Je volgende reisbestemming na corona!

18-11-2020 23:46 369 berichten
Natuurlijk semi-hypothetisch, omdat het voorlopig nog niet klaar is. Ik durf en probeer alweer een beetje te gaan dromen over vakantiebestemmingen. Zoveel bucket-list bestemmingen heb ik nog. Waar zou jij nog graag naartoe gaan als het weer mag en kan?
Alle reacties Link kopieren
Trein naar Parijs! Mn beste vriendin woont er. Ik mis haar en ik mis Parijs.

Twee weken New York voor een cursus die ik zowel prive als zakelijk heeel graag zou doen. Plan was najaar 2020 maar alles is uitgesteld.

Met gezin Europa doorreizen in de zomervakantie: onze oude Range Rover auto volladen met tenten en allerlei andere meuk en dan op de bonnefooi zonder angst voor besmettingen vijf tot zes weke. op pad gaan. Afwisselen tussen campings, hotels en slapen bij vrienden. Wijn drinken in Bretagne, zwemmen in Hendaye, pinxtos in Bilbao en helemaal naar beneden tot Vigo, Porto en Lissabon.

Ondanks vliegschaamte een warme winter in Zuid oost azie. Vliegen op Singapore en me uitleven op al het heerlijke eten.
masca2014 schreef:
25-11-2020 15:15
Hopelijk weer naar onze geliefde Tenerife! Anders naar Madeira, dat schijnt ook leuk te zijn! Nog tips voor Madeira uitstapjes? of iets wat we moeten weten?
Madeira is geweldig!!

Aanrader is de levada met de fonteinen, zoooo prachtig daar (14 km dus goede wandelschoenen mee). En met een (klein en snel) bootje de zee op. Ik heb daar in de volle zee tussen de dolfijnen gezwommen. Wij hadden een hotel aan de zee in het oude centrum van Funchal. Was zo geweldig dat we een paar jaar later nog eens geweest zijn (en dat doen we normaal nooit)
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje:

- Polen
- Rusland
- Baltische staten
- Balkan
- Oekraïne
- Georgië
Alle reacties Link kopieren
Een 8 daagde vliegreis naar Portugal met mijn gezin. All-inclusieve. We zouden dit jaar eigenlijk al willen gaan na lang sparen en voor de kids hun allereerste vliegvakantie ooit maar dat ging dus niet door. Volgend jaar gaan we ook niet want dan zal het wel druk (en duurder) zijn wbt vliegvakanties. Dus we schuiven het maar op naar Mei 2022. Ach dan kijken we er maar nog iets langer naar uit...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog 2 vakanties tegoed van dit jaar. Een vliegticket naar Fuerteventura in sept 2021 en een voucher voor een week Greencamp naar Italië of Frankrijk.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
boannan schreef:
27-11-2020 09:16
Ik heb nog 2 vakanties tegoed van dit jaar. Een vliegticket naar Fuerteventura in sept 2021 en een voucher voor een week Greencamp naar Italië of Frankrijk.
Ja wij hebben ook nog vliegtickets tegoed, eerst van april doorgeboekt naar november en nu doorgeboekt weer naar het voorjaar. Is een van de ABC-eilanden dus het zou wel moeten lukken. Misschien dat ik het vervroeg naar januari of februari.

Andere vliegtickets van Transavia in mei hebben we gebruikt voor afgelopen zomer naar Spanje. Gelukkig nog net op tijd.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
19-11-2020 00:09
Ik ben 20 jaar geleden ofzo het IJsselmeer op en neer gezeild. Aan de overkant vette hap gegeten als ondergrondje, maar op de terugweg lag ik wederom de vissen te voeren. Wél goed voor de lijn, maar het was eens maar nooit meer wat mij betreft.
:rofl: gatver
Kamperen bij het Harz gebergte in Duitsland
Kamperen Luxemburg (bij Klein Zwitserland natuurgebied)
Kamperen Zweden

:cheer2:

Wie weet
Een twaalfdaagse cruise op de grootste, drukste en meest fantastische boot die ik kan vinden. Dwars door Venetie.
Lissabon, want die reis heb ik al tig keer verplaatst. :-| Maar ik zou ook heel graag weer naar New York willen, of de Malediven! Oef als ik erover na ga denken houd ik niet op haha.
Alle reacties Link kopieren
Er werd net tijdens de persconferentie nog even tussen neus en lippen door verteld geen vakantie te boeken tot half maart. Helaas dus waarschijnlijk ook geen voorjaarsvakantie in buitenland volgend jaar. Mocht het toch mogelijk zijn dan gaan we een paar dagen naar zuid Italie.
Adelaar81 schreef:
14-12-2020 19:46
Er werd net tijdens de persconferentie nog even tussen neus en lippen door verteld geen vakantie te boeken tot half maart. Helaas dus waarschijnlijk ook geen voorjaarsvakantie in buitenland volgend jaar. Mocht het toch mogelijk zijn dan gaan we een paar dagen naar zuid Italie.
Blegh ja ik hoorde het. Ben echt even een beetje in een mineurstemming. Natuurlijk niet alleen vanwege de vakantie, alhoewel we die al 4x hebben verzet met 4x extra kosten.... maar goed ik hoop dat ik het morgen mij lukt om het weer te relativeren.
Heel die Corona lees ik over mensen die vakanties altijd ver vooruit plannen en steeds van alles moeten wijzigen. Ik kijk altijd gewoon spontaan waar ik zin in heb en boek nooit wat van tevoren. Ik stap zo in het vliegtuig en ik zie wel. Daar heb ik nu dus wel geluk mee!
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
18-12-2020 11:43
Heel die Corona lees ik over mensen die vakanties altijd ver vooruit plannen en steeds van alles moeten wijzigen. Ik kijk altijd gewoon spontaan waar ik zin in heb en boek nooit wat van tevoren. Ik stap zo in het vliegtuig en ik zie wel. Daar heb ik nu dus wel geluk mee!
Ik vind het echt niet leuk dat ik nog geen idee heb waar ik volgende zomer heen ga, en of het überhaupt mogelijk is om dan op vakantie te gaan. De geplande, nog niet geboekte, reis in de krokusvakantie heb ik al afgeschreven. De pijlen nu gericht op eind mei. Ik ben wel van de voorpret.
KamilleT schreef:
18-12-2020 11:56
Ik vind het echt niet leuk dat ik nog geen idee heb waar ik volgende zomer heen ga, en of het überhaupt mogelijk is om dan op vakantie te gaan. De geplande, nog niet geboekte, reis in de krokusvakantie heb ik al afgeschreven. De pijlen nu gericht op eind mei. Ik ben wel van de voorpret.
Ik vind het juist vreselijk om me vast te leggen en voorpret geef ik ook niet om. Heb dan altijd het gevoel dat ik me in moet lezen in wat er op een plek allemaal te doen is, dat vind ik altijd zo’n gedoe.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
18-12-2020 12:00
Ik vind het juist vreselijk om me vast te leggen en voorpret geef ik ook niet om. Heb dan altijd het gevoel dat ik me in moet lezen in wat er op een plek allemaal te doen is, dat vind ik altijd zo’n gedoe.
Denk dat het afhangt van het soort vakantie of je wel of niet ermee bezig bent. Dat vind ik juist heerlijk om een vakantie te plannen, ik begin normaliter ongeveer een jaar van tevoren met de dag tot dag opzet van een rondreis, dag wandelingen uitzoeken, uitzoeken of er vergunningen/loterijen nodig zijn voor bepaalde natuurgebieden, accomodaties uitzoeken. Dat dat nu allemaal niet kan en we voor aankomende zomer nog altijd geen plan hebben vind ik echt jammer en ik mis het ermee bezig zijn.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
18-12-2020 11:43
Heel die Corona lees ik over mensen die vakanties altijd ver vooruit plannen en steeds van alles moeten wijzigen. Ik kijk altijd gewoon spontaan waar ik zin in heb en boek nooit wat van tevoren. Ik stap zo in het vliegtuig en ik zie wel. Daar heb ik nu dus wel geluk mee!
Ik ben vanwege de kinderen gebonden aan de schoolvakanties.
Spontaan kijken waar we zin in hebben lukt dan moeilijk.
En ook de werkgever moet de vakanties goedkeuren.
Vroegah,....als alleenstaande, ja heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Ik mis het iets hebben om me op te verheugen. De laatste jaren zijn we in de winter altijd nog een week naar de zo’n geweest en dat mis ik wel nu.
Alle reacties Link kopieren
Australië met mijn dan 2 kinderen...
maar mag ook lang duren, als ze beide rond de tienerjaren zitten is het ook prima!
novaviva schreef:
18-12-2020 11:43
Heel die Corona lees ik over mensen die vakanties altijd ver vooruit plannen en steeds van alles moeten wijzigen. Ik kijk altijd gewoon spontaan waar ik zin in heb en boek nooit wat van tevoren. Ik stap zo in het vliegtuig en ik zie wel. Daar heb ik nu dus wel geluk mee!

Daar heb je zeker geluk mee. Ik zou dat ook graag willen maar vanwege werk moet dat toch echt strak gepland worden hier. Wij zitten altijd vast aan drukke (en dure) periodes en dan wil ik wel vtv iets kiezen waar ik echt graag heen wil en niet op het laatste moment de hoofdprijs betalen voor een mwoa bestemming met mwoa overnachting.
Alle reacties Link kopieren
IK ga niks plannen of boeken, ik baal daar enorm van. Vind het uitzoeken van een bestemming juist zo leuk, en dan globaal gaan bekijken wat er te doen is. Ik verslind dan blogs online.
De voorpret vind ik juist zo leuk.

Dat mis ik wel heel erg.
Afgelopen jaar 2 vakanties moeten annuleren, ik snak er naar om weer lekker op pad te gaan.

Stedentrips plande ik vaak spontaan, maar ook dat wordt 'm niet.
Ik verwacht ook dat vakanties fors duurder gaan zijn en dan wordt het voor mij wel puzzelen. Erg jammer allemaal.


Het plan was om met vriend sowieso samen in de zomervakantie een week te gaan, maar helaas zijn verlof is afgewezen.
Nu hopen we samen in mei misschien een weekje weg te kunnen, maar we rekenen nergens op en gaan dus al helemaal verder nog geen plannen maken.

Maar als het wel kan, wordt het sws een stedentrip naar Berlijn ( mijn favoriete stad ) en een stedentrip met dochter die zij ook mag uitzoeken ( cadeautje voor haar verjaardag )

Misschien de reis naar Sicilië die wel dit jaar niet konden maken en naar familie in Kroatië.

Maar eigenlijk durf ik nergens op te hopen, het is al heel wat als we in NL weer een restaurant kunnen bezoeken laat staan vliegen naar de zon.
LadyLola schreef:
18-12-2020 12:47
IK ga niks plannen of boeken, ik baal daar enorm van. Vind het uitzoeken van een bestemming juist zo leuk, en dan globaal gaan bekijken wat er te doen is. Ik verslind dan blogs online.
De voorpret vind ik juist zo leuk.

Ik ook. En een boek kopen over de bestemming en vast post-its plakken bij de plekken waar we echt willen kijken. Routes uitstippelen. Heerlijk!

Maar ik mag eigenlijk niet klagen. Onze rondreis Sardinië ging door afgelopen zomer en daar kan ik nog wel eventjes op teren.
PoezzinBoots schreef:
18-12-2020 12:43
Daar heb je zeker geluk mee. Ik zou dat ook graag willen maar vanwege werk moet dat toch echt strak gepland worden hier. Wij zitten altijd vast aan drukke (en dure) periodes en dan wil ik wel vtv iets kiezen waar ik echt graag heen wil en niet op het laatste moment de hoofdprijs betalen voor een mwoa bestemming met mwoa overnachting.
Er zijn genoeg mensen zonder kinderen die ook graag lang van tevoren plannen. En evengoed ook genoeg mensen met kinderen die dat niet doen. Het is ook wel een kwestie van voorkeur. Qua werk heb ik het inderdaad vrij makkelijk, ik hoef niet vee te overleggen om vrij te nemen. In ieder geval niet al in februari ofzo, wat je bij sommige werkgevers weleens hoort (hoewel ik dat zelf in mijn hele carrière nog niet heb meegemaakt.)

Ik kom uit een familie van niet-planners, dus dat zal er mee te maken hebben. Mijn broers en zussen gaan met hun gezinnen ook vaak op de bonnefooi. Wij zijn gewend dat het altijd wel goed komt en dat vaak juist de plek waar je minder van verwachtte het leukst blijkt te zijn. En omgekeerd.
Alle reacties Link kopieren
Zolang er nog een kind en hond tot het reisgezelschap behoren, blijft het bij kamperen...

Polen, Tsjechië, Hongarije, Denemarken staan op het lijstje, maar het zal wel Frankrijk worden. :biggrin:
novaviva schreef:
18-12-2020 12:52
Er zijn genoeg mensen zonder kinderen die ook graag lang van tevoren plannen. En evengoed ook genoeg mensen met kinderen die dat niet doen. Het is ook wel een kwestie van voorkeur. Qua werk heb ik het inderdaad vrij makkelijk, ik hoef niet vee te overleggen om vrij te nemen. In ieder geval niet al in februari ofzo, wat je bij sommige werkgevers weleens hoort (hoewel ik dat zelf in mijn hele carrière nog niet heb meegemaakt.)

Tuurlijk. Maar bij veel mensen en bij mijzelf dus niet.

Ik moest voor 15 november mijn zomervakantie al aanvragen en bij man wordt gewoon medegedeeld welke weken het bedrijf dicht zit..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven