is Leiden een leuke winkelstad??

09-04-2012 09:01 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben benieuwd of jullie Leiden een leuke winkelstad vinden. Ik vind het leuk als er wa kleinere winkeltjes (niet alledaags) zijn maar grote ketens vind ik ook niet zo erg.

Graag jullie reacties!
Yep, Leiden is leuk.
Zeker!
Waar kom je vandaan? Als je in Haarlem woont is Leiden niet zo verrassend!
Ik vind Leiden heel leuk, maar heeft niet alle 'standaard' winkels. Wel wat andere leuke boetiekjes
Het kan aan mij liggen, maar Leiden heeft toch maar 1 echte winkelstraat? Lijkt me wat karig vergeleken bij bijvoorbeeld Utrecht of Rotterdam.
Ja, Leiden is erg leuk. Niet van die standaadmeuk en lekker veel leuke terrasjes, maar daar heb je vandaag dan weer niet zoveel aan ...
Ik kom uit Deventer.

In Haarlem ben ik 1 keertje geweest en vond dat ook een leuke stad. Ik heb nog zo'n goedkope dagkaart van de NS, dus wil wel naar een stad wat een eind van Deventer af ligt omdat ik daar normaal gesproken niet zo snel zou komen.

Maar aan de reacties te zien gaat het Leiden wel worden.

Bedankt allemaal
quote:Java schreef op 09 april 2012 @ 09:28:

Het kan aan mij liggen, maar Leiden heeft toch maar 1 echte winkelstraat? Lijkt me wat karig vergeleken bij bijvoorbeeld Utrecht of Rotterdam.Haarlemmerstraat. Maar in de steegjes aan de Breestraat zitten de leuke winkeltjes
quote:Java schreef op 09 april 2012 @ 09:28:

Het kan aan mij liggen, maar Leiden heeft toch maar 1 echte winkelstraat? Lijkt me wat karig vergeleken bij bijvoorbeeld Utrecht of Rotterdam.Klopt maar in utrecht en rotterdam heb je dan wel 3 x van hetzelfde...
Ik kom uit Haarlem en woon nu in de buurt van Leiden. Met Haarlem vergeleken vind ik het zelf tegenvallen. Maar misschien ken ik de verborgen plekjes nog niet zo goed.
Haarlem is inderdaad leuker, daar heb je meer.
Of Alkmaar, ook leuk. Den Bosch ook.
Ga je alleen om te winkelen, of ook gewoon om er even lekker uit te zijn. En Leiden heb je veel terrasjes en is er genoeg te zien hoor! Ik zou het gewoon doen.
Alkmaar en Den Bosch ben ik zelf al meerdere keren geweest :-)
Je weet wel dat vandaag bijna alle winkels (behalve de grote warenhuizen) gesloten zijn? Of ga je niet vandaag?
Het is de bedoeling om in mei te gaan. Inderdaad om lekker te shoppen maar ook een terrasje te pakken als het lekker weer is. Maar in mei moet dat hopelijk wel goed komen.
Leiden is een leuke stad om te winkelen. De grote winkelstraat is de Haarlemmerstraat. Die zit op loopafstand van het station. Op de Breestraat zitten ook een aantal winkels en de Pieterskerchoorsteeg is een leuk steegje om door heen te lopen en daar zitten ook een aantal leuke winkeltjes verstopt. Op de Oude Rijn kun je met mooi weer gezellig een terasje pakken aan het water.
Deventer lijkt me leuker dan Leiden. Maar je wil enkel winkelen of ga je ook even langs musea ofzo? Volksmuseum van Oudheden en het Naturalis misschien? Bij mooi weer ben je ook zo in Den Haag (even naar het strand?)
Deventer is een stuk kleiner dan Leiden.
Op woensdag en zaterdag is er een markt. O en het is niet de oude Rijn, maar de Nieuwe Rijn trouwens.
Leiden is hartstikke leuk! rondom de Pieterskerk en de Hooglandse kerk, de Nieuwe Rijn, de Hooigracht heb je veel aparte winkels. En ook de Haarlemmerstraat heeft leuke kleine winkeltjes, niet alleen de grote ketens. Veel leuke tentjes voor koffie (zit de Stadhouder nog op de Nieuwe Rijn?) en genoeg te zien, het is een prachtige stad om om je heen te kijken.
Leiden ben ik echt niet kapot van, 1x geweest en dan heb je het wel gezien. Haarlem is wel leuk of Rotterdam....
Jazeker! Maar dan moet je niet alleen in de Haarlemmer of de Breestraat zijn. Pak de zijstraatjes! Daar zitten heerlijke winkeltjes.
Alkmaar is weinig aan om te winkelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven