Japan!

11-10-2025 22:48 29 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie wil er mee praten over Japan als vakantiebestemming.

Ik ben afgelopen mei samen met mijn volwassen gezin naar Japan geweest, en ik ben verliefd geworden op het land.

Het is dat het zo ver weg is, en dat je er heen moet vliegen, maar anders zou ik ieder jaar wel willen gaan.
bartjes schreef:
12-10-2025 20:31
Ik zie nu op instagram allemaal mooie foto's van Japan in herfstkleuren. Prachtig.
Wij waren er in mei/juni.
Dat was ook mooi. Maar geen kersenbloesemtijd meer. Dat zou ik ook graag zien. Maar dan heb je wel een jas nodig, en ik vond het superfijn dat het de meeste dagen gewoon lekker weer was dat je geen jas nodig had.

Ik wist op voorhand niet hoe mooi ik Japan zou gaan vinden.
Ik dacht als ik een paar tempels heb gezien, dan heb ik ze allemaal wel gezien.
Maar niets is minder waar. Alles was anders.

Ja, die Donki. Wat een winkel.
Wel megadruk.
En 23 uur s avonds was het nog steeds megadruk.

En al die automaten met die balletjes, al die mensen, vooral meisjes, op knieeen er voor.
Boodschappenmandje ernaast voor de lege balletjes.

Ik vind Ginza ook wel wat hebben. De pc hooftstraat van Tokyo leek het wel.

En het eten. Ook zo lekker. De ramen zo heerlijk. En ook overal anders van smaak.
Tijdens het sakura seizoen/kersenbloesem seizoen(april-mei) kan het wel heel druk zijn vooral westerse toeristen, dat vond ik het fijne van de herfst (okt-november) er waren toen heel weinig westerse toeristen meer Aziaten, dat vind ik ook zo grappig van japan je bent echt een toerist haha.
ik kan doorgaan voor zuid-europees/zuid-amerikaans maar in japan gaat die vlieger niet op haha.
Japan stond altijd al op me lijst omdat ze nog veel van hun eigen cultuur/tradities hebben was daar enorm benieuwd naar en was niet teleurgesteld.

Ginza is de Pc hoofdstaat 2.0, als ik rijk was wist ik wel :hihi: :hihi:

omg ja het eten alles is zoo lekker daar, :yum:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Bedankt voor alle reacties! Herfstvakantie is maar een week, dus dat schiet niet op. Meivakantie zou dan beter zijn, maar dat valt dan weer gelijk met de Golden Week.
Het noordelijker deel zou ook kunnen, maar het voelt wel gek om bij een 1e keer Japan juist de highlights -die we ook juist graag willen zien- over te slaan.

We hadden al wel redelijk de knoop doorgehakt dat we misschien toch beter een paar jaar kunnen wachten, tot dat zwembad wat minder belangrijk wordt (want bommetje en handstand in de onsen wordt idd niet gewaardeerd). Beetje balen, maar het is en blijft vakantie, 't moet wel leuk blijven :proud:
Tot die tijd lees ik wel graag mee met alle verhalen en tips!
Wij zijn vorig jaar november geweest met de kinderen. Die zijn net volwassen, dus zitten niet aan het hoogseizoen vast.

Wij zijn met een groepsreis geweest, wij vinden niet alle vier altijd hetzelfde leuk en op deze manier hoef je niet gelijk iets alleen te doen.

Alleen in Nagasaki op een terrasje gezeten inderdaad. Ze waren er niet veel, maar in de rest van het land was het ook niet echt het weer ervoor.

Met kinderen, die graag nog even in het zwembad willen relaxen en afkoelen, zou ik ergens anders in Azië heengaan.

Onsen zijn geweldig, maar inderdaad gescheiden, en warm.

Wat een prachtig land. Steden zijn ontzettend druk, maar omdat alles zo goed georganiseerd is, heb je daar toch minder last van ofzo.
Mensen ontzettend vriendelijk en beleefd. En zoveel moois te zien. En het voelt duperveolig overal.

Ik denk niet dat ik nog eens terugga. Er zijn nog zoveel landen, waar ik niet geweest ben, waar ik ook heenwil. Maar ik verwacht dat de kinderen nog weleens gaan.
Waar moet ik qua budget aandenken voor een week of 3,5 met twee personen? (ik snap dat het persoonlijk is) maar gemiddeld?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven