hebben. Hihihi, er staat stilte op het raam, nou dat lukt ons niet na zo'n dag uit hoor.

We’re all mad here
vrijdag 29 november 2019 om 08:59
Omdat je gewoon wat van de wereld wil zien. 12 uur met de auto met een klein kind is ook niet ideaal. En niet ieder kind heeft last van zijn/haar oren, veel kinderen slapen gewoon tijdens de vlucht.SombraOnline schreef: ↑26-11-2019 15:43Ik snap dus nooit waarom ouders per se met een baby/kleuter/peuter willen vliegen (uitzonderingen daargelaten). Lijkt me zo oncomfortabel voor een kleintje.
Ik heb één keer gevlogen met een extreme verkoudheid, en man, ik kon echt wel janken van de pijn tijdens het opstijgen en dalen. Voelde echt alsof m’n hoofd uit elkaar barstte. Moet je je voorstellen dat zo’n klein kind zich niet uit kan drukken, en dan inderdaad gaat janken.

vrijdag 29 november 2019 om 09:09
Je kunt kinderen beter maar zo jong mogelijk aanleren te reizen.
Ik heb vaak genoeg naast huilende baby’s op lange vluchten gezeten. Als medepassagier vind ik de overlast eigenlijk nogal meevallen. Je zit lekker je filmpje te kijken of je slaapt en het vliegtuig heeft zelf ook enorm veel ruis. En dan word je soms wakker en dan zie je die arme ouders heen en weer lopen met die baby. Maar zelf heb ik er geen last van.
Ik heb vaak genoeg naast huilende baby’s op lange vluchten gezeten. Als medepassagier vind ik de overlast eigenlijk nogal meevallen. Je zit lekker je filmpje te kijken of je slaapt en het vliegtuig heeft zelf ook enorm veel ruis. En dan word je soms wakker en dan zie je die arme ouders heen en weer lopen met die baby. Maar zelf heb ik er geen last van.
vrijdag 29 november 2019 om 09:52
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑26-11-2019 17:40Pas op met dat hardop zeggen..... Dat vinden veel mensen met hele kleine kinderen (en baby's) namelijk niet leuk om te horen.... (ik ben het volkomen met je eens trouwens)
Niet alle mensen met kleine kinderen hoor. Ik heb er twee onder de vier en no way dat ik daar het vliegtuig mee in ga als het niet moet.
Maar een vlucht van drie uur snap ik nog enigszins, dat je dan het risico neemt dat je kind gaat krijsen. Je ziet ze ook op vluchten naar Australië, Canada of de VS. Ik snap dat sommige mensen niet anders kunnen maar voor vakantie doe je dat toch niet voor je lol? In een auto kun je ten minste tussendoor nog pauze houden en uitstappen en waarom moet je met een tweejarige door de VS gaan trekken? Dat kan toch ook best een paar jaar later?
Hier gisteren ook een hoop gekakel van Boomerts die terugkwamen van de Margriet Winterfair.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
vrijdag 29 november 2019 om 10:00
Voor degenen in dit topic die de ervaringen met noicecancelling headphones hebben gevolgd: de koptelefoon die ik heb en mij heeeeeel veel irritaties in de trein bespaart is vandaag in een goede aanbieding bij de Mediamarkt ivm black friday.
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 87332.html
https://www.mediamarkt.nl/nl/product/_s ... 87332.html
vrijdag 29 november 2019 om 11:44
Ik ookCheshire-cat schreef: ↑29-11-2019 11:17Ik erger me aan huilende peuters, kleuters en kinderen in het vliegtuig en toch ga ik zelf ook vliegen met een peuter.![]()

Binnenkort gaan we een weekendje weg en weer vliegen met dreumes. Deze keer slechts 3 uurtjes dus ben benieuwd hoe het gaat. Gelukkig heeft hij nu de leeftijd dat je hem makkelijker achter een schermpje kan zetten

zondag 1 december 2019 om 20:46
Vergeet de enorme berg rolkoffertjes, opoeboodschappenkarretjes (je kent ze wel) met gratis troep dat allemaal breeduit geparkeerd moet worden. Want ze reizen nooit met de trein en snappen echt niet waarvoor die ruimte boven hun hoofd en tussen de banken is...jawel voor bagage.
zondag 1 december 2019 om 21:25
In die nieuwe treinen (waar hoekbanken in zitten, nutteloze plekken zijn dat zeg...) is een heel speciaal gedeelte voor koffers, dat wordt met grote stickers en tekst aangegeven. Zelfs dán snappen mensen het niet. Vooral heel irritant als mensen in de spits dus 3 plekken in beslag nemen met die kutkoffers.Familiemens schreef: ↑01-12-2019 20:46Vergeet de enorme berg rolkoffertjes, opoeboodschappenkarretjes (je kent ze wel) met gratis troep dat allemaal breeduit geparkeerd moet worden. Want ze reizen nooit met de trein en snappen echt niet waarvoor die ruimte boven hun hoofd en tussen de banken is...jawel voor bagage.
¡Apagando las luces!
zondag 1 december 2019 om 23:05
Een hihihihilarisch verhaal!thistle schreef: ↑26-11-2019 17:43Oh, hihihihi, er is Margriet winterfair. Hihihihi, zo gezellig. En dan zitten we zo maar per ongeluk in de eerste klas, hihihi, als we controle hebben zeggen we wel dat we het niet gezien hebben. Hihihi, er staat stilte op het raam, nou dat lukt ons niet na zo'n dag uit hoor.
World of Warcraft: Legion
maandag 2 december 2019 om 08:22
Vast al genoemd, maar je bent natuurlijk wel een eersteklas asshole als je in de spits op het buitenste zitje van zo'n tweezits gaat zitten, beide tafeltjes uitklapt (de ene enkel voor je mobiel territoriumuitbreiding), complete tweezits verder blokkeert met je spullen en dus gewoon niemand naast je duldt. Die mensen zouden eigenlijk een eigen fotowand met OV-assholes verdienen die in alle treinen getoond wordt!
Er valt trouwens wel een profiel op te maken voor de figuren die dit in zo'n extreme mate in spitstreinen doen, 90% is witte man onder de 30. White male privilige bij uitstek. Die vinden zichzelf schijnbaar zo belangrijk met hun laptopje zittend op de buitenste stoel, natuurlijk grote headphones op (dus niet aanspreekbaar zogenaamd), beide tafeltjes uitgeklapt en nog spullen op de andere stoel en jas opgehangen. Er zit er nu weer eentje Natuurlijkt zit ik als het rustig is ook wel eens met mijn tas op de stoel naast me, maar die mannen waar ik het nu over heb doen gewoon 'man spreading' op een andere manier.
Er valt trouwens wel een profiel op te maken voor de figuren die dit in zo'n extreme mate in spitstreinen doen, 90% is witte man onder de 30. White male privilige bij uitstek. Die vinden zichzelf schijnbaar zo belangrijk met hun laptopje zittend op de buitenste stoel, natuurlijk grote headphones op (dus niet aanspreekbaar zogenaamd), beide tafeltjes uitgeklapt en nog spullen op de andere stoel en jas opgehangen. Er zit er nu weer eentje Natuurlijkt zit ik als het rustig is ook wel eens met mijn tas op de stoel naast me, maar die mannen waar ik het nu over heb doen gewoon 'man spreading' op een andere manier.
liliane13 wijzigde dit bericht op 06-12-2019 08:27
42.27% gewijzigd
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors
When you could just fall back and wait?
~Doechii~
maandag 2 december 2019 om 08:29
Okee ik beken, af en toe ben ik ool de aso die haar tas pas van de stoel naast haar weg haalt als het echt niet anders kan.
Wel alleen in de tram in Amsterdam en dan alleen bij de tweezits waarbij de wand schreef/met een kromming aan de buitenkant zit waardoor het eigenlijk 1,5 zits is.
Ik ga daar echt alleen zitten als er niks anders vrij zit, want als er dan iemand naast je komt zitten zit je tegenelkaar aan geplakt en aan de wandkant tegen de wand aan geduwd.
Wie heeft bedacht dat dit handig was, was niet heel slim
Wel alleen in de tram in Amsterdam en dan alleen bij de tweezits waarbij de wand schreef/met een kromming aan de buitenkant zit waardoor het eigenlijk 1,5 zits is.
Ik ga daar echt alleen zitten als er niks anders vrij zit, want als er dan iemand naast je komt zitten zit je tegenelkaar aan geplakt en aan de wandkant tegen de wand aan geduwd.
Wie heeft bedacht dat dit handig was, was niet heel slim

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
maandag 2 december 2019 om 09:29
Liliane13 schreef: ↑02-12-2019 08:22Vast al genoemd, maar je bent natuurlijk wel een eersteklas asshole als je in de spits op het buitenste zitje van zo'n tweezits gaat zitten, beide tafeltjes uitklapt (de ene enkel voor je mobiel territoriumuitbreiding), complete tweezits verder blokkeert met je spullen en dus gewoon niemand naast je duldt. Die mensen zouden eigenlijk een eigen fotowand met OV-assholes verdienen die in alle treinen getoond wordt!
Vind het altijd genieten om dan te zeggen dat ik op die lege plek wil zitten. Nog nooit geweigerd, alleen een hoop gezucht en gesteun altijd.
maandag 2 december 2019 om 13:46
Oh ja, dit heb ik ook meegemaakt. En dat was zo’n plek waar een opstaande rand op de vloer was, zodat er minder beenruimte was. Kon ik eerst met mijn hoogzwangere buik mij langs die klootviool wurmen (want opstaan was ook al teveel gevraagd) om vervolgens met mijn benen in mijn nek te zitten.Liliane13 schreef: ↑02-12-2019 08:22Vast al genoemd, maar je bent natuurlijk wel een eersteklas asshole als je in de spits op het buitenste zitje van zo'n tweezits gaat zitten, beide tafeltjes uitklapt (de ene enkel voor je mobiel territoriumuitbreiding), complete tweezits verder blokkeert met je spullen en dus gewoon niemand naast je duldt. Die mensen zouden eigenlijk een eigen fotowand met OV-assholes verdienen die in alle treinen getoond wordt!
We’re all mad here
maandag 2 december 2019 om 13:53
Ik had hem namens jou verrot gescholden geloof ik! Wat een aso's zijn er toch in de wereld !Cheshire-cat schreef: ↑02-12-2019 13:46Oh ja, dit heb ik ook meegemaakt. En dat was zo’n plek waar een opstaande rand op de vloer was, zodat er minder beenruimte was. Kon ik eerst met mijn hoogzwangere buik mij langs die klootviool wurmen (want opstaan was ook al teveel gevraagd) om vervolgens met mijn benen in mijn nek te zitten.
Gisteren stond ik op een (verlate) bus te wachten. Toen de bus kwam, dringt iedereen zich met hun ellebogen naar voren, waardoor een tengere oude dame die niet al te stevig op haar benen stond, bijna viel. Ik heb de andere passagiers met een luid: "wilt u deze dame even voor laten gaan, alstublieft!" tegengehouden door voor de passagiers te gaan staan. De dame kon toen netjes instappen en gaan zitten. Ik kreeg een keurig bedankje van de buschauffeur.
maandag 2 december 2019 om 17:11
Ik pas niet eens op dat halve zitje met mijn lange benen dus moet wel op de buitenste zitten. Mensen zijn vrij om er te gaan zitten en opstaan wil ik ook. Maar met de beste wil van de wereld kan ik me er niet inpersen. Dan maar een aso.lollypopje schreef: ↑02-12-2019 08:29Okee ik beken, af en toe ben ik ool de aso die haar tas pas van de stoel naast haar weg haalt als het echt niet anders kan.
Wie heeft bedacht dat dit handig was, was niet heel slim![]()
maandag 2 december 2019 om 17:14
Meeste mensen blijven ook staan, maar er is altijd wel iemand die denkt dat het wel pastbroodtrommel schreef: ↑02-12-2019 17:11Ik pas niet eens op dat halve zitje met mijn lange benen dus moet wel op de buitenste zitten. Mensen zijn vrij om er te gaan zitten en opstaan wil ik ook. Maar met de beste wil van de wereld kan ik me er niet inpersen. Dan maar een aso.

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times