Kan ik dit maken?
dinsdag 8 mei 2012 om 12:35
Iets zit me een beetje dwars en ik wil graag jullie advies/mening daarover.
Ik ga van de zomer naar Indonesie met mijn schoonfamilie.
Daarbij betaald mijn schoonfamilie het vliegticket van mij & van mijn vriend.
En het verblijf betalen wij zelf.
We gaan 2 weken.
Nu willen ik en mijn vriend eigenlijk de laatste week naar Bali.
Om zo ook nog een vakantie voor ons 2en ervan te maken.
Dan betalen wij de binnenlandse vlucht zelf en de accomidatie op Bali ook.
Alleen zijn we wel ongeveer een week afgezonderd van de familie.
Vinden jullie dat wij dat kunne maken? Omdat hun de vliegtickets betalen?
Graag hoor ik jullie mening hierover.
Ik ga van de zomer naar Indonesie met mijn schoonfamilie.
Daarbij betaald mijn schoonfamilie het vliegticket van mij & van mijn vriend.
En het verblijf betalen wij zelf.
We gaan 2 weken.
Nu willen ik en mijn vriend eigenlijk de laatste week naar Bali.
Om zo ook nog een vakantie voor ons 2en ervan te maken.
Dan betalen wij de binnenlandse vlucht zelf en de accomidatie op Bali ook.
Alleen zijn we wel ongeveer een week afgezonderd van de familie.
Vinden jullie dat wij dat kunne maken? Omdat hun de vliegtickets betalen?
Graag hoor ik jullie mening hierover.
dinsdag 8 mei 2012 om 12:46
dinsdag 8 mei 2012 om 12:47
quote:rocks12 schreef op 08 mei 2012 @ 12:43:
Er is al wel gezegd dat we ook gerust dingen voor onszelf mogen doen.
.
Daarmee bedoelt je schoonmoeder dat jullie geen 24 uur per dag op elkaars lip hoeven te zitten maar dat houd niet in dat je een week wat anders kan gaan doen.
Ik vind het erg ondankbaar om wel een ticket aan te nemen en dan een week ergens anders heen te willen. Je kan dat echt niet maken.
Er is al wel gezegd dat we ook gerust dingen voor onszelf mogen doen.
.
Daarmee bedoelt je schoonmoeder dat jullie geen 24 uur per dag op elkaars lip hoeven te zitten maar dat houd niet in dat je een week wat anders kan gaan doen.
Ik vind het erg ondankbaar om wel een ticket aan te nemen en dan een week ergens anders heen te willen. Je kan dat echt niet maken.
quote:rocks12 schreef op 08 mei 2012 @ 12:43:
Ik vind dus eigenlijk ook niet dat dat kan.
En wat het ook is, ik wil graag een weekje naar Bali met mijn vriend. Omdat we anders geen vakantie hebben samen met z'n 2en.
Nog een weekje erachter plakken scheelt veel geld.
En dat is iets wat ik niet echt veel heb.
Dus dat is ook een rol die mee speelt.
Dat wordt sparen.
Sorry hoor maar ik vind je heel egoïstisch.
Zelf kun je geen vakantie betalen en dan is je schoonmoeder zo lief om je een topvakantie cadeau te doen. Maar dat is niet goed genoeg want "we hebben geen week met z'n tweetjes".
Tssss.
Ik vind dus eigenlijk ook niet dat dat kan.
En wat het ook is, ik wil graag een weekje naar Bali met mijn vriend. Omdat we anders geen vakantie hebben samen met z'n 2en.
Nog een weekje erachter plakken scheelt veel geld.
En dat is iets wat ik niet echt veel heb.
Dus dat is ook een rol die mee speelt.
Dat wordt sparen.
Zelf kun je geen vakantie betalen en dan is je schoonmoeder zo lief om je een topvakantie cadeau te doen. Maar dat is niet goed genoeg want "we hebben geen week met z'n tweetjes".
Tssss.
quote:Oriane schreef op 08 mei 2012 @ 12:45:
Je mag gerust 'dingen' voor jezelf doen. Zoals een dagje strand als zij wat willen bezichten. 'een week naar een ander eiland gaan' valt daar dus weer helemaal NIET onder.
Nee klopt.
Daarom zat ik er ook mee in mijn maag.
Ik vind het zelf ook niet kunnen eigenlijk.
Het is wel duidelijk. We doen het niet!
Je mag gerust 'dingen' voor jezelf doen. Zoals een dagje strand als zij wat willen bezichten. 'een week naar een ander eiland gaan' valt daar dus weer helemaal NIET onder.
Nee klopt.
Daarom zat ik er ook mee in mijn maag.
Ik vind het zelf ook niet kunnen eigenlijk.
Het is wel duidelijk. We doen het niet!
dinsdag 8 mei 2012 om 12:49
quote:no___ schreef op 08 mei 2012 @ 12:47:
[...]
Dat wordt sparen.
Tssss.
Klopt. Dat is ook zo. Geef ik je helemaal gelijk in. Het zat mij ook al dwars.
We doen het dus ook niet.
Ik vind het ook niet kunnen eigenlijk. Maar ja is gewoon beetje dubbel.
[...]
Dat wordt sparen.
Tssss.
dinsdag 8 mei 2012 om 12:49
Nee ik vind dat niet kunnen. Maar ik denk wel dat je tijdens die twee weken genoeg tijd voor met zijn tweeën kan inplannen. Je kan best zeggen dat je een keer een avond met zijn tweeën romantisch uit eten gaat. En iedereen wil vast niet elke dag hetzelfde doen, dus er zullen ook wel dagen zijn die jullie met zijn tweeën doorbrengen.
Wat wel kan (vind ik) is middenin de vakantie een tripje maken met zijn tweeën van 3 dagen ofzo. Dan is schoonfamilie niet zo lang alleen en ben je daarna gewoon weer met elkaar.
Wat wel kan (vind ik) is middenin de vakantie een tripje maken met zijn tweeën van 3 dagen ofzo. Dan is schoonfamilie niet zo lang alleen en ben je daarna gewoon weer met elkaar.
dinsdag 8 mei 2012 om 12:50
quote:nena78 schreef op 08 mei 2012 @ 12:48:
Je geeft toe dat je nog naar Aruba gaat. Dan heb je toch nog een vakantie in het vooruitzicht. Ik vind het echt not done om zijn ouders te laten betalen voor een vakantie en dan daar zeggen nou bedankt en tot over een week op het vliegveld
Klopt.
Dat is het ook eigenlijk ook niet.
Het voelde gewoon enorm dubbel.
2 weken met mijn familie hoeft van mij niet persee eerlijk gezegd. En hij heeft ook zoiets van; een weekje is prima. Maar dat wil de rest niet.
Daarom vroeg ik jullie mening ook.
Je geeft toe dat je nog naar Aruba gaat. Dan heb je toch nog een vakantie in het vooruitzicht. Ik vind het echt not done om zijn ouders te laten betalen voor een vakantie en dan daar zeggen nou bedankt en tot over een week op het vliegveld
Klopt.
2 weken met mijn familie hoeft van mij niet persee eerlijk gezegd. En hij heeft ook zoiets van; een weekje is prima. Maar dat wil de rest niet.
Daarom vroeg ik jullie mening ook.
dinsdag 8 mei 2012 om 12:52
quote:rocks12 schreef op 08 mei 2012 @ 12:49:
[...]
Fijn, goed zo!
Je kunt toch tijdens je verblijf een hoop leuke uitstapjes maken met je vriend? Overdag doe je een activiteit met de familie, je dineert een paar keer met z'n alleen en daarnaast trek je er met z'n tweeën op uit ofzo.
Er zal ongetwijfeld iets leuks van te maken zijn.
[...]
Fijn, goed zo!
Je kunt toch tijdens je verblijf een hoop leuke uitstapjes maken met je vriend? Overdag doe je een activiteit met de familie, je dineert een paar keer met z'n alleen en daarnaast trek je er met z'n tweeën op uit ofzo.
Er zal ongetwijfeld iets leuks van te maken zijn.
dinsdag 8 mei 2012 om 12:52
dinsdag 8 mei 2012 om 12:53
quote:no___ schreef op 08 mei 2012 @ 12:52:
[...]
Fijn, goed zo!
Je kunt toch tijdens je verblijf een hoop leuke uitstapjes maken met je vriend? Overdag doe je een activiteit met de familie, je dineert een paar keer samen en daarna trek je er met z'n tweeën op uit ofzo.
Er zal ongetwijfeld iets leuks van te maken zijn.Ja dat zal ook wel! Ik ga me daar eens in verdiepen.
[...]
Fijn, goed zo!
Je kunt toch tijdens je verblijf een hoop leuke uitstapjes maken met je vriend? Overdag doe je een activiteit met de familie, je dineert een paar keer samen en daarna trek je er met z'n tweeën op uit ofzo.
Er zal ongetwijfeld iets leuks van te maken zijn.Ja dat zal ook wel! Ik ga me daar eens in verdiepen.
dinsdag 8 mei 2012 om 12:54
dinsdag 8 mei 2012 om 12:55
quote:rocks12 schreef op 08 mei 2012 @ 12:50:
[...]
Klopt.
Daarom vroeg ik jullie mening ook.Nou dan ga je helemaal niet met schoonouders en plan je zelf een vakantie naar Bali. Maar als er al geen geld is om een weekje na de vakantie met je schoonouders naar Bali te gaan, lijkt me dat er helemaal geen geld is om alleen een vakantie naar Bali te plannen. En dan ook nog naar Aruba.... Kijk eens naar wat je wél hebt en niet naar wat je niet hebt. Denk namelijk dat je best in je handjes mag knijpen. Zijn genoeg mensen die met veel minder moeten doen.
[...]
Klopt.
Daarom vroeg ik jullie mening ook.Nou dan ga je helemaal niet met schoonouders en plan je zelf een vakantie naar Bali. Maar als er al geen geld is om een weekje na de vakantie met je schoonouders naar Bali te gaan, lijkt me dat er helemaal geen geld is om alleen een vakantie naar Bali te plannen. En dan ook nog naar Aruba.... Kijk eens naar wat je wél hebt en niet naar wat je niet hebt. Denk namelijk dat je best in je handjes mag knijpen. Zijn genoeg mensen die met veel minder moeten doen.
dinsdag 8 mei 2012 om 12:56
quote:banaanaap schreef op 08 mei 2012 @ 12:54:
Als je niet met schoonouders op vakantie wil voor twee weken, dan ga je niet. Ongeacht de bestemming.
En als je per se een week minder met schoonouders op wil trekken, betaal dan minstens de helft van het ticket zelf.
Verder zijn er al genoeg goede tips gegeven.
Ja dat is erg fijn die tips.
Ik ben er nu zeker van. Het kan niet & we doen het dus ook niet.
We gaan samen leuke tripjes maken in Indonesie. Je bent tenslotte maar 1x in Indonesie. Bali is toch veel strand etc. Indonesie verkennen is misschien wel leuker dan strand wat we al vaker hebben gezien.
Als je niet met schoonouders op vakantie wil voor twee weken, dan ga je niet. Ongeacht de bestemming.
En als je per se een week minder met schoonouders op wil trekken, betaal dan minstens de helft van het ticket zelf.
Verder zijn er al genoeg goede tips gegeven.
Ja dat is erg fijn die tips.
Ik ben er nu zeker van. Het kan niet & we doen het dus ook niet.
We gaan samen leuke tripjes maken in Indonesie. Je bent tenslotte maar 1x in Indonesie. Bali is toch veel strand etc. Indonesie verkennen is misschien wel leuker dan strand wat we al vaker hebben gezien.