Italie in april is dat wat??

10-11-2010 23:10 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Graag willen wij (gezin 2 volwassen en 3 kinderen) in april 1 of 2 weken naar Italie. Heb wat op het oog in Lago Magiorre. Is iemand er rond die tijd wel eens geweest, en is het dan al een beetje lekker weer?

Zomervakantie is ivm financien geen optie voor ons dit jaar, en in april scheelt gewoon een hoop geld.

Heb stiekum ook even gekeken bij de vliegreizen (zon, strand, Griekenland of zo) maar dan betaal je toch al snel weer 1500 euro voor 1 week en dat wordt helaas teveel.

Bedankt alvast voor het meedenken,

groeten Jacky
naar mijn idee is het in italie rond die tijd goed uit te houden, maar met de klimaatsverandering weet je het nooit natuurijk ;) is dit niet te googlen?
what doesnt kill you makes you stronger...
Dat roept bij mij meteen visioenen op aan de ergste vakantie ooit .... Eind april, ook Lago Maggiore. Dat het gehuurde huisje erg tegenviel, ach, daar was nog wel overheen te komen. Maar dat we daar op de tweede dag sneeuw zouden krijgen (en we hadden alleen zomerjassen bij ons) en vervolgens regen, regen en regen ......

We hadden het huisje tot vrijdag gehuurd, maar donderdagochtend viel de regen zó met bakken uit de hemel dat we de boel in de auto hebben gegooid en naar huis zijn gereden. Horen we bij thuiskomst dat het in Nederland al de hele week schitterend weer is. Hadden we daar nou een slordige 2500 km voor gereden .....
Wij hebben in april - mei daar een paar jaar geleden twee weken regen gehad dus wij zouden het nooit meer riskeren...

Is Turkije een optie? Is wat goedkoper dan Griekenland volgens mij...
Bedankt voor jullie antwoorden, lastig zeg. We gaan niet vaak op vakantie en wil liever niet dat het in het water valt. Snap dat je het nooit van te voren echt kan weten natuurlijk, maar goed dat weet je in juli of augustus ook niet zeker. Maar als de kans groot is dat we de hele tijd in de kou of regen zitten, is natuurlijk ook niet de bedoeling....

Lijkt me gewoon echt een heel mooi land.

heb wel even voor Turkijke gekeken maar is ook nog duur. Ga er nu in ieder geval even een nachtje over slapen, morgen weer verder zoeken/denken.
Mei of Juni ook nog een optie? Als je maar voor de schoolvakanties uit bent, dan ben je goedkoper uit. Wij zijn afgelopen jaar eind mei geweest, Gardameer, prachtig stralend weer van 32 graden (bloody hot dus) En net zo duur als wanneer we in April waren gegaan.
Als ik op wikipedia kijk, dan staat daar mild klimaat, maar met de meeste regen in mei.
Ik dacht misschien dat zuid spanje droger zou zijn in april, maar in Malaga valt in april zelfs ietsjes meer regen dan in Nederland, het is wel gemiddeld tien graden warmer en je hebt meer zonuren.

http://www.andalusie-vaka ... omla/weer-en-klimaat.html
Andalusie is rond dat tijdstip zeer zeker al goed te doen, wat Borderwalk schrijft en veel appartmenten daar aan de kust te huur.
Paar jaar geleden ben ik half april in Verona en Venetie geweest. Heerlijk weer voor 'n citytrip. Kon zelfs af en toe met blote armen lopen. Alleen in Venetie was het vochtiger en killer.
Bedankt allemaal voor het meedenken! Ik ga die van Zuid Spanje ook nog even bekijken straks (moet nu werken, anders kunnen we helemaal niet gaan haha). Later is geen optie ivm school van de oudste 2. Zit dus aan de laatste week van april en de eerste van mei vast.

Ga straks ook nog even verder zoeken, tips blijven welkom!
April en mei kan het weer erg slecht zijn in Italie.

Zuid-Spanje heb ik in die periode wel vaak lekker weer gehad.

Ik zou de kant van Spanje opzoeken.
je kunt elke maand pech hebben, dat hebben we dit jaar gezien in augustus, een hele slechte koude maand in europa. Eind April, begin Mei is op zich een hele fijne tijd voor Italie hoor. Ligt er mischien ook aan waar in italie. ik zou even kijken wat aan te rijden is en kijken op klimaat tabellen welke kant het droogst is. Sicilien bijvoorbeeld is bijna altijd mooi weer, maar waarschijnlijk te ver rijden.
Siclie is inderdaad te ver, zo'n 2400 km. en Lago Magiorre is vanaf hier een kleine 1100km, vind ik net genoeg.

Het blijft lastig, niemand weet vantevoren natuurlijk wat voor weer het wordt precie, maar kan me niet voorstellen dat het 14 dagen lang echt super slecht weer zal zijn (zegt ze hoopvol...).

Begint wel erg te kriebelen als ik al die leuke vliegvakanties naar warme landen zie moe ik eerlijk zeggen hoor, maar is gewoon echt te duur.

Italie op zich lijkt me ook super mooi, tja zal het vanavond eens in de groep gooien
Is zo'n all inclusive in Turkije niet veel goedkoper dan zuid Europa?
quote:elninjoo schreef op 11 november 2010 @ 19:09:

Is zo'n all inclusive in Turkije niet veel goedkoper dan zuid Europa?Ligt er natuurlijk maar net aan: als To anders met eigen auto en sleurhut gaat en dan zelf kookt niet.
quote:borderwalk schreef op 11 november 2010 @ 20:32:

[...]

Ligt er natuurlijk maar net aan: als To anders met eigen auto en sleurhut gaat en dan zelf kookt niet.

Turkije is wel goedkoper dan Griekenland, Portugal of zo. Maar ben dan nog voor 1 week in ieder geval 1500 euro kwijt. En ook dan ga je nog 's weg en zo.

Nu betalen we krap 700 euro voor 2 weken. En heb dan zo'n hut gehuurd Dan koken we wel regelmatig zelf, maar ook wel 's uit eten, wat bezichtigen en zo.

Als jullie nu allemaal 's eind april heel hard gaan duimen voor mooi weer dan denk ik toch dat ik dit ga boeken
quote:Jacky1 schreef op 11 november 2010 @ 21:14:

Turkije is wel goedkoper dan Griekenland, Portugal of zo. Maar ben dan nog voor 1 week in ieder geval 1500 euro kwijt. En ook dan ga je nog 's weg en zo.

Nu betalen we krap 700 euro voor 2 weken. En heb dan zo'n hut gehuurd Dan koken we wel regelmatig zelf, maar ook wel 's uit eten, wat bezichtigen en zo.

Als jullie nu allemaal 's eind april heel hard gaan duimen voor mooi weer dan denk ik toch dat ik dit ga boeken

Is die ¤ 1500,-- voor 1 week Turkije all inclusive?

En heb je in die ¤ 700,-- voor Italië ook je reiskosten meegerekend? En dan niet alleen de benzine/diesel, maar ook de stops die je onderweg moet maken. met drie kinderen (en met de prijzen van de wegrestaurants) loopt dat lekker op .... Zelfs als je zelf broodjes en drinken meeneemt zul je toch onderweg ook wel eens iets te eten/snoepen en drinken kopen.

En enig idee hoe duur boodschappen, uit eten en 'iets bezichtigen' in Italië is? Als je dat allemaal bij elkaar optelt worden die twee weken in Italië zomaar een veelvoud van die ¤ 700,-- ......

Je wilt gewoon zo'n beetje het onmogelijke: voor zo min mogelijk geld zoveel mogelijk zekerheid van mooi weer in een onbestendige periode. En als wij je hier dan antwoorden dat het in Italië gewoon ronduit slecht kan zijn in die periode los je dat vrolijk op door ons te vragen voor je te gaan duimen.

Ik zou zeggen: ga lekker naar het Lago Maggiore en geef daar een godsvermogen uit aan eten en een ijsje voor je kinderen, maar vraag me niet om voor je duimen ......
Het voorjaar is altijd beter dan het najaar in Italie. Wat natuurlijk nog altijd geen garantie is op mooi weer. Je kan ook het noorden niet vergelijken met zuid-italie.
Ik zou zelf in het voorjaar ook niet naar het Noorden van Italië gaan, het kan daar flink koud zijn (in het binnenland in ieder geval (rond de meren dus), Venetië is weer wat anders want daar zit je aan zee). Midden- en Zuid-Italië is een ook heel ander verhaal, daar heb je in het voorjaar veel minder last van gure wind, kou en regen. Als jullie echt met de auto willen gaan, zou ik eerder de Côte d'Azur opzoeken, daar heb je echt veel meer kans op een blauwe lucht en warmer weer in april.
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken.

Wat we op het oog hadden zat vol. Het is iets anders geworden, nl. een camping in Zuid Frankrijk. Wel iets verder rijden maar dan overnachten we halverwege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven